Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De volgende regels uit de krant zetten mij aan tot denken.

    Citaat: uit De Limburger/Limburgs Dagblad 13-6-12

    Het Maastrichtse raadslid Jan Hoen declareerde niet alleen jarenlang onkosten bij kerstevenement Winterland, maar ook - zo meldt hij zelf - bij andere stichtingen, verenigingen of belangenclubs waarmee hij daarover afspraken maakte. Hoen, die in de loop van zijn decennialange politieke loopbaan tientallen nevenfuncties bekleedde, benadrukt dat hij van geen enkele partij een bezoldiging ontving. "Alleen een onkostenvergoeding of zoals u wil soms presentiegeld”, formuleert hij het in een mail. "Voor de meeste functies ontvang ik helemaal niks. Ze kosten me geld, maar dat heb ik er graag voor over.” Vorige week gaf Hoen toe dat hij eind 2006, in 2007 en 2008 als raadslid drie declaraties van 2500 euro indiende als adviseur van de inmiddels failliet gegane Stichting Winterland Maastricht.Hij meldde dat niet aan de gemeenteraad, omdat het volgens hem om het vergoeden van onkosten ging en niet om een bezoldiging

    Einde citaat.

    Nu zit ik te denken over wat nu eigenlijk onkostenvergoeding is. Ja een vergoeding voor gemaakte kosten. Maar ik vernam reeds eerder dat het om bedragen van meerdere duizenden euro's handelt en dat maakt het dan toch nog interessant. Waar geef je zoveel geld aan uit als adviseur, aan woonwerkverkeer? Aan een hapje en een drankje tussendoor? Wellicht aan telefoonkosten, of een werkbezoek aan een andere Kerstmarkt? Het zijn bedragen waar een gewone werkman al bijna twee maanden voor moet werken! Presentiegeld ook zo mooi begrip, dat is geld dat je krijgt om aanwezig te zijn zonder dat je voor je aanwezigheid kosten hebt gemaakt! Onze Jan zet zich belangenloos in voor de samenleving en spaart daarin kosten noch moeite. Dit alles, gezien de hoogte van de onkostenvergoeding, werpt toch een heel ander licht op de zaak en zeker op de persoon Jan Hoen. Hieruit blijkt dat Jan een echte "Big Spender" is en niet de spaarzame Jan over wiens karigheid al decennia lang in Maastricht grapjes gemaakt worden.
    Last edited by Painterartist; 13 juni 2012, 18:33.

    Opmerking


    • Onze Jan zet zich belangenloos in voor de samenleving en spaart daarin kosten noch moeite.


      Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 10 tekens.

      Opmerking


      • Ed Sabel nieuwe fractievoorzitter Seniorenpartij Maastricht

        Na het zomerreces heeft de Senioren Partij Maastricht (SPM) een nieuwe fractievoorzitter.
        Ed Sabel volgt de huidige fractievoorzitter Pie Frijns op.

        Bij het begin van de zittingsperiode van de nieuwe gemeenteraad, in maart 2010, werd de afspraak gemaakt dat ongeveer halverwege de rit Ed Sabel het stokje zou overnemen van Pie Frijns.

        Ed Sabel wordt algemeen gezien als een van de steunpilaren van de SPM.

        Overigens werd Olaf Penn herkozen als voorzitter van de SPM.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • ‘Blitzkrieg tegen Jan Hoen’

          Dagblad De Limburger 18 juni 2012:


          ‘Blitzkrieg tegen Jan Hoen’
          ONDERZOEK Advocaat Wagemans hekelt werkwijze burgemeester
          door Stefan Gybels

          MAASTRICHT – Burgemeester Onno Hoes van Maastricht voert een ‘Blitzkrieg’ tegen raadslid Hoen. Dat schrijft diens advocaat Richard Wagemans in een brief aan Hoes.

          Volgens Wagemans probeert de burgemeester Jan Hoen een gedegen verdediging onmogelijk te maken. De advocaat concludeert dat uit het feit dat Hoes een second opinion van het onderzoek van bureau Capra weigert.

          Hoen had voorgesteld de resultaten van het Capra-onderzoek, die woensdag verschijnen, voor te leggen aan een extern deskundige. Hij heeft weinig vertrouwen in Capra. Hoes gaat daar niet mee akkoord.

          Capra onderzoekt of Hoen zich schuldig heeft gemaakt aan belangenverstrengeling door onkosten te declareren bij Winterland.

          Ook hekelt Wagemans in zijn brief aan Hoes de korte onderzoekstijd. Nog geen twee weken na het inschakelen van Capra, wordt het onderzoek afgerond. Wagemans noemt dat onzorgvuldig.

          Hoes zegt het jammer te vinden dat Wagemans ‘een vijandbeeld creëert’. „Wat mij betreft wachten we eerst het onderzoek van Capra af. Misschien zijn die resultaten wel heel verrassend voor Hoen.”

          Opmerking


          • http://maastricht.dichtbij.nl/regio/...n-niet-integer

            ooo nu deugt de burgemeester weer niet ?

            Opmerking


            • http://maastricht.dichtbij.nl/regio/...adslid-blijven





              MAASTRICHT - De gemeente Maastricht heeft zojuist de conclusies van het Capra-onderzoek naar raadslid Jan Hoen aan de fractievoorzitters bekendgemaakt in de kwestie Winterland. De voornaamste conclusie is dat Hoen niet de gemeentewet heeft overtreden en dat er geen juridische basis is om hem het raadslidmaatschap te ontnemen. Hoen trad in de jaren 2006, 2007 en 2008 op als woordvoerder van Winterland en had uit die nevenfunctie een zakelijk belang. Dat had hem ervan moeten weerhouden om deel te nemen aan de beraadslagingen over Winterland in de gemeenteraad. Volgens Capra kent de wet echter geen sancties op dit gebied.
              Hoen heeft wel de gedragscode in 1993 en 1998 geschonden door zijn adviseurschap van Winterland niet te melden. De 71-jarige ras-politicus werd ervan beschuldigd dat hij enkele jaren achtereen gedeclareerd heeft bij het Maastrichtse kerstevenement Winterland, waarvan hij niet alleen erevoorzitter was, maar ook in politieke zin een warm pleitbezorger.
              Meer informatie volgt.

              Opmerking


              • http://maastricht.dichtbij.nl/regio/...k-pas-na-zomer

                Als iemand die in de politiek actief is en dan zelfs geen functie
                in een buurtplatform mag vervullen dan moet het nu toch vreemd overkomen bij velen en dus ook bij mij .

                Opmerking


                • Geen juridische basis om Jan Hoen het raadslidmaatschap te ontnemen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pier 13 juni 2012 Bekijk bericht
                  (..)
                  Capra kan niet veel anders dan concluderen dat een onderzoek ex. art. 15 van de Geweentewet, zoals enkel ambtenaren burgemeester Hoes hebben geadviseerd en door hem ook is overgenomen, niet mogelijk is althans geen juridische gevolgen kan hebben.

                  Dat concludeerde ik al daags na het bekend worden van de hele Kwestie Jan Hoen.
                  (...)
                  Als men nu gewoon van 7 juni 2012 MO had gelezen...........
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Als men nu gewoon van 7 juni 2012 MO had gelezen...........
                    Klopt Pier maar blijft het toch vreemd vinden .
                    En ik denk dat Jan nu wel twee keer zal nadenken om zoiets
                    nogmaals te doen .

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                      Klopt Pier maar blijft het toch vreemd vinden .
                      En ik denk dat Jan nu wel twee keer zal nadenken om zoiets
                      nogmaals te doen .
                      Nee, blijkbaar ziet onze Jan er helemaal niks verkeerds in. Het is immers in het verleden al vaker voor gekomen dat onze Jan op zijn vingertjes werd getikt om dat hij meerdere petten op had en daardoor de schijn van belangenverstrengeling op zich laden.

                      Opmerking


                      • Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                          Het wordt nog spannend na de zomer (tenminste als we zomer krijgen)

                          Hoen

                          buurt budgetten

                          ombudsman
                          Spannend?
                          Als personen zich zelf niet aan gedragscode kunnen houden
                          dan moeten ze dit ook niet van anderen kunnen eissen.
                          Het geloof in deze mensen is voor goed weg voor velen.

                          Dat er veel binnen de Gemeente Maastricht met "de mantel der liefde "
                          veel afgedekt werd en nog wordt is mij al jaren bekend .
                          Maar denk dat dit in wel veel gemeentes gebeurd en niet alleen in Maastricht.

                          Hoeveel heeft onderzoekje naar Hoen eigenlijk gekost ?

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Als men nu gewoon van 7 juni 2012 MO had gelezen...........
                            Ik kom hier niet zo vaak meer, maar ik geloof dat ik dát maar eens moet doen!

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Burgemeester Onno Hoes heeft vanavond bekend gemaakt dat door bureau Capra een onderzoek wordt ingesteld naar het feit of Jan Hoen in strijd heeft gehandeld met de gemeentewet, de Wet Bestuursrecht en/of de gedragscode.

                              Het onderzoek moet op korte termijn zijn afgegrond, waarna de gemeenteraad de bevindingen zal bespreken.

                              Op zich prima dat er een onderzoek komt, maar bij mij rijst wel de vraag wat dat onderzoek wel niet zal kosten?
                              Zoals ik eerder al beschreef zal de uitslag, naar mijn stellige overtuiging maar ik laat mij graag overtuigen van het tegendeel, juridisch gezien totaal geen vervolg hebben voor de positie an Jan Hoen.

                              Dat had je goed door Pier.
                              Juridisch doen ze hem niks.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                                Dat had je goed door Pier.
                                Juridisch doen ze hem niks.
                                En dan is het zomaar goed van iemand die een voorbeeldfunctie heeft?
                                De wet en gedragregels overtreden en er dan zo mee weg komen

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X