Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het is nu aan de politiek om een voorbeeld te stellen want wettelijk gezien is een raadslid behoorlijk beschermd.(juridisch aanpakken is in deze onmogelijk)
    Laat onverlet dat de partijen zich af moeten vragen of Hoen nog wel voorzitter van het presidium moet zijn. Ben benieuwd!

    Opmerking


    • Overigens ALLE onderzoeken kosten flink wat geld dus ook die van de buurtbudgetten Ombudsman etc.
      Het gaat in deze niet om de kosten maar wel om helder te krijgen wat er goed of niet goed is gegaan. Klagen over de onderzoekkosten inzake Hoen en niet klagen over de kosten onderzoek Ombudsman en buurtbudgetten is hypocriet want in beide gevallen worden alle betrokkenen bevraagd en ja dat kost geld!

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
        (..)
        Laat onverlet dat de partijen zich af moeten vragen of Hoen nog wel voorzitter van het presidium moet zijn. Ben benieuwd!
        Dag Barbara,

        Zou het daarom niet te doen zijn geweest denk je??

        Naar ik heb begrepen zijn het "toevallig" net de partijen die eerder hebben geageerd tegen het voorzitterschap van Jan Hoen van het presidium en de werkgeverscommissie!

        Wat ik bovendien frapant vind is dat het Capra-rapport nergens te vinden is. Althans ik vind het nergens!!
        Toch weet John Hoofs van DDL eruit te citeren.......

        Dus Barbara, als jij ook inzage hebt (gehad) in het rapport dan houd ik mij aanbevolen!
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
          Overigens ALLE onderzoeken kosten flink wat geld dus ook die van de buurtbudgetten Ombudsman etc.
          Het gaat in deze niet om de kosten maar wel om helder te krijgen wat er goed of niet goed is gegaan. Klagen over de onderzoekkosten inzake Hoen en niet klagen over de kosten onderzoek Ombudsman en buurtbudgetten is hypocriet want in beide gevallen worden alle betrokkenen bevraagd en ja dat kost geld!
          Klopt Barbara!
          Alleen weet niemand, mag ik hopen, wat de uitkomsten zullen zijn van de door jou als voorbeeld opgenoemde onderzoeken.

          Ik wist wel, met mijn boerenverstand en wat googlen, dat het juridisch onmogelijk was om Jan Hoen aan te pakken in de raad.
          Als IK dit al kan uitzoeken op internet, dan hoef je daar , volgens mij, geen duur onderzoek naar te doen.
          Of zie ik dat verkeerd?
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • [QUOTE=Pier;161192]

            Zou het daarom niet te doen zijn geweest denk je??


            QUOTE]

            Zou dit niet bij meerdere onderzoeken het geval wezen(helaas) ?

            Opmerking


            • Pier we weten inmiddels wat maastrichtse politiek is
              iedereen weet alles van iedereen.
              het is zelfs al bekend welk OM lid zich gaat aanmelden
              in 2014. voor de gemeenteraad.

              en bij veel zaken met name maastrichtse gemeenteraad
              wordt het bekende zalfje gebruikt

              Je moet het zien zoals een oude jas.
              die vlooien die daar inzitten bijten zich niet.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                (..) het is zelfs al bekend welk OM lid zich gaat aanmelden
                in 2014. voor de gemeenteraad.
                (..)
                Ik ga er vanuit dat je ipv OM (Openbaar Ministerie) MO (Mestreech Online) bedoelt?
                En eerlijk gezegd weet ik het niet.......

                Dus ik ben wel benieuwd! Eventueel zie ik de naam wel via mail tegemoet, als het formeel tenminste nog geheim moet blijven.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                  Pier we weten inmiddels wat maastrichtse politiek is
                  iedereen weet alles van iedereen.
                  het is zelfs al bekend welk OM lid zich gaat aanmelden
                  in 2014. voor de gemeenteraad.

                  en bij veel zaken met name maastrichtse gemeenteraad
                  wordt het bekende zalfje gebruikt

                  Je moet het zien zoals een oude jas.
                  die vlooien die daar inzitten bijten zich niet.
                  En denk je nu werkelijk dat dit OM of MO lid die in 2014 zich aanmeld voor
                  de gemeenteraad niet dat zelfde zalfje gaat gebruiken .
                  Denk dat deze persoon het niet leuk vind dat je dit nu al aan de waslijn hangt

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Ik ga er vanuit dat je ipv OM (Openbaar Ministerie) MO (Mestreech Online) bedoelt?
                    En eerlijk gezegd weet ik het niet.......

                    Dus ik ben wel benieuwd! Eventueel zie ik de naam wel via mail tegemoet, als het formeel tenminste nog geheim moet blijven.
                    klopt pier
                    ik heb de letters om gedraait.
                    en de rest volgt via E.mail
                    Heb het nog niet zwart/wit (dus )

                    Opmerking


                    • Als goed ben ingelicht komt de uitkomst
                      van de rekenkamer onderzoek buurtgelden er pas in september.

                      Opmerking


                      • MO live vanuit de raadszaal

                        Terug in de raadszaal voor de raadsvergadering van vandaag, 26 juni 2012.

                        De vergadering, die al om 14.30 uur begon, heeft al een leuk gegeven opgeleverd. Althans dat vind ik.
                        Een amendement van de LPM over het maximale bedrag dat fracties in de reservekas mogen hebben heeft het gehaald.
                        Ik kom daar later op terug, maar mn. SBM zal daar niet blij mee zijn.
                        Deze partij stemde, met de VVD overigens, ook tegen.

                        Nu is de eerste termijn rond de kaderbrief gaande.
                        Ik heb het helaas gemist, maar ik begreep dat het al spannend is geweest.
                        Vivianne Heijnen (fractievoorzitster CDA) heeft een motie van treurnis ingediend tegen wethouder Mieke Damsma (D66) over het WMO-dossier.

                        Nogmaals, de details weet ik nu nog niet, ook daarop kom ik terug, maar die motie zal het natuurlijk nooit halen, maar de toon is gezet.

                        Wordt dus vervolgd......
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Sowieso niet de laatste raadsvergadering Manon Fokke

                          Wellicht een echt nieuwsfeit!

                          Zojuist met de fractievoorzitster van de PvdA gesproken, Manon Fokke.
                          Zoals bekend staat zij op plaats no. 32 van de (voorlopige) kieslijst van de PvdA voor de 2de Kamerverkiezingen van 12 sept. 2012.

                          Een plaats die net wel/net niet hoog genoeg zal zijn, maar met wellicht een sterke campagne zou het niet ondenkbaar zijn dat Manon Fokke zitting kan gaan nemen in de 2de Kamer.

                          Aangezien de volgende raadsvergadering pas weer eind september 2012 zal zijn, dacht ik dat dit wellicht eens de laatste raadsvergadering van haar zou zijn.
                          Dus vroeg ik dit aan Manon, die mij verzekerde dat het sowieso NIET haar laatste raadsvergadering zal zijn!

                          Zolang er geen nieuw kabinet is, blijft zij de beide functies combineren.
                          Wellicht wel niet langer als fractievoorzitster, maar wel als raadslid.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Manon Fokke verslaat Vivianne Heijnen in het debat

                            Net, om 20.30 uur, is de raad begonnen aan haar tweede termijn inzake de discussie over de Kaderbrief 2012.

                            Gelijk een fel debat tussen Manon Fokke (PvdA) en Vivianne Heijnen (CDA).
                            Manon Fokke verwijt Vivianne Heijnen dat ze met de "motie van treurnis" richting de D66 wethouder Damsma op "de man" speelt.
                            Los van het feit dat het mevrouw Damsma is, gaat de discussie nu over en weer, omdat het CDA zich niet aangesproken voelt en zegt te reageren op het beleid ipv "de man".

                            Even los van het feit wie hier gelijk heeft, maar Manon Fokke wint dit debat ruim op punten.
                            Ze blijkt op dit moment de beste politica in de Maastrichtse raad te zijn, al twijfel ik of ze die titel misschien moet delen met Jan Hoen.
                            Voor haar pleit wel dat ze véél minder lang functioneert in de gemeentelijke politiek dan Jan Hoen.
                            Last edited by Pier; 26 juni 2012, 21:21.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              met wellicht een sterke campagne zou het niet ondenkbaar zijn dat Manon Fokke zitting kan gaan nemen in de 2de Kamer.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Ze blijkt op dit moment de beste politica in de Maastrichtse raad te zijn, al twijfel ik of ze die titel misschien moet delen met Jan Hoen.
                              Misschien kan Manon in Den Haag wel meer voor Maastricht betekenen dan in Maastricht. Als je haar na afloop nog spreekt, wil je haar dan even op deze cijfers wijzen, Pier? Dat geleuter over een fusie tussen LSO en Brabants Orkest; Limburg en Brabant moeten méér geld uit Den Haag krijgen, niet minder :(

                              En uiteraard dank voor je live verslag!

                              Opmerking


                              • Jan Hoen neemt waardig het woord in een bewogen discussie

                                Jan Hoen is als laatste van alle partijen, namens de CVP, aan het woord in de tweede termijn.

                                Ik loop nu het risico dat ik dadelijk door iemand, bijvoorbeeld Barbara, er van beschuldigd wordt dat ik alles wat Jan Hoen doet vergoeilijk.
                                Maar alvorens daar iemand nu al een mening over heeft, is het wellicht handig om eerst eens goed te lezen en daarna eventueel te controleren. Graag zelfs!
                                Als het niet klopt wat ik schrijf cq concludeer hoor ik het graag

                                Jan Hoen begint met op te merken dat wanneer iemand de beeld- en geluidsbanden van deze raadsvergadering, mn. het agendapunt Kaderbrief 2012, terugkijkt, hij zal schrikken van de toon waarop tussen de raadsleden wordt gedebateerd.
                                Dit is een zéér terechte opmerking en hiermee profileert hij zich weer als de nestor van de raad.

                                Tijdens zijn spreektijd waarschuwt Jan Hoen wethouder Damsma wel dat ze niet alleen de afgelopen periode fout zat met haar beleid inzake de WMO, maar dat ze ook nu weer de fout dreigt in te gaan.
                                Feit is namelijk dat de WMO wetgeving, naar verwachting, na de 2de Kamerverkiezing, afhankelijk welke coalitie er zal komen, linksom of rechtsom weer zal worden gewijzigd.
                                Het is daarom beter nu pas op de plaats te maken, geen gekke beleidsbeslissingen te nemen en in 2013 te kijken welk beleid er landelijk is op het gebied van de WMO.

                                Jan Hoen hecht er aan te melden dat hij nooit "op de man" zal spelen.
                                Hij sluit zelfs af met het uitreiken van een soort van ambtsketen aan wethouder Damsma met daarop de tekst: "I love wethouders".
                                Last edited by Pier; 26 juni 2012, 23:47.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X