Raadsvergadering 28 februari 2023
Vanavond is er een reguliere raadsvergadering. Voor de agenda en de mogelijkheid om het live te volgen (of later terug te kijken) klik HIER.
In ieder geval zullen vanavond Lex Vos en Ria StrikHIER).
Aan de orde komen nog 2 belangrijke agendapunten, namelijk de (mogelijke) 11 appartementen aan de Jodenstraat 7 (in deze topic eerder al uitvoerig (historisch) behandeld, en de reconstructie van de Wilhelminasingel - St. Maartenslaan - Wilhelminabrug - F. Romanusweg (agendapunt 12).
Wat betreft deze reconstructie heb ik geprobeerd om mij daarin te verdiepen, maar ik moet erkennen dat dit wel een hele technische bedoeling is.
Mij lukt het niet, hoewel ik de betreffende kruispunten/knelpunten goed ken, om mij een goed beeld te vormen van wat de bedoeling is dan wel wat het resultaat zal zijn van de reconstructie.
Ik laat dit agendapunt daarom ook voor wat het is, maar als er lezers zijn die geinteresseerd zijn, hoor ik graag hun mening!
De raadsvergadering zal worden afgesloten met een motie, vreemd aan de orde van de dag, van de SP over de Introductie van hardplastic statiegeldbekers bij evenementen per 1 januari 2024.
(Zie HIER).
Op zich een goede en doordachte motie, maar het zou mij verbazen als deze motie wordt aangenomen.
Maar we zullen zien
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Stadsbestuur 2022-2026
Sluiten
This topic has been answered.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtAls ik het standpunt van de VVD lees moet ik bekennen dat het argument om zelf een beslissing te nemen als Maastrichtse burger die een donatie doet aan Giro 556 veel zuiverder is.
(...).
Daarom denk ik dat het gewoon beter was geweest om de raadsvergadering van a.s. dinsdag , 28 februari 2023, te gebruiken voor een (kort) debat over deze kwestie NA het indienen van een motie.
Uiteindelijk zou de uitslag, nml. als gemeente Maastricht 125.000 doneren aan Giro 555, waarschijnlijk hetzelfde zijn geweest, maar wel eerlijkerLast edited by Pier; 14 november 2023, 16:01.
Leave a comment:
-
Vandaar die "avondshow met Arjan Lubach" grap over Giro 556 ipv Giro 555.
Goede Doelen, zijn er veel maar wie er wat van maakt en echt ter plekke hulp geven blijft altijd een "benkelijke" kwestie.
Organisaties die "goed willen doen" hebben ook hun kosten blijkt maar al te vaak.
De corruptie in Turkije is mede een oorzaak van die volledig omgevallen gebouwen die illegaal gebouwd mochten worden. Een Thema apart.
Maar ik blijf van mening dat iedereen zelf weet wat en of hoeveel hij als medemens kan doen of doneren. Politiek hou je der buiten.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtAls ik het standpunt van de VVD lees moet ik bekennen dat het argument om zelf een beslissing te nemen als Maastrichtse burger die een donatie doet aan Giro 556 veel zuiverder is.
Gezien de toeslag energie van sociale zaken die velen helpt maar de gemeente ook geld kost en de nieuwe aanslag BsGW die al op de deurmat ligt waar we weer van schrikken lijkt mij zelf beschikken beter.
Ondanks de verschrikkelijke nood die in het getroffen gebied heerst, kan men alvast rekenen op jarenlange her opbouw dus die snelle beslissing lijkt me veel te overhaast geweest.
dan weet je in ieder geval dat het bij die mensen terecht komt.
want bij 555 schijnt wel eens iets weg te komen ,,(helaas )
Leave a comment:
-
Als ik het standpunt van de VVD lees moet ik bekennen dat het argument om zelf een beslissing te nemen als Maastrichtse burger die een donatie doet aan Giro 556 veel zuiverder is.
Gezien de toeslag energie van sociale zaken die velen helpt maar de gemeente ook geld kost en de nieuwe aanslag BsGW die al op de deurmat ligt waar we weer van schrikken lijkt mij zelf beschikken beter.
Ondanks de verschrikkelijke nood die in het getroffen gebied heerst, kan men alvast rekenen op jarenlange her opbouw dus die snelle beslissing lijkt me veel te overhaast geweest.
Leave a comment:
-
Gemeentelijk belastinggeld voor Goede Doelen versus gedegen en formele democratie.
Ik verwijt de Nederlandse autoriteiten met enige regelmaat daadkracht.
Er is altijd wel een regeltje te bedenken waarom men eerst een debat, een commissie-advies of een rapportje zus of zo wil afwachten. In de tussentijd gebeurt er niets en roept ieder weldenkend mens op tot het nemen van directe actie.
Ik neem jullie even mee terug naar de Domeinvergadering Algemene Zaken van 14 februari 2023.
Tijdens rondvraag vroeg Maren Slangen (PvdA) of de gemeente Maastricht nog iets ging doen voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrie.
Burgemeester Penn, op dat moment niet in functie van voorzitter van deze vergadering, antwoordde daarop dat dit een keuze is en moet zijn van het stadsbestuur (lees: de gemeenteraad) en niet van het college of de burgemeester. Bovendien gaf ze aan dat ze wel even het advies van de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeente) wilde afwachten.
Kortom, als de gemeenteraad geld wil geven aan de slachtoffers van deze verschrikkelijke natuurramp moet zijzelf daarover beslissen. Dat zou kunnen via een motie tijdens de raadsvergadering. Maar ja..... de eerstvolgende raadsvergadering is/was pas op dinsdag 28 februari 2023.
De vraag van Maren Slangen was volkomen terecht en het antwoord van burgemeester Penn-Te Strake was wellicht nog correcter. Ze werkt het in een gezonde democratie, toch?
Het kan niet zo zijn dat er uit sympathie - hoe begrijpelijk en terecht ook - er zonder meerderheid van de gemeenteraad geld wordt uitgeven aan Goede Doelen.
Nu blijkt, en ook daar heb ik volledig begrip voor, dat de fracties PvdA, D66, Seniorenpartij Maastricht, VOLT, GroenLinks, Partij voor de Dieren en SAB, niet wilden wachten tot 28 februari 2023 en - samen goed voor een krappe meerderheid? in de raad !! - op 16 februari 2023 een brief hebben geschreven aan het college om een motie op 28 februari niet af te wachten, maar om nu alvast geld te doneren.
Het college van B&W reageerde snel en op 17 februari 2023 kwam er al een antwoord:
"Hoewel dit strikt genomen geen motie is, blijkt hieruit naar ons oordeel in voldoende mate steun voor zon gemeentelijke donatie door een raadsmeerderheid. Omdat ook wij het belang zien om zo snel mogelijk te laten zien dat deze ramp ook Maastricht aan het hart gaat, hebben wij besloten tot een gemeentelijke bijdrage. We sluiten daarbij voor wat betreft de hoogte aan bij de insteek van tal van overige gemeenten, namelijk 1 euro per inwoner, wat voor Maastricht (afgerond naar boven) neerkomt op een bijdrage van 125.000 aan Giro 555. Wij zullen deze donatie ten laste van de post onvoorzien brengen."
De volledige brief van de partijen en de reactie van het college (RIB, no 2023.00951) is HIER te lezen.
Tot nu tot allemaal nog geheel begrijpelijk en wellicht een pluim voor een daadkrachtige actie/besluit.
Maar is deze actie formeel wel democratisch?
Er zijn kennelijk ook partijen die (goede?) argumenten hebben om deze actie NIET te steunen.
Onder aanvoering van de VVD hebben die zich bij elkaar gepakt en hun belangrijkste argument is het navolgende:
"(...) Gezien de bovenstaande argumenten is de VVD, in tegenstelling tot de indienaars van de Giro555
brief van 16 februari jl., tegen het gebruik van ons lokaal geld. Wij zijn van mening dat inwoners zelf
de overweging kunnen maken of zij doneren en de verschrikkelijke situatie daar willen ondersteunen.
Dit voelt voor ons als het afpakken van deze beslissing van de Maastrichtenaar omdat nu verplicht
voor iedere Maastrichtenaar gedoneerd wordt. En dit in een moeilijke tijd waar zelfs grote groepen
middeninkomens problemen hebben met hun koopkracht (..)"
Aansluitend hebben deze partijen - VVD, PVM, 50PLUS, FvD, M:OED, PVV, LPM en SP - nog een zestal vragen aan het college van B&W.
De meest wringende vraag is:
1. Waarom is door het college geld overgemaakt naar het buitenland zonder een debat in de
raad?
a. Is het college van plan in de toekomst vaker zonder discussie in de raad of
raadsbesluit gelden uit te trekken voor posten die niet in de begroting staan? Zo ja,
wat zijn dan de afgebakende criteria voor dit mechanisme?
b. Geld dat door Giro555 opgehaald wordt zal niet allemaal direct omgezet worden in
hulp en de hulp heeft in dit soort situaties ook een langdurig karakter. Waarom wilde
het college buiten de raad omgaan terwijl binnen twee weken een raadsvergadering
op de rol staat?
c. Is het college het met de VVD eens dat we eenduidig beleid moeten voeren en dit
moeten vaststellen???
?
De volledige schriftelijke vragen van deze partijen (no. 2023.00988 ) zijn HIER te lezen.
Beste lezers,
Zeg het maar
Wie heeft er nu gelijk en had dit geld - zonder formele instemming van de gemeenteraad - uit "onze" middelen overgemaakt mogen worden?Last edited by Pier; 14 november 2023, 16:02.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtTelefonische communicatie staat gelijk met het ene oor in en het andere weer uit!
Ik persoonlijk 'spreek' ook liever iets af dan wel stel een vraag via een e-mail.
Maar.... ik kan mij voorstellen dat wanneer je voor het eerst een vraag hebt aan een raadslid, je even telefonisch contact zoekt.
Je stelt je dan even voor en geeft globaal aan wat de vraag en/of wens is.
Ik kan mij goed voorstellen dat een raadslid met zo'n telefoontje wordt overvallen en dan vraagt of je een (gemotiveerde) brief of e-mail wilt sturen, zodat hij de vraag/wens even rustig kan bekijken.
Kortom, (beperkte) telefonische bereikbaarheid is, denk ik, een must voor een raadslid.
Ik sluit overigens niet uit dat het telefoonnummer van een raadslid wellicht ook elders op het internet te vinden is, maar het zoeken van contact met een raadslid zou geen zoektocht moeten zijn.
Dus, mede in het kader van de participatie, gewoon het telefoonnummer vermelden op de gemeentelijke website.
Leave a comment:
-
Telefonische communicatie staat gelijk met het ene oor in en het andere weer uit!
Leave a comment:
-
Participatie? Slechts 14 raadsleden zijn telefonisch bereikbaar!!!
Ons stadsbestuur heeft de mond vol over participatie. Terecht!
Maar weet u dat er slechts 14 (veertien!!) raadsleden telefonisch bereikbaar zijn voor "ons".
Alleen de raadsleden van PVM (Tiny Meese, Jo Smeets en Bert Garnier) zijn alle drie bereikbaar, naast de eenmansfracties van LPM (Kitty Nuyts) en SAB (Jos Gorren).
Even een totale opsomming qua (telefonische) onbereikbaarheid:
- Seniorenpartij - 3 leden telefonisch bereikbaar 2 niet bereikbaar;
- GroenLinks -1 lid telefonisch bereikbaar en 2 niet bereikbaar;
- D66 - Allen telefonisch onbereikbaar ;
- CDA - 2 leden telefonisch bereikbaar en 2 niet bereikbaar;
- PvdA - 2 leden telefonisch bereikbaar en 2 niet bereikbaar;
- PVM - Allen dus telefonisch bereikbaar
- VVD - 1 lid telefonisch bereikbaar en 2 niet bereikbaar;
- PvdD - Telefonisch onbereikbaar;
- VOLT - Telefonisch onbereikbaar;
- SP - Telefonisch onbereikbaar;
- PVV - Telefonisch onbereikbaar;
- 50+ - Telefonisch onbereikbaar;
- SAB - Telefonisch bereikbaar;
- M:OED - Telefonisch onbereikbaar;
- LPM - Telefonisch maar liefst op 2 nummers bereikbaar
- FvD - (gelukkig!) Telefonisch onbereikbaar......
Hierbij moet worden aangetekend dat op dit moment (medio februari 2023) er slechts 37 raadsleden actief zijn.
Alle raadleden, m.u.v. Bert Jongen (D66), zijn wel via e-mail bereikbaar.
Om Bert Jongen te bereiken moet je op twitter.......
Ik heb navraag gedaan bij raadsleden waarom ze telefonisch NIET bereikbaar zijn?
Allen zeggen dat ze gewoon bereikbaar zijn, maar als ik ze wijs op het feit dat hun telefoonnummer niet op de gemeentelijke site van de raadsleden staat (zie HIER) geven ze aan dat het een miscommunicatie is met de Griffie, maar dat ze het onmiddellijk zullen aankaarten....... dat was medio januari 2023.
Pakweg 8 jaar geleden stonden alle raadsleden met hun adressen op de site.
Ik kan mij voorstellen dat dit tegenwoordig (lang leve de polarisering en de sociale media!!) niet meer wenselijk is.
Maar het minste wat je kunt doen is om telefonisch - desnoods via een prepaid GSM - bereikbaar te zijn.
Wil je dat niet...... hou dan op over participatie!Last edited by Pier; 17 februari 2023, 19:08.
Leave a comment:
-
Domeinvergaderingen dinsdag 14 februari 2023
Afgelopen dinsdagavond, Valentijnsdag moest maar even schuiven, waren er 2 domeinvergaderingen om 17.00 uur.
Domeinvergadering Algemene zaken: https://maastricht.parlaeus.nl/app/p...8228a0a1b08da2
en
Domeinvergadering Economie en Cultuur: https://maastricht.parlaeus.nl/app/p...82a02aa3102eff
Beide vergaderingen zijn via bovenstaande links terug te kijken.
Participatie
In de vergadering Algemene Zaken was verreweg de meeste aandacht voor agendapunt 7, het participatiekader en de participatieverordening.
Nogmaals, Pier is een hele grote voorstander van participatie, maar met dit agendapunt, of beter gezegd de participatieverordening (die overigens verplicht en gebaseerd is op een landelijke wettelijk grondslag, maar met de colour locale mag worden afgekondigd), heb ik helemaal niets.
Dat klinkt tegenstrijdig, maar ik zal het (nogmaals) uitleggen.
Het is heel goed als burgers zich betrokken voelen bij het (lokale) bestuur
Prima als ze bestuurders aanspreken en met voorstellen komen.
Nodig ze uit, ga bij ze langs en probeer ze te overtuigen. Helemaal prima en als het een goede bestuurder is, luistert hij/zij en stelt hij/zij (verdiepings)vragen.
Maar..... legt hij/zij ook uit dat niet alles mogelijk is.
Een voorbeeld dat verantwoordelijk wethouder Manon Fokke (PvdA) - een groot pleitbezorger voor de onderliggende participatieverordening - zelf gaf tijdens de vergadering.
(samengevat)
"Stel U als raad gaat de stad in om te luisteren naar de mensen. Dat is prima!!
Maar u komt terug met de boodschap van de bevolking dat men terug wil naar het wekelijks ophalen van het huisvuil! Wat dan??
U hebt als raad zelf vorig jaar beslist dat Maastricht in 2030 afvalneutraal wil zijn.
Dus de kans dat weer 1x per week huisvuil wordt opgehaald is gelijk of kleiner dan nul...... tenzij u uw eigen beleid wilt herzien!
Wees dus ook eerlijk tegen de burgers!"
Het hele fragment is terug te luister via bijgevoegde link: https://maastricht.parlaeus.nl/app/p...=8897&end=9313
Mijn grote bezwaar is nu dat de bestuurders wel weten hoe het in elkaar zit, maar de burgers dat niet zullen begrijpen.
Kortom, maak geen regels over participatie, maar laat het per geval gebeuren.
Het beste voorbeeld is m.i. het hele gebeuren rond "Limmel aan de Maas". Daar is niet de (aanstaande) participatieverordening toegepast, maar daar is de buurt min of meer spontaan gaan participeren (al dan niet via het buurtplatform) en kwam men uiteindelijk uit op een bevredigende oplossing.
Zo moet het, denk ik.
Hoe meer je formeel regelt, hoe minder effectief het wordt.
En uiteindelijk, eens in de 4 jaar vindt de (grote?) afrekening plaats..... maar ja, als dan minder dan 50% van de inwoners van Maastricht zich de moeite neemt om naar de stembus te gaan, dan zie je al, denk ik, dat burgerparticipatie alleen plaatsvindt als er iets gebeurt in de achtertuin van de mensen. Het zal de mensen in Daalhof helemaal niets interesseren wat er gebeurt in De Heeg en visa versa.
Ik heb het dan niet over ruimtelijke ordening, dat valt sowieso buiten de participatieverordening, maar op het openhouden van bijvoorbeeld een wijkgebouw of de straatverlichting.
Jammer, maar dat is wel de realiteit.
Leave a comment:
-
Bennie van EST: Als je je kandidaat stelt en wordt gekozen, dan heb je een mandaat van en verplichting naar de kiezer"
December 2016, Scharn
Een vijftigplusser, tot op dat moment zwevende kiezer, spreidt alle verkiezingsprogramma's van de landelijke politieke partijen voor zich uit en vergelijkt. Dit met het oog op de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017.
Na lang goed afwegen weet hij het zeker. Het verkiezingsprogramma van 50PLUS is het programma dat het dichts bij hem staat. Zijn besluit staat vast, zijn stem gaat naar 50PLUS.
Als hij daarover met zijn vrouw in gesprek gaat, vraagt zijn vrouw waarom hij eigenlijk geen lid van 50PLUS wordt?
Hij is zo bezig met de politiek en het buurtplatform Wijckerveld, dat dit misschien een goed moment is om politiek actief te worden.
Zo gezegd, zo gedaan!
Bennie van Est wordt lid van 50PLUS. In de zomer van 2017 informeert hij of 50PLUS wellicht meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.
Dan gaat het snel.
Hij wordt voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen en op 29 maart 2018, direct na de officiële opening van de Willem-Alexandertunnel, eindigt zijn werk als lid van het buurtplatform, spoedt hij zich naar de gemeenteraad en wordt hij geïnstalleerd als enig 50PLUS gemeenteraadslid in Maastricht.
https://www.maastricht50plus.nl/nl
Het kan dus snel gaan.
Sterker nog, bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 staat Bennie van Est op de 18de plaats op de kieslijst van 50PLUS en haalt hij 1.485 stemmen. Dat is landelijk, qua stemmenaantal, de 5de plaats!
In maart 2022 wordt Bennie herkozen als gemeenteraadslid en nu is hij ook kandidaat, 2de plaats, op de kandidatenlijst van 50PLUS bij de aankomende Statenverkiezingen in Limburg.
https://www.limburg50plus.nl/nl
(tekst gaat verder onder de poster)
Stel U wordt gekozen als Statenlid, met plek 2 niet geheel ondenkbaar, blijft u dan gemeenteraadslid in Maastricht?
"Als je je kandidaat stelt en wordt gekozen, althans zo zit ik erin, dan heb je een mandaat van en een verplichting naar de kiezer. Ik vind dus dat je daar niet voor moet weglopen. Dat geldt zowel voor mijn mandaat in Maastricht als eventueel voor de Provincie. Dus ik zal beide functies gaan combineren. Dat zal heel veel tijd kosten, maar dat is de consequentie voor het aanvaarden van die plaats.
Het valt mij in de raadsvergaderingen op dat u altijd goed voorbereid bent en vaak de vinger op de juiste plek weet te leggen.
"Goed voorbereid deelnemen aan een vergadering is wel het allerminste. Dat doe ik overigens niet alleen. Wij hebben een zeer stabiele fractie van burgerraadsleden en fractiemedewerkers. Dus, voor een vergadering hebben wij alles al uitvoerig besproken en zien wij soms oneffenheden in een dossier. Dat stel ik dan vaak aan de kaak, hetgeen niet betekent dat wij niet constructief (mee)werken aan voorstelen en/of besluiten.
En dankzij de inbreng van de fractie kan 50PLUS in alle grote en ingewikkelde dossiers meespreken?
"Nou, het zit anders. Als wij als gemeenteraad in debat gaan met de wethouder, wordt hij ondersteund door de ambtelijke organisatie. Zij weten veel meer en zijn veel beter ingeschoten in het onderhavige dossier. Het is praktisch onmogelijk dat een partij/fractie zoveel expertise kan hebben als de ambtenaren. Maar we beoordelen of het in onze ogen een goed voorstel is en met argumenten is onderbouwd. Daar stellen wij vragen over. Soms is onze inbreng klein, maar vaak wel essentieel.
We hebben 16 fracties in de gemeenteraad. Dat is veel. Maar dat hoeft geen probleem als het debat zich beperkt tot inhoudelijke bijdrage en niet slechts gedaan wordt om te profileren."
Maar mij valt ook op dat 50PLUS moties, vreemd aan de orde van de dag, zelden vooraf ondertekent.
"Dat klopt! En dat is heel bewust. Dit soort moties worden vaak kort voor een raadsvergadering ingediend. Dat houdt in dat wij vaak weinig voorbereidingstijd hebben. Het is verstandig om dan de argumenten ook van het college te weten alvorens te beslissen.
Niet zelden worden moties, naar onze mening, ingediend om zich (als partij) te onderscheiden. Men had net zo goed een schriftelijke vraag aan de wethouder kunnen stellen.
Maar goed.
Waar ik echter nog meer moeite mee heb is om in de 1ste termijn al aan te geven dat men het een sympathieke motie vindt en de motie steunt. Dat is opmerkelijk!
Ze luisteren dus niet naar alle argumenten van de andere partijen in de eerste termijn. Dat is wel het minste wat je kunt doen. In de 2de termijn kun je altijd nog zeggen dat je, alle argumenten gehoord hebbende, voor een motie stemt.
Ik, althans onze fractie, vind dus dat je altijd zorgvuldig moet zijn en naar alle argumenten moet luisteren"
Is het als eenmansfractie niet bijzonder moeilijk om alle ballen in de lucht te houden?
"Zeker! Dat kan alleen met een perfecte fractieondersteuning. En juist dat hebben wij. Vergeet ook niet dat wij alles, m.u.v. het ontwerp van onze websites, doen zonder professionele inhuur. Alles gebeurt door vrijwilligers?
Los van het feit dat ik als eenmansfractie in de gemeenteraad zit, zit ik ook nog in het presidium, ben ik vicevoorzitter van de commissie Begroting & Verantwoording, de agendacommissie (vicevoorzitter Sociaal Domein) en ben ik 2de plv. voorzitter van de raadsvergadering."
Ik zag op internet dat u wordt voorgedragen voor de verkiezing van het beste raadslid 2023.
"(Lachend).. O ja!?! Dat wist ik echt niet. Vorig jaar ben ik ook voorgedragen. Dat is/wordt waarschijnlijk door een sympathisant gedaan. Heel leuk, maar ik weet er echt niets van.
Het zou fijn zijn als ik word gekozen, maar het gaat echt buiten mij om".
Leave a comment:
-
Lex Vos wordt raadslid voor GroenLinks
Lex Vos, een van origine zelfstandig klassiek musicus en webdesigner uit (tegenwoordig) Heer, wordt het nieuwe raadslid van GroenLinks in de Maastrichtse gemeenteraad.
Lex Vos was bij de laatste verkiezingen de nummer 7 van de lijst van GroenLinks en behaalde 24 stemmen.
Hij is 4 jaar burgerraadslid voor GroenLinks geweest en krijgt de portefeuille Afvalbeleid, Milieu en Economie.
Hij neemt daarmee grotendeels de portefeuille van Kim Rekko over.
Tijdens de raadsvergadering van 28 februari 2023 zal hij worden bedigd.
Het feit dat Lex Vos het nieuwe raadslid wordt impliceert ook dat Gert-Jan Krabbendam, Menno Janssen en Saskia Hermens afzien van hun recht om weer zitting te nemen in de Maastrichtse gemeenteraad.Last edited by Pier; 20 maart 2023, 16:20. Reden: (Deels) onzichtbaar geworden tekst herplaatst cq weer zichtbaar gemaakt
Leave a comment:
-
Gemeente herkent zich niet in beeld dat er alcohol (structureel) wordt verkocht aan minderjarigen.
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtAlcoholgebruik binnen horecaondernemingen door kinderen jonger dan 18 jaar
Op 1 december 2022 werden door de PvdA-fractie (Addie Redmeyer en Jean Pellaers) schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W.
De volledige vraagstelling is HIER te lezen.
Samengevat:
"(..)
[I]
Zie HIER.
In grote lijnen zegt de gemeente dat het Team Handhaven Openbare Ruimte (THOR) "slechts sporadisch een overtreding heeft geconstateerd".
Maar, zo vervolgt het antwoord "Op basis van uw signaal zullen wij op korte termijn steekproefsgewijs enkele horecagelegenheden controleren op de verkoop aan minderjarigen. Mocht daarbij het door u geschetste beeld bevestigd worden, dan kan dat aanleiding zijn onze werkwijze daarop aan te passen."
Ik vrees dat THOR het vanaf vrijdag 17 februari 5 dagen er druk zal hebben
Mijn persoonlijke conclusie, op basis van het volledige antwoord van de gemeente, is dat de constatering van de PvdA geen hele hoge prioriteit heeft bij Handhaving.
Daar kan ik mij wel in vinden.
Maar, mensen die een ander mening hebben kan ik ook wel begrijpen.
Leave a comment:
-
ik krijg tranen in mijn ogen als ik het stuk lees van E! loco
ze weet wat speelt in Nederland.
OOK in Maastricht ?
even geheugen op frissen .
ps
enig idee hoeveel slag offers er zijn geestelijk en financieel.
Met name door Elandjes waar zelf in die elandjes twee verschillende werkwijze zijn
de een werkt volgens de wet ..en de ander volgens (ons kent ons.)
maar ja
dit zal wel verwijderd worden .. gr ton .
lees het stukje van pier maar eens (ombudsman )er is in al die jaren niks veranderd.
Ombudsman kapittelt gemeente Maastricht
Started by Pier, 8 september 2012, 00:36?
Maastricht -
Annelies Hendrikx
Gisteren om 15:18.
Wat Kusters aantrof toen hij een jaar geleden begon in Maastricht, was een ambtelijke organisatie die tien jaar stil had gestaan en het moet doen met verouderde systemen. Een organisatie die te zeer bestaat uit eilandjes, waar bijna elke afdeling zijn eigen bedrijfsvoering doet.
Achterstanden
Lees ook: Dik twee ton tekort na fiasco ambtenarenfusie Zuid-Limburgse steden
Nerveus
Vacaturestop
?Last edited by Ton.2014; 31 januari 2023, 23:01.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtDaarom wordt de portefeuille Jeugdzorg m.i.v. morgen, tijdelijk waargenomen door burgemeester Annemarie Pen-Te Strake.
?Last edited by Pier; 5 april 2023, 16:05. Reden: Tekst teriggeplaatst. Is deel verloren gegaan bij update maart 2023
Leave a comment:
Leave a comment: