Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2022-2026

Sluiten
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
    hallo Pier
    Ik volgt nog steeds de Maastrichtse politiek en zeer zeker uw uitgebreide versie op M.O.
    (...)
    gr ton.
    Voor onze trouwe lezer Ton.2014 en alle andere lezers, bijgevoegd de (concept-)besluitenlijst van de afgelopen raadsvergadering over de begroting 2023.
    https://maastricht.parlaeus.nl/user/...ember_2022.pdf

Op deze besluitenlijst kun je - op naam - zien wie voor dan wel tegen een bepaalde motie heeft gestemd.

Leave a comment:

• Ton.2014
    replied
    er info Nieuwsbrief Actie Comit Calvarinberg, November 2022 Beste medestanders, Wat voorafging Na de druk bezochte informatie bijeenkomt 5 september j.l. in caf Abrahamslook is er gewerkt aan een compromis in woningaantal, zoals toen al voorgesteld. Ook de politiek gaf aan, dat een oplossing uit goed overleg zou moeten komen. Sinds 5 september is er meerdere keren informeel overleg geweest tussen het Actiecomit en project-ontwikkelaar Mulleners en ook met de wethouders Pas, Bastiaens en Mackus. Naast informele contacten met raadsleden is de voltallige raad uitgebreid voorzien per brief van onze visie op de gang van zaken. Dit leidde niet direct tot een oplossing, maar er lag nog wel een opdracht van de gemeente om samen (gemeente, Mulleners en AC) te zoeken naar een compromis. Die opdracht was voor Mulleners om dit op korte termijn op te zetten, met woningcorporatie Wonen Limburg er ook al bij, die later het project gaat beheren en verhuren. Mulleners was bereid tot zon gesprek. Situatie nu Als onaangename verrassing, waarschijnlijk voelt dat voor u ook zo, is op 1 november de omgevingsvergunning, in vrijwel onveranderde staat, door de gemeente aan de ontwikkelaar verleend. Nog vrdat we de kans hebben benut om met alle partijen rond de tafel te zitten. De gemeente toont zich hier een zeer onbetrouwbare partner om nog voor het overleg had plaatsgevonden deze stap te zetten. De 77 (!) bezwaren geuit in alle zienswijzen zijn terzijde geschoven en slechts kleine aanpassingen worden aan de ontwikkelaar opgelegd. U heeft in De Limburger vast al gelezen wat zoal de gang van zaken is. De 123 micro-units gaan er zonder verdere actie van ons dan ook komen in het klooster, met alle genoemde nadelen voor de leefbaarheid van de buurt. Vervolg Wij gaan uiteraard hier niet mee akkoord. Dit betekent dat we binnen 6 weken een beroepschrift moeten indienen. Om de start van bouwwerkzaamheden onmogelijk te maken is ook een verzoek tot schorsing nodig. Samen met onze jurist wordt hier nu druk aan gewerkt. Wat vragen wij van u als medestander? 1. Voor een zo breed mogelijk gedragen beroepschrift is uw instemming nodig. Een e-mailtje aan het Actiecomit (actiecomite.calvarienberg@gmail.com) dat u het beroepschrift ondersteunt is voldoende. Vermeld wel uw naam en adres, alleen uw e-mail volstaat niet. 2. Aan de juridische procedure zijn flinke kosten verbonden. We kunnen dat niet neerleggen bij enkelen, zoals tot nu toe het geval, maar hebben ook uw financile ondersteuning nodig. Graag horen we wat en hoe u kunt bijdragen: (a) het inschakelen van uw rechtsbijstandsverzekering en/of (b) een rechtstreekse financile ondersteuning. Pas in een later stadium volgt het verzoek het toegezegde bedrag ook over te maken en op welke manier dit kan. Bedenk wel dat deelname aan het beroepschrift noodzakelijk is als u later aanspraak wilt maken op eventuele planschade. Wij houden u op de hoogte van het beroepschrift en schorsingsverzoek. het Actiecomit Calvarinberg
    Last edited by Pier; 16 mei 2023, 09:33. Reden: Tekst is verloren gegaan door een technische fout. Vandaag, 16 mei 2023, teruggeplaatst

Leave a comment:

• Ton.2014
    replied
    hallo Pier
    Ik volgt nog steeds de Maastrichtse politiek en zeer zeker uw uitgebreide versie op M.O.
    diverse mensen hadden de hoop dat er verandering zou komen in de Maastrichtse politiek
    niks is minder waar.
    De mensen van het kommelkwartier hadden de hoop dat de nieuwe raad.
    een rem ging zetten op de huisjes melkers in het centrum. (kruimel Contr )
    waar ze met 38 app tegelijk worden geplaats.
    als klapper op de vuurpijl 123 app in Calvarieberg .met het verhaaltje merendeels voor af gestudeerde studenten..
    een mooi sprookje welke afgestudeerde gaat op een kamertje van 18 vierkante meter wonen.
    dan het verhaal van de kruimel contr..daar heeft de vorige raad .Waarschijnlijk bij geslapen.
    al met al zullen in 2026 nog minder mensen gaan stemmen (met dank aan ..... )
    gr ton.
    Last edited by Ton.2014; 11 november 2022, 19:49.

Leave a comment:

• Pier
    replied
    Wie volgt de gemeentepolitiek nog?

Dat valt even vies tegen!
    Tenminste tot nu toe!

Als ik het wel heb heeft De Limburger gisteren een artikel aan de begrotingsvergadering gewijd, namelijk aan de aangenomen motie onderzoek schoolontbijt van de PvdA.

Dan kunnen de lezers van MO toch maar van geluk spreken dat ik ze nog eens wijs op de agenda en de (aangenomen) overige moties, zodat ze desgewenst tenminste kunnen lezen wat hun volksvertegenwoordigers allemaal bespreken.

Toch dringt zich hier de vraag op of onze raadsleden niet eens moeten nadenken waar ze eigenlijk mee bezig zijn!
    Minder dan 50% van de Maastrichtenaren gaat uberhaupt niet meer stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen.
    Ik schat dat hooguit 20% van de inwoners van Maastricht - en ik vrees dat dit al een hoge schatting is - 5 raadsleden en/of 2 wethouders weten op te noemen.

Als ik die vraag zou voorleggen aan onze lokale politici denk ik dat ik als antwoord krijg "Ja maar, we doen veel aan burgerparticipatie! Volgend jaar gaat dat budget zelfs omhoog!"

Neem van mij aan dat de vorm van burgerparticipatie die daarmee bedoeld wordt echt niet helpt in het inzichtelijk maken van de handelingen rond de gemeenteraad en/of het college van B&W.
    De mensen die participeren bij de burgerparticipatie cq de burgerbegroting zijn, bij wijze van spreken, op 2 handen te tellen en zijn sowieso al mensen die zich inzetten voor hun buurt of omgeving.
    Als de lokale partijen slim zijn rekruteren ze uit deze participanten alvast hun potentiele nieuwe kandidaten voor op de kieslijst in 2026. Deze mensen hebben meestal wel een achterban die ze vertegenwoordigen.
    Maar voor de rest..... 90% van de burgers van Maastricht volgen het niet!

Heb ik de oplossing?
    Neen, natuurlijk niet!
    Ik weet wel dat het goed zo zijn als er wat minder gesoebat zou worden in alle raads-, domein-, of-wat-dan-ook-vergaderingen.
    Het is allemaal niet meer te volgen....
    "Door de bomen ... ziet het kalf ... de klok niet meer" is uiteindelijk de uitkomst van al dat vergaderen.

Wat mijzelf betreft..... Ik amuseer mij kostelijk bij wat ik allemaal zie en hoor, maar heel serieus neem ik het ook niet.
    Ik zal jullie voorlopig dus nog wel even lastig blijven vallen met alle perikelen rond het stadhuis.

En als er vragen zijn, post ze gerust en we kijken of we die vragen kunnen (laten) beantwoorden
    Last edited by Pier; 16 mei 2023, 09:25.

Leave a comment:

• Pier
    replied
    600 miljoen...... en de middelvinger krijgt alle aandacht.

Gisteren, 8 november 2022, was de begrotingsvergadering voor 2023 in Maastricht.
    Een begroting van pakweg 600 miljoen euro en een positief resultaat van (naar verwachting) 14,2 miljoen.
    (Zie Raadsvoorstel 66-2022)

Maar in de laatste paar minuten van deze vergadering stak een lid van de SP een middelvinger op tegen de fractievoorzitter van GroenLinks.
    Ik berichtte er gisteren min of meer live over in bovenstaande posting.

Vandaag had ik zowel telefonisch, dan wel via mail, contact met enkele aanwezigen bij de raadsvergadering van gisteren.
    De terechte verbazing was er dat de gemeenteraad gisteren sprak over een belangrijke begroting, maar dat De Limburg vandaag enkele berichtte over het "Middelvinger-incident".
    Ongetwijfeld zal De Limburger morgen, dan wel later deze week, nog van enkele punten uit deze vergadering verslag doen, maar het is wel opmerkelijk, niet?​
    Last edited by Pier; 16 mei 2023, 09:26.

Leave a comment:

Bezig...
X