Op 1 februari 2021, midden in de toen geldende corona lockdown, schreef ik onderstaand citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Pier
Bekijk bericht
De PVM, en opmerkelijker wijs niet de Partij voor de Dieren, heeft nu schriftelijke vragen gesteld over het vossenpaar dat kennelijk 'woont' bij deze rotonde.
'Was de gemeente op de hoogte dat er 150 meter van de vindplaats [Lucassingel, Pier] een vossenpaar zit in de rotonde die ze momenteel aan het renoveren zijn? Zo ja, hadden er dan geen
voorzorgsmaatregelen getroffen moeten worden voor aanvang van de renovatie van de rotonde? Hebben wij überhaupt de goede kennis in huis om hier goede afwegingen in te
maken?'
De volledige schriftelijke vraag van de PVM staat HIER.
Volgens mij is de vos net ze beschermd als de wolf, toch?
Maar, als ik de brief van de PVM mag geloven, wordt de vos nabij de genoemde rotonde aan de Nobellaan (min of meer parallel aan de Sint Lucassingel) ernstig bedreigd.
Een politieke spagaat dreigt.
De renovatie van de bewuste rotonde aan de Nobellaan/Gentelaan is echt hard nodig. Ik rij er vrijwel dagelijks en de toestand van deze rotonde is allerbelabberdst.
Maar ja.... de daar verblijvende vossen zijn ook zeer indrukwekkend (en beschermd!)
Als deze vossen dassen zouden zijn, dan werd waarschijnlijk de Nobellaan afgesloten

Vanochtend reed ik alweer over de bewuste rotonde.
Gele waarschuwingsborden attendeerden mij erop dat deze rotonde komende maandag, 17 april 2023, toch echt op de schop gaat.
Vossen(paar) of niet, zo lijkt het.
Echt waar, voor mij reed een grote vrachtauto met open laadbak van een (grondverzet?) bedrijf, genaamd: Vossenberg ( http://www.vossenberg.nl)
Soms ligt het cynisme voor het oprapen....

Leave a comment: