De klachten over dat het allemaal digitaal moet steun ik overigens volledig. De (snelle) jongens en meiden van communicatie bij de gemeente Maastricht mogen zich best eens wat vaker realiseren dat er mensen zijn die, om welke reden dan ook!!, niet meekomen in ons digitaal tijdperk. Ik hoop dat het college dit ook eens goed kan overbrengen richting de afdeling communicatie.
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
Kortom, ieder land en gemeente krijgt de overheid die het verdiend. Wij als burgers willen, sterker: nog verlangen!, dat onze overheid - landelijk, provinciaal, gemeentelijk en waterschappen - op alles een antwoord geeft. Gevolg...... stroperige en aangepaste wetten en regels die niet meer (goed) uitvoerbaar zijn.
Als iemand interesse heeft moet hij eens de schriftelijke vragen lezen die partijen in Maastricht dit jaar hebben ingediend bij de gemeente. https://maastricht.parlaeus.nl/user/questions
Al die vragen moeten beantwoord worden.
Sommige vragen zijn heel zinnig, andere kunnen er mee door, maar een (aanzienlijk) deel voegt niets toe en is louter gebaseerd op het zelf profileren van een (splinter-)partij.
En dan hebben we het alleen nog maar over de gemeente Maastricht!
Tot slot.
Wellicht is het wat kort door de bocht op grond van de postings op MestreechOnline en de geluiden die ik hoor in mijn omgeving, maar al dat gedoe om de herdenking/viering van Keti Koti leeft m.i. totaal niet (in Maastricht).
Of hebben de lezers van MO andere ervaringen?

Leave a comment: