Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2022-2026

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Over dat laatste punt van jouw Pier dat is courante wetgeving.
    Er zijn meer VVD'ers op het schavot geland de laatste 50 jaar dan anderen wegens onkies financieel voordeel.
    Maar mij is het worst, want ik ga niet mijn weekbudget aan een paar escargots uitgeven op het Preuvenement met een glaasje sulfiet aangelengde wijn.

    Dan kun je beter een betaalbaar etentje bezoeken. Zoals ik hier meerdere jaren heb genoten en met mij heel veel mensen. https://www.middagstisch.de/dresden-neustadt/
    De HoReCa in Maastricht wil gewoon niet eerlijk zijn over de kosten en efficiëntie.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    U vergeet dat het oorspronkelijke doel van het Preuvenement was om een grote geld bijdrage te leveren aan de restauratie van de Sint Servaas Basiliek.
    (..) Maar dat men erheen gaat en de hoofdprijs moet betalen is ieders vrije keuze.
    (..) Er zijn rijke en arme mensen.
    Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.
    Antonius heeft groot gelijk.
    De oorspronkelijke opzet was inderdaad om een behoorlijke financiele bijdrage te leveren voor de restauratie van de Sint Servaas.
    Later kwamen daar andere Goede Doelen bij en voor in de plaats.

    Allemaal heel nobel, maar ja.... Goede Doelen hebben steeds vaker een keerzijde. Pak de Postcodeloterij en/of alle officiele Nederlandse (overheids)loterijen.
    Levert genoeg geld op voor de Goede Doelen, maar veel handige commerciele jongens en meisjes varen er ook wel bij.

    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
    (..) De SP Kamerleden gaven hun inkomsten "vroeger" aan de partij, vandaar mijn commentaar over elite prijzen kunnen betalen.
    Wat de SP betreft.
    Ik heb tijdens het zomerreces heel wat raadsleden van Maastricht gesproken over diverse onderwerpen.
    Stephanie Blom gaf aan dat ze 1100,- euro per maand! terugstort naar de SP partij kas.
    Persoonlijk vind ik dit best veel, maar het siert de SP-leden dat ze het doen
    Bedenk wel dat een raadslid in Maastricht bijna 2.000,- euro per maand krijgt met daarbovenop nog eens een kleine 200,- euro onkostenvergoeding.
    Dus het is echt niet zo dat de SP-raadsleden aan de bedelstaf zitten, want naast hun raadswerk heeft Stephanie nog een fulltime baan bij de Universiteit.

    Voor de rest hoor ik weinig mensen die erg positief zijn over het Preuvenement, maar kennelijk bezoeken toch 120.000 mensen het Preuvenement in 4 dagen

    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
    (..) Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.
    Hoewel ik het niet met zekerheid weet, denk en hoop ik dat de raadsleden - wellicht op een enkele consumptie na - het bezoek aan het Preuvenement uit eigen portemonnee betalen dan wel uit de partijkas. Ik hoop niet dat ze anderen voor hun vertier en lobbywerk laten betalen.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Het siert U met 81 jaar op de schouders.

    Wat ik wel weet dat er vele die het wel kunnen betalen.
    STEEDS vooraan staan als het voor niks is.​
    dat was altijd al zo en zal altijd zo blijven, dat noemt men participatie (de uitleg van participatie kan men vinden op wikipedia of in een beter woordenboek)

    De SP Kamerleden gaven hun inkomsten "vroeger" aan de partij, vandaar mijn commentaar over elite prijzen kunnen betalen.

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    U vergeet dat het oorspronkelijke doel van het Preuvenement was om een grote geld bijdrage te leveren aan de restauratie van de Sint Servaas Basiliek. De organisatie en het goede doel is al lang geleden door anderen overgenomen die de HoReCa van Maastricht willen promoten. Met of zonder de HoReCa lobby is het gewoon weg al sinds tijden een elite feestje. Maar dat men erheen gaat en de hoofdprijs moet betalen is ieders vrije keuze. Je kan beter vrijdagochtend op de markt nog eens als "kosten check" een broodje garnalen kopen. Er is geen tweedeling. Er zijn rijke en arme mensen.
    Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.
    Kleine correctie ondanks mijn 81 jaar. vergeet ik niks !

    Je hoeft geen fan te zijn van SP ,,ben ik ook niet maar ik heb wel respect voor hun handelen

    Of ze het wel of niet kunnen betalen weet ik niet.

    uw opmerking.!
    ((En dat zal lastig zijn voor SP leden ))

    Wat ik wel weet dat er vele die het wel kunnen betalen.
    STEEDS vooraan staan als het voor niks is.

    EEN doordenkertje gr ton.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    U vergeet dat het oorspronkelijke doel van het Preuvenement was om een grote geld bijdrage te leveren aan de restauratie van de Sint Servaas Basiliek. De organisatie en het goede doel is al lang geleden door anderen overgenomen die de HoReCa van Maastricht willen promoten. Met of zonder de HoReCa lobby is het gewoon weg al sinds tijden een elite feestje. Maar dat men erheen gaat en de hoofdprijs moet betalen is ieders vrije keuze. Je kan beter vrijdagochtend op de markt nog eens als "kosten check" een broodje garnalen kopen. Er is geen tweedeling. Er zijn rijke en arme mensen.
    Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
    Beste Pier
    Als ik hier mijn mening ventileer met name over de Maastrichtse politiek.
    Dan krijg ik een ban.
    trouwens het verhaal van SP is glashelder
    De SP heeft er, in navolging van, en in solidariteit met onze ambtsgenoten van de Partij voor de Dieren, voor gekozen om vandaag niet aanwezig te zijn bij het raadsbezoek aan het Preuvenemint, een evenement dat steeds meer symbool staat voor de groeiende tweedeling in onze stad. Hoewel dit jaarlijkse evenement ooit begon als een laagdrempelige bijeenkomst voor alle Maastrichtenaren, is het in de loop der jaren uitgegroeid tot een exclusieve aangelegenheid die velen van onze stadsgenoten buiten beschouwing laat, en voor hen onbereikbaar is geworden. De prijzen van wijn, bier en de befaamde hapjes zijn daar een treffend voorbeeld van. Terwijl een groot deel van de Maastrichtse bevolking worstelt met stijgende kosten van levensonderhoud, wordt er op het Preuvenemint vrolijk rondgesmeten met prijzen die alleen betaalbaar zijn voor een kleine, welgestelde elite. Een biertje dat welhaast meer kost dan een fatsoenlijke maaltijd voor een gezin, en gerechten die alleen bereikbaar zijn voor hen die het financieel gemakkelijk hebben, zorgen ervoor dat de kloof tussen arm en rijk in onze stad steeds groter wordt.

    een oprecht stuk schijnbaar heeft men er geen moeite mee op Mestreech online
    ik zou zeggen slaap rustig verder
    en ons kent ons regeert onze stad

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Beste Pier
    Als ik hier mijn mening ventileer met name over de Maastrichtse politiek.
    Dan krijg ik een ban.
    trouwens het verhaal van SP is glashelder

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Zomerreces politici bijna voorbij.
    SP en PvdD boycotten het Preuvenement.

    Het zomerreces van onze lokale politici zit er bijna op. Over pakweg 10 dagen zijn alweer de eerste domeinvergaderingen.

    Maar wie denkt dat het rustig was in en rond het stadhuis heeft het mis.
    Er was van alles te doen en wellicht was het artikel over de positie van D66 binnen de coalitie welllicht het meest in het oog springend.
    Maar ook de stakingsperikelen rond het zwembad De Geusselt hielden de gemoederen wel bezig.

    Een beetje traditioneel markeren de Inkom en het Preuvenement het einde van de rust in de stad en gaat alles weer van start.
    Gisteren, op de vrijdag, stond er een raadsbezoek van de raadsleden aan het Preuvenement op de agenda.

    Boycot
    Echter, in navolging van de PvdD, die daarmee o.a. protesteert voor het feit dat er nog foie gras (eenden- of ganzenlever) wordt geserveerd op het Preuvenement,
    heeft de SP gisteren in een open brief laten weten dat ook zij om hun moverende redenen het Preuvenement boycotten.
    Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	38
Size:	880,8 KB
ID:	107520
    (verkiezingsposter SP 2018, bron Wikipedia)

    In de openbrief schrijft de SP o.a.
    “Terwijl een klein deel van de bevolking kan genieten van luxe evenementen die ons centrum
    steeds meer lijken te domineren, worden anderen geconfronteerd met onzekerheid, armoede en het
    gebrek aan betaalbare basisvoorzieningen. Als partij die strijdt voor gelijke kansen en sociale
    rechtvaardigheid, kunnen wij niet naar goed geweten deelnemen aan een evenement dat deze
    ongelijkheid alleen maar verder aanwakkert.”


    Consumpties welhaast onbetaalbaar
    De SP stelt dat in zijn huidige vorm het Preuvenement niet bijdraagt aan de sociale cohesie en nieuwe verbindingen die zo hard nodig is in Maastricht.
    Als voorbeeld stelt de SP dat de prijs van één consumptie welhaast meer kost dan een fatsoenlijke maaltijd voor een gezin. Eten op het Preuvenement is onbetaalbaar voor mensen met een kleine beurs.

    Tot slot stelt de SP dat ze blijven strijden voor een Maastricht waar solidariteit en gelijkwaardigheid centraal staan en waar de kloof tussen arm en rijk wordt gedicht in plaats van vergroot.

    Veel steun voor boycot
    Tijdens een wandeling vanochtend door Maastricht sprak ik enkele buurtbewoners cq bekenden.
    Opmerkelijk dat ze allemaal de actie van de SP - en in iets mindere mate de boycot van de PvdD - steunden.
    Nu is dit zeker geen representatieve steekproef, maar toch.....

    Ben benieuwd hoe hier op MestreechOnline over gedacht wordt


    ​​

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

    Opmerkelijke conclusie voor iemand die zegt nooit De Nieuwe Ster te lezen.....

    We raken off-topic
    Een bijzonder moment maandagmiddag voor De Nieuwe Ster. De eerste editie van de papieren versie van De Nieuwe Ster is van de persen gerold. Uiterlijk donderdag ligt de krant bij meer dan 50 afgiftepunten in Maastricht. De krant is volledig gratis.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Dan vergist U zich.
    Meteen nadat ene Ubags over een ex wethouder in die De Nieuwe Ster onjuiste informatie gaf die hier werd gekopieerd stapten meerdere forum leden op.

    De waarheid lezen is een communistisch tijdschrift uit het verleden hetgeen in nieuwe vorm weer via de internetmedia opkomt. Media Trollen die de rechtmatige en normale gang van zaken moedwillig verstoren. Zwiespalt en Ruzie entameren opdat we ons niet meer door een deur of op een forum kunnen begeven.

    Dat is het laatste dat ik over zeg.

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Kan me moeilijk voorstellen dat mensen hun lidmaatschap opzeggen
    wegens de nieuwe ster.
    een blad dat de Maastrichtse politiek eens van de andere kant laat zien.

    Verder ben ik blij dat Pier hier op het forum ons laat lezen ,met name de raadsvergaderingen
    want voor de rest is het (althans voor mij niet interessant hoe je een komkommer salade maakt
    of dat iemand last heeft van de zon.
    Het is maar wat lees je graag.
    Ik althans de waarheid..

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Opmerkelijke conclusie voor iemand die zegt nooit De Nieuwe Ster te lezen.....
    We raken off-topic
    Ik ben het toch wel met Antonius eens, Pier. Voor zijn standpunt hoeft hij De Nieuwe Ster niet (meer) te lezen, want daar gaat het hem niet om. Het is inderdaad knap jammer dat leden alleen op basis van de berichtgeving in De Nieuwe Ster (DNS) Mestreech Online hebben laten vallen. Tenslotte hoeft men die krant niet te lezen, ook al staat er een prominente link op de startpagina van MO. Ook al zijn er in het verleden weleens lastige perioden geweest, het Forum heeft altijd gestreefd naar een evenwichtige en respectvolle berichtgeving. Dat uitgangspunt is ook na de 'fusie' met DNS gehandhaafd, dus waarom dat abrupte afscheid?

    Jawel, off topic, maar ik wilde dit nog wel even kwijt.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Dat mensen, die jarenlang lid waren van dit forum zich hebben afgemeld omdat het DNS wel een heel eenzijdige visie op de wereld en haar burgers heeft laten schijnen is hier enkele malen herhaald en moest dus aan de kaak gesteld worden.
    (...)
    Opmerkelijke conclusie voor iemand die zegt nooit De Nieuwe Ster te lezen.....

    We raken off-topic

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Je heb gelijk Antonius.
    je kunt het beter over komkommer salade hebben.

    veel belangrijker.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Dat mensen, die jarenlang lid waren van dit forum zich hebben afgemeld omdat het DNS wel een heel eenzijdige visie op de wereld en haar burgers heeft laten schijnen is hier enkele malen herhaald en moest dus aan de kaak gesteld worden.
    Wie het wel nodig heeft om het te lezen en te volgen mag dat. Het is zo iets als het programma "ongehoord" op televisie.
    Je kan er mee lachen en/of je gelooft zelfs die nonsens.
    Dat heb je ook met de sociale media bubbels waar men afstompt en geen andere kijk op de dingen meer leest, die zou kunnen helpen een evenwicht te herstellen in je denkwijze en niet klakkeloos over te nemen wat er zo geroepen of geschreven wordt.



    Leave a comment:

Bezig...
X