Afgelopen dinsdag, 12 december 2023, waren er twee domeinvergaderingen, te weten
Domeinvergadering Algemene Zaken (zie agenda)
en de
Domeinvergadering Economie en Cultuur (Zie agenda).
De domeinvergadering Algemene Zaken (AZ) was in de raadszaal en de domeinvergadering Economie en Cultuur (E&C) in de zgn. Groene Zaal.
Oorspronkelijk geplaatst door Pier
Los van het feit dat ik sowieso meer interesse heb in domeinvergaderingen AZ dan in E&C, bezoek ik sowieso geen vergaderingen in de Groene Zaal.
Maar, in het WIS (Wandelgang Informatie Systeem) hoorde ik dat nu ook de ons stadsbestuur en het college van B&W tot de conclusie zijn gekomen dat vergaderen in de Groene Zaal verre van ideaal is.
Daarom is er besloten dat in de toekomst domeinvergaderingen (in principe) alleen nog plaatsvinden in de raadszaal dan wel (gelijktijdig) in de oude raadszaal in het oude Stadhuis

Als de (burger-)raadsleden nu ook nog de discipline gaan opbrengen om interrupties en bijdragen te doen via resp. de interruptiemicrofoons en het spreekgestoelte, wordt het wellicht ook voor burgers gemakkelijker het debat te volgen en zet men een stap richting de zo gewilde burgerparticipatie. Maar..... zover zijn onze (burger-)raadsleden nog niet. Ze blijven vooralsnog liever gewoon zitten.
Leave a comment: