Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kabinet Rutte II

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    "Het mopperen"

    Aha "het mopperen". Interessant onderwerp Kermit. Het opstellen van verbeteracties is de gebruikelijke anti-moppermethode. Ben benieuwd .

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      Aha "het mopperen". Interessant onderwerp Kermit. Het opstellen van verbeteracties is de gebruikelijke anti-moppermethode. Ben benieuwd .
      Ik krijg sterk de indruk dat we allemaal het zelfde liedje moeten zingen.

      schijnbaar is het niet belangrijk genoeg om hier je gevoelens en vragen neer te zetten bijvoorbeeld topic 57,

      of hebben we niet genoeg aowers en andere zwaar gepakte.. op dit forum.
      (heet deze topic niet Rutte twee.. speciaal geopend om op rutte twee door te gaan.

      schijnbaar heeft niemand het door waar we op afkoersen.

      Als het zo doorgaat worden wij een lage loon land.

      en ja als dit onder mopperen valt dan hou ik mijn mond wel.

      Opmerking


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
        en ja als dit onder mopperen valt dan hou ik mijn mond wel.
        Klaas: iedereen mag hier zijn zijn/haar zegje zeggen binnen de afgesproken MO-regels. Dus nogmaals:
        "Ik hoor graag hoe jullie hier over denken".

        Opmerking


        • #64
          Ik wacht rustig even af.........
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #65
            schijnbaar heeft niemand het door waar we op afkoersen.
            Zwartkijken, kankeren, mopperen, machteloos toekojken, zijn de ingredienten voor een zware crisis. Moeten we niet willen, gelukkig zijn er nogal wat optimisten in het land, die het bij voorbaat niet zo zwaar zien zitten.

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              Het reageren op een vorige posting hoeft niet als het je verveelt, kom dan met iets anders. Er is genoeg voer voor discussie.
              Dat is nu juist het punt: er is vaak géén discussie! Ik denk dat ik ook voor anderen spreek als ik zeg dat het plaatsen van een link zonder enig (inhoudelijk) commentaar geen discussie is. Een zinnetje erbij in de trant van: 'dit zullen MOers wel interessant vinden' is geen discussie; het zegt niets over de mening van de plaatser en biedt geen ruimte tot gedachtenwisseling. Het vervuilt alleen maar deze pagina's met gegevens die ook al elders gelezen kunnen zijn.

              (P.S. De laatste dagen dus eindelijk weer eens wél berichten die uit meer dan dooddoeners bestaan. )

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                Zwartkijken, kankeren, mopperen, machteloos toekojken, zijn de ingredienten voor een zware crisis. Moeten we niet willen.
                Ik ben het geheel met je eens, Kermit, maar het is een feit dat AOW-ers en bijstandsgerechtigden er nu al jaren op achteruit gaan. Het is een haast sluipend proces, dat leidt tot wat vroeger 'stille armoede' werd genoemd. En dat is bitter als je een leven lang hard hebt gewerkt aan de verdere opbouw van het land. Klaas mag daar best op wijzen.

                Ik ben geen rekengenie en kan geen antwoord geven op zijn hierboven gestelde vraag of hij goed gerekend heeft. Maar zelfs het NIBUD onderschrijft dat Klaas en anderen in zijn positie er tot 2018 gemiddeld nog weer 5-6 procent op achteruit zullen gaan. Gemiddeld: dus er zijn uitschieters omlaag en omhoog. Wat dat in de praktijk betekent voor een sowieso al smalle beurs, zou ik liever niet aan den lijve willen ondervinden.
                Last edited by Clio; 19 november 2012, 10:49. Reden: redactie

                Opmerking


                • #68
                  Draadje Kabinet Rutte II: deelonderwerpen apart?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Klaas: iedereen mag hier zijn zijn/haar zegje zeggen binnen de afgesproken MO-regels. Dus nogmaals:
                  "Ik hoor graag hoe jullie hier over denken".
                  Wat mij betreft: ik zou dit draadje willen afsluiten. De kop ervan is veel te breed en dekt allang niet meer de lading. Die is nogal eenzijdig uitgekomen op inmiddels afgeschoten of in de Eerste Kamer mogelijk nog aan te passen kabinetsplannen met betrekking tot de koopkracht.

                  Ik zou liever zien dat die plannen hier in eigen 'draadjes' aan de orde kwamen, zodat er een duidelijker zicht komt op de vraag of de regeringspolitiek van het kabinet Rutte II nog méér consequenties heeft voor de Maastrichtse burger dan alleen die persoonlijke financiën. Dus een draadje 'Koopkracht', 'Onderwijs', 'Ontwikkelingssamenwerking', 'Ordehandhaving' of wat iemand maar wil. Maar niet alles op één hoop, zodat je van de bomen het bos niet meer ziet.
                  Last edited by Clio; 19 november 2012, 08:48.

                  Opmerking


                  • #69
                    Ben het met u eens Clio, maak in ieder geval voor mensen die zich zorgen maken over de koopkracht een apart draadje. Mischien dat iemand het al wil openen? Verder bestrijd ik niet de zorgen om de koopkracht, maar wel het doemdenken daarom heen. Ik weet ook wel het kan nog erger worden, maar we leven nog niet in Zuid-Europa of in de VS.

                    Opmerking


                    • #70
                      Rutte erkent schenden verkiezingsbelofte Griekenland.

                      Bron: Elsevier


                      Premier Mark Rutte (VVD) geeft toe dat hij zijn verkiezingsbelofte over noodsteun aan Griekenland 'niet helemaal gestand kan doen'. Rutte beloofde dat er geen extra geld naar Griekenland zal gaan, maar door de geplande renteverlagingen gebeurt dit nu ...

                      Echt een man van zijn woord..
                      Last edited by Wigo; 27 november 2012, 20:37. Reden: Een van twee dezelfde links verwijderd en witveld verkleind

                      Opmerking


                      • #71
                        Motie van wantrouwen! Hoop dat we asap verkiezingen krijgen, of worden we dan nog meer genaaid en belazerd?
                        :(

                        Opmerking


                        • #72
                          Thuiszorg dreigt grootdeels te verdwijnen door plannen regeerakkoord

                          Tienduizenden (vooral laagbetaalde) banen in de thuiszorg dreigen door het regeerakkoord te verdwijnen. Dat betekend dat heel veel hulpbehoevende in de problemen dreigen te geraken. Wederom een groep "zwakkere", zo niet de zwakste, die door dit kabinet in de problemen geholpen worden......Het zijn nu juist die mensen die zich niet zelf kunnen helpen.

                          BEDANKT MENEER RUTTE, SLAAP ZACHT MENEER SAMSON!

                          Opmerking


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
                            Thuiszorg dreigt grootdeels te verdwijnen door plannen regeerakkoord

                            Tienduizenden (vooral laagbetaalde) banen in de thuiszorg dreigen door het regeerakkoord te verdwijnen. Dat betekend dat heel veel hulpbehoevende in de problemen dreigen te geraken. Wederom een groep "zwakkere", zo niet de zwakste, die door dit kabinet in de problemen geholpen worden......Het zijn nu juist die mensen die zich niet zelf kunnen helpen.

                            BEDANKT MENEER RUTTE, SLAAP ZACHT MENEER SAMSON!
                            En wat denk je hiervan.

                            7 op 10 oude WW'ers langer dan jaar werkloos
                            Last edited by ; 28 november 2012, 09:47. Reden: een R vergeten.

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                              En wat denk je hiervan.

                              7 op 10 oude WW'ers langer dan jaar werkloos
                              Klaas, kun je iets duidelijker zijn?- Verklaar je nader maar liefst met meer dan een zinnetje zo dat dit voor iedereen te begrijpen is. Nu weet niemand in welke context het geplaatst moet worden.

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
                                Klaas, kun je iets duidelijker zijn?- Verklaar je nader maar liefst met meer dan een zinnetje zo dat dit voor iedereen te begrijpen is. Nu weet niemand in welke context het geplaatst moet worden.
                                Je heb gelijk Painterartist.
                                dit stond in een krant dat ouderen moeilijk aan de bak komen.
                                ik probeer de volgende keer het stuk te plaatsen waar het over gaat.
                                gr.

                                ik lees de stukken op internet( klik/klik)google. daar staan alle kranten van nederland op.
                                en meer belangrijk nieuws.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X