Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kabinet Rutte II

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    en ik maar denken dat een bedrijf BTW kan verrekenen
    ik begrijp het ook niet meer, zo gaande weg.
    mvg.
    Stadsbelangen: alle grote projecten voorlopig uitstellen in verband met regeerakkoord

    Kleine correctie
    geplaats door klaas.
    geschreven door Maastricht dichtbij op 15-11-2012.

    Opmerking


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      (...)Ik twijfel nu namelijk toch wel ernstig of Mark Rutte de capaciteiten heeft die we (nu) van een premier willen zien.
      Ik heb Rutte gezien in het debat over het aangepaste regeerakkoord. Een soevereine debatter. Van alle dossiers op de hoogte, nooit echt in gevaar en dat in een ware marathonsessie.

      Valse start, maar geef de man nog wat tijd.

      Opmerking


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
        Valse start, maar geef de man nog wat tijd.
        Een verkeerde start. Verkeerde rekensom. Falende communicatie. Goedwillende politici die een beetje "jongensachtig" dom en onhandig zijn. Kreten die we de afgelopen periode vaker gehoord hebben maar geloven we daar nog in?

        Een kreet als falende communicatie, Zoiets is enkel vast te stellen als de doelstelling bekend is. Vaak en zeker in de politiek, kan de communicatie ondergeschikt zijn aan de doelstelling! Kijk en dan is wat gezien wordt als falende communicatie is communicatie in optima forma! Dit soort communicatie/manipulatie maakt dan deel uit van een strategie.

        Politici en zeker jongens als Rutte en Samson zijn zeker niet achterlijk en zelfs al zouden zij dat zijn dan is er nog niks aan de hand. Degelijke mensen hebben immers aan alle kanten ondersteuning van bijvoorbeeld; de Rekenkamer, ze beschikken over de allerbeste communicatie deskundigen, spindokters en de ondersteuning van hun eigen partij en van de partij wetenschappelijke stichtingen zoals de Wiardi Beckman stichting (PVDA) en de Telder stichting (VVD).

        Leuk stukje show het aantrekken van het boetekleed door Meneer Rutte. Maar……… Nee, meneer Rutte, het "Sorry, Foutje.... Bedankt" van Rijk de Gooyer daar trappen wij, bij door de wol geverfde politici, niet in. Vol “angst en beven” wachten wij af wat er nog uit "de doos van Pandora" komt, Dat het de zwakkere heel zwaar zal treffen is wel duidelijk.

        Hoe kan deze discussie en de discussie in breder perspectief nu constructief verder als we niet over de (juiste) gegevens beschikken, Gegevens die verhuld worden door deze vorm van "strategische communicatie". Helaas zijn de politici (bewust) niet duidelijk Het gevolg is dat de oppositie, de burgers en de tegenstanders van de snode plannen in een soort "buitenspel" situatie gemanoeuvreerd worden . Er worden rookgordijnen opgetrokken en afleidingsmanoeuvres uitgevoerd. De Inkomstengekoppelde zorgpremie was daar een voorbeeld van. Alle (pers)aandacht heeft dit item getrokken Terwijl dit slechts een klein (en wellicht het mist schadelijke) item van alle plannen is.

        Opmerking


        • #49
          Gegevens die verhuld worden door deze vorm van "strategische communicatie". Helaas zijn de politici (bewust) niet duidelijk Het gevolg is dat de oppositie, de burgers en de tegenstanders van de snode plannen in een soort "buitenspel" situatie gemanoeuvreerd worden . Er worden rookgordijnen opgetrokken en afleidingsmanoeuvres uitgevoerd. De Inkomstengekoppelde zorgpremie was daar een voorbeeld van.
          Onzin. Een aardige complottheorie die moeilijk te ontmaskeren is, een complottheorie eigen. Ik denk dat geen enkele politicus of poltieke partij zo'n kamikazeduik wil meemaken als Rutte in de afgelopen weken. :

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
            Onzin. Een aardige complottheorie die moeilijk te ontmaskeren is, een complottheorie eigen. Ik denk dat geen enkele politicus of poltieke partij zo'n kamikazeduik wil meemaken als Rutte in de afgelopen weken.
            Geheel met u eens Kermit.

            Laat ze eerts maar eens aan het werk gaan, veel wat ze van plan zijn

            om te gaan doen werd een half jaar geleden ook voorgesteld door hen

            wat nu in de oppositie hebben moeten plaats nemen.

            En zij wat nu in de oppostie partijen zitten "moeten" wel zogenaamd

            in veel zaken "tegen" zijn terwijl als ze op het pluch hadden gezeten er voor waren geweest

            Opmerking


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht

              Hoe kan deze discussie en de discussie in breder perspectief nu constructief verder als we niet over de (juiste) gegevens beschikken, Gegevens die verhuld worden door deze vorm van "strategische communicatie". Helaas zijn de politici (bewust) niet duidelijk Het gevolg is dat de oppositie, de burgers en de tegenstanders van de snode plannen in een soort "buitenspel" situatie gemanoeuvreerd worden . Er worden rookgordijnen opgetrokken en afleidingsmanoeuvres uitgevoerd. De Inkomstengekoppelde zorgpremie was daar een voorbeeld van. Alle (pers)aandacht heeft dit item getrokken Terwijl dit slechts een klein (en wellicht het mist schadelijke) item van alle plannen is.
              Goed opgemerkt Painterartist.
              op geen enkele wijze is duidelijk waar wederom de klappen vallen..

              Denkelijk wederom de minima en laagsbetaalde daar zijn de meeste van.
              De VVD heeft voor deze groep nog nooit iets gedaan.
              en eerlijk gezegd geloof ik niet in sprookjes.
              En ik steek mijn kop niet in het zand.

              Opmerking


              • #52
                op geen enkele wijze is duidelijk waar wederom de klappen vallen..
                Heer Klaas u wordt in dit land op uw wenken bedient! Noem mij één land in de wereld waar zo uitvoerig over koopkrachtplaatjes wordt geluld en voorgelicht?

                Nibud 1 2

                2 = volledig rapport

                Opmerking


                • #53
                  Centen of procenten

                  Oorspronkelijk geplaatst door klaas

                  Dit is mijnsinziens de juiste benadering van het probleem. Wat betekent het "in centen"! Het gegoochel met statistieken levert een zeer vertekend beeld op omdat het hier gaat om gemiddelden. Gelukkig zijn er in Nederland ook veel kapitaalkrachtigen en deze krikken het niveau van het gemiddelde aardig op. Het valt statisch gezien wel mee.

                  Het is dus allemaal zo erg niet........................

                  Behalve als je bijvoorbeeld 80-100% gehandicapt bent. Dan ontvang je netto 880 euro p/m Wat betekend dit in de degelijkse praktijk? Even een klein en eenvoudig rekenvoorbeeldje.

                  Verplicht ben je om een zorgverzekering af te sluiten van gemiddeld 120 euro. Dus 120 af van 880 = 760

                  Als gehandicapte kun je moeilijk in een kartonnen doos op straat leven, je heb immers al gezondheidproblemen, dus moet er een woning gehuurd worden. Gemiddelde huur coöperatiewoning 550€ We rekenen even door 550 af van de 760 = 210€ te besteden aan; gas, licht, water, voedsel en kleding en niet te vergeten........aan luxe!

                  Zeker zal nu wel weer een of andere pientere lezer opmerken dat zo iemand dan huursubsidie kan krijgen. Dit valt echter weer geheel weg gegenover de extra kosten die een handicap met zich voort brengt Zo zal bijvoorbeeld een gehandicapte veelal frequenter een arts bezoeken en is hij/zij vaak op levenslange medicatie aangewezen. Het "eigen risico" bij de zorgverzekeraar is hij/zij dan zekerwel altijd kwijt. Omdat een gehandicapte geen "inkomen uit werk" heeft loopt hij/zij ook de verhoogde fiscale compensatie mis

                  Kun u begrijpen dat zo iemand een "tientje minder" veel zwaarder treft dan iemand die een inkomen van een ton heeft en er 100 euro op achter uit gaat.

                  Opmerking


                  • #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                    het nieuws van rtl. nl 16-11-2012

                    Dit verandert er in jouw koopkracht
                    Ieder huisje heeft zijn kruisje en heeft zijn eigen lasten en uitgaven.

                    Deze berekeningen zijn maar voorbeelden maar kunnen voor de een

                    met zelfde inkomen en zelfde gezins opbouw toch geheel anders uitvallen

                    bij de ander.

                    Men moet gewoon leven naar zijn eigen beurs .

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                      Men moet gewoon leven naar zijn eigen beurs .
                      Zeer wijze woorden! Maar de huidige situatie dreigt uit te monden in een situatie waarin mensen niet over voldoende geld beschikken om in de essentiële levensbehoefte te kunnen voorzien. Bij de laagste inkomens dreigt dit te gaan gebeuren en dan is het zo, dat men gewoon niet kan leven van wat men in de beurs heeft.

                      Helaas zijn er veel mensen die rijkelijker hebben geleefd dan hun beurs hun eigenlijk toestond. Mensen die geloofde in politieke uitspraken zoals "Na
                      het zuur komt weer het zoet" Die mensen zitten nu met torenhoge schulden en kunnen die onmogelijk nog terug betalen, ook dit is een aanslag op ons economisch plaatje.

                      Vele mensen, ook hele oppassende, kunnen nu niet meer bezuinigen. Terug naar een plaggehut zou een oplossing kunnen zijn ware het niet dat zoiets in dit land verboden is. Het zou ook geen gezicht zijn die hondderden plaggenhutjes op de Sint-Pieterberg.

                      Opmerking


                      • #56
                        Ik heb een serieuze vraag.
                        of mijn berekening klopt met name.

                        Aan gepensioneerden en mensen met een reken vermogen..

                        vanaf 2008 altans mijn pensioen fonds geen verhoging van pensioen gegeven.

                        loonstijging ca
                        2008 2,53%
                        2009 1,38 %
                        2010 2,23 %
                        2011 1,56 %
                        2012 1,43 %
                        dus 9,23 % zonder de indexering van de bedragen jaarlijks

                        dus ca 11 % ingeleverd.

                        dat betekend als men de lijn doortrek tot 2017 dat de gepensioneerden (van hoog tot laag)
                        ca 20 a 25 % inleverd zonder de maatregels van de regering.

                        klopt dit?
                        sta open voor een andere berekening.

                        Opmerking


                        • #57
                          Kabinet laat ouderen in de steek!

                          Volgens berekeningen van het Nibud leveren mensen die met vervroegd pensioen zijn of gaan en AOW’ers met pensioen het meeste aan koopkracht in
                          Lees hier
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #58
                            Vanwege het gebruik van vrijwel uitsluitend links naar andere websites lees ik deze thread al een tijd niet meer.
                            Maar zo nu en dan scan ik nog eens of iemand iets nieuws te melden heeft wat niet van andere sites is geplukt.
                            Helaas.... het is een en ander kommer en kwel in deze thread. Ik doe daar niet aan mee, hoewel ik als alleenverdiener alle recht van spreken zou hebben.

                            Dat brengt mij overigens wel tot een mening.
                            Er waren, als ik goed ben voorgelicht, slechts twee landen in de wereld die werkten met koopkrachtcijfers. Dat waren Australië en Nederland.
                            Let wel op waren!
                            Australië is gestopt met het uitzoeken van koopkrachtplaatjes voor het grote publiek. Het gaf teveel onrust.
                            Nu zijn koopkrachtplaatjes alleen nog in Nederland.

                            Is het hypocriet om te stoppen met het publiceren van koopkrachtplaatjes. Misschien, maar bedenk dit.
                            Als je er 1-1,5% op achteruit zou gaan en niemand zou het je vertellen, dan merk je het wellicht nog helemaal niet.
                            Maar als ik het je vertel, dan schreeuw te (terecht?) moord en brand!

                            Waarom schrijf ik dit eigenlijk? De kans dat iemand van MO dit leest is toch nihil, aangezien bijna iedereen deze thread tegenwoordig mijdt.
                            Dat is bijzonder jammer, maar wel een feit.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #59
                              Het kabinet-Rutte II kwam een ''tikje moeizaam uit de startblokken''.

                              Ik ben het met de posting van Pier eens. Veel rendement leveren de MO-berichten niet meer op. De startblokken zijn inmiddels ook opgeborgen. Wellicht is het beter het draadje op slot te doen en verder te gaan met deelonderwerpen die via Haagse tafels op ons bordje komen. Ik hoor graag hoe jullie hier over denken?

                              Opmerking


                              • #60
                                Aha de forumbewakers...mopperen over de thread Als mensen geen tijd, zin hebben om aan een thread mee te doen, ligt het niet aan thread maar ook aan henzelf. Er is immers ruimte genoeg om een nieuwe invalshoek te bedenken, wat ook een aantal keren is gebeurd. En de discussie over koopkrachtplaatjes is volstrekt legitiem gezien de berichtgeving en discussie in het land, in zaaltjes en in de kranten. Hoe vervelend ook. Ik verwacht dat zich weldra weer nieuwe onderwerpen zullen aandienen zodra beleid meer handen en voeten krijgt.
                                Het reageren op een vorige posting hoeft niet als het je verveeld, kom dan met iets anders. Er is genoeg voer voor discussie.

                                Ps het politiek cafe staat bij MO op plek 3 onder 'most popular forum'
                                Last edited by ; 18 november 2012, 19:02.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X