Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kabinet Rutte II

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ik zou Rutte graag willen adviseren om het doorrekenen voortaan over te laten aan de rekenaars van de fora in het land i.p.v. het CPB. Het CPB komt met een statistiek met een regenwolk van de koopkrachtplaatjes....
    In de fora gaan de mensen rekenen vanuit hun eigen portemonnai en voor het eerst is zulks een groot beleidsvoornemen nog voor de presentatie al afgeschoten. Ik weet nog niet of het een vooruitgang is van de democratie, maar het werkt.
    Last edited by ; 10 november 2012, 10:01.

    Opmerking


    • #17
      Ergerlijk genoeg speelt dit de non-partijen zoals de pvv weer in de kaart.


      Die zullen er garen bij spinnen en erop wijzen dat de huidige politiek van geen kant deugt.


      Jammergenoeg kan ik ze in dit specifieke geval niet helemaal ongelijk geven.:(:(
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #18
        Moet je lezen wat ze hier schrijven.
        Kan toch niet waar zijn met zulke lieve mensen in onze regering.

        http://www.katholieknieuwsblad.nl/ni...e-demmink.html

        Opmerking


        • #19
          K
          Achteraf gezien is pvv toch schijnbaar niet voor niks opgestapt
          hij kon zich niet vinden in de bezuinigsdrift van rutte.
          De PVV wilde ook geen onpopulaire maatregelen nemen dat pas ook niet bij een populistische partij.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door berkenl Bekijk bericht
            Moet je lezen wat ze hier schrijven. Kan toch niet waar zijn met zulke lieve mensen in onze regering.
            http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuws/item/2820-amerikanen-dreigen-rutte-vanwege-toedekken-affaire-demmink.html
            Wel, ik héb het gelezen, en die Amerikaanse groep richt zich tegen bepaalde hoge ambtenaren, niet tegen de regering. Het een is niet synoniem voor het ander. Voorts worden vrolijk volledige namen van personen in de VS genoemd die beschuldigd worden van pedofilie, maar nog niet zijn veroordeeld. Het gaat ook met betrekking tot het Nederlandse geval voortdurend om 'beweerdelijke' slachtoffers, een omschrijving die mij niet vrolijker maakt. Het verbaast mij een beetje dit stuk zonder enig redactioneel commentaar te vinden in het Katholiek Nieuwsblad.
            Last edited by Clio; 11 november 2012, 10:29.

            Opmerking


            • #21
              Wie of wat hier achter zit zag ik op Youtube
              Uit deze hoek kunnen we geen hulp gebruiken om van de arme Rutte ook nog een demoon te maken of Nederland af te schilderen als een land waar mensenrechten worden geschaadt. Laat de Rechts Conservatieven eens kijken naar hun eigen wandaden in hun eigen land.

              Opmerking


              • #22
                VVD en PvdA zakken steeds verder weg in peiling


                Parool.nl - ‎9 minuten geleden‎


                Gaat goed (nieuwe verkiezingen?)

                Werkt goed in het voordeel van PVV:(
                Last edited by burgemeester; 13 november 2012, 20:39. Reden: heleboel witregels verwijderd

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                  Gaat goed (nieuwe verkiezingen?)
                  Ik vind het jammer dat hier soms zo kort door de bocht wordt gereageerd. De zetelval bij VVD en PvdA lijkt mij niet iets waar we blij om moeten zijn. Het leidt slechts tot nog grotere onzekerheid en politieke vermoeidheid bij de burger en holt daarmee de democratie verder uit. Zouden nieuwe verkiezingen een goed idee zijn? Ik betwijfel het. Ze zouden in elk geval een hoop geld kosten, de schatkist nog wat extra belasten en het land op achterstand zetten.

                  Opmerking


                  • #24
                    Nederland waeck voor uw saeck!

                    Alles en iedereen spreekt er over. De inkomensafhankelijke zorgpremie, die nu van de baan is. Maar vergeet niet dat dit slechts het "topje van de ijsberg" is. Er zijn meer snode plannen gesmeed en zo'n "zorgpremie affaire" is natuurlijk een bijzonder goed afleidingsmiddel. Een afleidingmiddel dat de aandacht afleid van de vele andere ingrijpende maatregelen die men in de komende periode wil doorvoeren. Maatregelen die vele (vooral de toch al zwakeren) zwaar zullen gaan treffen. Waren de problemen (kosten) met de inkomensafhankelijke zorgpremie nog overkoombaar. Vele van de andere geplande maatregelen zijn onoverkoombaar voor sommige zwakkere groepen in onze samenleving.

                    Opmerking


                    • #25
                      Doch wanneer dit clubje hun huiswerk had gedaan en een overzichtelijk
                      plaatje hadden laten zien.
                      Dan stond half nederland niet op zijn kop.
                      Als het plaatje nu wel eens overzichtelijk was geweest, dan had NL volgens mij ook op zijn kop gestaan.
                      In oog van een aantal burgers zal het natuurlijk allemaal nooit niks worden, dat is altijd zo geweest. En de gebeurtenissen van afgelopen week bevestigd hun weer in hun visie.

                      Opmerking


                      • #26
                        Zetelval

                        Het leidt slechts tot nog grotere onzekerheid en politieke vermoeidheid bij de burger en holt daarmee de democratie verder uit.
                        Onzekerheid en politieke vermoeidheid zijn onontkoombare verschijnselen, politiek is geen 'boer zoekt vrouw'.
                        Wat niet wegneemt dat er broddelwerk is geleverd en dat het aanzien en vertrouwen in Rutte2 is beschadigd.
                        De democratie functioneert echter volop, maar je zult zien dat democratie in mindere tijden zijn beperkingen moet kennen.
                        Als er bezuinigt moet worden kan je niet iedereen aan de knoppen laten draaien om de gifbeker maar niet te hoeven leegdrinken.

                        Opmerking


                        • #27
                          Geen inkomensafhankelijke ziektekostenpremie, de koopkrachtdaling bij hogere inkomens wordt gedempt en de PvdA krijgt 250 miljoen euro om inkomensachteruitgang bij de lagere inkomens te compenseren. Met deze aanpassingen van het regeerakkoord hopen VVD en PvdA de opstand in de liberale achterban te sussen.
                          de volkskrant

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                            Ik vind het jammer dat hier soms zo kort door de bocht wordt gereageerd. De zetelval bij VVD en PvdA lijkt mij niet iets waar we blij om moeten zijn. (...) Zouden nieuwe verkiezingen een goed idee zijn? Ik betwijfel het.

                            Daarnaast zal de zetelval niet snel leiden tot een kabbinetsval, eerder tot een langere rit: zowel PvdA als VVd hebben (nu) teveel te verliezen.

                            Ik ben blij met de huidige koerswijziging en wens de heren (en dames) alle succes toe.

                            Opmerking


                            • #29
                              Proost op het nieuwe kabinet!

                              Ach, zoals de bekende Nederlandse filosoof JC al eens zei:
                              "Ieder nadeel hep zijn voordeel".

                              Daarom wil ik onze burgemeester nog even herinneren aan deze weddenschap
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #30
                                Klopt, Pierke. Ik maak het goed met je!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X