Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kabinet Rutte II

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De Servaasbrug heeft maar 10 bogen.


    Plus nog een elfde, als je dorst mocht krijgen.


    Inderdaad. Treurig om te lezen dat sommigen zich druk maken om een glaasje wijn minder per dag. Als Koekenbakker eens helemaal geen geld meer uitgeeft aan zijn ongetwijfeld welgevulde wijnkelder, kan ie het uitgespaarde geld uitgeven aan degenen die het geld WEL nodig hebben.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • Waarschijnlijk leven de Koekenbiertjes onder een omgekeerde goudgerande wijnkelk. Hun goudgerande belevingswereld is is die van een in wijn gedrenkte garnaal.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
        De Servaasbrug heeft maar 10 bogen.


        Plus nog een elfde, als je dorst mocht krijgen.


        Inderdaad. Treurig om te lezen dat sommigen zich druk maken om een glaasje wijn minder per dag. Als Koekenbakker eens helemaal geen geld meer uitgeeft aan zijn ongetwijfeld welgevulde wijnkelder, kan ie het uitgespaarde geld uitgeven aan degenen die het geld WEL nodig hebben.
        Met een beetje inschikkelijkheid, leer je vanzelf als je jarenlang iedere cent 2 keer hebt moeten omdraaien alvorens hem uit te geven, passen er heel wat mensen onder 1 boog en het is dan ook nog warmer.

        Opmerking


        • Ton en Gijs Koekenbier doen samen 2,5 glaasje wijn per dag......

          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          En ik heb een/vierde van die meneer.om rond te komen.
          zeg maar hoe mijn toekomst er uitziet.:(
          AOW 707,96 euro pensioen 316,05 totaal 1024,01 euro
          Iedere avond toch nog een half glaasje wijn, denk ik....... ?

          Het GeenStijl artikel is HIER te vinden.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Via het artikel van GeenStijl, een tweet van Jos Heymans:

            Bij de lunch waren de broodjes snel op. Tegen afspraak namen veel leden meer dan 1 broodje, anderen hadden daardoor niks te eten. #50Plus

            *bromt als Greune iets over babyboomers en profiteurs*

            Opmerking


            • helemaal geen pensioen!

              Lees ik hier over het pensioen van de een of andere Koekebakker.
              Hij vindt dat hij er met zijn pensioen bekaait af komt. Laat ik nou die mening helemaal delen! Ik vind dat een dergelijk laag bedrag wel minimaal de standaard moet worden! Zodat iedereen na een lang arbeidzaam leven daar recht op heeft. Enkele kleine glaasjes wijn per dag dat moet dan toch kunnen, ja voor iedereen! Alles onder het motto gelijke monniken, gelijke kappen.

              De huidige situatie is echter diep triest als men bedenkt dat er nog hele volksstammen in Nederland zijn die überhaupt nog geen pensioen(voorziening) hebben of krijgen.

              Opmerking


              • Coalitie nog slechts 40 zetels. PVV grootste partij van Nederland

                Volgens de jongste peilingen zou de coalitie van PvdA en VVD, als er vandaag (2 juni 2013) verkiezingen zouden zijn, nog slechts 40 kamerzetels hebben.
                Dat betekent dat het aantal zetels bijna gehalveerd is (-39!!).

                De PVV zou, met 28 zetels, weer eens de grootste partij van Nederland zijn, gevolgd door de SP met 23 zetels.

                Bovenstaand scenario klinkt mij anders wel heel bekend in de oren.......
                Maar toen het verkiezingsdag was stemde Nederland heel anders en stond de SP met lege handen.

                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Stemmen op peil.nl is lekker vrijblijvend. Het is net als droogzwemmen, je hoeft niet te verzuipen als je de slag niet weet te maken.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    Tegen die tijd komt weer een gladdekker met mooie praatjes en de grote kudde loopt weer er achter aan.:(.
                    Het wordt dan ook nog eens extra moeilijk gemaakt doordat na de verkiezingen de praatjes drastisch veranderen:(!

                    Opmerking


                    • Wie denk je zelf, Ton?
                      De rekenmeesters zijn er nu niet bepaald op uit om lastenverlichting voor de laagste inkomens te creëren, ik krijg vaak de indruk dat men daar denkt "wat is het verschil tussen niets en bijna niets?"
                      Ik vraag me werkelijk af hoe in het verleden met de zorgbetaling is omgesprongen; met een ziekenfondspremie die maar een fractie van hetgene was wat we nu moeten betalen kon veel meer zorg geleverd worden.
                      Dat de VVD-achterban door maar heel even haar ongenoegen kenbaar te maken over de inkomensafhankelijke zorgpremie dit plan in een mum van tijd van tafel wist te vegen zegt boekdelen.
                      Men heeft in het verleden volgens mij te snel en te goed van vertrouwen zaken zoals openbaar vervoer, ziektekosten en nog een aantal dingen geprivatiseerd.

                      Opmerking


                      • Zuinig beleid. Wanneer merkt Jan met de pet en Marie met de sjollek iets van de "verwachte" positieve gevolgen ? De wereldeconomie wordt niet bepaald in Den Haag; volgens mij weten velen dat nog niet. De erfenis van onze jeugd: daar wordt aan gewerkt! Stel voor de erfenis te weigeren.
                        Mens sana non potest vivere in corpore sicco - Een gezonde geest kan niet leven in een droog lichaam.

                        Opmerking


                        • Demonstratie tegen kabinet RutteII

                          Geert Wilders: ZATERDAG 21 SEPTEMBER 2013 PLEIN VOOR HET 2DE KAMERGEBOUW.DEMONSTRATIE TEGEN HET KABINET RUTTEII

                          Opmerking


                          • En stel nu dat bij de volgende verkiezingen de PVV weer als grootste partij uit de bus komt en iedereen weigert daarmee samen te werken, wat dan weer?
                            Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat menige Haagse politicus iedere morgen opnieuw bidt "Heer, laat deze crisis eeuwig duren, zo gemakkelijk als nu hebben wij het volk nog niet de meest absurde maatregelen en kortingen door de strot kunnen duwen zonder dat er gewapend geweld aan te pas moest komen".

                            Opmerking


                            • De crisis merkbaar in heel Europa en ook in de USA is inderdaad een groot probleem, maar of we dat Rutte in zijn schoenen moeten schuiven betwijfel ik.
                              Wel moet de regering inventiever worden en de crisis aanpakken.

                              Wat Wilders betreft ik denk dat de meeste verstandige mensen weten veel geschreeuw en niets invullen.
                              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                              Opmerking


                              • Wat ik niet leuk vind aan dit soort van op- en aanmerkingen dat er niemand is, die eens met een gefundeerde discussie komt over welke andere oplossingen er mogelijk zijn. Het maakt niet uit of dit landelijk, provinciale, gemeentelijke of buurtgerichte onderwerpen zijn. Wij beroemen ons op het feit dat veel politici onze site lezen. Misschien is het dan een mogelijkheid hun munitie te geven om andere oplossingen aan te dragen in de diverse commissies!

                                Ok, een buurtgericht onderwerp:
                                Vanaf oktober 2013 wordt de buurt Brusselsepoort betaald parkeren. De inkomsten van het parkeren weegt volgens mij misschien niet op tegen de uitgaven. Dat zie je als je kijkt naar de beschikbare plaatsen op dit moment. Navraag naar de reden is het wild parkeren van met name studenten. Zij parkeren hun auto's in het vrije nog niet te betalen buitengebied en de bewoners zouden daar last van hebben. Zijn er andere mogelijkheden om deze parkeeroverlast aan te pakken, zodat de buitengebieden gespaard blijven van parkeerheffingen?
                                Last edited by Toller; 18 juli 2013, 19:49. Reden: Aanvullen
                                Kompleminte

                                Toller

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X