Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Toch wel verrassend hoeveel politiek engagement uit Maastricht "voort" komt.

    Nou Antonius,

    Als je de toespraak van John Nouse leest die hij volgens de website van de PZN op 6 september 2020 heeft gedaan (zie HIER) dan kunnen we beter maar beter geen ruchtbaarheid geven aan het 'politieke engagement uit Maastricht'.



    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht

    Wie Facebook heeft, kan zelf oordelen: https://www.facebook.com/john.nouse.7

    En anders is er nog de website: https://www.partijzondernaam.com

    (...)
    Onderstaande tekst komt van de voorpagina van de site van de Partij Zonder Naam:

    De heersende bestuurders proberen demonstraties en protesten te verbieden, te stoppen, te ontmoedigen en in negatief licht te plaatsen.

    Van binnenuit, door zelf de meerderheid in de 2de kamer te nemen, zullen we het belang van Nederland en de grootste groep Nederlanders voorop kunnen plaatsen. Hier kan de gevestigde orde ons moeilijk tegen houden, negeren en de mond snoeren.


    Als ik het dus goed lees is deze partij voor het laten doorgaan van de KOZP-demonstratie in Maastricht!
    Ik moet zeggen dat ik dit niet verwacht had

    Dit is een compliment voor onze burgemeester. Zij probeerde demonstraties (KOZP) en protesten (anti-KOZP) niet te verbieden, te stoppen of te ontmoedigen en in een negatief licht te plaatsen.

    Dat 'van binnenuit, door zelf een meerderheid in de 2de kamer te nemen' zal nog wel even duren vrees ik.
    De PVV in Maastricht haalde in 2018 in totaal 2808 stemmen.
    John Nouse, die toen op de kieslijst van de PVV stond, wed NIET in de raad gekozen.
    Hoeveel stemmen hij precies haalde weet ik nu even niet, maar in ieder geval geen haalde hij niet de kiesdrempel. Die lag toen - als ik mij goed herinner - rond de 700 stemmen.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Als ik zo de dagbladen lees, dat wat je allemaal via de computer op het internet kunt tegenkomen, dan vond ik de term de meest kenmerkende.
    NRC Haagse invloeden.

    Er zijn wel heel veel van die stromingen en politieke partijen opgestaan en weer weg gegaan, omdat men de democratie niet meer begrijpt.
    Tablet magazine: Nobody understands democracy anymore.
    teveel vet en te weinig water kan de emulgator niet aan en schift dus de saus

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Toch wel verrassend hoeveel politiek engagement uit Maastricht "voort" komt.


    Leave a comment:


  • Peter Scheele
    replied
    Kent iemand toevallig John Nouse en/of weet iemand meer over deze partij?
    Wie Facebook heeft, kan zelf oordelen: https://www.facebook.com/john.nouse.7

    En anders is er nog de website: https://www.partijzondernaam.com

    Ik ben benieuwd wat de gedachte is achter de naam. Of eigenlijk ben ik niet zo benieuwd.
    Last edited by Peter Scheele; 23 december 2020, 21:53.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Partij Zonder Naam (PZN)

    Dagblad De Limburg meldt vandaag, 23 december 2020, dat er een nieuwe landelijke partij in Maastricht is opgericht.
    Het zou gaan om de Partij Zonder Naam (PZN).
    De partij is opgericht door John Nouse.

    De partij zou als doel hebben 'de onvrede onder Nederlanders, bestrijden van armoede en schulden en het veranderen van het politiek systeem' .

    De PZN zou inmiddels zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en zijn aangemeld bij de landelijke Kiesraad.
    Bij de KvK vind ik (nog) geen inschrijving. Dat is wellicht te wijten aan een administratieve reden, zoals het niet direct verwerken van aanvragen.
    In het landelijk register (voor de aankomende 2de Kamerverkiezingen) van de Kiesraad (https://www.kiesraad.nl/verkiezingen...logos/register ) staat op dit moment ook geen PZN geregistreerd. Sterker nog, er staat geen enkele partij geregistreerd uit Maastricht.

    Helaas staat er geen foto van John Nouse (60) bij het DDL-artikel.
    John Nouse zou taxichauffeur zijn en in 2018 PVV-kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen.

    Ik ken John Nouse niet. Ik vind ook geen mailadres van hem, anders zou ik hem een mail sturen.
    Als ik
    www.pzn.nl
    zoek op mijn laptap, krijg ik een waarschuwing van mijn virusscanner dat de site niet vertrouwd is.

    Ik vind wel een artikel van DDL van 31 januari 2018 over de (aspirant-)PVV gemeenteraadskandidaten in Limburg.
    Citaat uit dit artikel van Jule Peeters en Daan de Hulster over John Nouse.
    "Taxibedrijf
    John Nouse, kandidaat op de PVV-lijst van Maastricht, kwam eerder in opspraak met zijn taxibedrijf. De stichting Sociaal Fonds Taxi (SFT) concludeerde in 2013 dat een voormalig bedrijf van Nouse werknemers te lage lonen betaalde en feestdagen niet compenseerde. Omdat Nouse geen volledige inzage in de administratie van Taxi 043 gaf, veroordeelde de civiele rechter hem tot het betalen van een schadevergoeding van 82.800 euro en moest hij alsnog inzage in de boeken geven. Ook in een andere zaak tegen het bedrijf Nomaas BV van Nouse werd hij verordonneerd tot inzage in de administratie en betaling van een schadevergoeding van twee ton. De bedrijven gingen in 2013 en 2015 failliet."





    Kent iemand toevallig John Nouse en/of weet iemand meer over deze partij?
    Als John Nouse dit zelf leest mag hij graag reageren.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Je ligt achter... qua informatie
    Om 7:25 zag ik zijn kop op Goedemorgen Nederland, bij Ziggo kun je terugkijken als je wilt.
    Er moet iemand eruit geknikkerd worden en in nette termen noemt hij dat de boedelscheiding van zijn eigen aanhang/volgers en z'n querulanten.
    Nog een partij extra van malloten. In ieder geval geen slimme start voor de verkiezingen van mogelijk een opgesplitste partij volgend jaar.
    Net zo als die 50+ die er als partij ook helemaal geen brood van bakt.

    met vrunteligke groetu

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Qua voorspellingen kan ik natuurlijk alleen aanvullen als zoveel kopstukken van de FvD vertrekken, dat ze misschien een nieuwe partij gaan oprichten om de querulanten die wel democratisch te werk gingen er buiten te houden?
    Partij van de Meritocratie misschien!
    Nou, niet nodig lees ik zojuist.

    Thierry Baudet heeft zich weer verkiesbaar gesteld als lijsttrekker........
    Baudet lijkt de Trump van de Lage Landen te worden.....

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Qua voorspellingen kan ik natuurlijk alleen aanvullen als zoveel kopstukken van de FvD vertrekken, dat ze misschien een nieuwe partij gaan oprichten om de querulanten die wel democratisch te werk gingen er buiten te houden?
    Partij van de Meritocratie misschien!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Thierry BaudetPinker, Enlightenment Now 2018).

    Gelukkig heb ik dus weinig kaas gegeten van de politiek, dus ik voorspel het navolgende.
    Thierry Baudet heeft zich vandaag bevrijd van een hoop ellende en druk vanuit de media en zijn (gematigde) achterban.
    Hij blijft echter als voorzitter van het FvD verbonden aan de partij.
    Bovendien blijft hij voorlopig in de Tweede Kamer zitten.
    Hij gaat nu de zielige jongen uithangen die weet hoe het zou moeten, maar die geen directe verantwoording meer heeft.
    Hij gaat als een soort van orakel nu zijn ideologie verspreiden en als lijstduwer - officieel zonder enige ambitie - de verkiezingen in maart 2021 in.
    Hij wordt dan met voorkeursstemmen gekozen en zit weer 4 jaar gebakken, maar niet als fractievoorzitter (denk ik).
    Dat geeft hem de vrijheid om als ruim gekozen volksvertegenwoordiger van het FvD te oreren en te frustreren, zonder dat hij zich hoeft te houden aan het partijprogramma.
    Hij wordt, voor zover hij dat al niet was, een politieke intrigant van jewelste!

    Wat het ook wordt met het FvD.
    Het blijft fascinerend om te zien wat er gaat gebeuren en hoe dit politieke drama, in zeer veel bedrijven, zich zal ontwikkelen.

    Eens kijken hoeveel (super-)voorspellers - of sukkels zoals ik - het over 15 jaar bij rechte eind blijken te hebben gehad





    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ik zal wat katten brokjes voor de Rex uitstrooien op balkon, opdat ie nog wat hulp krijgt van mij. In tegenstelling tot die zich niet het beste kunnen aanpassen en een virusje oplopen.
    De evolutie wordt onderbroken door een wereldwijd invloedrijke gebeurtenis en daaruit mag men ook opmaken (gezien covid-19) dat democratische regeringsvormen falen.
    Je mag blij zijn als je straks een vaccin kan betalen. Dat is toch echt wel de rijkste en niet die mama met kind in Rwanda.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    (...)
    Als ik boeken moet gaan lezen die me "overtuiging" leveren en geruststellen terwijl de werkelijkheid anders is leef ik in een droom. (..)
    De vraag is of de werkelijkheid die je beleeft wel echt de werkelijkheid is!
    Mensen denken dat er veel meer criminaliteit is, veel meer oorlog en oorlogsslachtoffers, veel meer ellende en hele grote armoede, maar het tegenovergestelde is waar.

    We zien (bijna dagelijks) verschrikkelijke misdaden (verkrachtingen, moorden, ernstige mishandelingen etc....) gebeuren in...... bijvoorbeeld Parijs, New Delhi, Tokyo en Washington DC.
    Maar de realiteit is dat bij ons om de hoek - en ook wereldwijd! - deze verschrikkelijke misdrijven steeds minder vaak voorkomen!!!
    Alleen kan ons brein dit niet verwerken en voedt ons met het gevoel van onveiligheid.
    Een maand geen TV, krant en social media en je voelt je een stuk veiliger

    Oorlogen komen, zo heb ik al uitgelegd, niet meer voor. De laatste oorlog waarbij een land het andere probeerde te veroveren was in 1990/1991!
    Irak viel Koeweit binnen. Dat was het begin van het einde van Saddam Hoessein. Daarna heeft geen enkel land nog iets dergelijks in z'n hoofd gehaald of geprobeerd!

    En wanneer hadden arme mensen een kleuren TV en GSM's ter beschikking?
    Oke, je kunt ook arm zij met een kleuren TV en een GSM, maar grosso modo mag je geruststellen dat de armoede in de wereld zienderogen teruggedrongen wordt.
    En ja..... het is waar dat de echte rijken steeds rijker worden!
    Maar dat gaat niet per definitie ten koste van de armen. Integendeel!

    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
    (..) Iemand of een partij kiezen die voor ons de structuur helder houdt en de toekomst mogelijk maakt zal het recht van de sterkste en de rijkste moeten kraken.
    Welk uitgangspunt met die persoon of partij dan hebben?
    En bedenk...... de evolutie van mens en dier ontwikkelt zich uiteindelijk niet via de sterkste of de rijkste!
    Als dat zo was leefde de T-Rex nog of op z'n minst leefden in Europa veel meer beren, wolven en mammoets.
    Neen, niet de sterkste en de rijkste overwint, maar diegene die zich het beste weet aan te passen!!

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ik weet niet precies wat Antonius met zijn quote bedoelde, maar hij lijkt te suggereren dat er een betere regeringsvorm bestaat dan democratie en dat in die regeringsvorm de verhouding rijk/arm beter geregeld is of zou kunnen worden.
    Beste Pier,
    Jij startte het debat over de democratie in een topic waar juist helemaal niets democratisch is en voort gaat. Een Virus kent geen verschil in democratische of totalitaire regeringsvormen.
    Ik suggereerde niet dat er nu een betere vorm is maar dat men nog zoekende zou moeten zijn, gezien al die ellende die we dagdagelijks en ook decennia lang mee maken.
    Als ik boeken moet gaan lezen die me "overtuiging" leveren en geruststellen terwijl de werkelijkheid anders is leef ik in een droom. Iemand of een partij kiezen die voor ons de structuur helder houdt en de toekomst mogelijk maakt zal het recht van de sterkste en de rijkste moeten kraken.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    In de topic Coronavirus Maastricht (https://forum.mestreechonline.nl/for...ge5#post101953
    schreef Antonius op 14 oktober 2020 (posting #67) het navolgende
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
    Als je geen andere "regeringsvorm" hebt dan is het wel heel makkelijk om zo iets te stellen. Het is namelijk helemaal niet democratisch hoe de verhouding tussen rijk en arm is geregeld en aldus wie in bescherming genomen wordt en wie mag creperen zonder gezondheidszorg en voedsel of water.
    Aanleiding voor deze post van Antonius was mijn opmerking "Maar democratie is wel nog steeds de beste regeringsvorm die we kunnen hebben en soms moeten we een dure prijs betalen voor onze vrijheid" in een eerdere post (#66).

    Ik weet niet precies wat Antonius met zijn quote bedoelde, maar hij lijkt te suggereren dat er een betere regeringsvorm bestaat dan democratie en dat in die regeringsvorm de verhouding rijk/arm beter geregeld is of zou kunnen worden.
    Helaas vermeldt Antonius niet welke regeringsvorm hij voor ogen heeft.

    Ik wil Antonius even wijzen op het boek Verlichting Nu (Enlightenment Now
    Last edited by Pier; 16 oktober 2020, 09:00.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dolly256 Bekijk bericht
    Beste Pier,
    Het spijt me voor het vorige bericht. Ik ben hier net nieuw dus ken alles nog niet zo goed. Ik wilde slechts voor mezelf opkomen.
    Ps: Mijn naam spel je als Dolly, niet als Doly
    Beste Dolly,

    In het begin is alles een beetje wennen. Geen probleem.

    Pier,

    Leave a comment:

Bezig...
X