Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Breur
    replied

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Vergeet niet de energie netwerk voorzieningen die in de transitie van gas naar "iets anders" zal moeten worden aangelegd zonder NOx NO2 PAS STIKSTOF!
    Zal niet makkelijk worden.
    Ook met de CO2 uitstoot van het verkeer sowieso.

    wanneer zijn ze nu eens eindelijk echt aan het werk? 2022

    p.s. rekeningrijden valt er ook onder HA auto beter verkopen nu de prijzen nog hoog zijn

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Vivianne Heijnen (CDA) wordt staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Fijn weer van je te horen, Pier. De politiek is op dit moment inderdaad iets om niet vrolijk van te worden. Veel mensen lijken de weg kwijt te zijn. Corona heeft de tegenstellingen alleen maar versterkt. We moeten bij de pinken blijven en horen graag jouw visie op een en ander!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Reptielenbrein...... toch iets kleiner als sensibiliseren

    Op 18 maart 2021 heb ik, buiten een postingPieter Omtzigt: Functie Elders;
    - De moties van afkeuring cq wantrouwen richting premier Rutte;
    - Een stagnerende informatieprocedure waarbij zelfs Herman Tjeenk Willink nog moet worden afgestoft;
    - Terugtreden van de gedeputeerden Koopmans en Mackus (CDA) om de IKL-affaire rond oud-gedeputeerde Vrehen;
    - Aftreden van wethouder Jim Janssen (SPM) in Maastricht;
    - Wel of toch weer geen corona-versoepelingen;
    - Val van het gehele Limburgse college van gedeputeerden inclusief de val van Gouverneur Theo Bovens;
    en ten slotte
    - lekkende kabinetsnotulen waaruit (vermoedelijk) zal blijken dat de partijleiders en ministers Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA) geen plank maar hele parketvloer voor hun hoofd hebben.

    Ik kreeg het niet meer voor elkaar om nog iets zinnigs (.... nou ja dat doe ik waarschijnlijk sowieso niet al te vaak ) op ons forum te posten.
    Uren en uren heb ik (soms live tot midden in de nacht) zitten kijken en luisteren naar politieke debatten. In de tussentijd wel whatsapp-berichten versturend naar kennissen.
    Ik moet daarbij ook bekennen dat ik mij als een kind in een snoepwinkel voelde.
    Ik vind en vond het allemaal fantastisch. Dat zal wel een soort van masochistische afwijking zijn, maar het is top!!
    Er gebeurde zoveel dat mijn pre-historisch reptielenbrein MestreechOnline volledig blokkeerde

    Maar langzaam keer terug naar normaal menselijk brein (hoop ik).

    Misschien wel door het woord sensibiliseren.
    Een fantastisch woord. Een woord dat zeker in de politiek de komende jaren veelvuldig zal worden gebruikt. Let maar op!

    Maar het leukste nieuws is dat vanaf gisteren 'groter/kleiner als' volgens het ANS (Alg. Nederlandse Spraakkunst) officieel niet meer fout is!!!

    Dus..... als een oplettend MO-lid de titel van deze posting om grammaticale redenen schokkender vindt als om politieke redenen, wen er maar aan!


    Last edited by Pier; 24 april 2021, 19:56.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Er waren behoorlijk veel nare berichten, ook uit Nederland in 2020 en ook nu nog als er mensen met een politiek ambt bedreigd worden door de QAnon groeperingen of Pegida.

    Maar de schepen zijn verbrand wat meneer Trump betreft. Als Pelosi geen vorm fouten maakt komt deze man van de regen in de drup bij menig aanklacht de komende jaren.

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Gelukkig zijn er geen parallellen!!
    Staatsgrepen in en bestormingen van het hart van een volksvertegenwoordiging gebeuren vaker dan de herinnering kennelijk reikt, zij het zelden in (West-) Europa. Overal elders met een zekere regelmaat, in Oost-Europa werden wat koningen afgezet. Op de Kaukasus weten ze er ook van, om van wat we bananenrepublieken noemen maar niet te spreken. Soms gaat het dan om een legerkliek die in een democratisch proces ingrijpt, soms - al dan niet terecht - om het volk. Een vrij recent voorbeeld:

    Duizenden demonstranten bestormen Georgisch parlement ...
    bestormen Georgisch parlement na toespraak Russische volksvertegenwoordiger.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 9 januari 2021, 19:48.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Maar een groot deel van die burgers zijn absoluut misleid. Ze geloofden in de woorden die hun boegbeeld van democratie aan hun verkonde. En dat gebeurd wel eens vaker helaas.

    Toen ik die werkelijkheid zag op live TV gedurende de 5 uur meekijken naar wat er in Washington DC gebeurde wist ik een korte tijd niet of dit echt de werkelijkheid is!
    (...)

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

    De vraag is of de werkelijkheid die je beleeft wel echt de werkelijkheid is!

    We zien (bijna dagelijks) verschrikkelijke misdaden (verkrachtingen, moorden, ernstige mishandelingen etc....) gebeuren in...... bijvoorbeeld Parijs, New Delhi, Tokyo en Washington DC.
    Maar de realiteit is dat bij ons om de hoek - en ook wereldwijd! - deze verschrikkelijke misdrijven steeds minder vaak voorkomen!!!
    Alleen kan ons brein dit niet verwerken en voedt ons met het gevoel van onveiligheid.
    Een maand geen TV, krant en social media en je voelt je een stuk veiliger
    ik heb een paar zaken weggeknipt uit je commentaarMaar een groot deel van die burgers zijn absoluut misleid. Ze geloofden in de woorden die hun boegbeeld van democratie aan hun verkonde. En dat gebeurd wel eens vaker helaas.

    Toen ik die werkelijkheid zag op live TV gedurende de 5 uur meekijken naar wat er in Washington DC gebeurde wist ik een korte tijd niet of dit echt de werkelijkheid is!

    Dat is iets dat die zich in de politiek engageren ook eens moeten afvragen.

    En ik geef er een toefje slagroom bovenop:
    Als je niet echt goed en overtuigend kunt liegen en onwaarheden aan de man/vrouw brengt moet je niet in de politiek zitten en/of een partij starten.


    Last edited by Antonius; 8 januari 2021, 12:12.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Zetel Genootschap

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    (...) Sterker nog, er staat geen enkele partij geregistreerd uit Maastricht.
    (...).
    Niet alleen de Partij Zonder Naam uit Maastricht staat nu bij de Kiesraad geregistreerd, ook onderstaande partij uit Maastricht heeft zich gemeld voor de 2de Kamerverkiezingen van maart 2021.

    het Zetel Genootschapwww.zetelgenootschap.nl
    Statutaire naam: Het Zetel Genootschap

    Het Zetel Genootschap blijkt een cultuurpartij te zijn.
    Het programma is te lezen via onderstaande link.
    https://cdn.zetelgenootschap.nl/het-...021-301120.pdf

    Nu maar hopen dat het geld bestemd voor de subsidie voor de kunst- en cultuursector niet naar deze partij gaat
    Last edited by Pier; 5 januari 2021, 14:41.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    (...)
    In het landelijk register (voor de aankomende 2de Kamerverkiezingen) van de Kiesraad (https://www.kiesraad.nl/verkiezingen...logos/register ) staat op dit moment ook geen PZN geregistreerd. Sterker nog, er staat geen enkele partij geregistreerd uit Maastricht.
    (...)
    Als John Nouse dit zelf leest mag hij graag reageren.
    Toegegeven, ik ben inconsequent!
    In posting #294 schreef ik nog dat we misschien beter geen aandacht aan deze partij kunnen schenken, maar ik heb toch nog even het Kiesregister geraadpleegd.
    Daar staat ze partij nu wel in vermeld.

    Partij Zonder Naampartijzondernaam@ziggo.nl
    www.partijzondernaam.com
    Statutaire naam: Partij Zonder Naam

    Dit wil overigens nog niet zeggen dat de partij wordt toegelaten tot de Tweede Kamer verkiezingen in maart!

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oei foutje mijnerzijds BiBOB ipv BiBop!
    wie is de Bob?

    Overigens als je nog een paar van die foute lijsttrekkers en lijstduwers zou controleren dan kom je wel meer zaken tegen. (zoals ook afgelopen jaar weer bleek)
    En dat controleren doet niet alleen het Openbaar bestuur in haar eentje maar met het FIOD en de SZW inspectie.

    reisvergoedingen zijn natuurlijk geen crimineel geld maar uh

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

    Dat lijkt me evident, helaas begon jij zelf met de ruchtbaarheid over dit sujet.
    (..)
    Ik beken schuld!
    Ik was wel nieuwsgierig wie John Nouse was en wat achter de PZN schuil ging. Even deze doos van Pandora geopend en nu snel weg ermee.
    Al is het volgens de mythe al te laat......

    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
    (..)
    Je zou eigenlijk ook aan de wet BiBop moeten voldoen maar helaas zijn daar wel wat stromannen genegen zo een partij te steunen. (..)
    Ik begrijp die gedachte wel, maar als je daaraan begint zit je op een hellend vlak.
    BiBob (zie HIER wikipedia) is een toetsing door het Openbaar Bestuur.
    Dan zou het Openbaar Bestuur dus toetsen wie eventueel in het bestuur komt te zitten.
    Ik kan mij de gedachtegang wel voorstellen, maar dat is wel een zeer delicate zaak!

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    dan kunnen we beter maar beter geen ruchtbaarheid geven aan het 'politieke engagement uit Maastricht
    Dat lijkt me evident, helaas begon jij zelf met de ruchtbaarheid over dit sujet.
    Je zou eigenlijk ook aan de wet BiBop moeten voldoen maar helaas zijn daar wel wat stromannen genegen zo een partij te steunen.
    ik stem liever op de Zangeres zonder Naam.

    Leave a comment:

Bezig...
X