Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Alle coalitiepartijen hebben voor de voortgang in het project rond de tram gestemd.
De oppositiepartijen waren allemaal tegen.
Persoonlijk ben ik het met de coalitie eens, maar dat terzijde.
Het werk aan het Maastrichtse traject levert 700 manjaren op!
Dat is niet niks in deze tijd.
Met het laatste daar heeft u een punt Pier.
Wat betreft "Vinkenslag" hoop dat men van de fouten ook iets leert
dat is het voornaamste.
Om bepaalde mensen personenlijk proberen te beschadigen dat heeft geen enkel nut. (mijn mening)
Alle coalitiepartijen hebben voor de voortgang in het project rond de tram gestemd.
De oppositiepartijen waren allemaal tegen.
Persoonlijk ben ik het met de coalitie eens, maar dat terzijde.
Het werk aan het Maastrichtse traject levert 700 manjaren op!
Dat is niet niks in deze tijd.
Inmiddels zij we nu bezig met het agendapunt over de Tramverbinding tussen Maastricht en Hasselt.
Alle partijen hebben hun (oude) standpunten, wellicht in nu aangevuld met andere argumenten, herhaalt.
Overigens weet ik uit ervaring dat dadelijk de wifi-verbinding hier off-line gaat. Zo rond deze tijd.
Dus mocht u niets meer van mij horen..... de gemeente is dan aan het bezuinigen op de Wifi.
Of dat ook op Vinkenslag zou gebeuren betwijfel ik.
18 december 2012 | Door Henri Haenen, dichtbijredacteur
MAASTRICHT - Een felle aanval door oppositiepartij CDA op wethouder Jacques Costongs is vanavond in de Maastrichtse raad gestrand mede doordat de coalitie de wethouder door dik en dun steunde.
Het CDA zei dat Maastricht met een gat zit van vier miljoen euro op de begroting van Vinkenslag. Dit omdat een Europese subsidie zal worden ingetrokken. Een subsidie die voor 3,2 miljoen al is uitgekeerd.
Wethouder Costongs geeft aan dat dit convenantafspraken zijn met "Vinkenslag".
Jan Hoen vraagt of de wethouder om dit t.z.t. precies schriftelijk uit te leggen.
Er zijn wellicht nog genoeg ondernemers die dat ook wel willen weten.
Wij hadden ook een convenant met Dhr Costongs met zijn handtekening erop.
Alleen bij ons had hij nul en gene waarde.!!!!!!!
Ik heb altijd gedacht dat er niks gladder was dan een aal in een emmer snot.
Schijnbaar toch niet?:(
Leave a comment:
Gast antwoordde
nieuwsuur
'Zo dadelijk Nieuwsuur met het laatste nieuws uit Maastricht'.
Nieuwsuur weet niet meer te brengen dan wat Pier ook al eerder heeft gemeld.
Jan Hoen (CVP) komt nog even met een uitsmijter.
Iedere ondernemer moet de kosten die een bibob-procedure met zich meebrengen zelf betalen.
Zelfs als na de Bibob-procedure blijkt dat de ondernemer geen enkel verwijt valt te maken, dan nog moet hij alles betalen.
Wat blijkt nu echter?
Volgens Jan Hoen hoeven de bewoners van Vinkenslag die Bibob-procedure niet te betalen.
Bij Vinkenslagbewoners neemt de gemeente Maastricht deze kosten voor haar rekening!
Wethouder Costongs geeft aan dat dit convenantafspraken zijn met "Vinkenslag".
Jan Hoen vraagt of de wethouder om dit t.z.t. precies schriftelijk uit te leggen.
Er zijn wellicht nog genoeg ondernemers die dat ook wel willen weten.
Het CDA Maastricht heeft zojuist een brief gepresenteerd, d.d. 27 nov. 2012, (kenmerk OP/PROJ-00116 / EV/dg/UP-12-01819) van het OP-Zuid, waarin deze autoriteit aangeeft dat de zij de eerstvolgende betaalaanvraag van het Operationeel Programma Zuid-Nederland terugtrekken.
Concreet betekent dit, aldus het CDA, gesteund door de meeste oppositiepartijen, dat de gemeente Maastricht met een gat zit van 4 miljoen euro.
De coalitiepartijen zien dit als een tijdelijke opschorting van de betaling.
Niets aan de hand volgens hun.
Deze partijen, mn. de PvdA, vragen zich af waar "we" het nog over moeten hebben en dringen aan over te gaan naar het volgende agendapunt.....
De oppositiepartijen CDA en LPM vinden dat de wethouder belangrijke informatie heeft achtergehouden en de EFRO-subsidie ernstig in gevaar komt.
Het CDA Maastricht heeft zojuist een brief gepresenteerd, d.d. 27 nov. 2012, (kenmerk OP/PROJ-00116 / EV/dg/UP-12-01819) van het OP-Zuid, waarin deze autoriteit aangeeft dat de zij de eerstvolgende betaalaanvraag van het Operationeel Programma Zuid-Nederland terugtrekken.
Concreet betekent dit, aldus het CDA, gesteund door de meeste oppositiepartijen, dat de gemeente Maastricht met een gat zit van 4 miljoen euro.
De coalitiepartijen zien dit als een tijdelijke opschorting van de betaling.
Niets aan de hand volgens hun.
Deze partijen, mn. de PvdA, vragen zich af waar "we" het nog over moeten hebben en dringen aan over te gaan naar het volgende agendapunt.....
De oppositiepartijen CDA en LPM vinden dat de wethouder belangrijke informatie heeft achtergehouden en de EFRO-subsidie ernstig in gevaar komt.
Leave a comment: