Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    Zullen we straks met z'n allen een goede fles wijn leegdrinken?
    Probleem over wie wel en wie niet opgelost, toch?
    Dit kabinet zal meer kapotmaken dan drank kan goedmaken...
    Maar goed idee elletje met meerdere flessen wijn moeten we het aankunnen!!
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • Het regeerakkoord volgens Pier. Deel I

      Beste MO’ers,

      Terwijl ik mij te barsten werk , hoor en lees ik zo links en rechts al behoorlijk veel commentaar op het regeer- en gedoogakkoord.
      Dit maakt het er niet gemakkelijker op om een nieuw, goed en origineel commentaar te produceren. Het zou verboden moeten worden om ons, MO, te passeren.:(

      Maar goed, ik ben eens met de inleiding van het regeerakkoord begonnen.

      Het begint goed.
      In de derde alinea staat al iets opmerkelijk:
      “ Dit kabinet gelooft in een overheid die alleen dat doet wat zij moet doen, liefst zo dicht mogelijk bij mensen. Dan kan de overheid weer een bondgenoot worden van burgers”

      In Jip-en-Janneketaal staat daar dus.
      Dit kabinet gelooft in een overheid die alleen dat doet waar ze niet meer onderuit komt. Als het kan en het kabinet heeft geen last van de burgers en de mensen doen niet al te moeilijk, dan wil het kabinet dit best zo dicht mogelijk, maar wellicht toch met enige afstand, bij de mensen doen. De overheid is momenteel geen bondgenoot van de burgers, dus ook niet de CDA ministers in het huidige kabinet Balkenende, zoals bijvoorbeeld Maxime Verhagen. Maar als de burgers niet moeilijk doen en het kabinet ook nergens enig gevaar zien opdoemen, dan wordt de overheid weer een bondgenoot van de burgers”.

      Om bovenstaand te bereiken schrijft men:
      “Daarom snijden we in taken en subsidies en vermindert de bestuurlijke drukte door een heldere toedeling van verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Hierdoor kan het aantal politici en ambtenaren fors dalen”

      Dus feitelijk…… “Omdat we in principe dictatoriaal bezig zijn en doen wat we willen, waarbij de mensen uitsluitend “ja” mogen knikken wanneer wij hen al iets vragen, hebben we minder regeltjes en ambtenaren nodig en kunnen we ook lastige politici, zoals Ad Koppejan en Kathleen Ferrier, missen als kiespijn

      Dan ben je nog niet halverwege de eerste pagina van het 46 pagina’s tellende regeerakkoord en heb je de eerste dijenkletsers al te pakken.

      Het geheel uitpluizen van dit regeerakkoord, het gedoogakkoord durf ik uit angst voor een fatale lachaanval al helemaal niet te lezen, levert waarschijnlijk genoeg cynisme op om (eventueel) de komende 4 jaar te overleven.
      Evenwel wordt mij door deze en gene verweten dat ik vol cynisme zit, maar zij hebben waarschijnlijk dit regeerakkoord nog niet eens opgeslagen en vertaald in “Jip-en-Janneketaal met een knipoog”.

      Om te voorkomen dat ik nu al te langdradig wordt houd ik het hier even bij. Als ik klaar ben met lachen, kom ik met deel 2.
      Ik vermoed dat ik met deze akkoorden zeker duizend-en-twee nachten de sultan kan vermaken.
      Last edited by Pier; 1 oktober 2010, 21:04.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Pier, ik lach me te barsten!

        Wacht met spanning op deel 2!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • Ik snap die Henk Bleker ook niet, die gisteren bij P&W zat. Die erkende wel dat Geert Wilders zich raar gedroeg, bv bij de presentatie toen hij zei, dat dat bruggen bouwen van hem niet echt hoefde. Daarbij stonden Verhagen en Rutte als twee onnozele schapen te lachen, terwijl het nogal om iets essentieels gaat.
          Zegt Bleker: Ja, maar het is een kabinét van CDA en VVD. Dus láát die PVV maar even dan zien we over een jaar wel verder.
          Onbegrijpelijk.
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • Dhr. Rutte denkt een baan te krijgen als schaapherder; Dhr. Verhagen heeft de schaapjes gekocht en een zwart schaap cadeau gekregen. Zou voorstellen dit trio eens simultaan een glaasje Tregabronwater te laten drinken. Dan pas zullen zij de walging van een groot gedeelte van de kiezers aan den lijve ervaren.

            Opmerking


            • "Gerd Leers, ambteloos burger uit Maastricht"

              Zojuist, rond 16.35 uur, heeft Gerd Leers zijn nabije toekomst veilig gesteld.
              Met de woorden "Ik ben Gerd Leers, ambteloos burger uit Maastricht", begon Gerd Leers als allerlaatste spreker tijdens het CDA congres in Arnhem en hield hij een kort pleidooi vóór het kabinet VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV.

              Nu mag u van mij één ding aannemen, namelijk dat Gerd Leers en Maxime Verhagen in de afgelopen jaren geen goede vrienden waren.
              Sterker, maar dat vul ik zelf in, ik ben ervan overtuigd dat beiden, daar waar mogelijk, elkaar met liefde onder de duiven schoten.

              Nu kreeg Gerd Leers, waarschijnlijk geregisseerd, het laatste woord.
              Gerd Leers is nog alttijd heel populair onder een groot deel van de Maastrichtse en Nederlandse bevolking.

              Zijn pleidooi vóór het kabinet zou de eventuele laatste twijfelaars net over de streep kunnen trekken.
              Gerd Leers kreeg een applaus van Maxime Verhagen.

              Let op mijn woorden...... Binnenkort krijgt Gerd Leers, als het kabinet er komt, een heel leuk baantje aangeboden !
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Ik dacht het, jij schrijft het.

                Opmerking


                • Chaos !!!!!

                  Over de stemming op DE VRAAG of er nu wel of niet geregeerd moet gaan worden met de PVV is er onduidelijkheid ontstaan.

                  Eerst begreep de zaal het niet en is er mogelijk tegen het regeerakkoord gestemd.
                  Toen dit duidelijk werd, werd er opnieuw gestemd en toen beoordeelde de voorzitter dat er een meerderheid voor het regeerakkoord is.

                  Kortom....... chaos !!!

                  Hier is het laatste woord waarschijnlijk nog niet over gezegd.

                  Zoals het er nu uitziet komt er dus WEL een kabinet VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV.
                  Last edited by Pier; 2 oktober 2010, 16:08.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • De wijze van stemming bij dit CDA-congres is voor mij prototypisch voor de staat van de partij: verward.

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                      De wijze van stemming bij dit CDA-congres is voor mij prototypisch voor de staat van de partij: verward.
                      Precies !!!

                      En voor de statistieken: 68% van de CDA'ers heeft voor het kabinet CDA-VVD met gedoogsteun van de PVV gestemd.
                      Jammer, maar in 2011 drink ik met burgemeester toch een goede fles wijn (op zijn kosten)
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Jammer, maar in 2011 drink ik met burgemeester toch een goede fles wijn (op zijn kosten)
                        Ik zou het bijna vergeten, maar die fles drinken we toch echt in 2012 op jouw kosten.

                        Waarom valt het niet in 2011?

                        Het CDA is in politiek drijfzand gestapt. Het leidt nu verlies bij allochtone kiezers, en ik denk dat de gemiddelde autochtone nederlander dit maar een christelijk zooitje ongeregeld vindt; sowieso doet een partij die intern in strijd ligt het zelden goed. Dat betekent dus electoraal verlies op de korte en middenlange termijn. Dat betekent weer dat de stekker eruit trekken niet tot de mogelijkheden behoort. Je gaat niet naar de stembus met nog grotere achterstand. Wilders kan dus op zijn kop gaan staan en de wildste dingen roepen: het CDA is gedwongen stand te houden. Vanuit deze hoek valt het kabinet volgens mij dus niet.

                        Het PVV is sterk de onderhandelingen uitgekomen en kan feitelijk het kabinet niet tot afstappen dwingen: hij kan er niet uitstappen. Ik vermoed dat het PVV veel vruchten gaat plukken van dit (gedoog-)akkoord. In die zin was ook het afschaffen van het rookverbod in eenmanszaken een briljante zet van de PVV. Schreeuwen en schelden zijn mogelijk en zelfs toegestaan omdat hij zich niet aan de gebruikelijke eenheid van het kabinet hoeft te houden. De noodzaak om het kabinet te laten vallen zie ik dus ook niet snel; Geertje kan toch zeggen en doen wat hij wilt.

                        Dus moet Pier volgens mij zijn kaarten gaan zetten op de VVD. De VVD heeft een historisch hoge uitslag gehaald. Of dit in de toekomst snel nog hoger wordt durf ik te betwijfelen. We hebben het eerste kabinet Rutte. Onze vriend Rutte zal natuurlijk graag even in het pluche willen blijven. Daarnaast ligt deze partij programmatisch dichter tegen de PVV dan het CDA. Ik zie die dus ook niet snel de stekker eruit trekken.

                        Als we in 2011 nog verkiezingen willen hebben moet het dus in de eerste helft van 2011 vallen. Pier: waarom zou dat gebeuren?
                        Last edited by burgemeester; 2 oktober 2010, 17:51.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                          Waarom valt het (kabinet, Pier) niet in 2011?

                          Het CDA is in politiek drijfzand gestapt. Het leidt nu verlies bij allochtone kiezers, en ik denk dat de gemiddelde autochtone nederlander dit maar een christelijk zooitje ongeregeld vindt; sowieso doet een partij die intern in strijd ligt het zelden goed. Dat betekent dus electoraal verlies op de korte en middenlange termijn. Dat betekent weer dat de stekker eruit trekken niet tot de mogelijkheden behoort. Je gaat niet naar de stembus met nog grotere achterstand. Wilders kan dus op zijn kop gaan staan en de wildste dingen roepen: het CDA is gedwongen stand te houden. Vanuit deze hoek valt het kabinet volgens mij dus niet.
                          (..)
                          Als we in 2011 nog verkiezingen willen hebben moet het dus in de eerste helft van 2011 vallen. Pier: waarom zou dat gebeuren?
                          Beste burgemeester,

                          Er zijn mij ooit wel eens moeilijkere vragen gesteld.
                          Het antwoord op deze vraag is zelfs simpel, omdat jijzelf in je vraag al het antwoord geeft.

                          De komende maanden zal uit de verkiezingsprognoses, die ongetwijfeld veel aandacht krijgen i.v.m. de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2011, blijken dat het DCA verder wegzakt naar circa 16-18 zetels.
                          De PVV zal sterk (blijven) groeien, mogelijk naar rond de 32 zetels.
                          Stel de VVD stabiliseert rond de 30 zetels, dan is de PVV de grootste partij.
                          Links ligt er versplintert bij, al zal de PvdA waarschijnlijk wel iets groeien als leider van de oppositie.

                          Als de PVV (na de Statenverkiezingen) de grootste partij is zal de PVV, in een vlaag van overschatting, het kabinet laten vallen.
                          Het zou overigens stom zijn, want hoe je het ook went of keert, ook de PVV is gebaat bij een sterk CDA.
                          Maar de smacht naar macht zal uiteindelijk de PVV ten val brengen.
                          Mind my words !!
                          Dat is één reden.

                          De tweede reden is de navolgende.
                          Ik denk (let op, ik heb daar geen aanwijzingen voor !!) dat momenteel in de CDA fractie (maar ook in de VVD fractie !!) meer dissidenten zitten dan alleen Ferrier en Koppejan.
                          Echter die dissident(en) telt/tellen zijn/haar/hun zegeningen en hoopt/hopen dat er een leuke baan als Minister, Staatssecretaris of (plv.) fractievoorzitter in zit.
                          Maar helaas...... na de formatie zal blijken dat er, misschien wel om politieke redenen, geen beroep op hem of haar is gedaan.
                          Dan komt de teleurstelling.
                          Binnen nu en eind 2011 komt dan onherroepelijk het moment dat men, terecht of onterecht, wraak kan nemen door met de oppositie mee te stemmen.
                          Dus.... einde kabinet en welkom fles wijn
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Er zijn mij ooit wel eens moeilijkere vragen gesteld.
                            Mwahaha! Goede binnenkomer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Als de PVV (na de Statenverkiezingen) de grootste partij is zal de PVV, in een vlaag van overschatting, het kabinet laten vallen.
                            Hoe moet de PVV dat dan doen? Als CDA of VVD er niet bij gebaat zijn valt helemaal niks.

                            Opmerking


                            • Ik mik op het 1e controversiele wetsontwerp. En dan valt het kabinet niet in de 2e maar in de 1e kamer. En wel voordat de nieuwe senaat in 2011 geinstalleerd is. Behaalt dit kabinet ook geen meerderheid in de senaat in 2011 dan is het sowieso een gelopen koers, dan valt het snel.
                              Een aantal partijen zullen denk ik nu gaan hengelen naar de dissidenten in het CDA (en mischien de VVD). Een variant op de oude 'fractie van Stef en ik'.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                                Hoe moet de PVV dat dan doen? Als CDA of VVD er niet bij gebaat zijn valt helemaal niks.
                                Geert Wilders kan te allen tijde iets zéér controversieels roepen en bijvoorbeeld de minister van BuZa in verlegenheid brengen.
                                Dat zal 'links' in het geweer brengen en er kan een kamerdebat komen. Daarin wordt bijvoorbeeld het kabinet of de minister van BuZa opgeroepen om afstand te nemen van de standpunten van Geert Wilders of de PVV (op het bewuste punt waarover GW iets riep).
                                De minister cq het kabinet zal dat moeten doen.
                                Dat is het moment waarop de PVV zal toeslaan. Ze dienen dan een motie van wantrouwen in.
                                De oppositie zal die motie steunen en de PVV uiteraard ook.
                                Einde kabinet..... Fles wijn veiliggesteld.
                                Proost.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X