Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het regeerakkoord volgens Pier. Deel 2.

    Even voor alle duidelijkheid.
    Ik ben tegen het kabinet Rutte 1. Helder !! :(
    Ik ben verder een erkend fel tegenstander van GroenLinks en D’66.
    Maar, en dat is na te lezen in mijn commentaren in de thread “Stadsbestuur 2010-2014”, als D’66 en GL iets goeds doen, dan probeer ik dit ook te vermelden. Niet altijd even gemakkelijke, maar ik probeer het.

    Nu zit ik met een dilemma.
    Ik heb inmiddels een groot deel van het regeerakkoord (dus niet het gedoogakkoord !!) doorgespit en nu moet ik zeggen…… er zitten best wel goede punten in, vind ik.

    Neem de inleiding van de paragraaf “Bestuur” bijvoorbeeld:
    Het bestuur zal worden georganiseerd vanuit de principes “je gaat erover of niet” en “Je levert tijdig”. Alleen dan kan een krachtige, kleine en dienstverlenende overheid worden gevormd met minder belastinggeld, minder ambtenaren, minder regels en minder bestuurders”.

    Zou er nu een iemand in Nederland zijn die het daar niet me eens is?
    Het enige probleem in die alinea is dat dit ten koste gaat van de arbeidsgelegenheid onder de ambtenaren.
    Bij mij rijst da de vraag “waar laat je die mensen?”.
    Als je ze ontslaat los je geen probleem op, maar creëer je een nieuwe] werkeloosheidsprobleem. Nog los van de sociale onrust die er zal ontstaan.

    Maar, en daar gaat het nu even om, de doelstelling betreffende de paragraaf “Bestuur” is er eigenlijk een waarin ik mij kan vinden.
    Mijn probleem is echter dat ik dit kabinet niet toevertrouw dat ze dit vraagstuk sociaal verantwoord ter hand neemt.

    Grappig is nog dat in de paragraaf “Bestuur” expliciet staat dat “in een taalwet de gelijken rechten van de Nederlandse taal en de Friese taal binnen de provincie Friesland worden gewaarborgd”.
    Dat is grappig.
    Waarom? Als dit namelijk zo is, dan zou een immigrant, die in Friesland woont, dus ook een inburgeringcursus in het Fries moeten kunnen doen? Dat wordt leuk !!

    Dat brengt mij, eventueel klunend om in de Friese traditie te blijven, bij een leuk ezelsbruggetje naar de wellicht meest beladen paragraaf namelijjk “Immigratie”.
    Ik weet dat jullie het wellicht niet doen, maar mensen lees die paragraaf nu zelf eens.
    De hoofdstukken “Algemeen” en “Asiel” kunnen mijn goedkeuring hebben.
    Daar staat, m.i., niets onoorbaars in.
    Ik moet erkennen dat ik mij kan vinden in hetgeen de bedoeling is.

    De paragraaf “Gezinsmigratie” is al wat dubieuzer.
    Dat men huwelijksdwang strafbaar wil stellen vind ik persoonlijk eigenlijk wel goed.
    Echter het verhogen van de inkomenseis naar tenminste 120% van het minimumloon is wel erg vergaand.
    Het staat er overigens niet, maar men moet weten dat hiermee bedoeld wordt dat bijvoorbeeld een legale Chinees in Nederland die zijn Marokkaanse bruid wil laten overkomen, een jaarcontract moet hebben met een gegarandeerd inkomen van 120% van het minimuminkomen.
    Nu is misschien die 120% nog niet eens het probleem, maar het jaarcontract dat dus minimaal één jaar moet doorlopen op het moment van de aanvraag, is het grote struikelblok.
    Feitelijk is dit zeer moeilijk.

    Maar er staat nog iets grappigs in.
    “In principe worden huwelijken tussen neven en nichten verboden”.
    Ooooo???
    En ik dan?
    Als ik, als Nederlander, wil trouwen met mijn nicht of, als ik bijvoorbeeld de toekomstige burgemeester van Maastricht ben, met mijn neef, dan kan dit gewoon.
    Een huwelijk tussen neef en nicht is immers toegestaan.
    Gaan we dit nu wel verbieden voor gezinsmigratie??
    Lazen we niet in de inleiding van het regeerakkoord op blz. 3, zesde alinea
    “De gelijkwaardigheid van alle mensen staat voor het kabinet centraal. (..) De overheid behandelt alle burgers en ingezetenen van ons land gelijk en discrimineert niet”?
    Maar als je een Nederlands-Marokkaanse nicht bent, dan mag je kennelijk niet met je neef trouwen….

    Nu we het toch over nichten hebben….. tot slot nog even dit.
    Terug naar de paragraaf “Bestuur”.
    Laatste hoofdstuk. Ik citeer:
    “Het kabinet bevordert de emancipatie.
    Het kabinet staat borg voor de emancipatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders en zal daartoe concreet beleid ontwikkelen.
    (..)”
    Hoe controleert het kabinet nu of ik biseksueel ben ????
    Suggesties zijn welkom.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Dat is het moment waarop de PVV zal toeslaan. Ze dienen dan een motie van wantrouwen in.
      De oppositie zal die motie steunen en de PVV uiteraard ook.
      Einde kabinet..... Fles wijn veiliggesteld.
      Proost.
      Maar is het nu net niet de bedoeling van het gedoogakkoord dat de PVV het doen van moties van wantrouwen achterwege laat??
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
        Maar is het nu net niet de bedoeling van het gedoogakkoord dat de PVV het doen van moties van wantrouwen achterwege laat??
        Daar heb je wellicht een punt.
        Zoals in mijn eerdere stukken al veremld heb ik het gedoogakkoord nog helemaal niet gelezen.
        Maar ik heb inderdaad ook zoiets gehoord. Hier kom ik tzt op terug.

        Anderzijds, er is altijd (in de politiek) hier wel een mouw aan aan te passen, toch?
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Pier !

          Moet ik nu van TVMaastricht vernemen dat Gerd Leers de nieuwe minister van immigratie en integratie zal worden..?
          Waar zit je ??
          Tja Olijfje,
          Elders in het forum onder "Nieuws en Mededelingen / Gerd Leers contra Geert Wilders" schreef je al

          Ik hoorde 't zojuist bij TVMaastricht en heb 't alvast bij "Politiek Café" neergezet, want onze Pier verzaakt !
          Ik moet schuld bekennen......

          De oorzaak van dit verzaken is dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
          Er is zoveel politiek op radio en TV, dat ik nauwelijks nog de kans krijg eens iets op papier te zetten.
          Als ik iets hoor waarvan ik denk dat het interessant (lees: leuk/grappig) is, dan is het alweer achterhaald op het moment dat ik in de pen kan klimmen.

          Verder moet ik bekennen dat ik erg gefocust ben op de ontwikkelingen rond het (nieuwe) college in Maastricht.
          Daar had ik (in gedachte) een goed stukje over, maar ik heb net één contact te veel geraadpleegd. Die had, voor mij totaal onverwacht, een compleet andere visie.
          Uiteraard heb ik ook dat weer gecheckt en die visie bleek inderdaad tot de reële mogelijkheden te behoren.
          Dus ik ben een beetje de kluts kwijt

          Maar morgen is het zaterdag en heb ik meer tijd en zal ik met een visie komen, zowel wat "Minister Leers" betreft als het college van Maastricht.... hoop ik.

          Ps:
          En toch geloof ik nog steeds niet dat Gerd Leers minister wordt.....
          Maar, ik geef het toe, ik heb alle schijn tegen !!!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Mijn felicitaties heeft ie al blij in ontvangst genomen anders....
            Don't PRESS me....

            Opmerking


            • Dan ben ik vooralsnog erg blij dat ik er geen fles wijn op verwed heb....

              Ik twijfel er ook niet aan dat "hij genoemd wordt" en hijzelf er op hoopt, maar er zijn altijd afvallers op het laatste moment.......
              Het is niet dat ik het hem misgun, of dat ik informatie heb dat hij het niet wordt, maar ik kan het me haast niet voorstellen.

              Feit is dat hij, als het ware, "de 12de minister" wordt.
              Deze minister krijgt geen eigen ministerie, maar valt onder het ministerie van Binnenlandse Zaken, ic. Piet Hein Donner.
              Gerd Leers is in het verleden, toen Donner nog minister van Justitie was, al eens in aanvaring gekomen met hem. Toen ging het over het legaliseren van soft-drugs.

              Hij krijgt daarbij het uiterst vervelende "Asiel",
              "Asiel" is een dossier waar je altijd kritiek op krijgt, links- of rechtsom.
              Je moet je er ook van bewust zijn dat het niet ondenkbaar is dat je dusdanige maatregelen moet nemen dat je (tijdelijk) beveiligd moet gaan worden.
              Zou iemand dit willen?

              Kennelijk vindt men altijd wel iemand........

              We wachten maar af.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Pierke, bij die tweede fles heb je tijdig aan de noodrem getrokken, maar die eerste staat en die zal wel zeker mijn kant opkomen! Ik voel dat mijn kansen stijgen!

                Tja, de contouren van dit nieuwe kabinet zijn inmiddels wel duidelijk. Ik hoor veel geklaag: de media vinden het geen 'spannend kabinet', de feministen vinden dat er te weinig vrouwen inzitten en half Nederland heeft geen zin in rechts.

                Maar wij, als chauvinistische Limburgers, zouden toch eigenlijk helemaal geen reden mogen hebben om te klagen. Wilders (Venlo) hoort officieel niet bij de club, maar is toch de dirigent van het spel. Dan hebben we natuurlijk Verhage, de trots van Maastricht. Daarna Leers uit Kerkrade. Maar daar blijft het niet bij: Frans Weekers (Weert) wordt staatssecretaris van Financien.

                Het zou mij niets verbazen als toch de Calatrava wordt gebouwd in Randwyck, Ber de Mosasaurus terugkomt uit Parijs, de tunnel gereed is in 2012, het Groet Mestreechs Museumplan wordt gerealiseerd in 2011, Maastricht culturele hoofdstad van 2018, 2019 en 2020 wordt en, als klap op de vuurpijl, dat de leden van Mestreechonline allen een koninklijke onderscheiding krijgen (voor wie hem nog niet heeft) wegens de constructieve bijdragen aan de Limburgse cultuur.

                Nu nog een stabiel stadsbestuur.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                  Pierke, bij die tweede fles heb je tijdig aan de noodrem getrokken, maar die eerste staat en die zal wel zeker mijn kant opkomen! Ik voel dat mijn kansen stijgen!

                  (..) ..... en, als klap op de vuurpijl, dat de leden van Mestreechonline allen een koninklijke onderscheiding krijgen (voor wie hem nog niet heeft) wegens de constructieve bijdragen aan de Limburgse cultuur.

                  Nu nog een stabiel stadsbestuur.
                  Ik denk inderdaad dat het slim was om 'die tweede fles wijn' niet in te zetten.....

                  Dit geeft al aan dat ik uitsluitend een fles wijn inzet als ik zeker ben van mijn zaak !!!

                  En geloof het of niet, maar ik heb al 2 koninklijke onderscheidingen
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Jeetjemineetje, Pier, hoe heb je 'm dat geflikt? Diensttijd en zo?

                    Opmerking


                    • Ach, niet veel bijzonders.
                      Ik zal het tzt in mijn memoires benoemen.
                      De inschrijvingstermijn voor die memoires zijn nog open....
                      Degene die nu inschrijft is waarschijnlijk de eerste !!!
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Ach, niet veel bijzonders.
                        Make it a little! Koninklijke onderscheidingen vallen niet uit de lucht. Ik heb nogal hard gewerkt voor de mijne, of liever: heb nogal hard gewerkt en kreeg toen zoiets. Ik weet eigenlijk nóg niet waaraan ik hem te danken heb. (Ongetwijfeld vriendjespolitiek ).

                        Dus je hebt ófwel twee staatsrechtelijk erkende koninklijke onderscheidingen, ofwel een paar 'schutterskoning'-achtige (ook nooit weg), ofwel iets antiquarisch opgepikt van internet of de rommelmarkt. Allemaal leuk, maar vertel me niet dat het 'niet veel bijzonders' is als het werkelijk komt van de Kroon. [Hier kan ik nog veel over uitwijden].

                        Wat betreft die memoires: ik heb - gezien je politiek café en nog zo wat - best belangstelling, maar wat wordt de verkoopprijs en hoe dik wordt dat boek? Zit nu al met een planktekort!
                        Last edited by Clio; 12 oktober 2010, 12:28.

                        Opmerking


                        • Clio,

                          Op het gevaar af dat we een beetje afdwalen van de Thread, zal ik toch even antwoorden op het voorafgaande.

                          Alle Koninklijke onderscheidingen vind je op bijgaande site. klik hier
                          (Even terzijde voor SJEF.
                          Ik werk nu in Firefox, maar de BBcode list werkt hier dus niet !!)


                          Ik ben vanmiddag even de zolder op gegaan en heb even mij onderscheidingen opgezocht.
                          Ik verzeker je dat ze alle twee er tussen staan.
                          Mocht iemand meer willen weten kan dit via een P-bericht.

                          Nu terug naar de landelijke politiek.

                          Vanmiddag had ik het genoegen om onze MO burgemeester in de stad tegen het lijf te lopen.
                          We hebben alvast de gewenste soort wijnen gedeeld.

                          Onze MO burgemeester gelooft voor 90% zeker te weten dat hij die fles wijn wint en het kabinet Rutte dus het jaar 2011 overleefd.
                          Arme burgemeester....


                          ==============================
                          Pier, je begon de URL met " en eindigde met ".
                          Dan werkt de BBCode niet.
                          BBCode is afhankelijk van de gebruikte forumsoftware, en niet van het type browser dat in gebruik is.

                          De webpagina van http://www.mtricht.com/ gebruikt heel andere software voor het forum en dus ook andere codes (die m.i. veel te ingewikkeld zijn).
                          Last edited by SJEF ; 12 oktober 2010, 20:59. Reden: herstel foutje in BBCode
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Ik verheug me op 1 januari 2012. Dan maak ik een collage met al die uitspraken van je onder het genot van een door jouw betaalde fles wijn.

                            Chateau Neuf Du Pape zei je? Die gaat er wel in!

                            Terzijde: ik merk dat je de voorwaarde van de weddenschap in je eigen voordeel bent aan het wijzigen (wellicht toch wat vrees?). De weddenschap hield in dat er in 2011 geen verkiezingen zijn. Niet dat het kabinet Rutte niet valt, zoals je hierboven stelt.
                            Last edited by burgemeester; 12 oktober 2010, 19:18. Reden: toevoeging

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                              (...)

                              Ik stel daarom het volgende voor: mochten er in 2011 nieuwe verkiezingen worden gehouden, dan krijg je van mij een fles goede wijn. Mocht dat echter niet het geval zijn, dan komt er een van jouw kant.
                              En hierbij de originele deal!

                              Opmerking


                              • Akkoord !!!

                                Bovenstaand citaat is bindend !
                                Verkiezingen in 2011.

                                Nu zou ik natuurlijk kunnen opperen dat ik al per definitie heb gewonnen, immers in maart 2011 zijn er sowieso verkiezingen........
                                Maar, zo ben ik niet

                                Het kabinet Rutte valt en in 2011 zijn er verkiezingen voor de 2de kamer.
                                Helder !!

                                Maar, getuige het feit dat je al gaat bladeren lijkt het er echt op dat je al begint te twijfelen..... en terecht !
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X