Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik geef Klink groot gelijk dat hij de handdoek in de ring gooit. Beter zo, dan straks in een gedoogkabinet zitten tegen je zin, waar je steeds maar uitspraken van wilders moet pikken die hij achteraf niet heeft gedaan of zo bedoeld heeft.
    Echter die vertraging zie ik niet zo in, het enige dat herman tjeenk willink hoeft te doen is dat nietje door het akkoord rammen, het was toch al bijna klaar, enkel ab klink had de nietmachine verstopt? Overigens is HTW geen formateur maar informateur.
    Last edited by Pier; 15 december 2014, 18:36. Reden: Verwijderen spotprent ivm ontbreken auteursrecht
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • Er is echter een probleempunt dat continu onder het tapijt geveegd wordt. De 1e kamer. Daar heeft het beoogde rechtse kabinet totaal geen meerderheid. Hoe meer PvdA, D'66 en andere oppositiepartijen op de kast gejaagd worden, hoe minder interesse zij hebben om het geplande kabinet in de 1e kamer te gedogen, om de voorstellen van het geplande kabinet te torpederen in de 1e kamer. Bij het 1e controversiële voorstel zie ik dit kabinet dan sneuvelen in de 1e kamer.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
        (..)
        Echter die vertraging zie ik niet zo in, het enige dat herman tjeenk willink hoeft te doen is dat nietje door het akkoord rammen, het was toch al bijna klaar, enkel ab klink had de nietmachine verstopt? Overigens is HTW geen formateur maar informateur.
        Ik heb goede hoop dat HTW het advies pas in het weekend inlevert. Dan kan Beatrix het nog even in beraad houden en overbruggen ze zo de tijd tot de toespraak van GW in New York.

        En uiteraard heb je gelijk dat HTW een INformateur is. Ik was wat te overhaast en te laat aan het typen. Ik vind dat mijn werkgever mij ook eens wat meer met rust moet laten. Zo kan ik natuurlijk nooit goed commentaar leveren op MO :(
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Nou, zojuist bij Nieuwsuur (v/h NOVA, maar dan zonder de linkse VARA....).

          De verwachting is nu dat informateur Herman Tjeenk Willink zijn eindadvies waarschijnlijk pas maandag overhandigd aan Beatrix.
          Lijkt er dus op dat mijn voorspelling dat Beatrix wraak neemt op de voortvarendheid van de beoogde drie rechtse onderhandelaars uitkomt.

          Daarmee is dus ook tijd gewonnen voor de (CDA-)oppositie om, waarschijnlijk leunend op de toespraak van GW in New York van aanstaande zaterdag, de messen te slijpen en weer vol in actie te komen tegen de beoogde rechtse minderheidscoalitie.

          Verder was er ook voor het eerst de overweging van Ferry Mingelen over nieuwe verkiezingen.
          Bij Moraalridders van de EO, eerder deze week, was Alexander Pechtold te gast en ook hij had het over de mogelijkheid van nieuwe verkiezingen.

          Hadden deze mensen nou gewoon enkele weken geleden even ingelogd op MO, dan hadden ze wellicht al gezien dat dit hier al besproken werd, toen zij daar kennelijk nog niet aan durfden te denken.

          Wat bij Nieuwsuur ook werd getoond was de jongste politieke barometer.

          De PVV wordt (volgens de prognose) de grootste partij met 32 zetels, op de voet gevolgd door de VVD met 31 zetels.
          Het CDA zakt volledig weg naar 15 zetels.

          De PvdA komt uit op 28 zetels (Kan ook eentje meer of minder zijn, weet niet meer zeker, sorry), D66 op 12 en GroenLinks op 11.
          De SP zakt weg van 15 naar 12, en de CU stijgt van 5 naar 6.
          PvdD en SGP blijven beiden op 2.

          Dus wie zou er belang bij hebben als de speech van GW de coalitievorming toch laat mislukken?!?
          Last edited by Pier; 10 september 2010, 11:51. Reden: aanpassen foutief vermeld zetelaantal CDA (15 ipv 25)
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Maak het CDA blij met je 25 zetels tegen 21 nu. Het moet zijn: 15.
            Don't PRESS me....

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
              Maak het CDA blij met je 25 zetels tegen 21 nu. Het moet zijn: 15.
              Klopt helemaal.... bedankt voor de correctie !!!
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Speech WILDERS in New York 11 sept. 2010

                Nou, de speech van Geert Wilders in New York van gisteren zal zeker de onderhandelingen rond het rechtse minderheidskabinet met steun van de PVV niet frustreren :(

                Alles messen die geslepen werden op de verwachte felle bewoordingen van deze speech zullen bot blijven.

                Heeft GW zich nu ingehouden met het oog op de coalitievorming?
                Ik weet het niet, maar mocht dit het geval zijn, dan is de PVV als politiek instituut, hoe zeer je het ook oneens kunt zijn met hun opvatting, gegroeid.
                Dit is slecht nieuws voor alle kiezers die de voorkeur hebben voor een midden/links kabinet.

                Nu kan men enkel nog hopen op het mislukken van de rechtse coalitiebespreken op de sociaal-economische paragraaf.
                Maar die hoop lijkt ijdel.
                Want 24 uur na de verkiezingen liet de PVV haar 'harde' eis om de pensioen leeftijd te handhaven op 65 jaar al los.
                Hopelijk ziet het leger van sociaal-economisch zwakkeren in onze samenleving die op de PVV hebben gestemd, en dat zijn er heel wat , nu eindelijk in dat zij met een rechts kabinet economisch gezien de hoogste tol gaan betalen.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Pffffff..... drukke dagen!

                  Eerst de gemeenteraadsvergaderingen, toen een heel weekend storing op MO, vervolgens een aangekondigd regeer- en gedoogakkoord en de daadwerkelijk presentatie van de akkoorden, gevolgd door een (spannend) CDA congres.

                  En tot overmaat van ramp toont mijn werkgever geen enkele compassie met de MO'ers die wellicht een beschouwing van het een en ander willen door Pier, want hij doet mij laten geloven dat hij me niet kan missen :(

                  Dus buiten de vele overuren die ik deze week al heb gemaakt, moet ik nu nog beginnen met het bestuderen van het concept-regeerakkoord en het concept-gedoogakkoord
                  (Hier de link voor het gedoog- akkoord: https://docs.google.com/gview?pid=ex...number=1&w=774 en hier voor het regeer-akkoord: https://docs.google.com/gview?pid=ex...number=1&w=774 )

                  Nou, gun mij even de tijd.
                  Ik zal ze "even" doorlopen en dan eens proberen te beredeneren hoelang het dan nog duurt voor het kabinet Rutten-Verhagen weer valt.
                  Last edited by Pier; 30 september 2010, 20:58.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Ben het met Olijfje eens!!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                      Ik zal ze "even" doorlopen en dan eens proberen te beredeneren hoelang het dan nog duurt voor het kabinet Rutten-Verhagen weer valt.
                      Times, they are a changin zong Bob Dylan al.... Bij de poshoorn-meeting dacht ik nog dat ik die fles wijn aan Pier kwijt was, maar ik geloof dat ik nu weer een grotere kanshebber ben. Verkiezing in 2011? Ik denk het niet!

                      Eigenlijk zit ik nu win-win. Mocht het kabinet standhouden, dan ben ik een overheerlijke fles wijn rijker. Mocht het vallen, dan drink ik daar graag met Pier een glas wijn (op mijn kosten) op!

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                        Eigenlijk zit ik nu win-win. Mocht het kabinet standhouden, dan ben ik een overheerlijke fles wijn rijker. Mocht het vallen, dan drink ik daar graag met Pier een glas wijn (op mijn kosten) op!
                        Dan hoop ik toch wel dat je eigenlijk hoopt dat we op jouw kosten een glas wijn gaan drinken........
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Zullen we straks met z'n allen een goede fles wijn leegdrinken?
                          Probleem over wie wel en wie niet opgelost, toch?
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Dan hoop ik toch wel dat je eigenlijk hoopt dat we op jouw kosten een glas wijn gaan drinken........
                            Ik eigenlijk ook.....

                            Opmerking


                            • Nu wordt het helemaal fraai........

                              Waarschijnlijk heeft de PVV ervoor gezorgd dat de pensioenleeftijd niet van 65 naar 67 jaar gaat, maar naar 66 jaar gaat.
                              Wilders zegt min of meer letterlijk: "Met onze (PVV) steun gaat de pensioenleeftijd niet naar 67 jaar!"
                              Dat vind IK een winstpunt. Dus ook hier "heb ieder nadeel zijn voordeel".

                              Maar wat zegt Job Cohen (PvdA) vanavond bij Pauw en Witteman !?!
                              "Als het kabinet (CDA/VVD) met ons (PvdA) wil praten over het verhogen van de pensioenleeftijd naar 67 jaar, kan dat altijd. ALLEEN willen wij dan onderhandelen om op een ander gebied een compensatie binnen te halen".

                              Dus..... als het om sommige (a)sociale maatregelen gaat wil de PvdA het kabinet nog steunen ook, om een ander (eigen) stokpaardje wellicht nog binnen te halen :(
                              Dit is héééél erg!!!!!!!

                              Op die manier wordt je niet gebeten door de kat of de hond, maar door de kat EN de hond !!!
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Zal ik je dan nog voorspellen dat de kleine Christelijke partijen die kabinet zullen gaan steunen.

                                Overigens ben ik wel blij als het pasjessysteem koffieshops doorgaat. De CDA-clan is altijd een voorstander geweest, evenals de VVD wat betreft een grondige restauratie van de vestingwerken te Maastricht.
                                De pijn welke zou kunnen ontstaan aan de onderzijde wat betreft de inkomens en uitkeringen zal wel weer gerepareerd worden middels een eenmalige uitkering of een ander foefje. Er wordt wat geld van hokje A, naar B geslingerd en via C weer naar D. Zou stel je wat schreeuwers tevreden, maar doe je eigenlijk niets. En dat valt mij nu op: zo schokkend zijn alle voorgestelde bezuinigingen niet.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X