Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Couldn't agree more!


    Laten we ons niet blind staren op 'het rechtse gevaar'. Vijf procent staat tegenover vijfennegentig procent, 1/20e van het geheel. Er moet nog heel wat water door Maas en Jeker voordat we hier een (M)Almere krijgen.
    Ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Maar ik geloof het niet. Wilders wordt ook hier groot, vermoed ik.

    De opmerkingen van Elvis m.b.t. D`66 ondersteun ik van harte. Ik vind het een alleraardigste partij.

    Opmerking


    • #77
      Na bovenstaande gelezen te hebben herhaal ik nog maar eens....

      "(..) zag Luc plotseling dat de D’66 een academisch georiënteerde partij was die vanaf een wolk naar de maatschappij keek. Bovendien is D’66 erg ‘Randstad-gericht’ en erg gericht op het individu.(..)".
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #78
        D'66 'academisch georiënteerd'?

        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Na bovenstaande gelezen te hebben herhaal ik nog maar eens....

        "(..) zag Luc plotseling dat de D’66 een academisch georiënteerde partij was die vanaf een wolk naar de maatschappij keek. Bovendien is D’66 erg ‘Randstad-gericht’ en erg gericht op het individu.(..)".
        'Luc', lid van D'66, zag volgens Piers eerdere missiven kennelijk eensklaps in Heerlen het regionale politieke licht en is, als ik het goed begrijp, overgestapt naar het Maastrichtse CDA. 'Luc' (wie hij ook mag zijn) mag van mij doen wat hij wil, maar is hij hier een maatstaf voor een verwerpen van D'66 ten gunste van het CDA? Voorts vraag ik mij af of het deze onbekende 'Luc' (bedoel je Luc Winants, de huidige CDA-lijsttrekker?) wel ging om de ideeën van D'66. Of begreep hij dat de partij in het zuiden te weinig aanhang had (zijnde niet zozeer 'Randstad-gericht', dan wel Randstad-gebaseerd) om hem in het zuiden een politieke carrière te kunnen bieden? Zodat dat het voor zijn toekomstperspectief misschien beter was over te stappen naar een meer ingeburgerde partij als het CDA, die hem op plaatselijk niveau meer en betere kansen kon bieden? De inzichten en beweegredenen van 'Luc' zullen ons hier duister blijven zolang we ze niet te horen krijgen uit de eerste hand.

        Had 'Luc' echter gelijk met zijn beschuldigingen aan het adres van D'66?

        Wat betreft de uitgangspunten van D'66: zeker, een ervan richt zich (mede) op het individu, met dien verstande dat de partij:
        1. zich sterk maakt voor het behoud van in het verleden verworven individuele burgerrechten en
        2. streeft naar 'zelfredzaamheid van het individu'.
        Men wil datzelfde individu zoveel vaardigheden aanleren of talenten en gaven doen ontwikkelen dat het zichzelf kan redden. Geloof in eigen kunnen staat bij D'66 hoog in het vaandel. Stimuleren, niet doodknuffelen: een positieve aanpak na decennia van vaderlijke bevoogding binnen - vroeger - de KVP en nu het CDA.

        Dat alles beteent echter niet dat D'66 tegen sociale solidariteit is, of geen onderscheid zou maen tussen de verschillende omstandigheden waarin de ene of de andere groep individuen verkeert. Het is perse geen 'ikke, ikke, en de rest kan stikken'-partij.

        Wat betreft het 'academisch georiënteerd zijn' van D'66: wees blij dat er nog politici zijn die naast de implementatie van praktisch oplossingen oog hebben voor theoretische problemen. Meestal vechten zij zich in tien, twintig jaar naar de top en al die tijd hebben of nemen zij nauwelijks tijd om zich te oriënteren in de (parlementaire) geschiedenis of om hun vakliteratuur over maatschappelijke ontwikkelingen bij te houden. (Sommige geïnterviewde Maastrichtse politici gaven daar, gezien Piers samenvatting elders op deze site, ook onbekommerd blijk van).

        Maar zonder kennis van het verleden of wetenschappelijk onderbouwde theorieën komen er geen lange termijn-oplossingen tot ontwikkeling. En denk nu niet dat D'66 de enige partij is met een wetenschappelijk bureau. Alleen de PVV en TON hebben geen behoefte aan beleid-ondersteunende kennis, die kunnen toe met ongestaafde kreten en leuzen. CDA, PvdA en tal van anderen, tot de Partij voor de Dieren toe, maken echter net als D'66 gebruik van eigen wetenschappelijk onderzoek en integreren de uitkomsten in hun beleid. Ze geven daar misschien wel minder ruchtbaarheid aan, want wetenschap is voor veel mensen 'eng' en onzin. Ook al sta je als politicus zelf niet achter zo'n visie, je kunt er kiezers mee verliezen en daar staat niemand op te wachten.

        =========================

        Wetenschappelijke instituten politieke partijen
        Bron: internet (http://www.tweedekamer.nl/contact/po...jsp#TitleLink7).
        Last edited by Clio; 4 maart 2010, 18:01. Reden: aanpassing en uitbreiding tekst

        Opmerking


        • #79
          Laatste nieuws: zanger Frans Theunisz is met voorkeurstemmen in de gemeenteraad gekomen.
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #80
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Ik kan er met m'n hersens niet bij hoe sommige mensen stemmen
            Hij komt mijn inzien ongeloofwaardig over, ik kan niets bedenken waar hij tot nu toe goed in was.
            Last edited by Rubke; 4 maart 2010, 18:23. Reden: quote fix
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #81
              Frans Theunisz (*Limmel 1946), zanger, TV presentator en nachtburgemeester

              Maar Parel toch, die man is al jaren 'cultureel ambassadeur' van Maastricht (whatever that may be) en daarnaast de zelfbenoemde, alom erkende nachtburgemeester van de stad. Geen wonder dat burgemeester Leers 's nachts altijd zo rustig kon slapen! Theunisz is ongetwijfeld mede daarom tot ridder geslagen door de Tempeliers én door Hare Majesteit.

              Ik had nog nooit van hem gehoord, dus ik heb eens even gegoogeld en als je al die onderscheidingen en wereldrecords ziet, dan is het duidelijk dat jou en mij veel is ontgaan! :( Hij heeft niet alleen een eigen website, maar staat ook op 'de wereldberoemde internetsite wikipedia', zoals men daar vol gepaste trots vermeldt. (Niet dat daar veel méér voor nodig is dan dat iemand in Wikipedia een stukje begint).

              Wat Theunisz voor Stadsbelangen Mestreech kan gaan betekenen, is mij niet helemaal duidelijk. Weet je zeker dat hij in de raad komt, elletje? Zijn website is nogal up to date, maar over die zetel staat er nog niets vermeld. Hij stond op plaats 6, bij lijst 7 een onverkiesbare plaats en meer een duwers- dan een trekkerspositie. Stadsbelangen Mestreech heeft slechts twee zetels. Hij zou dus ofwel John Steijns, ofwel Cindy Royen moeten gaan vervangen. Dat betekent zonder enige ervaring een redelijk zwaar politiek leven. Ik denk dat hij blij zal zijn met zijn uitverkiezing op basis van voorkeursstemmen, maar in de praktijk zal bedanken voor de eer. Hij heeft immers geen verplichting tot acceptatie.

              Enfin, spoed je naar onderstaande websites en wordt wijzer!

              http://www.franstheunisz.nl/site/?Biografie
              http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Theunisz
              Last edited by Clio; 4 maart 2010, 18:05. Reden: correctie en aanvulling tekst

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Na bovenstaande gelezen te hebben herhaal ik nog maar eens....

                "(..) zag Luc plotseling dat de D’66 een academisch georiënteerde partij was die vanaf een wolk naar de maatschappij keek. Bovendien is D’66 erg ‘Randstad-gericht’ en erg gericht op het individu.(..)".

                Sinds wanneer is het een schande om een academisch denkniveau te hebben?

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                  'Luc', lid van D'66, zag volgens jouw eerdere missiven kennelijk eensklaps in Heerlen het regionale licht en is, als ik het goed begrijp, overgestapt naar het Maastrichtse CDA. 'Luc' (wie hij ook mag zijn) mag van mij doen wat hij wil, maar is hij hier een maatstaf voor een verwerpen van D'66 ten gunste van het CDA? Voorts vraag ik mij af of het deze onbekende 'Luc' (bedoel je Luc Winants, de huidige CDA-lijsttrekker?) wel ging om de ideeën van D'66. Of moest hij constateren dat de partij in het zuiden weinig aanhang had (zijnde niet zozeer 'Randstad-gericht', dan wel Randstad-gebaseerd) en dat het voor zijn toekomstperspectief misschien beter was over te stappen naar een meer ingeburgerde partij die hem op plaatselijk meer en betere kansen kon bieden?
                  Zeg het hem maar!!!
                  Last edited by burgemeester; 4 maart 2010, 19:09.

                  Opmerking


                  • #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                    Sinds wanneer is het een schande om een academisch denkniveau te hebben?
                    Sinds het niet lekker ligt bij het electoraat.

                    Opmerking


                    • #85
                      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                      'Luc', lid van D'66, zag volgens Piers eerdere missiven kennelijk eensklaps in Heerlen het regionale licht en is, als ik het goed begrijp, overgestapt naar het Maastrichtse CDA. 'Luc' (wie hij ook mag zijn) mag van mij doen wat hij wil, maar is hij hier een maatstaf voor een verwerpen van D'66 ten gunste van het CDA? Voorts vraag ik mij af of het deze onbekende 'Luc' (bedoel je Luc Winants, de huidige CDA-lijsttrekker?) wel ging om de ideeën van D'66. Of moest hij constateren dat de partij in het zuiden weinig aanhang had (zijnde niet zozeer 'Randstad-gericht', dan wel Randstad-gebaseerd) en dat het voor zijn toekomstperspectief misschien beter was over te stappen naar een meer ingeburgerde partij die hem op plaatselijk niveau meer en betere kansen kon bieden?
                      Dit is niet voor niets 'Het politiek café - voor de pittige discussie' van Mestreech-online.
                      Dus heel goed dat Clio, (redelijk) beargumenteerd, de pittige discussie aangaat.
                      Maar, als Clio de 'en profil' interviews zelf had bekeken, dan had ze geweten dat het inderdaad Luc Winants is.
                      Ja, natuurlijk heeft Luc de D'66 de rug toegekeerd vanwege, volgens mij, zijn toekomstperspectief.
                      Dus een echte D'66-er

                      Er is overigens helemaal niets mis mee, neen het is zelfs wenselijk, dat een politicus academisch gevormd is. Alleen, als ze menen iets te moeten beslissen over en/of voor 'het proletariaat', is het ook wenselijk dat ze zich tussen 'het proletariaat' begeven.
                      Juist dat doet, m.i. D'66 en GroenLinks niet.
                      Dit, om het even bij het linkse spectrum te houden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de SP.
                      D'66-ers en GL-leden wonen in de A'damse grachtengordel of in Wageningen in een villawijk.

                      Ik vind het overigens prima dat anderen, zoals nu op dit forum blijkt, D'66 een warm, hart toedragen. Ik heb alleen willen betogen dat IK absoluut niets van D'66 en GroenLinks moet hebben.
                      Mijn argumenten heb ik eerder, elders al verwoord.
                      Ik vond het alleen prachtig uit onverwachte hoek (Luc Winants) een medestander te krijgen

                      Over 4 jaar zijn GL en D'66 wellicht de grote verliezers en wint bijvoorbeeld de VVD gigantisch.
                      Niets is zo vergankelijk als macht en roem......

                      En dan nog iets m.b.t de landelijke politiek.
                      Het getuigt van grote klasse, vind ik, dat Agnes Kant (SP) de handdoek in de ring gooit na de dramatisch verlopen gemeenteraadsverkiezingen voor de SP.
                      Daaraan zou een zeker J.P., na vier mislukte kabinetten, eens een voorbeeld mogen nemen.
                      Misschien zelfs een voorbeeld voor Woutertje ??
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #86
                        Wijziging verkiezingsuitslag !?!

                        Ik lees nu plotseling dat de PvdA in Maastricht slechts 6 zetels heeft gehaald en het CDA 8 zetels !!!

                        http://www.maastricht.nl/web/Home/M_...meenteraad.htm

                        en

                        http://www.l1.nl/content/4242361/verkiezingen_gemeenten

                        Heb ik iets gemist ???
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #87
                          Jaren geleden, echt gebeurd:

                          Bij de receptie van een bejaardenhuis (dacht dat het om Klevarie ging), moest een collega van mij eens post afleveren. Staat ineens Frans Theunisz in kennelijke staat naast hem.

                          De receptioniste zegt verrast: Mijnheer Theunisz, wat kan ik voor u doen?

                          Antwoord van Frans: Ja, eh, ik kom hier optreden.

                          En na enig overleg: mijnheer Theunisz, u hoeft hier pas volgende week te zijn........
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #88
                            PvdA slechts 6 zetels, en het CDA 8: Het is kennelijk vanmiddag aangepast. Maar met 18 en`15 procent beide 7 zetels leek me vanmorgen al erg raar. Vooral omdat je met goed anderhalf procent van de stemmen al een zetel had.

                            Nu wordt het waarschijnlijk 2-1-1, de zetelverdeling. Denk niet dat ze er nog een wethouderspost bij gaan toveren, namelijk.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #89
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Ja, natuurlijk heeft Luc de D'66 de rug toegekeerd vanwege, volgens mij, zijn toekomstperspectief. Dus een echte D'66-er.
                              Het is goed dat die smiley er staat. Ik kan nog wel andere kwalificaties bedenken. Typische CDA-er van KVP-huize, die op tijd inzag waar hij thuis hoorde?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Er is overigens helemaal niets mis mee, neen het is zelfs wenselijk, dat een politicus academisch gevormd is. Alleen, als ze menen iets te moeten beslissen over en/of voor 'het proletariaat', is het ook wenselijk dat ze zich tussen 'het proletariaat' begeven. Juist dat doet, m.i. D'66 en GroenLinks niet.
                              Over Groen Links heb ik in deze geen mening. Wat betreft D'66: 'ze' menen niets te moeten beslissen over of voor 'het proletariaat', daar hebben ze ook al jaren niet de politieke macht voor gehad. 'Ze' richten zich op de belangen van de gehele bevolking, mannen en vrouwen, arm en rijk, jong en oud, als 'ze' staan achter een abortuswet, initiatiefnemer zijn van een euthanasiewet (2001) en deze ook in het Europees Parlement als speerpunt zien (2009), gelijke rechten nastreven voor homoseksuelen zodat ze kunnen huwen en belastingtechnisch dezelfde rechten krijgen als hetero's, zich druk maken voor gelijke salariëring van vrouwen, nu weer achter een uitbreiding van het zelfbeschikkingsrecht inzake vrijillige levensbeëindiging staan en net een balletje hebben opgegooid over de in financiële zaken ongelijke behandeling van ongehuwden.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              D'66-ers en GL-leden wonen in de A'damse grachtengordel of in Wageningen in een villawijk.
                              Lieve help, wat kun jij generaliseren, Pier. Niemand vindt het erg dat Leers blijft wonen waar hij woont en waarom zou Pechtold, oud-burgemeester van Wageningen, dan moeten verhuizen? En waar denk je dat die bijna tien procent D'66-kiezers in Maastricht wonen? Op Campagne of Biesland? Daar zit de VVD hoor (en één CDA-er).
                              Last edited by Clio; 5 maart 2010, 09:13. Reden: aanpassing tekst

                              Opmerking


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Ik lees nu plotseling dat de PvdA in Maastricht slechts 6 zetels heeft gehaald en het CDA 8 zetels !!! Heb ik iets gemist ???
                                Kwestie van herverdeling van de restzetels. Jammer voor de PvdA: van dertien (13) naar zes (6) zetels, nog twee lager dan in 2002. Gaat mw. Fokke moedig mw. Kant (SP) achterna?
                                Last edited by Clio; 4 maart 2010, 19:20.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X