Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Maar ja, ik ben dan ook een soort Don Quichote. (Loop met molentjes?)
    Maar dan heb ik nog een prachtige serie afbeeldingen (A4 formaat) voor Clio, als PDF bestand.

    Leben und Taten der scharfsinnigen Edlen
    Don Quijote von La Mancha
    120 Illustrationen von Gustave DorΓ©.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • Bestand vergeten, Sjef? Ik houd mij aanbevolen...

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Bestand vergeten, Sjef? Ik houd mij aanbevolen...
        Ik zal de URL geven waar je dat PDF bestand kunt downloaden.
        Duurt wel een tijdje voor je het op de harde schijf hebt staan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Gustave_DorΓ© .

        Scroll naar beneden tot aan het onderwerp: External links.
        In het midden ongeveer zie je dan staan:

        "Illustrationen zu Don Quijote" (PDF). Arno Schmidt Reference Library. Retrieved 27 March 2005. (24 MByte PDF with 120 illustrations).

        Klik daar op, en het PDF bestand wordt geopend, en kan dan op de HD van je laptop worden opgeslagen.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • Gemeenteraadsverkiezingen 2010

          Stemmen Maastricht opnieuw in computer.

          Geen hertelling in Maastricht; tussen 14.00 en 18.00 uur worden de resultaten van de stembureaus opnieuw in de computer gestopt.
          Om 20.00 uur hoopt men dan de definitieve einduitslag bekend te maken.
          Met tien uur vertraging.

          In het Maastrichtse stadhuis werd vrijdagochtend driftig overlegd over een mogelijke hertelling van stemmen.
          Burgemeester Jan Mans had daar donderdagavond toe besloten, maar de Kiesraad zegt dat de hertelling niet nodig is.
          Het compromis is dat de invoer in de computer overgedaan wordt.
          Dat was bij twee stembureaus fout gebeurd.
          Waarschijnlijk behoudt de PvdA nu haar zevende zetel, en loopt het CDA zijn achtste zetel mis.
          Woensdagavond kregen het CDA en de PvdA beide 7 zetels.
          Donderdagochtend werd dat aangepast: 8 voor het CDA, 6 voor de PvdA.
          Daarna bleek dat er een fout is gemaakt met de verwerking van de stemmen van een stembureau.
          Hierdoor zou de stand weer 7-7 worden.
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
            En dat D'66 fel tekeer gaat tegen de PVV is misschien wel lovenswaardig.
            Alleen is 'het Volk' niet gek en zien ze 'snobs' tekeer gaan tegen iemand die (zogenaamd) hun mening verkondigd.
            Rarara.... op wie gaan die mensen dan stemmen !?!?!?

            Dat is dit punt dus.
            Het Volk, de arbeiders, stemmen in jouw optiek op de PVV omdat die hun mening verkondigt Γ©n omdat die mening bestreden wordt door snobs.
            Daar zijn inderdaad wel voorbeelden van te noemen (zie een ander forum).
            Maar de vraag is, ligt dat aan de 'snobs'? Omdat die niet genoeg zijn betrokken bij de arbeiders? Ligt het aan het volk, is dat te dom? Begrijp niet helemaal hoe je D66 de schuld kan geven van de groei van een partij als de PVV. Bovendien zijn het volgens mij juist een hoop voormalige SP- en PvdA-stemmers die 'overlopen' naar Wilders.
            Stel al dat 'het Volk' te dom is, dan is dit werkelijk meestal niet hun schuld.
            Niet iedereen heeft het geluk met een IQ van rond de 100 te worden geboren.
            Het is dan ook niet mogelijk iedereen naar een hoger niveau te brengen.
            Maar 'Het Volk' om die term (door mij idd ingebracht) maar te blijven gebruiken, stemt wellicht traditioneel "links van het midden".

            Nu gaat een 'benoemde' linkse partij, heel keurig in het pak gestoken (Pechtold), fel te keer tegen iemand die de problemen in de Volkswijken benoemt (Wilders), maar wekt Pechtold cs ook de indruk nooit in een Volkswijk te komen, in ieder geval niet buiten de verkiezingstijd.

            Pechtold bestrijdt de PVV wel, maar geeft ook geen alternatief voor de problemen in de wijk, anders dan dat de probleemveroorzakers niet te hard mogen worden aangepakt EN 'het Volk' zich niet moet aanstellen en/of overdrijven.

            Hierdoor ontstaat de situatie van de underdog (PVV) en het zich niet serieus genomen voelen bij het Volk.
            En hoe werkt het in de tegenwoordige mediacratie.
            Het kennelijke charisme van Wilders en het zijn van de underdog mobiliseert de grote massa.

            De PVV springt daarop in en zegt het Volk uiterst serieus te nemen.
            Het zegt, buiten de islam, ook een breekpunt te maken van de pensioengerechtigde leeftijd, iets waar waarschijnlijk de lager opgeleide het meest op hamert.
            Zij werken vaak al 45 jaar in de fabriek of bouw en zijn fysiek versleten.

            Kun je daar de D'66 de schuld van geven?
            Neen, misschien niet, maar het zou D'66 sieren als ze ook een oplossing presenteert voor de problemen waarmee de PVV scoort.

            Een begin voor D'66 zou zijn om zich meer te identificeren met de 'Volksbuurten', een beetje de insteek van de PvdA en de SP.

            Nogmaals, D'66 mag best voor het individu, de Randstedelingen en de hoger opgeleide gaan, maar doe dan niet alsof je dat uit naam van het Volk doet.
            Het is zuiver om de belangen van zichzelf en het eigen electoraat veiligstellen.
            Het heeft niets te maken met onderlinge solidariteit en het in stand houden van een sociale maatschappij.

            Nadeel voor de PvdA, eigenlijk HET baken van de arbeidersvolk, is dat die in toenemende mate wordt geassocieerd met de stem van de allochtonen. Terecht of ten onrechte !?!

            Een voorbeeld, maar wel even een zijsprong op deze discussie.
            Neem de voorlopige (zesmans) PvdA fractie in Maastricht.
            2 Maastrichtenaren, 2 'Hollanders' en 2 allochtonen.......
            Toch ook niet echt representatief voor de bevolkingsopbouw in Maastricht.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Dank voor je uitleg, Pier. Ik zie echter dat je nog steeds uit gaat van heel andere - en in mijn ogen onjuiste - standpunten ten aanzien van het partijprogramma en de uitgangspunten van D66.

              Omdat jij en ik uitgaan van andere beginpunten heeft het weinig zin deze discussie nog verder voort te zetten. Het zou zijn alsof we appelen met peren vergeleken en het zou ons niets verder brengen. Wel kost deze 'briefwisseling' ons allebei momenteel ongelooflijk veel vrije tijd en wat mij betreft: ik moet nu echt voorlopig een punt zetten.

              Dank voor een geanimeerde discussie en - zoals wij vaker eindigen - let's agree to disagree.
              Last edited by Clio; 5 maart 2010, 16:50.

              Opmerking


              • Yeah, nieuw onderwerp: is het goed dat Agnes Kant is opgestapt of had ze moeten wachten tot de landelijke verkiezingen?
                Don't PRESS me....

                Opmerking


                • Agnes Kant

                  Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                  (...) Is het goed dat Agnes Kant is opgestapt of had ze moeten wachten tot de landelijke verkiezingen?
                  Dat ze het rigoureus deed, vind ik heel verstandig. Of ze er goed aan deed voor haar persoonlijk of voor de partij? Wie zal het zeggen? Voor mij hier even geen politiek meer!
                  Last edited by Clio; 5 maart 2010, 14:27. Reden: uitbreiding tekst

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                    Wat nou ??
                    Het gaat nu pas Γ¨cht beginnen !
                    Sorry hoor, maar er moet weer eens gewerkt worden! Als jij nu - als ze zo dadelijk bekend zijn - weer eens uitzoekt hoe het zit met al die partijprogramma's, heb ik daar over een maand of wat weer een hoop profijt van!
                    Last edited by Clio; 5 maart 2010, 17:04.

                    Opmerking


                    • Zetelverdeling PvdA 2010

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                      (...) de voorlopige (zesmans) PvdA fractie in Maastricht: 2 Maastrichtenaren, 2 'Hollanders' en 2 allochtonen...
                      Toch ook niet echt representatief voor de bevolkingsopbouw in Maastricht.
                      Meen je dat nou? De verhouding geboren en niet-geboren Maastrichtenaren ligt al enige jaren rond circa 50:50, iets dat een zender als TV Maastricht nog wel eens wil vergeten.

                      En wat de Maastrichtenaren van niet-Nederlandse geboorte aangaat ('allochtonen'): al eens op de gemeentelijke site gekeken naar de huidige samenstelling van de bevolking? Momenteel vormen zij bijna een kwart van de bevolking (24%), met tevens het grootste aandeel jongeren.

                      Overigens is dat zonder hele groepen 'allochtonen' die niet meer als zodanig te herkennen zijn, zoals de burgers van Chineese of Molukse afkomst. Die zitten gewoon bij de Nederlanders (en terecht!), dus als je onderscheid wilt maken tussen mensen van het Kaukasische ras en van niet-Kaukasische afkomst, zul je hen moeten terugzoeken in de Nederlandse/Maastrichtse bevolkingsgroepen en dan is het aandeel 'allochtonen' nog veel groter.

                      Vraagje: hoe denk jij dat die fractie in het kader van 'evenredige vertegenwoordiging van bevolkingsgroepen' dan beter zou zijn samengesteld? (Niet dat een partij zich ook maar iets aan zulke normen gelegen hoeft te laten liggen).
                      Last edited by Clio; 5 maart 2010, 16:39. Reden: toevoeging titel

                      Opmerking


                      • Laatste bericht: Frans Theunisz trekt zich terug als raadslid!!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • Proost! En drink er ook een namens mij!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • Frans Teunisz versus zangeres/actrice Frijda

                            Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                            Laatste bericht: Frans Theunisz trekt zich terug als raadslid!!
                            Ach, dat is nou jammer! Mw. Frijda ('ma Flodder') heeft in Amsterdam haar zetel in de partij 'Redt Amsterdam' wel geaccepteerd, blijmoedig roepend: 'Geen idee wat ik moet doen, ik moet alles nog leren,' en: 'Niet langer dan een jaar. Daarna moet iemand anders van de partij het overnemen.' Of dat zoden zet aan de fractie-dijk?
                            Last edited by Clio; 5 maart 2010, 22:31. Reden: uitbreiding tekst

                            Opmerking


                            • Samenstelling van de Maastrichtse bevolking

                              Wie het interesseert kan via onderstaande url eens kijken hoe momenteel de Maastrichtse bevolking is samengesteld, naar sekse, leeftijd, nationaliteit etc. (Cijfers over de laatste vijf jaar). Het is ook mogelijk dat per wijk te doen.

                              Zie: http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=153855/notextonly=42282.

                              Niet vergeten onder de staafgrafiek omlaag te scrollen, waar de tabellen met cijfers staan!

                              Opmerking


                              • Gemeenteraadsverkiezingen 2010

                                Ooooh, wat ben ik blij dat ik in een gemeente woon Gemeente Schinnen waar maar vier politieke partijen deelnamen aan de verkiezingen voor de gemeenteraad.
                                En waar er maar één gemeenschappelijk probleem heerst: overlast hondenpoep; waar dan ook.
                                En dat probleem ook landelijk in elke gemeente heerst.
                                Maar ook een gemeente waar een ex-CDA wethouder samen met zijn partner van PvdA-huize gehuwd samenwoont en campagne voert vanuit een en dezelfde woning.
                                Nog vreemder is dat Nic Duysens (de ex-CDA wethouder) in het linker gedeelte van het huis woont, en dat Wilma Adriaans (de huidige wethouder van de PvdA) in het rechter deel van het huis woont.
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X