Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2022-2026

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Het is inderdaad wel heel raar dat niemand in mijn kennissenkring Maastricht Marketing kent of er over gehoord dan wel gelezen heeft.
    Ik heb die term wel eens horen vallen, maar men vertelde mij, dat het de nieuwe naam was van de VVV, die natuurlijk allang de aanvulling 'Tourist Office' draagt. Dat is dus niet juist, begrijp ik.

    Opmerking


    • https://www.maastricht-marketing.nl/
      of
      https://www.bezoekmaastricht.nl/ontd...vvv-maastricht
      met die nieuw verzonnen Engelse kwatsch naam Maastricht Visitor Center voor de VVV zijn twee verschillende organisaties

      de eerste is een stichting
      de tweede is een vennootschap



      p.s. kwatsch is flauwekul, kolder, nonsens

      Bestanden bijvoegen
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        (..)

        De laatste 2-3 weken lijkt het wel op komkommertijd in de Maastrichtse politiek.
        Niet zo verwonderlijk als je naar de buitentemperatuur kijk (25-30 graden de laatste week) en de burgemeester bezig is met haar spullen in de pakken voor haar afscheid op 1 juli 2023.
        (...)
        Van enkele raadleden kreeg ik de laatste paar dagen te horen dat het met de 'komkommertijd' wel meevalt in Maastricht.
        Achter de schermen gebeurt wel het een en ander en komende week is het zelfs druk.
        Eerst de raadsvergadering van komende dinsdag, 27 juni 2023 (zie HIER de voorlopige agenda), dan het geplande afscheid van burgemeester Penn-Te Strake en dan op zaterdag, 1 juli 2023,de installatie - in een extra raadsvergadering - van van de nieuwe burgemeester Hillenaar.
        Ja, onze raadsleden zijn aan het werk gezet!

        Vandaag, 23 juni 2023, had ik een telefonisch gesprek met de GroenLinks-fractievoorzitter die terecht even de aandacht vraagt voor een amendement van GL, samen met de PvdD, LPM, SP en SPM.
        Dit amendement is HIER te lezen.
        De strekking is (in mijn eigen woorden!) samengevat dat men bij het beslispunt 2 van het te behandelen
        raadsvoorstel Ontwerpbegroting 2024, Meerjarenbeleidsplan 2024-2027 en voorlopige jaarrekening 2022 gemeenschappelijke regeling GGD Zuid-Limburg
        wil toevoegen dat:
        De GGD Zuid-Limburg zich inzet, richting het Rijk, om PrEP-medicatie in de toekomst onderdeel te maken van de reguliere zorg en zolang dit niet het geval is met zich daarvoor blijft inzetten.

        PrEP-medicatie is er om (preventief) mensen met (een verhoogd) risico op HIV-bestemming te helpen.
        Alle mensen met een verhoogd risico op een hiv-besmetting zouden in aanmerking moeten kunnen komen voor een laagdrempelige behandeling met PrEP.
        De ontoereikendheid van PrEP-zorg zorgt mogelijk voor “wachtlijstbesmettingen”.​

        De verwachting is dat nog meer partijen zich achter dit amendement scharen.
        Persoonlijk lijkt het mij een goed idee!
        Ik schat in dat dit amendement het wel haalt

        Het enige kleine minpunt in dit amendement vind ik dat men stelt dat seksuele gezondheid een belangrijke verantwoordelijkheid is van de gemeente.
        Ik zou zeggen dat de algemene gezondheid van haar burgers een verantwoordelijkheid is van de gemeente. Dat seksuele had ik er niet bij genoemd.
        Maar dit doet aan de goede bedoelingen van dit amendement niets af!
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Lage opkomst voor HPV-vaccinatie baart zorgen

          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          (...)
          Ik zou zeggen dat de algemene gezondheid van haar burgers een verantwoordelijkheid is van de gemeente. (..)
          Op de wenken bediend zou ik zeggen
          GroenLinks in Maastricht is terecht ook geschrokken van de publicatie in De Limburger (DDL) van gisteren, 23 juni 2023 (zie HIER), waaruit blijkt dat de HPV-vaccinatiecampagne in Zuid-Limburg stroef verloopt.
          Slechts16 procent van de Limburgse jongvolwassenen liet zich tot nu toe prikken. Het landelijk gemiddelde is overigens ook slechts 20%.
          De vaccinatie is in het kader van deze campagne ook nog eens gratis, maar kennelijk spoort ook dit de jongvolwassenen niet aan om preventief maatregelen te nemen tegen diverse soorten kanker zoals baarmoederhalskanker, mondkanker, keelkanker en anuskanker bij zowel vrouwen als mannen. Door vaccinatie wordt de kans op deze kwaadaardige ziektes met meer dan 95 procent gereduceerd!!

          In gisteren ingediende schriftelijke vragen wil GroenLinks van de gemeente Maastricht o.a. weten welke rol het college van B&W Maastricht voor zichzelf ziet – in het belang van de gezondheid van Maastrichtenaren – om meer bekendheid te geven aan de HPV-vaccinatie nu de cijfers zo laag zijn.
          Zouden er in de toekomst extra communicatiemiddelen kunnen worden ingezet in de komende periode?
          De volledige vragen van GroenLinks zijn HIER​​ te lezen.

          Overigens is het natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid om zich uiteindelijk wel/niet te laten vaccineren voor wat dan ook.
          Toch denk ik dat het vooral de ouders zijn die een belangrijke taak hebben bij de opvoeding om er voor te zorgen dat kinderen zelf een weloverwogen beslissing kunnen nemen.
          Of je nu als ouder voor of tegen vaccinatie bent, je dient je kinderen de handvaten te geven om zelf terdege informatie in te winnen.
          Alleen als je die vaardigheid als jongvolwassenen leert, kun je (later) - op heel veel gebieden - een eigen afgewogen beslissing nemen.
          Als de gemeente, maar ook scholen, daarin een (voortrekkers)rol kunnen nemen is dat een extra toegevoegde waarde, maar feitelijk zou dat overbodig moeten zijn.
          Het is desalniettemin goed dat GroenLinks hier nu even aandacht voor vraagt
          Last edited by Pier; 24 juni 2023, 05:42.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Gemeenteraadsvergadering 27 juni 2023

            Afgelopen dinsdag, 27 juni 2023, was er een lange gemeenteraadsvergadering.
            De AGENDA bestond uit liefst 20 punten.
            Er werd zelfs rekening mee gehouden dat deze vergadering niet op een avond kon worden afgewerkt en dat men de volgende dag terug moest keren om de agenda af te werken.
            Dat laatste vinden de raadsleden en het college uiteraard niet zo leuk en daarom riep burgemeester Annemarie Penn-Te Strake, feitelijk bezig met haar laatste reguliere gemeenteraadsvergadering, de partijen op om niet over ieder agendapunt, tenzij dat uiteraard echt nodig zou zijn, een (partij-)plasje te doen.
            Uiteraard zei de burgemeester dit in iets nettere bewoordingen en iets diplomatieker

            Gezegd moet worden dat de meeste partijen zich daar ook heel keurig aan hebben gehouden. Alleen M:OED had dit kennelijk niet zo goed begrepen, want M:OED had bij vrijwel iedere dossier wel een zegje paraat.
            Maar voor de rest niets dan oprechte complimenten mijnerzijds voor de korte en zakelijke discussies die er wel gevoerd worden.

            Uiteindelijk was de raadsvergadering kort voor middernacht klaar, waren alle agendapunten besproken en (voorlopig) afgehandeld en hadden de raadsleden, het college en diverse ambtenaren op woensdagavond vrijaf!

            Het wellicht meest in het oog springend en heel opmerkelijk genoeg ook het enige agendapunt dat volgens Dagblad De Limburger vermeldenswaardig was, was het feit dat het geactualiseerde evenementenbeleid met een grote meerderheid door de raad werd aangenomen.
            Concreet betekent dit oa. dat evenementen vanaf 1 januari 2024 niet meer dan 80 dB geluid mogen produceren bij de eerste voorgevel bij of naast het evenemententerrein.

            RTV Maastricht bericht verder nog over het feit dat een amendement van GL over het verstrekken van PrEP-medicijnen, waarover ik al eerder schreef, werd aangenomen en dat het besluit om wel/niet te breken met de stedenband met Chengdu is uitgesteld.

            Ik zal hieronder deze punten ook nog nader becommentarieren, maar dan wel vanuit een ander perspectief.

            Tijdens de dinerpauze werd mij door Maren Slangen, fractievoorzitster van de PvdA, gevraagd wat ik tot op dat moment het hoogtepunt van de vergadering vond?
            Mijn antwoord: 'De genetisch gemanipuleerde koeien!"

            Een mooie cliffhanger voor mijn volgende posting
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • PrEP en de genetisch gemanipuleerde koeien

              Tijdens de raadsvergadering van 27 juni 2023 werd een GL-amendement aangenomen met o.a. de strekking dat
              "De GGD Zuid-Limburg zich inzet, richting het Rijk, om PrEP-medicatie in de toekomst onderdeel te maken van de reguliere zorg en zolang dit niet het geval is met zich daarvoor blijft inzetten."

              Het volledige amendement is HIER te lezen.
              Het amendement werd toegelicht door de indiener, fractievoorzitter van GroenLinks, Mark Mulders.
              Vrijwel raadsbreed, m.u.v. FvD, bleek er steun te zijn voor dit amendement.

              Toch wil ik even wijzen op de bijdrage van Rene Betsch van de PVV.
              Deze is terug te zien via DEZE LINK.
              Ga dan naar agendapunt 13, klik op 'bijdragen' en klik dan op het vakje voor de bijdrage van Rene Betsch.
              De bijdrage, van een dikke minuut, van Rene Betsch is om 2 redenen leuk/interessant.

              1) Hoewel hij voor het amendement is, heeft hij ook wat kritische (en volgens mij terechte!) kanttekeningen.
              2) Het leukste vind ik persoonlijk, een raadsvergadering altijd beschouwend alsof ik bij een gratis cabaretvoorstelling ben, zijn opmerking op het einde.
              Hij vraagt of de mede-indieners van het amendement - en dat is o.a. de Partij van de Dieren - weten dat PrEP bestaat uit het werkzame bestandsdeel Truvada en dat Truvada gemaakt wordt van genetisch gemanipuleerde koeien!!

              Wat je dan helaas niet in de video-registratie ziet is de reactie binnen de PvdD-fractie.
              Dat zag ik wel, want na deze opmerking keek ik gelijk naar Ria Strik en Jules Vaessen.
              Beide PvdD-leden keken elkaar verbaasd aan en zeiden iets tegen elkaar. Helaas kon ik dat natuurlijk niet verstaan, dus ik vul dit even, met enige literaire vrijheid, in.
              Ria: Wist jij dat?
              Jules: Neen, dat weet ik niet. Jij?
              Ria: Neen, natuurlijk niet!
              Jules: Tja, wat nu? Zullen we het maar negeren?
              Ria: Ja, ik denk het wel. Ik zou het anders niet weten.
              Jules: (schouderophalend) We hebben het mede ingediend, dus we kunnen wellicht niet anders. Ach, het zal verder ook wel niemand opvallen dat we voor dit genetisch gemanipuleerd materiaal stemmen. Het doel heiligt de middelen. De pers schenkt daar toch geen aandacht aan en we komen er wel mee weg, toch?
              Ria: Ja, dat denk ik ook. We stemmen gewoon voor!

              Dit korte moment - je moet het wellicht zelf gezien hebben - was, wat mij betreft, het hoogtepunt van de avond.
              Ik geniet van deze momenten. Als iemand dit een afwijking vind, dan beken ik schuld!

              Uiteraard heb ik geprobeerd te achterhalen of hetgeen Rene Betsch beweert klopt.
              Ja, PrEP is duidelijk geen wondermiddel. Kijk maar op de website over voorkoming van SOA en AIDS of op wikipedia.
              Helaas heb ik niet achterhaald of de bewering dat Truvada (deels) gemaakt wordt van genetisch gemanipuleerde koeien klopt.
              Ik heb Rene Betsch daarover wel een mail gestuurd en wellicht komt hij met de broninformatie.
              Maar of dit nu wel of niet klopt, de reactie bij de PvdD was daarom niet minder amusant.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                PrEP en de genetisch gemanipuleerde koeien

                (...)

                Uiteraard heb ik geprobeerd te achterhalen of hetgeen Rene Betsch beweert klopt.
                Ja, PrEP is duidelijk geen wondermiddel. Kijk maar op de website over voorkoming van SOA en AIDS of op wikipedia.
                Helaas heb ik niet achterhaald of de bewering dat Truvada (deels) gemaakt wordt van genetisch gemanipuleerde koeien klopt.
                Ik heb Rene Betsch daarover wel een mail gestuurd en wellicht komt hij met de broninformatie.
                Maar of dit nu wel of niet klopt, de reactie bij de PvdD was daarom niet minder amusant.(..)
                Nadat ik Rene Betsch een mailtje had gestuurd, had ik binnen het half uur een antwoord
                Rene Betsch liet mij het navolgende weten:
                '(..) Truvada bestaat uit 2 gecombineerde geneesmiddelen.
                Een van de middelen is emtricitabine. Dit is een aminozuur (eiwit) dat gewonnen wordt uit speciaal gekweekte koeien die hiervoor zijn aangepast. Dit eiwit wordt in het lichaam omgezet tot een enzym dat celwanden geen of verminderde receptoren voor het hiv virus geeft. Waardoor het virus de cel niet kan indringen.

                Ikzelf ben geen medicus maar ik heb dit van een kennis die dit wel is en werkzaam was in de jaren 90 bij de ontwikkeling van diverse middelen tegen hiv voor Gilead Siences. (..)'


                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Chengdu of Chendoei?

                  Op het einde van de lange raadsvergadering van dinsdag 27 juni 2023 werd door Guiseppe Noteborn, fractievoorzitter van de VVD, een motie ingediend met de strekking/bedoeling dat de stedenband tussen Maastricht en Chengdu voor 1 januari 2024 op gepaste wijze wordt beeindigd.
                  Deze motie werd mede ingediend door D66, LPM, PVM, SP, PvdD, Volt, M:OED, SAB en de PVV.

                  Is hier sprake van voortschrijdend inzicht van de gemeenteraad?
                  Terecht wees Rene Betsch (PVV) de andere raadsleden op het feit dat de PVV een motie met dezelfde strekking al eens op 1 september 2020 had ingediend (zie HIER).
                  In september 2020 werd deze motie met een grote meerderheid in de toenmalige raad verworpen.
                  Ook nu was hij vrij stellig in zijn betoog..... Chengdoei!

                  De portefeuillehouder in deze, burgemeester Annemarie Penn-Te Strake, adviseerde de raad nu om deze motie aan te houden en voorlopig niet in stemming te brengen.
                  Zij stelde, namens het college van B&W, dat het wellicht verstandig is om eerst het Informatie Contactpunt China van het ministerie van Economische Zaken uit te nodigen om meer zicht te krijgen in de (economische) gevolgen van het wel/niet verbreken van de stedenband.
                  Het debat over het wel/niet verbreken van de stedenband zou dan wellicht in oktober 2023 behandeld kunnen worden.

                  Ik had niet de indruk dat dit advies van de portefeuille veel navolging kreeg onder de indienende fracties, maar dat veranderde na de bijdrage van het GL-raadslid Anne Lucas.
                  Anne gaf heel duidelijk aan dat GroenLinks twijfelt en niet weet of ze voor of tegen beeindiging van de stedenband moeten zijn.
                  Anne Lucas wil het niet economisch bekijken, maar beschouwt het meer een moreel vraagstuk.
                  Concreet wil zij o.a. weten
                  - of bij de gesprekken rond de stedenband de mensenrechten zijn besproken en in welke vorm dit is gebeurd?;
                  - In hoeverre het college gehoor heeft gegeven aan het Amnesty International (AI) rapport over gesprekken met Chinese steden?;
                  - wat concreet eruit is gekomen met het oog op kennisuitwisseling met Chengdu. Hebben we nu meer kennis vergaard dankzij de stedenband?

                  Verder wijst Anne Lucas het college en de raad op een fout in een RIB (Raads Informatie Brief) van het college. Daarin staat dat AI pleit voor het behouden van de stedenbanden met China, maar dat is absoluut niet waar. AI onthoudt zich van dergelijke adviezen!
                  Ook wijst Anne op het feit dat met het verbreken van de stedenband de mensenrechtenkous zeker niet af is. De mensenrechten worden er zeker niet beter op als om symbolische redenen deze band wordt verbroken.

                  Nog tijdens haar betoog krijgt Anne Lucas bijval van Stephanie Blom (SP) en een van de mede-indieners van de motie.
                  Ook de PvdA geeft aan, mede dankzij de inbreng van GroenLinks, nu meer vragen en tijd nodig te hebben om een goede afweging te maken.

                  Lang verhaal kort.... hoewel waarschijnlijk een meerderheid van de raad op dit moment nog steeds voelt voor het beeindigen van de stedenband werd door de indieners, na een korte schorsing van de vergadering, besloten deze motie voorlopig even aan te houden. De verwachting is echter dat in of rond oktober 2023 dit opnieuw op de agenda zal staan, maar dat dan wat meer tijd is genomen om alle voor en tegens tegen elkaar af te wegen.

                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Chengdu of Chendoei?
                    Concreet wil zij o.a. weten
                    - of bij de gesprekken rond de stedenband de mensenrechten zijn besproken en in welke vorm dit is gebeurd?;​
                    Ook deze week nog kwamen er weer schokkende berichten over die ontbrekende zorg voor kwetsbare kinderen naar buiten in Nederland.
                    Ook de zorg voor psychisch verwarde en gestoorde mensen.
                    Ook de opvang van vluchtelingen en asielzoekers loopt niet perfect.

                    Stedenbanden zijn er juist om verschillen te overbruggen en inzicht te scheppen.

                    of heet het Sjengdoei?

                    Iets te oud voor re-educatie
                    iets te jong voor afdanking
                    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                    Opmerking


                    • Voortgang Burgerraad

                      Door persoonlijke omstandigheden loop ik 2 weken achter mbt het bekijken van de lokale politiek.
                      Ik moet de raadsvergadering van 11 juli 2023 (in grote lijnen) nog eens bekijken. Daar kom ik later op terug.

                      Maar laat ik het nu even bij de relatieve actualiteit houden, namelijk de verwachtte eerste bijeenkomst van het Maastrichtse Burgerberaad staat gepland voor donderdagavond 21 september 2023.
                      Wie de details wil lezen, verwijs ik naar de Raads Informatie Brief (RIB ).
                      Daarin kun je zien hoe de samenstelling van de Burgerraad is qua leeftijdscategorien, schoolopleiding en geografische spreiding over de stad.

                      Ik ben een groot tegenstander van een Burgerraad. Voor zover ik dat niet al heb uitgelegd, zal ik dat nog wel doen.
                      Ik ben benieuwd hoe lang deze Burgerraad zal bestaan en wat de resultaten zullen zijn.
                      Mijn verwachting is dat het een farce zal zijn.
                      De voorzittersrol van het burgerberaad zal worden neergelegd bij de heer Hans Moors van het geworven bureau EMMA. De heer Moors, zo geeft de verantwoordelijke wethouder, Manon Fokke, aan, een brede ervaring hebben met het begeleiden van participatieve processen en burgerberaden.
                      De heer Moors zal de voorzittersrol vervullen, wetende dat alle leden binnen het burgerberaad zich gelijkwaardig tot elkaar verhouden.

                      Helaas vermeldt de RIB niet hoe hoog de vergoeding van bureau EMMA zal zijn!

                      Ik ken (nog) niemand die beoogd lid is van de burgerraad.
                      Het zou prettig zijn als iemand van de burgerraad even iets van zich zou laten weten.

                      Ik ben heel sceptisch, maar ben altijd bereid toe te geven dat ik mij vergis.
                      Vraag is bijvoorbeeld waarom ik in 2026 nog op zou moeten gaan stemmen op de gemeenteraad als de Burgerraad een succes wordt!?!
                      Dan kunnen we de gemeenteraad afschaffen of althans met 2/3 reduceren tot een formeel beslisorgaan.

                      Maar zover zal het niet komen, want ik voorspel een Poolse landdag tijdens de vergaderingen van de Burgerraad. Helaas zijn de bijeenkomsten van de burgerraad besloten!
                      Dat is, vlgs mij, totaal in strijd met het coalitieakkoord 2022-2026 'Maastricht, Stad van verbondenheid' en bovendien heel democratisch, voeg ik het cynisch aan toe
                      Desalniettemin moet ik toegeven dat op pagina 19 van het coalitieakkoord staat dat er een burgerraad wordt ingesteld voor de actualisatie van de omgevingsvisie.
                      Dat de actualisatie van de omgevingsvisie in beslotenheid moet worden behandeld stond er niet bij!




                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Ben zeer benieuwd
                        WIE deze raad kies..met name
                        oa opleiding/niveau en aanzicht.
                        en kennis van onze stad..en ZIJN politiek


                        Of ?

                        Opmerking


                        • Wees gerust Ton.2014 ook met een relevante opleiding ben je niet eloquent en argumentatief genoeg gewapend tegen een Poolse Landraad, of de constellatie van de Burgerraad.
                          Gedoemd om te mislukken, omdat men niet wil laten lukken.
                          Iets te oud voor re-educatie
                          iets te jong voor afdanking
                          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            Wees gerust Ton.2014 ook met een relevante opleiding ben je niet eloquent en argumentatief genoeg gewapend tegen een Poolse Landraad, of de constellatie van de Burgerraad.
                            Gedoemd om te mislukken, omdat men niet wil laten lukken.
                            och Pier en ik hebben nog al wat ervaring met het gemeente beleid ..

                            Dank zij de hulp van (Pier)
                            heb ik dat aan de kaak kunnen stellen.
                            als je niet het zelfde liedje speelt/zingt dan vergeet het maar . Ombudsman kapittelt gemeente Maastricht

                            7 september 2012, 23:36
                            Buurtbewoner Kommelkwartier Ton Wijkman door ombudsman in het gelijk gesteld.

                            Op 5 september 2012 heeft de Ombudsman van Maastricht, Dhr. Mostert, uitspraak gedaan in de door Ton Wijkman uit het Kommelkwartier ingediende klacht over een gedraging van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maastricht.
                            Ton Wijkman ontving de uitslag vandaag, 7 september 2012, per post.

                            Ton Wijkman had en heeft weinig vertrouwen in het functioneren van de ambtenaren van buurtgerichtwerken van de gemeente Maastricht. Hij verwijt hen dat zij onjuiste informatie hebben verstrekt, informatie hebben achter gehouden dan wel zo nonchalant te werk zijn gegaan bij het verstrekken van informatie over het Kommelkwartier cq van het buurtplatform Kommelkwartier dat dit laakbaar was en is .​

                            ps tot heden niks veranderd .

                            Opmerking


                            • Als ik het goed interpreteer zeg jij; dat je dus nog steeds een kruiwagen nodig hebt om überhaupt langs de een of andere bestuurscultuur te geraken met je grieven en problemen die niet au sérieux worden genomen. En rest ons enkel om een Ombudsman te raadplegen.
                              Ik ging weg uit Maastricht omdat mij dat 32 jaar geleden al brandend maagzuur opleverde. Hoe de bestuurscultuur top-down + bottom-up langs die opdracht om te besturen heen draaiden en als destijds nog steeds met zich bezig zijn maar niet met ons.

                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Als ik het goed interpreteer zeg jij; dat je dus nog steeds een kruiwagen nodig hebt om überhaupt langs de een of andere bestuurscultuur te geraken met je grieven en problemen die niet au sérieux worden genomen. En rest ons enkel om een Ombudsman te raadplegen.
                                Ik ging weg uit Maastricht omdat mij dat 32 jaar geleden al brandend maagzuur opleverde. Hoe de bestuurscultuur top-down + bottom-up langs die opdracht om te besturen heen draaiden en als destijds nog steeds met zich bezig zijn maar niet met ons.
                                klopt ..ik wacht op de uitspraak van mijn tweede en derde rechts zaak
                                (de eerste heb ik gewonnen maar inmiddels probeert de gemeente deze te omzeilen ..)
                                om dan een mooi stukje in de krant te zetten oa de werkwijze van enkele gemeente ambtenaren .

                                ps .Die kruiwagen is over belast ..



                                Opmerking

                                Bezig...
                                X