Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2022-2026

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier
    replied
    De beste stuurlui......

    Gisteren, 14 november 2023, was ik aanwezig bij de domeinvergadering Fysiek.
    Het moet mij van het hart dat ik steeds vaker constateer dat mn. de domeinvergaderingen chaotisch verlopen. Ik ben ervan overtuigd dat een leek/burger er geen touw aan kan vastknopen, Zeker niet als hij niet weet namens welke partij de spreker aan het woord is.
    Dat heeft enerzijds te maken met een vorm van vergaderdiscipline die de (burger-)raadsleden niet of bijna niet volgen en anderzijds de orde die de voorzitter van de domeinvergadering niet kan houden.

    De orde houden bij domeinvergaderingen is lastig.
    (Burger-)raadsleden blijven gewoon op hun stoel zitten bij een interruptie en ook als ze het woord voeren.
    Voor de leek/burger is het dan maar raden namens welke partij het woord wordt gevoerd.
    Meestal wordt dit nog wel gezegd door de voorzitter, maar heel vaak wordt dit vergeten, of gaat het debat zo snel dat het niet ter sprake komt.

    In de domeinvergadering is er ook vaak geen sprake van het vaste vaste vergadersysteem zoals in bijvoorbeeld de raadsvergadering.
    De 1ste termijn is voor de raad, dan de beantwoording van vragen en opmerkingen door de wethouder n.a.v. de 1ste termijn, gevolgd door de 2de termijn van de raad en tot slot weer de antwoorden van de wethouder. Dan is het klaar.
    Bij domeinvergaderingen loopt alles een beetje door elkaar. Dan heb je de indruk dat de 1ste termijn bezig is, dan een interruptie (maar stiekem een soort van extra termijn van degene die interrumpeert), dan een antwoord van de wethouder, dan weer een interruptie etc... etc....
    Het is de schone taak van de (domein)voorzitter om dan op te treden.
    Als hij dat al doet, dan komen weer interrupties van andere (burger-)raadsleden die het daar niet mee eens zijn en dus is de gehele discipline weg en wordt het gezag van de voorzitter stelselmatig ondermijnt.

    Deze chaos mogen de (burger-)raadsleden zichzelf aanrekenen!

    Persoonlijk zit ik dan te kijken en schut ik eens mijn hoofd, want het is een en al chaos.
    Ik realiseer mij echter dat het gemakkelijk is om dit te schrijven en te constateren vanaf de wal.
    Mijn vaarbewijs als stuurman heb ik nooit gehaald en zal ik ook nooit halen, maar dat er niet handig gemanoeuvreerd wordt ziet een blinde.

    Een gratis advies is om bij domeinvergaderingen, als die plaatsvinden in de raadszaal, te proberen een vorm van discipline in te voeren waarbij een bijdrage gebeurt vanaf de spreekstoel en een interruptie plaatsvindt via de interruptiemicrofoon.
    Ik ben er namelijk van overtuigd dat als (burger-)raadsleden uit hun stoel moeten komen, ze 2x nadenken alvorens dat te doen en eenmaal achter de interruptiemicrofoon korter van stof zijn dan vanuit hun stoel.
    Bovendien is het dan voor het publiek beter te volgen.

    Maar ja..... over de wijze waarop er vergaderd wordt tijdens de domeinvergadering(en) gaan de (weinig) disciplinaire (burger-)raadsleden. Dus of de domeinvergaderingen - tenminste in de raadszaal - minder chaotisch worden!?!.......... Ik waag het te betwijfelen!

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Even mijn mening over de gemeente met name Fair play .SPEL
    daar hebben ze hier nog nooit van gehoord..

    ((fair play wat in Maastricht niet bestaat ..
    Als belangrijkste algemene beginselen van behoorlijk bestuur kunnen worden genoemd: het zorgvuldigheidsbeginsel, het motiveringsbeginsel, het fair play beginsel, het rechtszekerheidsbeginsel, het vertrouwensbeginsel, het gelijkheidsbeginsel.))

    met name dit stuk van PIER slaat de spijker op zijn kop.

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier
    (..)Een van hun gezamenlijke kritiekpunt [oppositiepartijen 50PLUS, M:OED, PVV en FvD, noot Pier] is de wijze waarop wethouder Anita Bastiaan (nu VOLT) in het college is gekomen.
    Voor de verkiezingen partijloos, maar na de verkiezingen werd ze aanvankelijk door de informateurs als partijloos collegelid bij de besprekingen betrokken, maar toen het erop begon te lijken dat een 'partijloos wethouderschap' er niet meer inzat, sloot Anita Bastiaans zich aan bij VOLT.
    Vanuit het niets zat op deze manier VOLT plotseling in het college.
    Een ding benadrukken wel alle partijen. Over de wijze waarop wethouder Anita Bastiaans haar functie vervult niets dan lof, maar de wijze waarop hier politiek, of beter gezegd formatie, is gespeeld is schandelijk en levert geen bijdrage aan het vertrouwen in de politiek.(...)
    Anderhalf jaar later verlaat ze dus, als wethouder van VOLT, de (lokale) politiek.

    ps. van gemeente spelletjes weet ik alles van ..​​

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Domeinvergadering Fysiek dinsdag 14 november 2023
    Evaluatie burgerparticipatie.
    (...)
    De meeste agendapunten zijn niet bijster spectaculair, maar mn. het (helaas) laatste agendapunt 'Benen op tafelsessie: leidraad en burgerparticipatie' lijkt mij interessant.
    De verantwoordelijke wethouder, Manon Fokke (PvdA), gesteund door wethouder Frans Bastiaens (SPM), wil vandaag, aan de hand van een voorbereide presentatie, de burgerparticipatie bespreken/evalueren, met nadrukkelijk veel ruimte voor een open gesprek.
    (...)
    Hoe dan ook, ik verheug mij - als buitenstaander zonder enige inbreng - op het debat van vanavond en zal waarschijnlijk weer met bewondering kennisnemen van de gesprekstechnieken van Manon Fokke..... en morgen met een kater wakker worden
    Morgenvroeg word ik zeker niet wakker met een kater.
    Manon Fokke was er namelijk helemaal niet om moverende redenen.
    Ik kom daar morgen op terug!

    Waar ik ook op terug kom is dat de andere agendapunten niet "bijster spectaculair" zouden zijn.
    Agendapunt 4, over wel of niet een 'Verklaring van geen bedenkingen voor de uitbreiding van het café Den Dolhaart Mergelweg 332' duurde uiteindelijk ruim 2,45 uur.
    Tijdens de behandeling van dit agendapunt zag ik de beste vormen van burgerparticipatie die ik ooit heb gezien!
    Maar ook daarover morgen meer.........

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Anita Bastiaans (VOLT) legt haar wethouderschap per 1 december 2023 neer.

    Bijgaand de RIB (RaadsInformatieBrief) over het vertrek van wethouder Anita Bastiaans.
    (Zie HIER).

    Los van het feit dat in de laatste raadsvergadering van 7 november 2023 (zie posting #343) er nogal wat kritiek was op haar vanwege een toezegging n.a.v. een motie van de PvdD, heb ik eigenlijk nooit iemand gehoord die beweerde cq vond dat Anita Bastiaans niet of niet goed functioneerde als wethouder.
    Eigenlijk is iedereen wel lovend op haar beleid.

    Overigens dat zij überhaupt wethouder voor VOLT is geworden was voor sommige oppositiepartijen - en ik denk terecht! - destijds wel een punt van kritiek.
    Ik roep even een posting aan van 4 juni 2022, no 48, van de raadsvergadering waarin de nieuwe wethouders werden voorgesteld.

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier
    (..)Een van hun gezamenlijke kritiekpunt [oppositiepartijen 50PLUS, M:OED, PVV en FvD, noot Pier] is de wijze waarop wethouder Anita Bastiaan (nu VOLT) in het college is gekomen.
    Voor de verkiezingen partijloos, maar na de verkiezingen werd ze aanvankelijk door de informateurs als partijloos collegelid bij de besprekingen betrokken, maar toen het erop begon te lijken dat een 'partijloos wethouderschap' er niet meer inzat, sloot Anita Bastiaans zich aan bij VOLT.
    Vanuit het niets zat op deze manier VOLT plotseling in het college.
    Een ding benadrukken wel alle partijen. Over de wijze waarop wethouder Anita Bastiaans haar functie vervult niets dan lof, maar de wijze waarop hier politiek, of beter gezegd formatie, is gespeeld is schandelijk en levert geen bijdrage aan het vertrouwen in de politiek.(...)
    Anderhalf jaar later verlaat ze dus, als wethouder van VOLT, de (lokale) politiek.
    Dat is haar goed recht en ik gun Anita Bastiaans deze nieuwe carrière switch, maar het (destijds verworven) lidmaatschap van VOLT blijft toch een dingetje.......

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
    Het nieuws van de dag

    ANITA BASTIAANS STOPT ALS WETHOUDER EN WORDT LID RAAD VAN BESTUUR COA PER 1 JANUARI 2024

    https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231114_93904673.

    bron de limburger.
    Wow..... dat is spectaculair nieuws

    Ben benieuwd wie VOLT nu in gedachte heeft om haar plek over te nemen!
    Wordt ongetwijfeld vervolgd!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Domeinvergadering Fysiek dinsdag 14 november 2023
    Evaluatie burgerparticipatie.

    Over pakweg 2 uur begint om 17.00 uur de Domeinvergadering Fysiek.
    Bij deze de link naar de agenda.

    De meeste agendapunten zijn niet bijster spectaculair, maar mn. het (helaas) laatste agendapunt 'Benen op tafelsessie: leidraad en burgerparticipatie' lijkt mij interessant.
    De verantwoordelijke wethouder, Manon Fokke (PvdA), gesteund door wethouder Frans Bastiaens (SPM), wil vandaag, aan de hand van een voorbereide presentatie, de burgerparticipatie bespreken/evalueren, met nadrukkelijk veel ruimte voor een open gesprek.
    Het doel is dat het college van B&W (ic. Manon Fokke en Frans Bastiaens) vrij met de (burger-)raadsleden van de domeinvergadering Fysiek en de eveneens uitgenodigde participanten van de domeinvergadering Algemene Zaken (AZ) van gedachten wisselen over deze onderwerpen en samen bespreken hoe ze de participatieleidraad en het gebruik ervan verder kunnen verbeteren.​
    Over dit onderwerp is eerder van gedachte gewisseld tijdens de 'Benen op Tafelsessies' op 6 december 2022 en 9 mei 2023.

    Ik ben echt benieuwd naar de inbreng van de (burger-)raadsleden.
    Uit ervaring weet ik dat als wethouder Manon Fokke ergens goed in is, dan is het het overtuigen van haar tegenstanders.
    Ze heeft een zeer opmerkelijke gave!
    Dankzij een goede en speciale gesprekstechniek, gecombineerd met een hele goede dossierkennis, weet ze in een discussie iedereen te overtuigen van haar gelijk.
    Dit mag Manon als een compliment mijnerzijds beschouwen

    Echter, als je helemaal overtuigd bent van het gelijk van wethouder Manon Fokke en je achteraf thuis nog eens even alles de revue laat passeren, ontdek je dat ze je (weer!) helemaal onder de tafel heeft gel..... eh... gepraat!
    Ik vrees, neen, weet vrijwel zeker dat dit vanavond ook gaat gebeuren.
    Als dat gebeurt is dit (wederom) heel knap van Manon Fokke, maar vrees ik dat morgen veel (burger-)raadsleden met een kater zitten.
    Maar, misschien heeft Manon Fokke echt gelijk wat betreft de burgerparticipatie.
    Ik heb daar evenwel mijn twijfels over.

    Hoe dan ook, ik verheug mij - als buitenstaander zonder enige inbreng - op het debat van vanavond en zal waarschijnlijk weer met bewondering kennisnemen van de gesprekstechnieken van Manon Fokke..... en morgen met een kater wakker worden

    Leave a comment:


  • Ton.2014
    replied
    Het nieuws van de dag

    ANITA BASTIAANS STOPT ALS WETHOUDER EN WORDT LID RAAD VAN BESTUUR COA PER 1 JANUARI 2024

    https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231114_93904673.

    bron de limburger.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    ach ik alleen had naar de datum van jouplaatsing van het bericht gekeken in vergelijking met dat voorval in de tweede kamer, en niet in het bericht gelezen dat het 2022 betrof.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

    Wellicht dat mevr. Schut de middelvinger per abuis als haar grondrecht ziet, zoals de rechter in Canada bevestigde voor Canadezen, hetgeen de internationale media aandacht haalde.

    Het lijkt me eerder een kopieergedrag van het tweedekamerlid Sylvana Simons met zo'n zelfde vinger naar Eerdmans. Is ze nu gevierendeeld?

    (...)
    Het is eerder omgekeerd. Sylvana Simons kopieerde het gedrag van Ariane Schut. Het middelvinger-incident was (ongewild) het theatrale hoogtepunt van 2022

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Vervolg begrotingsvergadering 7 november 2023.

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    (...)

    Dus.... in plaats van het te hebben over 700 miljoen euro, ga ik de komende posting iets, vandaag of wellicht morgen, schrijven over een motie voor een week zonder vlees en zuivel........

    Een beetje een arbitraire keuze, zo realiseer ik mij, maar gaandeweg komt de rest.
    Motiediarree...... ik heb dit woord niet verzonnen, maar Caroline van der Plas (BBB ) gebruikte​ het onlangs in het laatste debat van de Tweede Kamer (26 oktober 2023) voor het verkiezingsreces van de a.s. Kamerverkiezingen op 22 november.
    Zij noemde dit terecht absurd en gaf aan zelf tijdens deze vergadering geen moties en amendementen meer in te dienen.
    Overigens, als je googelt zie je dat het woord al in 2016 bestond.

    Maar goed, waar het om gaat is dat de Tweede Kamer om 01:30 uur begon aan een ruim 2 uur durende stemming over niet minder dan 265 (!!) moties en amendementen van Tweede Kamerleden en vele wetsvoorstellen!
    Wat hier tegen spreekt is dat er in een hele korte tijd veel (financiële) beslissingen worden genomen die (mogelijk) niet goed doordacht zijn.

    Kennelijk denken onze raadsleden in Maastricht daar anders over.
    De Maastrichtse raadsleden kwamen afgelopen dinsdag met 25 moties.
    Statistisch gezien is dat, als vertegenwoordigend orgaan van ruim 120.000 inwoners, vele malen meer dan 265 voor 18 miljoen mensen.
    Hofleverancier in moties is de Partij voor de Egels..... sorry Partij voor de Dieren.

    Ik zou de PvdD-moties hier nu kunnen neerzetten, maar hoe minder aandacht ik eraan besteed, hoe beter.
    De moties zijn, voor degene die ze echt willen zien, te vinden via deze link.

    Waar ik wel even de aandacht voor vraag is de motie van de PvdD over De Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel (in Maastricht). (Zie HIER)
    Deze motie bracht in de raad een enorme discussie op gang.
    Daarbij was de inhoud ondergeschikt, maar het principe juist leidend.

    Als een partij een motie indient, geeft de verantwoordelijk wethouder een advies af. Hij adviseert positief op de inhoud van de motie, of hij ontraadt de motie.
    Dan is de raad aan zet.
    Een andere mogelijkheid is dat de wethouder de strekking van de motie omarmt en de toezegging doet dat hij/zij beleid maakt dat ligt in de strekking van de motie.
    De indienende partij is daar meestal tevreden mee en trekt de motie, met de toezegging van de wethouder op zak, in.

    Drama in 3 bedrijven
    Iets soortgelijks gebeurde met de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel-motie van de PvdD.
    Verantwoordelijk wethouder Anita Bastiaans (VOLT) zegt in haar antwoord op de motie toe dat ze de strekking van de motie steunt en de strekking wel wil overnemen.
    De partij VOLT was een van de mede-indieners van de motie!!
    Daarop geeft Jules Vaessen van de PvdD aan dat hij daarmee tevreden is en de motie dan terugtrekt (lees: Niet in stemming zal brengen). De buit is binnen

    Als Guiseppe Noteborn van de VVD deze toezegging hoort interrumpeert hij de wethouder. Hij geeft aan, daarin gesteund door meerdere partijen, o.a. de PVM, dat zijn fractie het helemaal niet eens is met deze toezegging. Hij eist dat de motie in stemming wordt gebracht en dat de meerderheid van de raad de mogelijkheid krijgt om deze motie te verwerpen en dus ook de wethouder te dwingen haar toezegging niet ten uitvoer te brengen.
    Maar, helaas voor de (mogelijke) meerderheid van de raad, bepaalt de indienende fractie, de PvdD, of een motie in stemming wordt gebracht.
    En waarom zou de PvdD dit nog doen, nu de wethouder heeft toegezegd om de strekking van de motie over te nemen??

    Dat is het moment dat de raadsvergadering tumultueus wordt!
    Meerdere partijen geven aan dat dit niet kan!! De wethouder kan zoiets nooit toezeggen, want het is wellicht tegen de democratische principes van de raad. Een meerderheid wil er niets van weten en toch zegt de wethouder het gewoon toe.
    Wat volgt is een drama in 3 bedrijven en kan ik niet samenvatten.
    De VVD, gesteund door andere coalitiepartijen, geeft aan met een extra motie te komen als de motie van de PvdD niet in stemming wordt gebracht.
    Het is, voor de neutrale toeschouwers, een schouwspel om van de smullen. Kennelijk straal ik dit ook uit, want ik krijg vanuit de raad een whatsapp met de vraag of ik aan het genieten ben?
    Dat ben ik zeker!

    Een van de aanwezige journalisten en sinds afgelopen dinsdag ook nog eens lid van MestreechOnline trekt het breder.
    Een totaal hypothetisch idee, maar wat als de PvdD nu een motie indient om Xonar 8 miljoen euro steun te geven? De hele raad is tegen, maar de wethouder zegt toe om dat te doen. Dan trekt de PvdD de motie in en de rest van de raad staat in z'n hemd en buitenspel. Dat is niet het idee van democratie!
    Nogmaals, totaal hypothetisch, maar de juridische status is hetzelfde.
    Zoals gezegd, een drama in 3 bedrijven volgt in de raadsvergadering.
    Wethouder Anita Bastiaans zal zich waarschijnlijk op dat moment ook gerealiseerd hebben dat ze te toegevend was en eigenlijk een toezegging deed die ze niet had moeten maken.
    Na menige schorsing en intern overleg kiest de PvdD er toch maar voor de onderliggende motie in stemming te brengen. De dreigende motie van de VVD is daarin wellicht doorslaggevend en het feit dat tijdens de schorsing de PvdD waarschijnlijk de koppen heeft geteld van de mogelijke voorstemmers.

    Op het moment dat de bewuste motie dan uiteindelijk in stemming komt, blijkt de PvdD goed gerekend te hebben. De motie wordt aangenomen met 20 stemmen voor en 16 tegen!
    Wat rest is dat wethouder Anita Bastiaans wel een spreekwoordelijke kras op de neus heeft opgelopen. Haar acteren was niet heel slim, maar vanuit het oogpunt van de voorstemmers....
    eind goed, alles goed!

    En de neutrale toeschouwer en liefhebber van (politiek) drama heeft 2 uur zitten te genieten

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Raadsvergadering 7 november 2023 - Programmabegroting 2024 -

    Ik breng even de begrotingsvergadering van 8 november 2022 in herinnering.
    Toen was het 'hoogtepunt' de opgestoken middelvinger van het toenmalig SP raadslid Arianne Schut richting Mark Mulders van Groenlinks.
    (zie posting #142)
    Wellicht dat mevr. Schut de middelvinger per abuis als haar grondrecht ziet, zoals de rechter in Canada bevestigde voor Canadezen, hetgeen de internationale media aandacht haalde.

    Het lijkt me eerder een kopieergedrag van het tweedekamerlid Sylvana Simons met zo'n zelfde vinger naar Eerdmans. Is ze nu gevierendeeld?

    Samen met alle informatie die we moeten tot ons nemen zoals die Programmabegroting 2024 wordt het wel lastig voor alle raadsleden en wethouders die ook de verkeizingsstrijd in de gaten moeten houden. Waar blijft de tijd? Heb je dat al eens in de wandelgangen gevraagd aan leden en wethouders?






    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Raadsvergadering 7 november 2023 - Programmabegroting 2024 -

    Gisteren behandelde de gemeenteraad van Maastricht dus de programmabegroting 2024. Voor de geïnteresseerden een zeer dikke pil van 250 pagina's en met bijlagen maar liefst 300 pagina's!
    De raadsvergadering duurde van 10 uur 's ochtends tot 22.05 uur 's avonds.
    Dus dringt zich bij mij de vraag op hoe ik in hemelsnaam een verslag kan maken van een begrotingsvergadering die 12 uur duurt, weliswaar inclusief lunch- en dinerpauzes, en waarin gesproken wordt over een bedrag van pakweg 700 miljoen euro?

    Ik breng even de begrotingsvergadering van 8 november 2022 in herinnering.
    Toen was het 'hoogtepunt' de opgestoken middelvinger van het toenmalig SP raadslid Arianne Schut richting Mark Mulders van Groenlinks.
    (zie posting #142)
    Verder trok ook vorig jaar de PvdD veel aandacht met hun - in mijn ogen - onzinnige moties.

    Een middelvinger-incident bleef ons gisteren gelukkig bespaard.
    Wat wel aandacht kreeg was de bekendmaking (zie bovenstaande posting) van het afketsen van een fusie tussen de Mutsaertsstichting (met hoofdkantoor in Venlo) en Xonar in Maastricht.
    Dat dit precies samenvalt met de begrotingsvergadering in Maastricht is overigens louter toeval.

    Wat wel in overeenstemming is met de vergadering van vorig jaar is de - wederom in mijn ogen - onzinnige moties van de PvdD.

    Dus.... in plaats van het te hebben over 700 miljoen euro, ga ik de komende posting iets, vandaag of wellicht morgen, schrijven over een motie voor een week zonder vlees en zuivel........

    Een beetje een arbitraire keuze, zo realiseer ik mij, maar gaandeweg komt de rest.
    Last edited by Pier; 9 november 2023, 13:43.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Fusie Xonar en Mutsaertsstichting (uit Venlo) van de baan.

    Vandaag, tijdens de raadsvergadering van 7 november 2023, geeft wethouder Mackus (CDA) aan dat er tot vanmiddag een embargo lag op het feit de Mutaersstichting financieel in zwaar weer verkeert.
    (….)
    Ter bevestiging van bovenstaande posting, bijgaand de link naar de zojuist ontvangen RaadsInformatieBrief (RI
    https://maastricht.parlaeus.nl/vji/p...sstichting.pdf

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Fusie Xonar en Mutsaertsstichting (uit Venlo) van de baan.

    Vandaag, tijdens de raadsvergadering van 7 november 2023, geeft wethouder Mackus (CDA) aan dat er tot vanmiddag een embargo lag op het feit de Mutaersstichting financieel in zwaar weer verkeert.
    Overigens was dit gegeven eerder vandaag al uitgelekt, maar wat nu wel officieel wordt meegedeeld is het feit dat de voorgenomen fusie tussen (het eveneens in financieel zwaar weer verkerende) Xonar en de Mutsaertsstichting van de baan is!

    Over hoe nu verder is momenteel nog niets bekend.
    Reken er maar op dat dit thema, mn. hoe nu verder met Xonar, in de komende domein- cq raadsvergaderingen nog volop besproken gaat worden.
    Last edited by Pier; 9 november 2023, 13:42.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Raadsvergadering 7 november 2023.

    Vandaag, dinsdag 7 november 2023, begint de raadsvergadering al om 10.00 uur in de ochtend.
    Dat komt omdat vandaag de begroting voor 2024 wordt besproken cq vastgesteld.
    Dat is de kans voor veel partijen om, middels een motie, (deels) hun stempel te drukken op het beleid van 2024.
    En schrik niet, de partijen komen gezamenlijk met maar liefst 25 moties.
    Deze moties zijn terug te vinden via onderstaande link
    https://maastricht.parlaeus.nl/vji/p...nde_moties.pdf

    Leave a comment:

Bezig...
X