Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Eerste of tweede stadsmuur?
    Goedemorgen. Nr. 2.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
      Bonnefantenstraat?
      Ook goedemorgen Ingrid. Nee.

      Opmerking


      • Je komt "het" hier tegen. Filmpje mag ook verplaatst worden naar andere plek binnen het forum.

        Opmerking


        • Ik zie het al: het zat in het ingestorte deel van de stadsmuur. Helaas voor de komende tijd onvindbaar

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
            Ik zie het al: het zat in het ingestorte deel van de stadsmuur. Helaas voor de komende tijd onvindbaar
            Deze afvoergoot is er nog Peter, tenzij iemand deze onlangs ontvreemd of ontmand heeft.

            Opmerking


            • dat zit in het stuk muur tussen Begijnenstraat en Sint Pieterskade die haaks op de Poort Waerachtig staat
              Bestanden bijvoegen
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                dat zit in het stuk muur tussen Begijnenstraat en Sint Pieterskade die haaks op de Poort Waerachtig staat
                "Het" is op gezichtshoogte Antonius. Je zit/staat wel in de buurt.

                Opmerking


                • Ja dat weet ik, of het nu de afwatering is van linkerzijde of rechterzijde, DAT weet ik niet meer. moet ik weer gaan wandelen .
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • Het Pater Vincktoren moest nog gerestaureerd worden, maar volgens mij heeft deze jongedame de waterspuwer ook net ontdekt. Hij zit helemaal rechts, enigszins overgroeid, in de walmuur naast de waterpoort.

                    Click image for larger version

Name:	427px-Zicht_op_waltoren_en_water_onder_ommuring_-_Maastricht_-_20319832_-_RCE.jpg
Views:	99
Size:	86,6 KB
ID:	102754

                    Opmerking


                    • Waterspuwer of WC-afvoer? Foto Alexander Simays.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                        Het Pater Vincktoren moest nog gerestaureerd worden, maar volgens mij heeft deze jongedame de waterspuwer ook net ontdekt. Hij zit helemaal rechts, enigszins overgroeid, in de walmuur naast de waterpoort.
                        Krijgen we geen problemen met de auteursrechten?
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Krijgen we geen problemen met de auteursrechten?
                          Alexander Simays (1866-1944) is >70 jaar dood, dus dat zit wel goed. Eventueel zou het meisje op de foto nog bezwaar kunnen maken vanwege het portretrecht, maar ik verwacht van niet.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
                            Waterspuwer of WC-afvoer? Foto Alexander Simays.
                            Dat laatste kan ook nog inderdaad. Vandaar misschien dat degene die op Breurs foto daar even zijn ijslolly had neergelegd, die bij nader inzien toch maar heeft laten liggen

                            Opmerking


                            • De afvoer zit meer links in een "dalletje" en wie heeft nooit de muur beklommen? Ik het laatst, toen ik ongeveer 18 jaar oud was. Toen kwamen de jaren van het verstand (ahum).

                              Opmerking


                              • Heb je het nu zelf verraden Verwijderde gebruiker ? Of is het antwoord van El Loco goedgekeurd?

                                Overigens er zitten er nog meer van die ontwateringen in de vestingmuur als afwatering van de weergang (het pad achter de muur waar de artilleristen met hun kruisbogen en nadien geweren liepen) destijds ontdekt in zomer 2013 gedurende m'n wandelvakantie Maastricht.

                                Als ik er eens aan toekom maak ik er wat foto's van met locatie aanduiding.
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X