Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ben benieuwd wat Peter voor ons in petto heeft!
    Een prachtige smeedijzeren levensboom. Een cryptische tip: in de verte ligt een bos. Boe is dit?

    Click image for larger version

Name:	file168090.jpg
Views:	206
Size:	542,5 KB
ID:	102833

    Opmerking


    • zijn die kleuren echt?
      of is er een speciale tijd van de dag gekozen?
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        zijn die kleuren echt?
        of is er een speciale tijd van de dag gekozen?
        De kleuren zijn echt, Antonius. Ossenbloedrood. Overdag genomen bij zonnig weer. Maar door reflectie een beetje bleker dan het origineel.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
          Een prachtige smeedijzeren levensboom. Een cryptische tip: in de verte ligt een bos. Boe is dit?

          Opmerking


          • Het lijkt er heel erg op, El Loco, maar helaas. Zoals je op bijgaande foto van de kerkdeur van de Sint-Jan kunt zien, is het hout, maar ook het smeedwerk anders. En de cryptische tip ligt veel dichter bij de werkelijkheid.

            Nog een tip: z'n jongere broertje staat ernaast.

            Click image for larger version

Name:	Sint-Jan.png
Views:	99
Size:	969,0 KB
ID:	102841

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
              Het lijkt er heel erg op, El Loco, maar helaas. Zoals je op bijgaande foto van de kerkdeur van de Sint-Jan kunt zien, is het hout, maar ook het smeedwerk anders. En de cryptische tip ligt veel dichter bij de werkelijkheid.
              Ik zoek het een kerkdeur verderop: de Sint-Matthijs aan de Boschstraat? Het kleine broertje zit dan aan de Maastrichter Pastoorstraat?

              Opmerking


              • de Sint-Matthijs aan de Boschstraat?
                Zeer juist, El Loco. Het bos in de verte is Den Bosch, je komt er via de Boschstraat. Het kleine broertje is de ingang van de kapel ernaast, die heeft een vergelijkbare poort/deur met smeedwerk.

                Succes met een nieuwe, ik ben benieuwd.

                Opmerking


                • 'ns kijken of deze de ochtend haalt. Boe is dit?

                  Click image for larger version

Name:	boe.jpeg
Views:	98
Size:	79,6 KB
ID:	102848

                  Opmerking


                  • Jeetje, het lijkt wel een intelligentietest

                    Er valt nauwelijks wat aan te herkennen, dus maar eens analyseren:

                    Ik zie een grote muur van baksteen met links drie zinken regenpijpen die onderaan bij elkaar komen en door de muur verdwijnen. De muur heeft een onregelmatige structuur, alsof die op verschillende plaatsen hersteld is. Er loopt een brede, roestkleurige balk doorheen. Dat is vermoedelijk iets dat (een stuk) voor de muur staat. De foto lijkt een fragment van een grotere foto die met een telelens gemaakt is waardoor er geen diepte meer in zit. Ik heb nog geen idee wat die spleten in de muur links- en rechtsonder zijn.

                    Het doet me denken aan een stuk vestingwerk. Ergens in de Bossche Fronten. Voordat ik daar ga kijken - het ligt aan de andere kant van de stad - wil ik El Loco vragen of ik op de goede weg ben.

                    Opmerking


                    • als je beeldherkenning intelligentie test kunt noemen, dan is opmerkelijk dat het gebouw op de achtergrond een koppen metselwerk verband heeft
                      heel duur maar stabiel
                      en
                      als je rechts beneden kijkt lijkt er een open gezaagde voeg te zitten met rozetten of ankers (bij gebrek aan resolutie zou het een blind deurluik kunnen zijn)
                      misschien die onlangs gerestaureerde schoorsteen
                      en
                      de geverfde kolom op de voorgrond zou in dat roest rood wel eens de cokes fabriek kunnen zijn.
                      Bestanden bijvoegen
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • Nou, daar heb ik gisteren naar gekeken via Google Streetview. Maar omdat ik in de cokesfabriek nergens metselwerk kon ontdekken, heb ik het idee verworpen. Je ziet het pas als je het doorhebt. Goed gedaan, Antonius!

                        Maar nu de precieze locatie. Ik ga vanmiddag even kijken.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
                          Ik zie een grote muur van baksteen met links drie zinken regenpijpen die onderaan bij elkaar komen en door de muur verdwijnen. De muur heeft een onregelmatige structuur, alsof die op verschillende plaatsen hersteld is. Er loopt een brede, roestkleurige balk doorheen. Dat is vermoedelijk iets dat (een stuk) voor de muur staat. De foto lijkt een fragment van een grotere foto die met een telelens gemaakt is waardoor er geen diepte meer in zit. Ik heb nog geen idee wat die spleten in de muur links- en rechtsonder zijn.
                          Gewoon met mijn Samsung-mobieltje gemaakt! De 'balk' staat inderdaad een stuk voor de muur. Je ziet de muur echter gespiegeld in een raam, dus die 3 regenpijpen is er maar 1.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
                          Het doet me denken aan een stuk vestingwerk. Ergens in de Bossche Fronten. Voordat ik daar ga kijken - het ligt aan de andere kant van de stad - wil ik El Loco vragen of ik op de goede weg ben.
                          Blijf maar thuis. Je zou helemaal de verkeerde kant opgaan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                          als je beeldherkenning intelligentie test kunt noemen, dan is opmerkelijk dat het gebouw op de achtergrond een koppen metselwerk verband heeft
                          heel duur maar stabiel.
                          Knap gezien! 'Duur' is hier een sleutelwoord.

                          Opmerking


                          • Nog een tip: zowel het object op de voorgrond als dat op de achtergrond bezitten een eigen Wikipedia-artikel.

                            Opmerking


                            • Ik dacht eerst aan luxe hotels of musea.
                              Maar ik ken er geen locatie waar een dergelijke combinatie opvallend in die uitsnede samengevoegd kan worden.
                              Overigens het object in de voorgrond zou ook gegoten kunnen zijn (kunst / sculptuur?) .
                              Uitsnede in de foto is mij te vervreemdend.
                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Ik dacht eerst aan luxe hotels of musea.
                                Warm.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Overigens het object in de voorgrond zou ook gegoten kunnen zijn (kunst / sculptuur?) .
                                Heet!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X