Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Er zijn meer mensen die MO volgen dan je denkt. Ik kreeg een mailtje met een kant en klare foto toegezonden van iemand (naam wordt bekend gemaakt bij de oplossing), die begaan is met mijn zelfisolement. (Veul daank!) En al staat in de regels van dit draadje, dat je zelf een foto moet maken: ik vind dat in coronatijd daar wel de hand mee mag worden gelicht, als de inzending maar een (nog) bestaande situatie weergeeft en niet eerder ergens is gepubliceerd op het 'Net.

    (En toen ging de telefoon, sorry voor de vertraging).

    Hieronder de nieuwe BOE? Waar bekijkt dat jochie het menselijk gedoe beneden hem?

    Click image for larger version  Name:	PS.jpg Views:	0 Size:	262,0 KB ID:	102630
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 1 februari 2021, 12:54.

    Opmerking


    • Overleeft dit jochie de komende 24 uur?

      Het enige wat ik zie een een leiendak met een sneeuwhaak...... of hoe dat heet.

      Moet ik aan een particulier huis denken, of een groot appartementencomplex?
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Overleeft dit jochie de komende 24 uur? Het enige wat ik zie een een leiendak met een sneeuwhaak...... of hoe dat heet.

        Opmerking


        • Hmmm..... Ik dacht het even te weten, namelijk het voormalige gebouw van Walpot Uitvaartzorg op de hoek Ruttensingel/Tongerseweg.
          Maar vlgs. Google maps zijn daar geen sneeuwhaken en is de goot ook anders.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Heb hem nog pas een knipoog gegeven. Click image for larger version

Name:	DSCF2574.JPG
Views:	127
Size:	210,6 KB
ID:	102638

            Opmerking


            • Helemaal goed, Breur.

              Het is de kiosk aan het begin van de Sint Servaasbrug. Het jochie zit in de dakgoot aan de oostelijke kant, dus de Wycker kant, en kijkt naar wat er onder hem in de Maas gebeurt.

              Tja, alleen bekend bij frequente wandelaars en fietsers. En daar hoort de maker van deze foto zeker bij: Peter Scheele.
              Met dank, Peter!

              En Breur: ook een mooie opname! A la prochaine...

              Opmerking


              • OK. Kijk eens omhoog.

                Click image for larger version

Name:	Allewijl.JPG
Views:	110
Size:	193,7 KB
ID:	102642

                Opmerking


                • ut liek op de Kaleminkstraot
                  achterkant van het Pakhuis restaurant

                  en toch kumst te der neet dekkels

                  Een lagere schoolvriendinnetje was er in de jaren 80 de uitbaatster nadat men het pakhuis had gerestaureerd (slecht metselwerk overigens)
                  Bestanden bijvoegen
                  Last edited by Antonius; 3 februari 2021, 08:52.
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                    ut liek op de Kaleminkstraot
                    achterkant van het Pakhuis restaurant

                    Opmerking


                    • waar woont deze Boom
                      Bestanden bijvoegen
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • Zeer herkenbaar Antonius. Maar laten we eerst anderen een kans geven.

                        Opmerking


                        • Het is niet voor iedereen een vondst en die zouden er vaker moeten heen gaan.
                          Waar vindt je tegenwoordig noch zulke mooie bomen in Maastricht?
                          Iets te oud voor re-educatie
                          iets te jong voor afdanking
                          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                          Opmerking


                          • Ah, voor mij heel herkenbaar, ik kom daar al veertig jaar of langer. Maar zoals Breur zegt: laten we niet het gras voor andermans voeten wegmaaien.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                              waar woont deze Boom
                              en

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers
                              Ah, voor mij heel herkenbaar, ik kom daar al veertig jaar of langer. Maar zoals Breur zegt: laten we niet het gras voor andermans voeten wegmaaien.
                              Ik was even aan het denken dat het de binnenplaats cq doorloop is van het UM gebouw aan de Kapoenstraat naar het voormalige Gouvernement aan de Bouillonstraat.
                              Maar..... de aanwijzing van Ingrid Evers was doorslaggevend. Waarvoor dank

                              Het is de binnenplaats van het RHCL, Sint Pieterstraat 7 te Maastricht.

                              Onderstaand het bewijs:
                              https://www.rhcl.nl/nl/secundair-menu/bezoek
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Het is de binnenplaats van het RHCL, Sint Pieterstraat 7 te Maastricht.
                                De EERSTE binnenplaats, Pier, gewoon aan de openbare weg, als je tenminste even naar de voordeur loopt. Dus voor iedereen bereikbaar. (Wel een voorwaarde voor dit draadje ). En inderdaad: een geweldige tulpenboom! En als je even doorloopt richting archiefvleugel een blik (in de diepte) op de oudste stadsmuur van Maastricht.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X