Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Na mijn docent Felix van de Beek wellicht een Claes Oldenburg biertonnetje ALAAF
    Nog nooit gezien, helaas.
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • Beatrixhaven?

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Beatrixhaven?
        Nee, Clio. "Felix" is een goede hint.

        Opmerking


        • Is het aan de Posthoornstraat ter hoogte van Poirier?

          Opmerking


          • Helemaal correct Peter. Was er in de buurt om een S3-Kazemat te fotograferen.

            Opmerking


            • Steen, hout, ijzer, glas. Waar vindt men deze vier elementen bij elkaar?

              Click image for larger version

Name:	file168098.jpg
Views:	126
Size:	106,6 KB
ID:	102807

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Helemaal correct Peter. Was er in de buurt om een S3-Kazemat te fotograferen.
                Lieve help, waar is de Posthoornstraat? En wat is een S3-kazemat? Geen antwoord nodig, Breur. Ik zoek het wel op op Internet. Maar het zou wel fijn zijn als Falke weer eens een update maakte van de plattegrond van Maastricht. Ik ben al jaren min of meer de weg kwijt. (Ja, ja, ik weet van Google Maps en zo, maar voor mij gaat er niets boven 'papier'. Lekker lummelen boven de kaart beklijft meer dan een piepklein overzichtje op mijn telefoon).

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
                  Steen, hout, ijzer, glas. Waar vindt men deze vier elementen bij elkaar?

                  Peter, ik heb een gezin gekend dat hier gewoond heeft. Maar my lips are closed.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
                    Steen, hout, ijzer, glas. Waar vindt men deze vier elementen bij elkaar?

                    Click image for larger version  Name:	file168098.jpg Views:	16 Size:	106,6 KB ID:	102807
                    Bijzonder, hoor. Een 'gevelsteen' met een bloempot met plant, een jaarsteen met '1625': dat moet toch te vinden zijn? Wat zeggen de heren van de gevelstenenstichting (of hun website)?

                    Opmerking


                    • Die weet ik! Maar ik heb geen nieuwe foto.......

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
                        Bijzonder, hoor. Een 'gevelsteen' met een bloempot met plant, een jaarsteen met '1625': dat moet toch te vinden zijn? Wat zeggen de heren van de gevelstenenstichting (of hun website)?
                        Die zeggen: Eikelstraat 1 (en 'toevallig' stelt Breur net een vraag over Jean Huysmans).

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                          Die zeggen: Eikelstraat 1 (en 'toevallig' stelt Breur net een vraag over Jean Huysmans).
                          Haha, zeer juist, El Loco. Een hint was al te zien in de gevelsteen. Het is een bijzonder fraai stukje gevel, vind ik.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
                            Haha, zeer juist, El Loco. Een hint was al te zien in de gevelsteen. Het is een bijzonder fraai stukje gevel, vind ik.
                            Zeker mee eens. Alleen jammer van de graffiti die er meestal onder zit. De volgende. Hier zit geen graffiti op. Boe is dit?

                            Click image for larger version

Name:	boe.jpg
Views:	104
Size:	103,9 KB
ID:	102822

                            Opmerking


                            • Boe is dit?
                              Click image for larger version

Name:	Schermafbeelding 2021-02-15 om 21.27.13.png
Views:	190
Size:	1.022,9 KB
ID:	102825

                              Opmerking


                              • Op het straatnaambordje staat Lindenkruishof, maar je hebt de goeie hoek te pakken. Ik vermoed dat Google Maps nog niet helemaal bijgewerkt is. Ben benieuwd wat Peter voor ons in petto heeft!

                                Click image for larger version

Name:	boe.jpg
Views:	83
Size:	99,6 KB
ID:	102827

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X