Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Wat dat pand van Mexx betreft: ik ben er wel eens binnen geweest. Op de eerste etage, bedoel ik. Een leerling liep er stage en ik ging er een paar keer per jaar langs om de voortgang te bespreken. De ingang was aan de Wolfstraat, dan de hele winkel door, die liep tot de Minckelersstraat. Daar de trap op, over een plat dak terug naar de Wolfstraat. Daar was het kantoor. Een prachtige gelambrizeerde ruimte. Aan het raam uitzicht op het winkelende publiek.
Het reclamepaneel van de firma Frissen-Pieters is gemaakt van opaak glas, ondoorschijnend zwart glas. Scotch and Soda heeft een nieuwe aangebracht (al hoop ik dat de oude er nog onder zit)??????
Oorspronkelijk geplaatst door Peter ScheeleBekijk bericht
Het reclamepaneel van de firma Frissen-Pieters is gemaakt van opaak glas, ondoorschijnend zwart glas. Scotch and Soda heeft een nieuwe aangebracht (al hoop ik dat de oude er nog onder zit)??????
Scotch and Soda was daarvoor leeg. 2018
Waar er toen met man en macht voor de zomer een Piagio Ape in de etalage geplaatst werd en allemaal ORIGINELE Delftse chocola en tuttenbelle prullaria naar binnen gedragen werd. Na het kerstdagen seizoen viel dan ook weer het doek in 2019.
Mijn oude leermeester heeft overigens die hele verbouwing ontworpen en begeleid voor de huurder Mexx die tot aan de Minckelersstraat een nieuw "Passage concept" voor de binnenstad moest worden. Helaas zijn die concepten niet verder uitgewerkt net als plannen van HVN architecten betreffende wonen boven winkels.
De pandjesbazen en de horeca heeft het in de binnenstad overgenomen.
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Oorspronkelijk geplaatst door Peter ScheeleBekijk bericht
Wat heeft Rembertus Dodonaeus met Maastricht te maken?
Opmerkelijk en wellicht iets voor een nieuwe topic
Ik ging natuurlijk op zoek in de omgeving van het Natuurhistorisch Museum, maar niets.....
De bouwstijl van het gebouw, begin 20ste eeuw?, doet mij meer denken aan Oostzijde van de centrum.
Maar helaas nog niet gevonden.
De enige link die ik tussen Dodonaeus en Maastricht zie is Alva.
Dodonaeus is te hulp geschoten toen Alva Maastricht belegerde en aan builenpest leed.
Ik bekeek ook de Lage Kanaaldijk, ivm komst van de Spnjaarden uit het zuiden, de nabijheid van (de kruiden op) de Sint Pieterberg en omdat ook sommige huizen met die bouwstijl staan.
Maar helaas, alles negatief.
Zou Peter ons niet gewoon een poets bakken en een foto van een huis uit Mechelen in Belgie gepost hebben
Ik weet niet of er zo lang geleden ook al een opa of overgrootvader Creemers als huisarts in woonde. Ik ken ze vanaf zestiger jaren. En had altijd ruzie met de zoon.
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking