Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014 (GR2014).

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Painterartist
    replied
    Bij het verbieden van de verspeiding van politieke/religieuze uitlatingen dreigt een van de belangrijkste grondwettlijke vrijheden in het gedrang te komen namelijk Art. 7 van de Grondwet.

    Art.7.1.
    Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

    Art.7.2 De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.

    Art.7.3 Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.

    Art.7.4 De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    De gemeentes zelf beschikken bij mijn weten over die informatie.

    Zelf ben ik van mening dat werving niet onderverdeeld zou moeten worden in commercieel of religieus/politiek. Het gaat immers in alle gevallen om reclame. Zieltjes winnen, dus. Maar de meningen zijn hierover verdeeld.
    Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:30. Reden: op verzoek

    Leave a comment:


  • Haas
    replied

    verwijderd
    Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:29. Reden: op verzoek

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Enige nuance is op z'n plaats!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Ik heb dubbel gelegen vanwege de ervaring die Nummer 1 van lijst 1 vorige week in Amby had.

    De dienst handhaving probeerde haar te beletten om te folderen voor haar partij, het CDA. Ik begrijp dus niet waar die handhavers hun handelen op meenden te kunnen baseren. Zeker in verkiezingstijd is het normaal, en gezien de prognose van het laagterecord qua opkomst, en zeer wenselijk, dat bewoners zoveel mogelijk worden opgeroepen om juist nu wel te gaan stemmen.

    Op last van de gemeente Maastricht moest men het folderen onmiddellijk staken. Commentaar van mevrouw Heijnen: "een van de eerste maatregelen die wij gaan nemen na de verkiezingen van 19 maart, is bezuinigen op de Dienst Handhaving".

    Verhaal was zaterdag overigens ook in dagblad de Limburger te lezen, maar daar heb ik het dus niet alleen van.
    Afgelopen zaterdag stond het CDA te flyeren op het Plein 1992.
    Ik heb toen, uiteraard, de lijsttrekker van het CDA, Vivianne Heijnen, gevraagd naar het gebeuren in Amby.

    De feitelijkheden in de berichtgeving kloppen. Dat is mij later ook nog eens bevestigd uit een andere hoek.
    De feiten waren dat het CDA stond te flyeren en er twee, vlgs. Vivianne Heijnen, uiterst vriendelijke handhavers het CDA verzochten te stoppen met flyeren, omdat men geen vergunning kon tonen.

    Weliswaar had het CDA een vergunning aangevraagd, maar door omstandigheden was deze (nog) niet verstrekt.
    De nuance bestaat hieruit dat de reden waarom deze handhavers het CDA verzochten te stoppen nogal precair is.
    Ik ga daar nu (nog) niet over uitweiden, dat laat ik vooralsnog aan het CDA over, maar waarschijnlijk is het laatste woord (in en rond het stadhuis) hierover nog niet gesproken.
    Misschien komt het CDA hierop nog terug tijdens het lijsttrekkersdebat. Wie weet!

    Naar hetgeen ik begreep bestaat er vanuit het CDA geen rancune richting de handhavers!
    Alle suggesties alsof handhavers nu een heksenjacht zouden hebben geopend op mensen die flyeren of (verkiezings)post bezorgen zijn daarom niet op z'n plaats.
    Haas had beter moeten weten......

    Leave a comment:


  • Haas
    replied

    bericht verwijderd
    Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:28. Reden: op verzoek

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    verwijderd.
    Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:29. Reden: op verzoek

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Verkiezingsdebatten bij L1

    L1 besteedt deze week uitgebreid aandacht aan de gemeenteraadsverkiezingen.

    Behalve 'De Raad van Vivian' zijn er bij L1LT verkiezingsdebatten. Maandagavond wordt het spits afgebeten door drie kopstukken van de provinciale politiek. Martijn van Helvert (CDA), Joost van den Akker (VVD) en Weike Medendorp (PvdA) gaan met elkaar in discussie.

    Meer debatten
    Dinsdag is het thema van het verkiezingsdebat: Lokale versus landelijke partijen. Profiteren de locals van de onvrede over het kabinetsbeleid? Woensdag gaan we naar de regio Parkstad, en donderdag is Roermond het thema van de uitzending. Gaat de nieuwe partij van Dré Peters en Jos van Rey een mokerslag uitdelen en blijft de VVD er met lege handen achter? En hoe gaat een nieuw college er in dat geval uitzien?

    Minkeleers
    Vrijdag besluiten we de debattenreeks met Maastricht. De vlam van Minkeleers is inmiddels tot ver buiten de provinciehoofdstad onderwerp van discussie. Brandt hij nog na de komende verkiezingen?

    De debatten zijn iedere dag te zien in het programma L1 Laat, om 21.30u op L1 TV.

    Bron: L1 TV

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Heugemerveld en de verkiezingen 2014.

    http://www.heugemerveld.com/206670515

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Kiezen of Delen - LPM & D66

    http://www.mixcloud.com/MaastrichtFM...delen-lpm-d66/

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Mwoah, kunst en vooral muziek is Universeel, maar niet zonder dissonanten en belangrijke tegenspelers in het orkest.
    Ofschoon ik het als Uniek stuk hoog waardeer, The Planets van Gustvav Holst... het gaat over werelden van verschillen. Oorlog en de brenger van vrede etc.


    Toch zou zo een stelling van Eddy de Baumont moeten kunnen. Dank je @Breur voor die mooie gedachte.
    dat schreef ik al vaker dat men moet kunnen samenwerken.

    13 dagen te gaan.

    Leave a comment:


  • Solange Dircke
    replied
    Geweldig Breur, zo zou het inderdaad moeten zijn.

    Ik zou zelfs zover willen gaan om te zeggen dat een wethouder ook uit een oppositiepartij zou kunnen komen, wanneer hij gewoon goed werk heeft geleverd. Uiteindelijk wil je iemand met capaciteiten en zou het niet uit mogen maken uit welk politiek veld hij komt. Of ga ik nu te ver in mijn ideologie?

    Toch mooi als bijvoorbeeld laten we zeggen straks het CDA John Aarts van de VVD weer als wethouder voordraagt. Naar mijn weten een wethouder die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Geweldige vergelijking !

    Echt top, dat klinkt als 'muziek in de oren' !

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Overdenkt.

    Bron Eddy de Beaumont:

    De Eindhovense dirigent en huidig voorzitter van de Wim van Doorne Muziekkiosk Harry van Hoof vergeleek het muzikale vak met die van de politiek en werd het met zijn Amerikaanse collega-dirigent Steve direct eens dat de wereld, en in het bijzonder Nederland, doodziek was geworden door de hypocriete opstelling van een stel halfslachtige egotrippers dat zich politici durfde te noemen. Nederland zou het een stuk beter ‘doen’ als het de beginselen en wetten van de orkestpartituur eens zou bestuderen en navolgen. De partituur als regeerakkoord, als het ware. Alvorens de componist zijn muzikale trouvailles aan de partituur in gedrukte vorm toevertrouwt, toetst en beproeft hij de materie tijdens speciale sessies, zoals repetities en gesprekken over de technische en praktische haalbaarheid. Nauwkeurig schat hij in en… corrigeert. Dán pas komt de drukker in beeld en wordt de partituur een feit. Uitvoerende musici zullen merken dat, eenmaal binnen de lijnen van het concept, er geen weg meer terug is. Aangevoerd en geïnspireerd door de dirigent weet de musicus wat hem te doen staat. Hij geeft en hij neemt, daar waar de context in de partituur het vraagt: horizontale melodielijnen, verticale harmonische ondersteuning, ritmische figuren en voorgeschreven fraseringen en dynamiek. Hij versterkt, voert met overgave een solo uit of ondersteunt slechts bescheiden en…toont altijd respect voor ‘de ander’: hij geeft ruimte. Neuzen staan nergens zo onverdeeld dezelfde kant op als in het orkest, waar voor individuele ijdeltuiterij geen plaats is. Men trekt de kar sámen. Men speelt hetzelfde stuk, zoals door de componist voorgeschreven in de PARTITUUR.
    Steve en Harrie namen nog een wijntje en keken elkaar aan: “Ja, zó zou het moeten!”

    Leave a comment:


  • Painterartist
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Solange Dircke Bekijk bericht
    Ach Ton, als iedereen met de WMO schermt, levert het misschien straks ook nog iets op voor de mensen die afhankelijk zijn van de WMO.

    We hopen er maar het beste van. Uiteindelijk gaat het om de inhoud en dat er iets bereikt wordt toch :-).

    Ja het blijft me fascineren hoe vrolijk alle berichtgevingen zijn en hoe samenhorig we door de politiek gaan. Misschien is dit een reden dat veel mensen zich niet verplicht voelen om te stemmen, omdat ze juist wel door die façade heen kijken en helaas al opgegeven hebben.

    Maar we geven de moed niet op en vechten lustig door
    Helemaal mijn idee........zaken als de uitvoering van de WMO moeten gewoon in de belangstelling blijven staan! De mensen die aanspraak maken op de WMO behoren immers tot de meest kwetsbare groep in de samenleving.

    Leave a comment:


  • Painterartist
    replied
    Beste Lezers,

    Even een weekje "radiostilte" daarna plaats ik weer wat achtergrondinformatie.

    Leave a comment:

Bezig...
X