Mia Dircke en Peter Vrehen, beiden kandidaat voor de Maastrichtse Volkspartij (MV), bereiden voor het verkiezingsprogramma van RTV Maastricht een gerecht dat het midden houdt tussen een pasta Arrabiata en een pasta Primavera.
Daar waar de PVM nog een Andijviestampot met gehaktballen serveerde, iets wat ik wel ken maar niet lust, vrees ik dat de MV een gerecht serveert dat ik niet ken en waarschijnlijk ook niet lust.....

Ik heb namelijk niets met Italiaans eten.
Voor mij blijft het wachten op de partij die frites met een snack serveert.
Jammer dat de lijsttrekkers van de partijen in dit programma niet mogen koken, want met John Aarts van de VVD is de kans groot dat er frites geserveerd zouden worden .....

Een slimme zet van de MV, waarmee ze gelijk een knipoog maakte naar haar sociaal beleid, was het feit dat het door de MV geserveerde gerecht samengesteld werd uit de producten die de Voedselbank deze week in haar pakket had.
Maar hoe verhoudt een Italiaans gerecht zich met de Maastrichtse cultuur waar de MV zo voor staat?
Mia Dircke: "Het gerecht staat ook voor de invloeden van buitenaf die van harte welkom zijn in de Maastrichtse cultuur. De Maastrichtse cultuur moet, zonder haar eigen identiteit te verliezen, open staan voor invloeden van buitenaf. Bij de MV is iedereen dan ook van harte welkom".
Gevraagd naar hun verwachtingen over de stemuitslag zeggen zowel Mia Dircke als Peter Vrehen te hopen op circa 250 stemmen per persoon.
Drie zetels voor de MV zou geweldig zijn, maar met 2 zetels is men ook al heel tevreden!
Leave a comment: