Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hoezo, ik vrees het ergste!!

    Dacht je dat b.v. de SPM van te voren al lang en breed hebben overwogen, indien ze een wethouder zouden mogen leveren, wie daar een geschikte kandidaat voor zou zijn?
    Ben benieuwd wat je vindt van de kandidaat voor de SPM.
    Ik wacht je reactie met spanning af!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • Ahhhh...... mijn vrees is uitgekomen, maar dan nog erger

      L1 Nieuws, 26 maart 2010, 18.08 uur:

      GEEN VIER MAAR ZES WETHOUDERS IN MAASTRICHT

      Maastricht krijgt een coalitie van CDA, PvdA, Senioren Partij Maastricht en D66. Die vier partijen hebben 23 van de 39 zetels in de raad. De stad krijgt zes wethouders, twee meer dan de afgelopen vier jaar. Dat staat in het coalitieakkoord dat de partijen hebben ondertekend. Dat gebeurde vrijdagmiddag in het Maastrichtse stadhuis.

      CDA en PvdA leveren twee wethouders, de andere twee coalitiegenoten ieder een.

      Het nieuwe college van Maastricht bestaat uit de wethouders Luc Winants (CDA), Jim Janssen (CDA), Jacques Costongs (PvdA), Nelleke Barning (PvdA), André Willems (Seniorenpartij Maastricht) en Mieke Damsma (D66).


      Nou, Maastricht.... proficiat !!
      Mieke Damsma (D'66) en Nelleke Barning (PvdA)....
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • André Willems !?!

        Ik moet bekennen dat ik de SPM wethouder André Willems niet ken.

        Wie wel?

        Ik vond wel een stukje over een zekere André Willems op 'Zicht op Maastricht'
        (http://www.zichtopmaastricht.nl/teks...orruptie_troef)

        Onderstaand een deel van dit artikel.
        "(...)
        Vóórdat het systeem van functiewaardering met een organiek functiegebouw zijn intrede had gedaan werden ambtenaren door het afdelingshoofd voorgedragen voor een bevordering naar een hogere rang.

        Zo'n bevorderingsvoorstel werd vervolgens besproken in een commissie waarin alle betrokken dienstdirecteuren, twee ambtenaren van de centrale personeelsdienst en een delegatie van de vakbonden zitting hadden Alles onder leiding van de gemeentesecretaris H.J. Hameleers (secretaris van 1974 tot 1986). Een jonge André Willems nam toen deel aan de vergadering namens de vakbonden. Hij had gezien dat één van de personen op de lijst van voorstellen ook in de vergadering aanwezig was, namelijk Paul Verheijde, ambtenaar functiewaardering en rechtspositie. Toen dit voorstel aan de orde kwam verzocht Hameleers Paul onverwachts het vertrek even te verlaten zodat ze zijn voordracht in alle beslotenheid konden bespreken. Toen Paul de deur uit was zei Hameleers: 'Dit is een hamerstuk' de andere aanwezigen beaamden dit: 'Ja, hamerstuk'. Toen degene die het dichtst bij de deur zat opstond om Paul weer binnen te laten zei Hameleers: 'Stop, laot häöm nog eve wachte'. Vervolgens ging de vergadering door en na een half uur werd Paul weer binnengelaten. Hij kwam met een rood hoofd en tamelijk aangeslagen weer binnen, getuigt André. "

        Is de genoemde 'jonge André Willems' onze man ???
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Dat stukje had ik ook gelezen!

          Zullen we binnenkort wel wat meer over hem horen?
          En heb ik morgen het genoegen om de eerste keer met hem kennis te maken?
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • Nelleke Barning

            Ik hoef al niets meer te zeggen.......

            Ze zegt het zelf: "Hollender in Mestreech" :035:

            Lees en huiver:
            http://nellekebarning.blogspot.com/2...ch-3-2010.html

            Verder......
            Geboren en getogen in Den Haag/Wassenaar, in 2000 verhuisd naar Maastricht. Naast haar werk als directeur Communicatie DSM Nederland sinds april 2006 PvdA gemeenteraadslid.
            Last edited by Pier; 26 maart 2010, 18:49.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
              Dat stukje had ik ook gelezen!

              Zullen we binnenkort wel wat meer over hem horen?
              En heb ik morgen het genoegen om de eerste keer met hem kennis te maken?
              We zijn morgen natuurlijk wel in afwachting van jouw opiniestuk......
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Ik zal je morgenavond meer informatie verschaffen!!
                Had ik je trouwens al verteld dat ik je "logo" zo leuk vindt?
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht

                  Had ik je trouwens al verteld dat ik je "logo" zo leuk vindt?
                  Neen,

                  Maar nu begin ik te blozen......
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • !

                    Bloos lekker verder, want het is echt ontzettend leuk!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • Vrouwen zonder capaciteiten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                      Mieke Damsma (D'66) en Nelleke Barning (PvdA)....
                      Wat is dat hier voor een vrouw-onvriendelijk gedoe? Sla je je alleen op je hoofd bij de genoemde vrouwen? Hoe zit het met die mijnheer Willems waarover je nog niets weet?

                      En dan het onderstaande:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                      Ik hoef al niets meer te zeggen...Ze zegt het zelf: "Hollender in Mestreech" :035:. Lees en huiver: http://nellekebarning.blogspot.com/2010/03/city-council-elections-on-march-3-2010.html
                      Verder... Geboren en getogen in Den Haag/Wassenaar, in 2000 verhuisd naar Maastricht. Naast haar werk als directeur Communicatie DSM Nederland sinds april 2006 PvdA gemeenteraadslid.
                      Ik vind het redelijk schande, Pier! Hoezo: 'Lees en huiver'? Wat een dédain! Mevrouw Barning heeft gezien haar achtergrond nogal wat capaciteiten. Directeur zijn bij een multinational als DSM krijg je niet cadeau! Dus gun haar in elk geval het voordeel van de twijfel.

                      En wat is er tegen een 'Hollender in Mestreech'? Mag ik je er op attent maken dat - zoals ik al eerder schreef - bijna de helft van de Maastrichtenaren uit 'Hollenders' bestaat? En is het ook niet zo dat als je een van oorsprong Maastrichtse of Maastrichtenaar op die plaats had willen zien, het dan wel handig zou zijn geweest als een Maastrichtse of Maastrichtenaar met vergelijkbare capaciteiten zich beschikbaar had gesteld?
                      Last edited by Clio; 27 maart 2010, 08:50.

                      Opmerking


                      • Maastrichtenaren beter dan Hollenders?

                        Wat hebben 'Maastrichtenaren' toch met 'Hollenders in Maastricht'?

                        Ten eerste hebben die 'Hollenders' de stad de laatste dertig jaar een hoop welvaart gebracht.

                        Ten tweede zijn het vaak de niet-geboren Maastrichtenaren die het lef en de lange adem hebben om door te zetten bij moeilijke of controversiële projecten. Gerd Leers is er een sprekend voorbeeld van: na decennia lang onwettig pappen en nathouden door de geboren Maastrichtse burgemeesters Baeten en Houben, zette hij door bij de Vinkenslag, ofschoon hij daarmee én Maastricht én het halve land over zich heen kreeg. Maar ja, 'onze' Gerd was dan ook 'neet vaan hei'...

                        Ten derde bestaat inmiddels bijna de helft van de Maastrichtse bevolking uit 'Hollenders'. Daar hoor ik ook bij, want ofschoon ik hier al bijna vijfendertig jaar woon en in mijn vak mijn beste krachten heb gegeven aan deze stad, ben ik hier niet geboren en volgens jou dus geen Maastrichtenaar. (Gelukkig is dat anders voor de wet).

                        Ten vierde? Ach, vraag er maar niet naar. Het is al pijnlijk genoeg en we zullen het als vanouds toch niet eens kunnen worden.

                        Ik vraag me af of we hier niet te doen hebben met een levensgroot minderwaardigheidscomplex bij (sommige) Maastrichtenaren.
                        Last edited by Clio; 27 maart 2010, 08:52. Reden: aanvulling tekst met persoonlijke noot

                        Opmerking


                        • Persoonlijk vind ik het erger dat de PvdA dus toch niet in de oppositiebankjes is gedwongen én dat het aantal wethouders weer is gegroeid. Ik vind zes aan de vele kant. En wat dat Hollenders in Maastricht betreft, ben ik het gloeiend met clio eens. Maar dat kan ik als winnaar van de eindejaarsquiz natuurlijk ook gerust zeggen.
                          Don't PRESS me....

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                            Wat is dat hier voor een vrouw-onvriendelijk gedoe? Sla je je alleen op je hoofd bij de genoemde vrouwen? Hoe zit het met die mijnheer Willems waarover je nog niets weet?

                            En dan het onderstaande:
                            Ik vind het redelijk schande, Pier! Hoezo: 'Lees en huiver'? Wat een dédain! Mevrouw Barning heeft gezien haar achtergrond nogal wat capaciteiten. Directeur zijn bij een multinational als DSM krijg je niet cadeau! Dus gun haar in elk geval het voordeel van de twijfel.

                            En wat is er tegen een 'Hollender in Mestreech'? Mag ik je er op attent maken dat - zoals ik al eerder schreef - bijna de helft van de Maastrichtenaren uit 'Hollenders' bestaat? En is het ook niet zo dat als je een van oorsprong Maastrichtse of Maastrichtenaar op die plaats had willen zien, het dan wel handig zou zijn geweest als een Maastrichtse of Maastrichtenaar met vergelijkbare capaciteiten zich beschikbaar had gesteld?
                            Clio,

                            Het spijt me, maar ik kan nauwelijks ingaan op je commentaar.
                            Ik begrijp dat je je nu gekwetst voelt, maar volgens mij snap je de humor cq de kwinkslag niet van de link. Jammer....

                            Ik zal proberen om de kwinkslag uit te leggen. Dat is al pijnlijk genoeg als je humor moet gaan verklaren....

                            Als je op de link bij Nelleke Barning "Hollender in Mestreech" (overigens door haarzelf geschreven !!!!) klikt, krijg je een tekst in het ENGELS !!!!!

                            HUMOR !!!!!!

                            En het heeft niets met vrouw onvriendelijkheid te doen......
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Verwijderde berichten?

                              Ofwel Pier zelf, ofwel de administrator heeft de door mij gewraakte tekst in verband met de nieuwe vrouwelijke wethouders verwijderd van de site. Wat mij betreft had dat niet gehoeven en ik vind het jammer. Met de nu nog resterende korte citaten is het voor derden niet meer mogelijk zelf te beoordelen of ik terecht bezwaar maakte tegen de inhoud.

                              Opmerking


                              • 'Hollender in Mestreech' is de titel van een weblog

                                Nelleke Barning voert een weblog die in zijn geheel 'Hollender in Mestreech' heet. De Engelse tekst die naar voren komt bij gebruik van de hierboven genoemde weblink was een tegemoetkoming aan Engelstalige kiesgerechtigden in Maastricht, die alle kies-informatie uitsluitend in het Nederlands voorbij zagen komen.

                                'One does not need to have Dutch nationality in order to be able to vote in these [municipal] elections. Citizens of other member states of the European Union who reside in the Netherlands have the right to vote and to stand for election, subject to the same conditions as Dutch citizens. Citizens from countries other than the European Union must have resided legally in the Netherlands for five years to vote or stand for election.'

                                Nadere gegevens over mw. Barning: http://www.blogger.com/profile/04641084631430660478

                                Humor is prima, hoor, als die als zodanig herkenbaar is. Eerlijke informatie heeft echter ook zijn plaats op deze site.
                                Last edited by Clio; 27 maart 2010, 14:40.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X