Nu is de uitgangssituatie ook al niet logisch met betrekking tot de Maasboulevard die men in het oude kanaal projecteerde als route.
Een bekend Stedenbouwkundige die les gaf op de Academie noemde het de waanzin van Maastricht. (en stak zijn Rothändle sigaret aan)
Na enkel wat verbeteringen van de open rijbaan naar een overdekte tunnel met toegangen tot de onderaardse parking aan het Forum loopt de Maasboulevard eigenlijk dood Stedenbouwkundig.
Die rare kronkel via het bassin is net zo'n rare kronkel als die van de Avenue Céramique waar ik ook qua ruimtelijk gevoel geen vrede mee heb.
Papier is geduldig maar de werkelijkheid niet. Er hadden al lang plannen moeten liggen voor de Commandeurslaan en Fransensingel aanpak. Maar vastgoed en monumenten kunnen nooit samen door DIE BOCHT.
Een bekend Stedenbouwkundige die les gaf op de Academie noemde het de waanzin van Maastricht. (en stak zijn Rothändle sigaret aan)
Na enkel wat verbeteringen van de open rijbaan naar een overdekte tunnel met toegangen tot de onderaardse parking aan het Forum loopt de Maasboulevard eigenlijk dood Stedenbouwkundig.
Die rare kronkel via het bassin is net zo'n rare kronkel als die van de Avenue Céramique waar ik ook qua ruimtelijk gevoel geen vrede mee heb.
Papier is geduldig maar de werkelijkheid niet. Er hadden al lang plannen moeten liggen voor de Commandeurslaan en Fransensingel aanpak. Maar vastgoed en monumenten kunnen nooit samen door DIE BOCHT.
Opmerking