Dat verklaart een hoop.
Terug naar de liftersplaats. Met de verlegging van de kruising N2xViaductweg/Terblijterweg van 12 dagen geleden is er geen liftplek meer langs de stroken voor het doorgaande verkeer. Het verkeer echter dat vanuit de Terblijterweg de A2 op rijdt richting het noorden wordt langs de voormalige liftersplaats gestuurd.
Vanavond ben ik maar eens gaan kijken naar de situatie, want ik had zo'n vermoeden dat de lifter ter plekke toch nog wel weg komt.
Dat is inderdaad het geval.
De voormalige liftersplaats ligt nu langs de aftakking vanuit de Terblijterweg. Er komt dus een pak minder verkeer langs, maar nog altijd voldoende (een lifter heeft in de regel behoefte aan exact 1 chauffeur per verplaatsing!).
Maastricht heeft nu met betrekking tot verkeersborden wel weer een unicum, namelijk het bord 'liftersplaats vervallen' langs de verbinding van de Terblijterweg met de A2 richting het noorden. Er is echter nog altijd plek om de duim te strekken.
Terug naar de liftersplaats. Met de verlegging van de kruising N2xViaductweg/Terblijterweg van 12 dagen geleden is er geen liftplek meer langs de stroken voor het doorgaande verkeer. Het verkeer echter dat vanuit de Terblijterweg de A2 op rijdt richting het noorden wordt langs de voormalige liftersplaats gestuurd.
Vanavond ben ik maar eens gaan kijken naar de situatie, want ik had zo'n vermoeden dat de lifter ter plekke toch nog wel weg komt.
Dat is inderdaad het geval.
De voormalige liftersplaats ligt nu langs de aftakking vanuit de Terblijterweg. Er komt dus een pak minder verkeer langs, maar nog altijd voldoende (een lifter heeft in de regel behoefte aan exact 1 chauffeur per verplaatsing!).
Maastricht heeft nu met betrekking tot verkeersborden wel weer een unicum, namelijk het bord 'liftersplaats vervallen' langs de verbinding van de Terblijterweg met de A2 richting het noorden. Er is echter nog altijd plek om de duim te strekken.
Opmerking