Iedere keer als ik van-, naar of op de A2 rij in Maastricht geniet ik van dit uitzonderlijk groot project dat waarschijnlijk tegen het eind van dit jaar gereed zal komen.
In deze thread staan tientallen foto's over het gehele bouwproces en/of visies over hoe het zal worden.
Nu wil het toeval dat ik sinds pakweg een half jaar vrijwel iedere dag naar het Noorden van onze provincie mag/moet reizen. Dat gaat dus over de A73 en dan mn. door de Roer- en Swalmentunnels.
Zo eens in de 3-4 weken is er wel ergens een onverwachte file of opstopping, maar ik had nog niet meegemaakt dat één van de tunnels van de A73 dicht was.
Tot afgelopen vrijdag.
Een technische storing waardoor de Roer- en Swalmentunnel waren dicht.
Nu had ik verwacht dat wanneer dit overdag zou gebeuren er automatisch een systeem in werking zou treden dat de voertuigen van de A73 zou leiden naar een alternatieve route.
Mooi niet!
Als de tunnels dicht gaan ontstaat binnen de kortste keren een file en ....... that's it
Je krijgt geen enkele informatie en staat daar maar te staan.
Mensen die lokaal wat beter bekent zijn proberen - via de vluchtstrook !!! - een afrit te bereiken en staan vervolgens daar in de file.
Wellicht een beetje dom van mij om te denken dat er een alternatief is, maar nu weet ik beter.
In de file op de A73 staand bedacht ik mij dat dit natuurlijk ook ooit zal gebeuren rond de Koning Willem Alexandertunnel in Maastricht.
Stel dat dit gebeurt, wat dan???
Waar moet al dat (sluip) verkeer richting het zuiden en/of noorden dan naar toe!?!
Ik kan mij niet voorstellen dat we in Maastricht wel een automatische alternatieve route hebben, toch?
Ik schrijf dit dus niet om kritiek te uiten op het hele A2-project in Maastricht, maar vraag mij dit wel af.
Weet iemand hier een antwoord op?
In deze thread staan tientallen foto's over het gehele bouwproces en/of visies over hoe het zal worden.
Nu wil het toeval dat ik sinds pakweg een half jaar vrijwel iedere dag naar het Noorden van onze provincie mag/moet reizen. Dat gaat dus over de A73 en dan mn. door de Roer- en Swalmentunnels.
Zo eens in de 3-4 weken is er wel ergens een onverwachte file of opstopping, maar ik had nog niet meegemaakt dat één van de tunnels van de A73 dicht was.
Tot afgelopen vrijdag.
Een technische storing waardoor de Roer- en Swalmentunnel waren dicht.
Nu had ik verwacht dat wanneer dit overdag zou gebeuren er automatisch een systeem in werking zou treden dat de voertuigen van de A73 zou leiden naar een alternatieve route.
Mooi niet!
Als de tunnels dicht gaan ontstaat binnen de kortste keren een file en ....... that's it
Je krijgt geen enkele informatie en staat daar maar te staan.
Mensen die lokaal wat beter bekent zijn proberen - via de vluchtstrook !!! - een afrit te bereiken en staan vervolgens daar in de file.
Wellicht een beetje dom van mij om te denken dat er een alternatief is, maar nu weet ik beter.
In de file op de A73 staand bedacht ik mij dat dit natuurlijk ook ooit zal gebeuren rond de Koning Willem Alexandertunnel in Maastricht.
Stel dat dit gebeurt, wat dan???
Waar moet al dat (sluip) verkeer richting het zuiden en/of noorden dan naar toe!?!
Ik kan mij niet voorstellen dat we in Maastricht wel een automatische alternatieve route hebben, toch?
Ik schrijf dit dus niet om kritiek te uiten op het hele A2-project in Maastricht, maar vraag mij dit wel af.
Weet iemand hier een antwoord op?
Opmerking