Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ik voel hierbij enige twijfel, trajectum kan ook het ppp zijn van traiecto en betekent dan 'weggeworpen' En dat in combinatie met de alom bekende diersoort Lumbricidae?
Tot begin augustus 2012 richt Avenue2 het werkterrein bij de Gemeenteflat in. Dan worden ook de eerste horizontale sleuven gegraven. Deze zogenaamde geleidebalken houden de grijper die de sleuven voor de diepwanden graaft op z’n plek.
De eerste verticale sleuven worden – naar verwachting – gegraven vanaf eind augustus 2012. Werktijden zijn van 07.00-19.00 uur. Omdat het graven van een sleuf echter niet tussentijds stopgezet kan worden, is uitloop mogelijk.
Omdat machines worden ingezet, kunt u last hebben van geluid- en of stofhinder. Als er ’s avonds doorgewerkt wordt, is hinder door bouwlampen mogelijk. Tijdens het graven van de sleuven kunt u trillingshinder ervaren. Incidenteel zal bouwverkeer via Koningsplein-Oost rijden.a2maastricht.nl
Welke dier en welke MO'er wroet zich nu altijd dor de ondergrond heen....?
Dus ze zijn het er over eens?
De Piertunnel
Eigenlijk vind als je gaat kijken naar het verleden zou het gewoon de
"De Moas tunnel" kunnen gaan heten daar waar de tunnel komt was vroeger "de Moas" .
Na de wegverlegging van de N2tussen Lourdeskerk en Oranjeplein is Avenue2 begonnen met de inrichting van een werkterrein parallel aan de Gemeenteflat. Het werkterrein naast de Gemeenteflat is nodig voor de aanleg van de tweede fase van de wanden-dakconstructie.
Het werkterrein bestaat uit twee delen: het ketenpark en de bentonietsilo's blijven op het werkterrein achter de ANWB-flat staan, bij de Gemeenteflat staat de benodigde apparatuur voor de aanleg van de tweede fase van de wanden-dakconstructie. Bentoniet - dat nodig is voor het vullen van de verticale sleuven - wordt via mantelbuizen ondergronds aangevoerd vanaf het werkterrein bij de ANWB-flat.
Waarom?
Omdat de ruimte bij de ANWB- en Gemeenteflat erg krap is, moet de bouwkuip voor de A2-tunnel hier in twee fases worden aangelegd. Een tijdelijke bouwkuip is hier - door de krappe ruimte - niet mogelijk. Daarom legt Avenue2 hier een permanente, betonnen bouwkuip aan, een zogenaamde 'wanden-dakconstructie'. Nu het eerste deel van de bouwkuip - bij de ANWB-flat - gereed is, is de tijdelijke N2 over het dak van deze bouwkuip gelegd. De N2 ligt daardoor verder van de Gemeenteflat af. De vrijgekomen ruimte vóór de Gemeenteflat wordt nu gebruikt voor de aanleg van het tweede deel van de ‘wanden-dakconstructie’
==
Bij Europaplein-Zuid werden afgelopen week de voorbereidingen voor het eerste stukje tunneldak getroffen. Dit wordt het dak van de onderste tunnelbuis. Vóórdat het storten van beton kan beginnen, bouwt Avenue2 een houten ondersteuning waar bekisting op komt. Op die bekisting komen brandwerende platen te liggen. Dan volgt het vlechtwerk (wapening) voor het betonnen dak. Uiteindelijk wordt het dak van de tunnelbuis 0,8 meter dik.a2maastricht.nl
In de omgeving van kruispunt Viaductweg / Meerssenerweg moeten kabels en leidingen worden verlegd voor gas, water, internet en telefonie.
Wat gaat gebeuren?
Voorbereidingen Vanaf maandag 20 augustus begint firma BAM met de voorbereidende werkzaamheden.
1. Hoek Meerssenerweg / Kolonel Millerstraat Op het braakliggend terrein bij de hoek Meerssenerweg / Kolonel Millerstraat (locatie van de gesloopte flat) komen hekken te staan om het werkterrein af te bakenen, en wordt het aanwezige groen weggehaald. Daarna graaft BAM op deze plek een groot gat. Van hieruit gaat later een aantal boringen onder de Viaductweg door.
2. Hoek Kasteel Bleienbeekstraat / Meerssenerweg Voorbereidend op het kabel- en leidingwerk, wordt de berm bij de hoek van de flatwoningen Kasteel Bleienbeekstraat 33A t/m 35D met de Viaductweg vrijgemaakt (a). Eind augustus verdwijnen ook de struiken tussen deze flat en de Meerssenerweg. Een gedeelte van de bestaande parkeerplaats aan deze zijde én de naastgelegen groenstrook zijn nodig als werkterrein. Dat brengt met zich mee dat zo’n 6 tot 7 parkeerplekken tijdelijk vervallen. De garageboxen blijven bereikbaar. De trap van het parkeerterrein naar de Kasteel Bleienbeekstraat is tijdens het werk niet te gebruiken (b).
(a) De berm bij de hoek van de flatwoningen Kasteel Bleienbeekstraat 33A t/m 35D wordt vrijgemaakt.
(b) Een gedeelte van de parkeerplaats en de naastgelegen groenstrook zijn tijdelijk nodig als werkterrein.
Boringen Om de kabels en leidingen aan te kunnen leggen, is een aantal boringen nodig. De boringen gaan onder het wegdek door en hebben geen gevolgen voor verkeer. Het gaat om de volgende locaties:
3. Onder de Viaductweg door Deze boring speelt naar verwachting vanaf begin september en eindigt in de berm voor de flat Kasteel Bleienbeekstraat 33A t/m 35D.
4. Onder de Meerssenerweg door Vanaf eind september volgt een boring vanaf het parkeerterrein bij de hoek Kasteel Bleienbeekstraat / Meerssenerweg, richting flat aan de Kasteel Terwormstraat (25E t/m 37A). De boring eindigt hier in het gazon.
Graven van sleuven Als alle boringen zijn verricht, worden sleuven gegraven waarin kabels en leidingen worden aangelegd.
5. Langs flat Kasteel Bleienbeekstraat 33A t/m 35D Een grote, diepe sleuf komt te liggen in de stoep van de Meerssenerweg tussen Viaductweg en Kasteel Bleienbeekstraat. De stoep ligt hier dan tijdelijk open. De sleuf loopt door tot in de groenstrook langs het parkeerterrein (zie afbeelding c hierboven).
6. Langs flat Kasteel Terwormstraat 25E t/m 37A Hier komt een sleuf te liggen in het groen naast het fietspad.
Wanneer? Er wordt gewerkt in fasen. De totale werkzaamheden duren naar verwachting zo’n 3 maanden. Dit is afhankelijk van de voortgang van het werk. Sleuven worden tussentijds aangevuld en dichtgemaakt. De werkterreinen blijven in gebruik totdat alle kabels en leidingen zijn aangelegd. Werktijden zijn van 7.00-17.00 uur. Als dat nodig is, wordt ’s avonds doorgewerkt.
Wat zijn gevolgen? Omdat met machines wordt gewerkt, kunnen omwonenden geluidsoverlast ervaren. Bijvoorbeeld tijdens het boren of van de aggregaten die in de omgeving komen te staan. Het werkterrein wordt afgezet met hekken. De groenstrook naast het parkeerterrein behorend bij de flat aan de Kasteel Bleienbeekstraat, wordt later weer hersteld.a2maastricht.nl
En die vervuilde grond (asbest) is er natuurlijk van zelf gekomen of men weet niet meer te achterhalen wie het er destijds heeft gebracht en waar vandaan het is gekomen
In aanmerking genomen dat we dertig jaar geleden nog weinig belangstelling voor vervuiling hadden, en deze grond waarschijnlijk reeds in de crisisjaren is gedumpt, denk ik inderdaad dat het allemaal een beetje te lang geleden is geschied.
Het heeft weinig zin nu nog met een beschuldigend vingertje te wijzen, temeer omdat men zich toentertijd hoogstwaarschijnlijk van geen gevaar bewust was. Die oude Maasarm / - overlaat moest worden gedempt. Ik denk dat men blij was iets 'nuttigs' te hebben gevonden voor de opvulling, in plaats van er goede landbouwgrond aan te moeten spenderen.
27 september 2012. De A2 tussen knooppunt Europaplein en kruispunt Geusselt is donderdagavond en -nacht afgesloten in noordelijke richting.
Dan worden nieuwe wegmarkeringen aangebracht tussen het kruispunt De Geusselt en de oversteek Professor Quixstraat-Schepen Roosenstraat.
En ter hoogte van het kruispunt Scharnerweg worden tussen 9 uur donderdagavond en 6 uur vrijdagochtend zogenaamde detectielussen in het asfalt gemaakt. Detectielussen zijn nodig om verkeerslichten aan te sturen en verkeersdrukte te meten.
Opmerking