Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Sorry, Pier
    dacht dat het zo makkelijk te vinden was voor een ieder, hier de datum

    Eerste publicatie door Ingrid Koenen op 30 aug 2018
    Laatste update: 12 sep 2018
    Eerder al 6 April 2018 Cobouw

    20-08-2018 om 07:09
    door
    Ton Damen en Virginia Groenendijk/AD
    de Limburger
    Het betreft geen knuppel in een hoenderhok maar een algehele "aan de kaak stellen" van de hedendaagse praktijken inzake wie de verantwoording draagt voor een falende risico analyse en dat ruim voor afgaand aan de aanvang van de werken en dus de kwaliteitseisen en specificaties die geleverd dienen te worden door het aannemer consortium en gecontroleerd zouden moeten worden door Rijkswaterstaat.

    Dat risico van een tunnelbrand is al langer dan een decennium bekend.

    Impliciet zouden de tunnels dus dicht moeten en dat lijkt me een verkeersinfarct voor Maastricht. Dat is toch zorgelijk feit en op zijn minst met "hoe kan het?" en wat nu te typeren.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Beste Antonius,

    Aan wie stel jij de vraag "Hoe kan het?" ?

    Je geeft wel de bron van jouw citaten, maar helaas geen datum.
    Bovendien neem ik aan dat De Limburger zich bij zijn citaat weer baseert op een andere bron.

    Fijn dat je de knuppel in het hoenderhok gooit, maar iets meer duiding zou hier wel op z'n plaats zijn.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    hoe kan het?

    Zeker vier net opgeleverde tunnels voldoen niet aan de strenge brandeisen door problemen met het gebruikte beton. Contracten voor nieuwe tunnels worden halsoverkop opengebroken en deskundigen vrezen dat de Tweede Coentunnel en A2 Maastricht maanden dicht moeten.
    Beton in tunnels bezwijkt veel te snel bij een megabrand. Het beklemmende gevoel dat het niet goed zit met de betonmengsels van na 2008 stijgt. De bange vermoedens zijn extra bevestigd met recente hitteproeven in vier tunnels
    bron Cobouw


    Andere tunnels
    Naast de Willem-Alexandertunnel (A2) in Maastricht worden ook nog drie andere tunnels die na 2008 zijn opgeleverd onderzocht. Het gaat daarbij om de Ketheltunnels (A4) bij Schiedam, de Tweede Coentunnel (A10) in Amsterdam en de Salland-Twentetunnel (N35) in Nijverdal.
    bron de limburger

    Leave a comment:


  • juleswillems
    replied
    Voor mijn opleiding Health Education & Promotion aan de universiteit van Maastricht, doe ik onderzoek naar de relatie tussen de fysieke omgeving (Groene loper) en het beweeggedrag van de inwoners van Maastricht. Om dit onderzoek goed te kunnen doen heb ik 12 tot 16 deelnemers nodig die bereid zijn om 7 dagen lang (28 mei t/m 3 juni) een GPS tracker te dragen. Na deze week zal ik een interview afnemen met de deelnemers waarin ik vragen stel n.a.v. het beweeggedrag en verplaatsingen.
    Uiteraard zullen de gegevens anoniem worden verwerkt!

    Woon jij in of rondom Maastricht en zou jij graag mee willen doen dan zou jij mij hier erg mee helpen. Of ken jij daarnaast iemand die in of rondom Maastricht woont die wellicht mee zou willen doen aarzel dan niet om mij een bericht te sturen.

    Iedere deelnemer ontvangt na afloop van het onderzoek een VVV bon ter waarde van 10 euro. Onder de deelnemers wordt ook nog een extra VVV bon verloot.

    Delen wordt zeer gewaardeerd!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    (...) Bovendien verwacht ik nog een aantal correcties wat betreft bepaalde verkeerssituaties. Is even wachten of de afronding belijning en bewegwijzering positief uitvalt. Zo niet, is er weer werk aan de winkel.

    Zo niet, mag de gemeente zich rijk rekenen met een forum als MestreechOnline dat altijd gratis, en meestal voor niets, wel een advies wil geven, toch?

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Pier de foto's zijn gemaakt rond 11.00 uur. Het was een zondag; dus geen scholieren, kantoorpersoneel en veel leveranciers aan het werk. De vele studenten wonende in dit gebied moesten nog opstarten of zijn naar huis. Een klein aantal personen ging ter kerke. Bovendien is de "Parklaan" nog niet opengesteld voor alle verkeer. Nu is het afwachten wat straks de nieuwe vaststelling onroerendezaakbelasting zal openbaren ... Bovendien verwacht ik nog een aantal correcties wat betreft bepaalde verkeerssituaties. Is even wachten of de afronding belijning en bewegwijzering positief uitvalt. Zo niet, is er weer werk aan de winkel.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Ik vraag mij alleen af hoe laat (in de ochtend??) onze Breur die foto's heeft geschoten?
    Prachtige foto's, zonder (storend) verkeer!

    De Groene Loper is een prachtige aanwinst voor Maastricht

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Mooi filmpje, Breur. Na jaren mijden van dit stadsdeel moet ik binnenkort toch maar eens gaan kijken. Het mag dan laat zijn, het ziet er nu wel mooi uit.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Herinrichting Koningsplein Maastricht en omgeving. Stand 15 april 2018.

    Volgens mij minimaal 10 jaar te laat gerealiseerd. Mooie plek voor de jaarlijkse Dodenherdenking. Regelmatig een openluchtconcert wellicht, een kunstmarkt, plantenmarkt, of iets anders.


    Leave a comment:


  • remie
    replied
    Ja, dat heb ik mij ook al afgevraagd.

    Tot nu toe heb ik begrepen dat men enige flexibiliteit heeft bij het gebruik van de 4 buizen. Men zou bij een calamiteit een buis kunnen afsluiten en een andere buis een gewijzigde bestemming kunnen geven, bijv twee-richtingsverkeer. Vraag mij echter af hoe dat zal gaan met de toe- en uitritten. We zullen het binnenkort zien.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Iedere keer als ik van-, naar of op de A2 rij in Maastricht geniet ik van dit uitzonderlijk groot project dat waarschijnlijk tegen het eind van dit jaar gereed zal komen.
    In deze thread staan tientallen foto's over het gehele bouwproces en/of visies over hoe het zal worden.

    Nu wil het toeval dat ik sinds pakweg een half jaar vrijwel iedere dag naar het Noorden van onze provincie mag/moet reizen. Dat gaat dus over de A73 en dan mn. door de Roer- en Swalmentunnels.
    Zo eens in de 3-4 weken is er wel ergens een onverwachte file of opstopping, maar ik had nog niet meegemaakt dat één van de tunnels van de A73 dicht was.
    Tot afgelopen vrijdag.
    Een technische storing waardoor de Roer- en Swalmentunnel waren dicht.
    Nu had ik verwacht dat wanneer dit overdag zou gebeuren er automatisch een systeem in werking zou treden dat de voertuigen van de A73 zou leiden naar een alternatieve route.
    Mooi niet!
    Als de tunnels dicht gaan ontstaat binnen de kortste keren een file en ....... that's it
    Je krijgt geen enkele informatie en staat daar maar te staan.
    Mensen die lokaal wat beter bekent zijn proberen - via de vluchtstrook !!! - een afrit te bereiken en staan vervolgens daar in de file.

    Wellicht een beetje dom van mij om te denken dat er een alternatief is, maar nu weet ik beter.

    In de file op de A73 staand bedacht ik mij dat dit natuurlijk ook ooit zal gebeuren rond de Koning Willem Alexandertunnel in Maastricht.
    Stel dat dit gebeurt, wat dan???
    Waar moet al dat (sluip) verkeer richting het zuiden en/of noorden dan naar toe!?!

    Ik kan mij niet voorstellen dat we in Maastricht wel een automatische alternatieve route hebben, toch?

    Ik schrijf dit dus niet om kritiek te uiten op het hele A2-project in Maastricht, maar vraag mij dit wel af.
    Weet iemand hier een antwoord op?

    Leave a comment:


  • Karel de Kale
    replied
    Beste Breur, het is/was zeker geen loos alarm. Ik zal hier later wellicht nog met nadere informatie op terugkomen.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
    Beste MO'ers, het is nog maar een pré-schetsontwerp. Ik heb begrepen dat verplaatsing van het bevrijdingsmonument niet erg waarschijnlijk (meer) is.
    Als ervaringsdeskundige in o.a. buurtprojecten zittend afwisselend aan beide kanten van de tafel, heb ik vaker gezien dat zelf een pré-ontwerp ten volle werd gerealiseerd ondanks goed beargumenteerde en breed gedragen inspraak ter wijziging of andere aanpak van het project aangegeven door klankbordgroepen of welke naam men ook bedacht had teneinde te voldoen aan het zgn. democratische proces. Over het totale plan ter herinrichting bestaat niet veel onenigheid. De ingeplande horecavoorziening gepland achter de Koningspleinflat (zuidzijde) levert discussie op alsmede de loop van de ingetekende paden. De plek van het bevrijdingsmonument - geëvolueerd tot plek voor herdenking slachtoffers van alle soorten van geweld - is echter beeld- en functie bepalend en daardoor een belangrijk element in de totaliteit van het betreffende gebied. Beter loos alarm dan een vergeten alarm.

    Leave a comment:


  • Karel de Kale
    replied
    Beste MO'ers, het is nog maar een pré-schetsontwerp. Ik heb begrepen dat verplaatsing van het bevrijdingsmonument niet erg waarschijnlijk (meer) is.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Ik zie daar al iedereen staan tijdens de herdenking, wat een miserabele plaats. Deze oplossing getuigt niet erg van respect voor de gevallenen van ons vrijheid!

    Leave a comment:

Bezig...
X