Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2014-2018

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Alle buurtplatforms in Maastricht.
    Gaan over naar een nieuwe constructie ((Buurtnetwerken.))

    Onze buurt werkt al met deze constructie (buurtnetwerk kommelkwartier.)
    oa werkgroep leefbaarheid..

    Opmerking


    • Bert Jongen voor gedragen door D 66 ..voor de functie van wethouder.
      . als vervanger van Mevr. Damsma

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier d.d. 6 oktober 2017 Bekijk bericht
        Onenigheid in fractie D66

        Niet alleen bij de PvdA zijn er interne perikelen, ook D66 in Maastricht heeft zo haar (over zichzelf afgeroepen) problemen.
        (...)
        Inmiddels weten we dat de D66-wethouder Mieke Damsma is voorgedragen als burgemeester van de gemeente Midden-Drenthe en inmiddels wethouder af is.
        Dat betekent dat D66 voor het laatste half jaar een nieuwe wethouder moet/mag leveren.
        De nieuwe wethouder is het huidige raadslid Bert Jongen. Iedereen weet dat.
        Maar ja..... het is nog niet geformaliseerd en voorlopig is Bert Jongen nog niet voorgedragen.
        Het is gissen waarom het zo lang duurt.
        Waar is de daadkracht van de nieuwe fractievoorzitter en beoogd lijsttrekker Franca Eurlings nu?
        D66 Maastricht draagt Bert Jongen voor als wethouder cultuur, onderwijs, jeugdzorg, gezondheid en student & stad
        (Bron: Persbericht D66 Maastricht d.d. 10 nov. 2017)

        Ik weet nog steeds niet precies wat er aan de hand ik bij D66 Maastricht, maar ik vind dit een beetje een vreemd persbericht.
        Wordt vervolgd, maar bij deze feliciteer ik Bert Jongen met zijn wethouderschap per 12 december 2017.
        Nu resteren nog slechts 3 maanden tot de volgende raadsverkiezingen.......
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Live-stream vanuit de raadszaal.

          Vandaag, 14 november 2017, is er een primeur in de nieuwe Maastrichtse raadszaal.
          Voor het eerst is de raadsvergadering live te volgen via een internet-stream.
          https://maastricht.raadsinformatie.n...r%2014-11-2017
          Last edited by Pier; 14 november 2017, 20:10.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Het is genieten van avond.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
              Het is genieten van avond.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Was de aangevraagde schorsing door het CDA nu 5, 15, 25 of 35 minuten ?
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                  Was de aangevraagde schorsing door het CDA nu 5, 15, 25 of 35 minuten ?
                  Hallo Wigo,

                  Ik moet even passen. Ik kan jouw vraag waarschijnlijk niet in de goede context plaatsen.
                  Zo tegen 22.00 uur, misschien zelfs iets eerder, heb ik de livestream verlaten.
                  Wellicht heb ik iets gemist?

                  Eerlijk is eerlijk, als je de "wandelgangen" niet meekrijgt mis je een belangrijk facet van de hele vergadering.
                  Dan zijn feitelijk alleen de bijdragen van Kitty Nuyts en Jan Hoen leuk om te zien.
                  Kitty vanwege haar (gespeelde?) verontwaardiging en Jan voor zijn (vaak) grappige cynische toon , die hij - heel knap - zo uit zijn mouw weet te schudden.

                  Helaas staat ook de besluitlijst nog niet online.
                  Dat is raar. Je hebt wel een livestream, maar de besluitenlijst staat 2 dagen later nog niet online.

                  Mooi is wel dat de motie over de armoede-app zeer brede raadssteun kreeg.
                  Even het dictum van deze motie:
                  "een onderzoek te doen naar de mogelijkheid om de app "Maastricht werkt" te ontwikkelen [een aantal regelingen in het kader van de armoedebestrijding, Pier] naar voorbeeld van de Gemeente Utrecht en het resultaat van dit onderzoek z.s.m. aan de Raad voor te leggen, indien mogelijk voor 1 januari 2018."

                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                    Hallo Wigo,

                    Ik moet even passen. Ik kan jouw vraag waarschijnlijk niet in de goede context plaatsen.
                    Zo tegen 22.00 uur, misschien zelfs iets eerder, heb ik de livestream verlaten.
                    Wellicht heb ik iets gemist?
                    Fractievoorzitter van het CDA, Vivianne Heijnen, vroeg een schorsing.
                    Daarop vroeg de voorzitter, burgemeester Penn-te Strake, hoelang men dacht nodig te hebben.
                    Het antwoord was: 5 minuten.
                    Echter na ca. een half uur was er nog altijd ... de aangevraagde schorsing !
                    Mestreechter Geis mage beleve
                    en dat door te kinne geve.
                    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                    Opmerking


                    • Schorsingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wigo
                      Fractievoorzitter van het CDA, Vivianne Heijnen, vroeg een schorsing.(..) Echter na ca. een half uur was er nog altijd ... de aangevraagde schorsing !
                      Hoi Wigo,

                      Ik heb deze schorsing nu even niet in beeld. Ik moet je dus het juiste antwoord schuldig blijven. De hele raadsavond heeft circa 9,5 uur geduurd!!
                      Juist om deze "bijzonderheden" mee te krijgen is het van belang dat je de vergadering bijwoont en je je vrij kunt bewegen in de wandelgangen.
                      Je ziet vaak dat z'n schorsing een formaliteit is.
                      Even kijken of de woordvoerder nog steeds spreekt namens zijn partij en/of de ondersteunende partijen.
                      Dat is dan vaak een kwestie van een "rondje om de tafel" en binnen 5-10 minuten is men dan weer terug.

                      Soms ligt er echter een dieper probleem. Mogelijk was dit nu het geval en heeft Vivianne dat vooraf verkeerd ingeschat.
                      Dan wordt z'n schorsing min of meer stilzwijgend verlengd en wordt er (in)formeel even gesproken met het college en/of de verantwoordelijke amtenaren.
                      De meeste raadsleden, al dan niet bij dit onderwerp betrokken, zijn daar niet rouwig om.
                      Al was het alleen maar om even rustig een sigaretje te roken.
                      Vaak zijn dat de momenten dat het W.I.S. (Wandelgangen Informatie Systeem) volop draait.



                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Het laatste nieuws .. Hassan Es Sadki PVDA.(stapt per direct over naar het CDA.)

                        Schijnbaar is CDA .een warm bedje.
                        Last edited by Ton.2014; 22 november 2017, 19:02. Reden: woordje vergeten.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                          Het laatste nieuws .. Hassan Es Sadki PVDA.(stapt per direct over naar het CDA.)
                          (..) .
                          Hoi Ton,

                          Ik heb dit bericht ook zojuist binnengekregen incl. een (schriftelijke) verklaring van Hassan Es Sadki.
                          Ik zal die verklaring zetten in de topic "Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018".

                          Feit is dat Hassan gedurende de lopende raadsperiode als zelfstandig raadslid in de raad zal blijven zitten, maar wel alvast (politiek gezien) opschuift naar het CDA.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Hallo Pier ik heb moeite met zetelroof.
                            Maar ik kan menselijk gezien hassan goed begrijpen.
                            Hij is een sociaal bedreven man.
                            En in een partij is hij een werkpaard.
                            Doch die vallen niet op alleen een raspaard., En daar hebben we er genoeg van.

                            Opmerking


                            • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Besluitenlijst Raadsvergadering ( Begroting 2018 )van 14 november 2017

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                (...)
                                Helaas staat ook de besluitlijst nog niet online.
                                Dat is raar. Je hebt wel een livestream, maar de besluitenlijst staat 2 dagen later nog niet online.

                                (...)
                                Bij deze dus de (link naar de) Besluitenlijst van 14 november 2017
                                https://maastricht.notubiz.nl/docume..._november_2017
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X