Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 12 sept. 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
    Hallo pier
    bovenstaande begrijp ik niet goed.
    Met name de waarde en rechtkracht van een convenant.
    Vooral het gebruik er van door politieke partijen..

    Zelf een ervaring rijker
    Vraag ik me terecht af moet men nog te werk gaan met een convenant..

    Ik ben altijd van mening geweest dat een convenant alleen gewijzing kon worden .
    Als twee partijen het eens zijn.
    En niet eenzijdig..
    Graag uw inzicht.En mening.
    Nou Klaas,

    Een convenant is niet meer en niet minder dan een afspraak die wij maken, meestal zonder rechtsgevolgen.
    Wij zouden een convenant kunnen afspreken over het feit dat we iedere woensdagavond om 20.00 uur gaan kaarten.
    Plotseling heb ik daar geen zin meer in en kom ik niet meer opdagen op woensdagavond.
    Dat is dan vervelend voor jou, maar je kunt er verder niets mee.

    Nu is het wel zo dat wanneer de overheid een convenant afsluit, dit meestal wel een rechtsgevolg zal hebben.
    Maar een convenant over het regeer- cq gedoogakkoord is weer iets anders.

    Wat ik alleen maar wil zeggen, is dat de term "convenant", van oorsprong een overeenkomst in de scheepsvaart(industrie), tegenwoordig te pas en te onpas wordt gebruikt cq misbruikt.


    Mijn stelling is wel dat mensen/partijen die elkaar vertrouwen, kort door de bocht, geen convenant hoeven op te stellen.

    Maar we geraken een beetje off topic......
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Hallo Pier..
      Bedankt voor de uitleg.
      Het is me nu duidelijk.
      En inderdaad terug naar de topic.
      Gr klaas.

      Opmerking


      • Een beertje vraag en uitleg kan hier heus geen kwaad, dacht je dat ik alles begrijp? Klaas
        Ik heb ook vaak meer een vaag vermoeden. Lastige tijden.

        Opmerking


        • ERGERNIS (bron de limburger 21-08-2012)
          VVD-plan zorg
          voor ouderen
          valt verkeerd
          ANP
          DEN HAAG - VVD-minister Edith Schippers (Volksgezondheid) heeft gisteren veel ergernis gewekt bij andere partijen met haar pleidooi dat •er moet worden ingegrepen in de ouderenzorg en dat meer zorg thuis moet worden georganiseerd.
          Volgens haar is dat de enige manier om de zorg in de toekomst betaalbaar te houden. In fors snijden in het basispakket ziet de nummer 2 op de VVD-kandidatenlijst in ieder geval niets. ,,De ouderenzorg is hier drie keer zo duur als in Duitsland en twee keer zo duur als in Frankrijk", aldus Schippers. ,,leder- een die erin werkt, doet zijn stinkende best, maar tegelijk klaagt iedereen over de kwaliteit." Ze wijst erop dat een kwart van ieders inkomen naar de zorg gaat, en dat die kosten alleen maar verder dreigen toe te nemen.
          Andere partijen ontkennen dat niet, maar zij hekelen de keuze om het geld weg te halen bij de oude- renzorg. ,,Oma mag onder de brug slapen en in Griekenland nemen ze er nog een ouzootje op", smaal- de. PVV-TWeede Kamerlid Fleur Agema. De PVV maakte zich de afgelopen z jaar als gedoogpartij van het minderheidskabinet sterk voor extra investeringen in de oude- renzorg. PvdA-Kamerlid Jetta Klijnsma concludeert dat de oude-
          r renzorg bij de VVD niet in veilige handen is. ,,Zorg bij mensen thuis klinkt leuk, maar is VVD-taal voor zoek het zelf maar uit'." SP-Kamerlid Renske Leijten noemt Schippers dubbelhartig. ,,Ze wil mensen langer thuis laten wonen, maar de VVD bezuinigt 1,2 miljard op het budget voor de huishoudelijke verzorging. Je kan dus straks bij de VVD wel thuis verpleegd worden,_ maar in een smerig huis."

          Ik vraag me af hebben we wat aan een stemwijzer
          Of meer aan nieuws berichten ??

          Opmerking


          • Het soldartoetsfonds voor ouderen schijnt erg veel geld te kosten, ik heb begrepen dat de kosten de pan uit rijzen terwijl de aanwas van ouderen nog gaat beginnen.
            Ik stel voor dat naast het rode potlood ook een pinautomaat in het stemhokje wordt geinstalleerd. Elke kiezer moet net als in de supermarkt na het uitbrengen van zijn stem gelijk afrekenen. Het CPB heeft nml. al het prijskaartje berekend voor het uitvoeren van het programma van betreffende partij en kandidaat. Voor mensen die niet kunnen betalen mogen ook koffiepunten en airmiles ingeleverd worden.
            Dus Klaas aan de koffie.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
              ,,De ouderenzorg is hier drie keer zo duur als in Duitsland en twee keer zo duur als in Frankrijk", aldus Schippers.
              Betekent dat ook dat de ouderenzorg daar slechter is en hier beter? Kan Schippers haar uitspraak onderbouwen met cijfers en (kwaliteits)bevindingen? Zo niet, heeft een dergelijke uitspraak geen enkele waarde.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Betekent dat ook dat de ouderenzorg daar slechter is en hier beter? Kan Schippers haar uitspraak onderbouwen met cijfers en (kwaliteits)bevindingen? Zo niet, heeft een dergelijke uitspraak geen enkele waarde.
                Ik deel je mening breur..

                Maar deze mensen beslissen wel voor ons :(

                Ps er worden mopjes gemaakt over gevangenen en oudjes.
                wie heeft het beter ??

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                  Het soldartoetsfonds voor ouderen schijnt erg veel geld te kosten, ik heb begrepen dat de kosten de pan uit rijzen terwijl de aanwas van ouderen nog gaat beginnen.
                  Ik stel voor dat naast het rode potlood ook een pinautomaat in het stemhokje wordt geinstalleerd. Elke kiezer moet net als in de supermarkt na het uitbrengen van zijn stem gelijk afrekenen. Het CPB heeft nml. al het prijskaartje berekend voor het uitvoeren van het programma van betreffende partij en kandidaat. Voor mensen die niet kunnen betalen mogen ook koffiepunten en airmiles ingeleverd worden.
                  Dus Klaas aan de koffie.
                  Klaas is blij.
                  Dat op 12 sept door een ander zijn stem wordt uitgebracht
                  Hij is de laatste 3 keer steeds bedrogen uitgekomen.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Betekent dat ook dat de ouderenzorg daar slechter is en hier beter? Kan Schippers haar uitspraak onderbouwen met cijfers en (kwaliteits)bevindingen? Zo niet, heeft een dergelijke uitspraak geen enkele waarde.
                    Kan men dit wel eigenlijk tussen verschillenden landen gaan vergelijkken daar in ieder land verschillende belastingen worden betaalt en de verzekeringen ook totaal verschillend zijn .

                    Ik vind het vergelijkken van of iets beter of slechter is in anderen landen altijd "vreemd" daar de feiten geheel anders zijn dan hier .

                    Laat men hier eerts maar eens open en eerlijk uitleggen hoe het kan dat op het gebied van bv gezondheidszorg de mensen tig meer moeten betalen dan bv 5jaar terug en er steeds minder zorg voor krijgen.

                    Ergens moet er toch iets niet goed in de haak wezen.

                    Opmerking


                    • Als je je verdiept in de ouderenzorg in andere landen dan zijn er grote verschillen. In de zuidelijke landen zorgen familieleden veel meer voor elkaar en moeten ouderen zelf meer bijdragen. In de noordelijke landen is het de staat die meer 'zorgt' voor de ouderen.

                      Opmerking


                      • @klaas
                        Hoe groter de verwachtingen, hoe groter wat jij noemt bedrog. Eerlijk politiek bedrijven bestaat ook niet. Het hele leven staat bol van de 'oneerlijkheid'.

                        Aanvulling
                        'Politicus net zo betrouwbaar als een autoverkoper'
                        Last edited by ; 22 augustus 2012, 10:07.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                          @klaas
                          Het hele leven staat bol van de 'oneerlijkheid'.
                          Klopt.
                          En ik hoop binnen enkele dagen dit te kunnen aantonen.
                          met. de nadruk op hoop..

                          Opmerking


                          • Commentaren
                            woensdag 22 augustus 2012 11:09 /26 reacties
                            Terecht legt Rutte nadruk op loon naar werken

                            Maar hoe geloofwaardig is het voorstel van de VVD om lasten voor werkenden te verlagen? Wel wordt zo de tegenstelling met de SP gemarkeerd: Nederland als politiek tweestromenland
                            Door Eric Vrijsen
                            De verkiezingen lijken uit te draaien op een tweestrijd tussen Rutte (l) en Roemer

                            Samen met RTL Nieuws, het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio organiseert Elsevier opnieuw een lijsttrekkersdebat in Carré in Amsterdam.
                            Meer informatie en kaarten reserveren
                            VVD-lijsttrekker Mark Rutte stort zich eindelijk in de verkiezingscampagne. Werkende Nederlanders kunnen een fiscaal voordeel van 1.000 euro tegemoet zien. Een meevallertje van hooguit 72 euro voor spaarders. ‘Durfkapitalisten’ worden ook beloond.
                            Krenten
                            Klein probleem: hoe geloofwaardig is Rutte nu hij de krenten uit de pap van het VVD-verkiezingsprogramma breeduit in De Telegraaf laat zetten?
                            De afgelopen jaren dicteerde hij menige lastenverhoging. De beloofde 1.000 euro belastingvoordeel komt niet in 2013 op gang, maar pas in 2014 met 330 euro. In 2015 loopt het op tot 1.000 euro.
                            Ach, 2015? Tegenwoordig valt elke 2 jaar een kabinet, waardoor dat electorale lokkertje muziek is voor de toekomst.
                            Confrontatie
                            De drie voorstellen markeren wel de confrontatie VVD-SP. Emile Roemer (SP) wil alles inkomensafhankelijk maken.
                            Veel kiezers zeggen het hem na, omdat ze denken dan meer kinderbijslag te krijgen en minder ziektekostenpremie te moeten betalen. Daarin kunnen ze zich nog lelijk vergissen, want de SP vindt dat iedereen met een gezinsinkomen van zo’n 70 mille al rijk is en flink kan inleveren.
                            Pikant: in 2010 stelde de SP ook inkomensafhankelijke verkeersboetes voor, maar onderzoek wees uit dat veel kiezers het niet eerlijk vinden als zelfs de verkeerspolitie aan het nivelleren slaat. Dat plan verdween dus stilletjes uit het tomatenpakket.
                            Loon naar werken
                            Rutte en de VVD leggen nu de nadruk op loon naar werken. Terecht, want inkomensafhankelijke regelingen remmen elke ambitie. Rutte: ‘Wie werkt, moet dat terugzien in de portemonnee.’
                            Jammer voor de kleinere partijen, maar rondom dit thema ontwikkelt zich de nek-aan-nek-race tussen Rutte en Roemer. Je stemt op de één om de ander uit het Catshuis te houden. Zo’n duel is niet erg. Het is een probaat middel tegen de vaak betreurde partijpolitieke versplintering. Nederland als tweestromenland. Helder.
                            Alleen als Rutte óf Roemer enorm blundert en de ander ver uitloopt, durven kiezers weer uit te wijken naar PvdA, PVV, CDA, D66 of partijen van het derde garnituur.

                            Wat een sprookje..:(

                            Opmerking


                            • Ze komen nu met lokkertjes, je moet toch wat.
                              De strijd Rutte Roemer ik trap daar niet in.
                              Ik stem op een partij die ongeveer wel bij mijn eigen standpunten past.
                              Meestal kom ik dan altijd bij dezelfde partijen uit.
                              Ook al valt het allemaal tegen later, het hoort er eenmaal bij.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                                Ze komen nu met lokkertjes, je moet toch wat.
                                De strijd Rutte Roemer ik trap daar niet in.
                                Ik stem op een partij die ongeveer wel bij mijn eigen standpunten past.
                                Meestal kom ik dan altijd bij dezelfde partijen uit.
                                Ook al valt het allemaal tegen later, het hoort er eenmaal bij.
                                het is net een poppenkast/.
                                als jij mij nu in 2013 600 euro heeft
                                dan krijg je van mij in 2014 300 euro terug.
                                echt waar ..erewoord.

                                Wat zijn we toch slim he..

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X