Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 12 sept. 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Stemexamen.

    Ik heb er al eerder voor gepleit dat iedereen een kiesbewijs zou moeten halen alvorens te gaan stemmen.

    Gelukkig slaagde ik in februari 2011 al eens voor een stemexamen en ook dit jaar mag ik mij gelukkig prijzen met het behalen van mijn stemexamen, zoals uit onderstaand certificaat blijkt



    Voor ieder MO'er die regelmatig deze thread volgt zou het een koud kunstje moeten zijn om ook te slagen.

    HIER kan het examen afgelegd worden.

    Veel succes!!!!!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #92
      Ik heb een soortgelijke test gedaan.


      De stemwijzer.......



      Als je overal geen mening op geeft bij de gestelde vragen, dan geeft ie je als stemadvies ''pvv''.



      Niet anders verwacht trouwens. Deze stemwijzer is dus betrouwbaar, want als je geen (eigen) mening hebt, dan stem je dus pvv.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #93
        kiesbewijs

        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Ik heb er al eerder voor gepleit dat iedereen een kiesbewijs zou moeten halen alvorens te gaan stemmen. (...) Voor ieder MO'er die regelmatig deze thread volgt zou het een koud kunstje moeten zijn om ook te slagen.
        Ik ben geslaagd Pier (zonder her), al is staatsinrichting niet mijn grote liefde en kom ik ook niet zo vaak op deze pagina's.

        Jammer is dat de site wel aangeeft dat je een bepaalde vraag fout hebt beantwoord, maar niet wát er dan fout is. Men laat gewoon de betreffende vraag zien mét de meerkeuzeantwoorden, niet met het juiste antwoord. Ik heb er maar een mailtje aan gewijd, want het lijkt mij dat hier een compu-schrijffout zit. Ze zullen toch liever hebben dat je iets leert?

        Over het geheel genomen moet ik zeggen dat ik het met je eens ben: een beetje rudimentaire kennis zou iedereen moeten hebben als hij gaat stemmen. Er wordt 'op straat' een hoop onzin verkondigd over ons politiek bestel.

        Misschien moet iemand eens proberen een aardig programma te maken rond staatsinrichting. Als taal en het spellen van woorden zo'n vlucht kan nemen met een spelletje als Lingo (brrr), en bibliotheken en archieven minder 'vreemd' worden met een programma dat BN-ers laat zoeken naar hun roots, waarom dan niet ook iets verzonnen om politiek leuk te maken?

        Opmerking


        • #94
          Ja,..... Ik ben er toch een beetje trots op!

          Gefeliciteerd, je bent geslaagd!


          Je score is 97%.

          1 foutje!! Ik mag stemmen!

          Opmerking


          • #95
            Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
            (...)
            Misschien moet iemand eens proberen een aardig programma te maken rond staatsinrichting. Als taal en het spellen van woorden zo'n vlucht kan nemen met een spelletje als Lingo (brrr), en bibliotheken en archieven minder 'vreemd' worden met een programma dat BN-ers laat zoeken naar hun roots, waarom dan niet ook iets verzonnen om politiek leuk te maken?
            Ik zal nu wel een storm van kritiek over mij heen krijgen, maar controversiële politici als (in willekeurige volgorde) "Broer" Koekoek, Marcus Bakker, Hans Wiegel, Pim Fortuyn (met daarbij Ad Melkert!!), Frits Bolkestein en zeker ook Geert Wilders, dragen bij tot de amusementwaarde en daarbij ook de interesse voor de politiek en in het verlengde daarvan de Staatsinrichting!

            Dan heb ik het nog niet eens over de (misschien al vergeten) politici als Tara Singh Varma of [ame="http://www.youtube.com/watch?v=T6AzVOua-q8"]Gonnie van Oudenalen[/ame].

            Als Pim Fortuyn de verkiezingen in 2002 zou hebben gewonnen, dan was het toen nog bestaande programma "Den Haag Vandaag" een kijkcijferkanon geworden

            Overigens hoeven we niet zo ver te gaan.
            Als personen als Kitty Nuyts, Jan Hoen of Leny Eijssen uit de gemeentelijke politiek zouden verdwijnen, dan zou dat ook een enorme aderlating zijn.

            Wat ik alleen wil zeggen is dat je feitelijk niets nieuws hoeft te verzinnen om politiek leuk te vinden. De amusementswaarde is er gewoon. Misschien verdient het alleen maar enige (persoonlijke) verdieping.

            Tja, en natuurlijk zijn er altijd mensen die nooit iets om politiek zullen geven, maar je hebt ook echte voetbalhaters of mensen die nooit een boek ter hand zullen nemen.

            Je schijnt zelf mensen te hebben die ...... Maarten van Rossem
            ........ niet leuk vinden.

            Leuker kunnen we het niet maken denk ik
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #96
              Amusementswaarde?

              Razernij, zal je bedoelen...

              "...De afgelopen tien jaar zijn de problemen voor de individuele burger en de natie groter en ingewikkelder geworden, terwijl de geloofwaardigheid van de politiek als instituut, de politieke klasse, is afgenomen. De kloof tussen burger en politiek, aan het begin van deze eeuw voor het eerst gesignaleerd, is dieper geworden... (HJA Hofland, collumn in VN 8 augustus 2012)

              Opmerking


              • #97
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Je schijnt zelfs mensen te hebben die ... Maarten van Rossem ... niet leuk vinden.
                Hoe is dat nou toch mogelijk?
                Last edited by Clio; 15 augustus 2012, 15:29.

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                  Amusementswaarde?

                  Razernij, zal je bedoelen...

                  "...De afgelopen tien jaar zijn de problemen voor de individuele burger en de natie groter en ingewikkelder geworden, terwijl de geloofwaardigheid van de politiek als instituut, de politieke klasse, is afgenomen. De kloof tussen burger en politiek, aan het begin van deze eeuw voor het eerst gesignaleerd, is dieper geworden... (HJA Hofland, collumn in VN 8 augustus 2012)
                  Heeft razernij niet per definitie, voor de goede observator, veel amusemenstwaarde???

                  Bekijk in dit kader ook het reeds vermelde interview met Maarten van Rossem, waarin hij, terecht of onterecht, aangeeft dat we niet moeten zeuren.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #99
                    @pier
                    Tuurlijk wij Nederlanders maken ons vaak druk om niks. Een gezonde dosis ongenoegen is ook niet slecht. Maar waar ligt de grens tussen gezond en ongezond, wanneer wordt het onfris? Guur?
                    De geschiedenis kan ons hier het nodige over leren.

                    Gisteren zag ik een onfris debat, tussen een Sp'er en een VVD'er. Je kan er luchtig naar kijken, maar ik dacht waar zijn ze mee bezig, wat is hier de bedoeling van? Het kwam er op neer dat de kundige interviewer al zijn goed bedoelde vragen de mist in zag gaan.

                    Voor een spel kijk ik liever naar sport. Dat biedt nog troost.
                    Last edited by ; 15 augustus 2012, 18:38.

                    Opmerking


                    • CDA'ers Leers en Van der Hoeven steunen Han Hoogma

                      Vandaag een persbericht van het CDA Maastricht ontvangen waarin melding wordt gemaakt van het feit dat Gerd Leers en Maria Van der Hoeven de kandidatuur van de Maastrichtse kandidaat Han Hoogma steunen.

                      Hier staat dit persbericht met een foto van Jein-Pierre Geusens.

                      Een zulk persbericht hoort natuurlijk bij de lopende CDA campagne, maar qua nieuwswaarde is het verwaarloosbaar.

                      Opmerkelijk is wel dat de CDA fractie in de gemeenteraad van Maastricht tamelijk huiverig is over de geplande spoorverbinding tussen Maastricht en Hasselt.
                      Dit is wel enigszins in tegenspraak met hetgeen Han Hoogma uitdraagt.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Ik wens Han alle geluk van de wereld, echter als dit de campagne is dan vrees ik dar Han de trein gaat missen en op een verlaten station zal belanden. Nog veel te braaf, als Han alle boemeltreintjes naar Luik met graffity gaat bewerken, stem ik op hem. Heeft Maria geen plekje voor hem in Parijs, Gard du Nord?

                        Opmerking


                        • Ik hoor en zie tot nu toe alleen maar brave dingetjes en niemand dalletjes. Gratis water in de horeca, Europa kan ons straks de pot op (ik citeer niet letterlijk), langstuderen: ze hebben al twee jaar extra, CRISES. Men peilt zich uit diverse hoeken een ongeluk. Gericht peilen doet goed vangen, is waarschijnlijk de motivatie. De onvermijdelijke ijsjes, rozen en ander prullaria worden uitgedeeld. Ex-politici weten precies hoe het moet. Ik zet liever een leuk muziekje op ...
                          Last edited by Breur; 18 augustus 2012, 11:52. Reden: prullaria verrijkt.

                          Opmerking


                          • De kraaltjes en spiegeltjes zijn op, de ware dingen die nodig zijn durven een aantal partijen niet over het voetlicht te brengen, of men verpakt het in een dubbele boodschap. Relatieve buitenstaanders komen met interessante uitspraken en visie, vaag maar wel raak. Zoals Herman Wijffels op Lowlands. 'Deze crisis is veel fundamenteler'.

                            En er is een andere soortige stemwijzer. De stembreker.

                            Opmerking


                            • Herman Wijffels en de stembreker

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              De kraaltjes en spiegeltjes zijn op, de ware dingen die nodig zijn durven een aantal partijen niet over het voetlicht te brengen, of men verpakt het in een dubbele boodschap. Relatieve buitenstaanders komen met interessante uitspraken en visie, vaag maar wel raak. Zoals Herman Wijffels op Lowlands. 'Deze crisis is veel fundamenteler'.

                              En er is een andere soortige stemwijzer. De stembreker.
                              Goede reactie Kermit

                              Zeker de uitspraken van Herman Wiffels in Nieuwsuur zijn de moeite waard.
                              Ik veronderstel dat het dezelfde opmerkingen zijn die hij op Lowlands heeft gemaakt?

                              Simpel gezegd, corrigeer mij als ik het fout heb, pleit hij, in Nieuwsuur, voor een meerderheids- of minderheidskabinet, zonder gedoogsteun, en wil hij dat er meer sprake is van dualisme per onderwerp.

                              Kortom, de minister(s) komen met een wetsvoorstel en per wetsvoorstel wordt gezocht naar een meerderheid.
                              Als het voorstel het niet haalt, is dit niet per definitie een motie van wantouwen jegens deze minister cq het kabinet.

                              Het grote verschil met nu is dat er vooraf geen regeer- cq gedoogakkoord wordt uitonderhandeld.

                              Nu ben ik geen parlementair historicus of politicoloog, maar was het voor de vermaledijde Paarse kabinetten niet vrij normaal om slechts op hoofdlijnen afspraken te maken!?!

                              Bovendien, zéér nauwkeurig beschreven afspraken (convenanten) maak je niet met personen die je vertrouwt!
                              Als politici zich de laatste jaren onderling al niet meer vertrouwen, hoe kunnen ze dan verwachten dat burgers hun nog vertrouwen?

                              Overigens die site rond "stembreker" vind ik wel leuk, maar ik begrijp niet goed hoe hij (op mijn PC!) werkt.
                              Bovendien ben ik niet scheutig met het verstrekken van mijn telefoonnummer!
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • [Pier]
                                Bovendien, zéér nauwkeurig beschreven afspraken (convenanten) maak je niet met personen die je vertrouwt!
                                Als politici zich de laatste jaren onderling al niet meer vertrouwen, hoe kunnen ze dan verwachten dat burgers hun nog vertrouwen?]


                                Hallo pier
                                bovenstaande begrijp ik niet goed.
                                Met name de waarde en rechtkracht van een convenant.
                                Vooral het gebruik er van door politieke partijen..

                                Zelf een ervaring rijker
                                Vraag ik me terecht af moet men nog te werk gaan met een convenant..

                                Ik ben altijd van mening geweest dat een convenant alleen gewijzing kon worden .
                                Als twee partijen het eens zijn.
                                En niet eenzijdig..
                                Graag uw inzicht.En mening.
                                Last edited by ; 19 augustus 2012, 17:18.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X