Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 12 sept. 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • @pier @klaas
    Ik zou ook dat paars ‘classic’ niet willen, niemand denk ik. Andere mensen, andere verhoudingen, andere omstandigheden....
    We hebben nu een stabiele regering nodig die het over een aantal zaken eens kan worden en geen partijen die na 7 weken weglopen omdat ze zich niet meer in het beleid herkennen.
    Daarbij willen we ook een regeringsleider, het liefst iemand met daadkracht en goede communicatieve vaardigheden, maar ook met een gematigde opstelling, zo blijkt uit de laatste peilingen. Mocht dat een juiste weergave zijn wat we willen. Het was ook de gematigde en voorzichtige toon van Samson die aansprak.

    Ik zie daarbij dan eerder op dit moment een kans voor de middenpartijen om samen te werken.
    Het zal na de verkiezingen moeten blijken.
    ..
    (Ook Europa is gebaat bij een stevige middencoalitie, de markt heeft ook onbewust een vingertje in de pap: Ieder voelt op zijn klompen aan dat we het daar in handelsland van moeten hebben, maar we geven het niet zo graag toe. Alsof we dan niets meer te vertellen hebben.)

    Opmerking


    • Als er weer een "regering" komt bestaande uit 4 of zelfs 5 partijen

      dat zie ik echt niet (meer) zitten.

      Dat heeft men laatst zelf constateren bij het "kunduz akkoord".

      Alle partijen waren bij het naar buiten brengen zeer te vreden.

      Maar paar dagen erna begon men alweer te twijffelen of dit en dat wel
      goed was .

      Als dit gebeurd dan kan men de volgende stembiljetten alvast klaar gaan maken

      Opmerking


      • 9 woorden verhaal

        Kibbelen, charmeren, straks op de foto, minder charmeren, kibbelen.

        Hakke takke, balle balle
        Jao veer goon weer riggere
        Balle balle, hakke takke
        jao iech höb 't flink te pakke
        Hakke takke, balle balle
        Lekker zoepe met z'n alle
        en de huurs 't euveral want d'r weurd weer geriggeerd
        hakketakketakketooooommmm..
        OEI... noe bars de bom

        Opmerking


        • VVD, SP en D66 eensgezind

          Geweldig!

          Bij Nieuwsuur wordt het Carrébedat op RTL 4 geanaliseerd door de oude kopstukken, Hans Wiegel, Jan Marijnissen en Jan Terlouw.

          Wat een eensgezindheid hebben deze drie mastodonten!
          Unaniem zijn ze het er over eens dat de media alles uitvergroten en alle mogelijkheden voor een echt debat in de kiem smoren.
          De media is alleen uit op quotes.
          De lijsttrekkers mogen slechts 45 sec. iets zeggen en elkaar niet in de rede vallen.
          Dat is geen debat, dat is het vragen naar het opsommen van ingestudeerde teksten.
          Bovendien zijn ze niet te spreken over het feit dat de interviewster van RTL, Petra Grijnen (of zoiets ), tot 6x toe haar vragen bleef herhalen.

          Pfffff....... Eindelijk eens goede kritiek op al die idiote debatten
          Last edited by Pier; 4 september 2012, 22:39.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Geweldig!

            Bij Nieuwsuur wordt het Carrébedat op RTL 4 geanaliseerd door de oude kopstukken, Hans Wiegel, Jan Marijnessen en Jan Terlouw.

            Wat een eensgezindheid hebben deze drie mastrodonten!
            Unaniem zijn ze het er over eens dat de media alles uitvergroten en alle mogelijkheden voor een echt debat in de kiem smoren.
            De media is alleen uit op quotes.
            De lijsttrekkers mogen slechts 45 sec. iets zeggen en elkaar niet in de rede vallen.
            Dat is geen debat, dat is het vragen naar het opsommen van ingestudeerde teksten.
            Bovendien zijn ze niet te spreken over het feit dat de interviewster van RTL, Petra Grijnen (of zoiets ), tot 6x toe haar vragen bleef herhalen.

            Pfffff....... Eindelijk eens goede kritiek op al die idiote debatten
            Ik snap niet dat ze daar nog aan meedoen.
            Het is of het kleuters zijn die voor de schooljuf staan.
            Dan kun je nog beter naar de muppetshow kijken.
            Dan kun je teminste nog lachen..

            Opmerking


            • Nu eensgezindheid bij PvdA, VVD en CDA.....

              Het wordt nog grappiger......

              Nu is op Nederand 1, bij Pauw en Wittemin, een gesprek gaande tussen Wouter Bos, Frits Bolkestein en Ruud Lubbers.

              Deze zijn het gedrieën eens dat het Carrédebat op RTL een geweldig debat was....

              Alle (oud)politici kletsen echt uit hun nek.
              Kennelijk moet je dus op TV zorgen dat je mening opvalt.

              Wat ik mij afvraag. Waarom gaan al die politici en BN'ers überhaupt naar een praatprogramma om 23.00 uur??
              Hebben die niets anders te doen?
              Het land te besturen bijvoorbeeld........

              Maar het allerergste is dat ik blijf kijken
              Last edited by Pier; 5 september 2012, 07:18.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Neem een voorbeeld aan olijfje die zegt overal omheen te zeilen, behalve het journaal. Heel rustig, vooral als je net als ik ook het journaal nog even laat schieten.

                Opmerking


                • Ik had ook gedacht niet te kijken en doe het toch. Waarom? Ik zie het toch als een vermakelijke schermutseling. Het is net als een wedstrijd, maar ook weer niet. Een Russisch roulette met waterpistolen. De echte kogels worden bewaard voor het volk.

                  Opmerking


                  • Alle (oud)politici kletsen echt uit hun nek.
                    Kennelijk moet je dus op TV zorgen dat je mening opvalt.



                    Ben het 100 % met je eens.Pier.
                    Buitendat hun zakken zijn goed gevult
                    oa bijklussen en hun baantjes.
                    mooi voorbeeld onze vriend Wouter Bos met zijn uitspraken.
                    niemand moet meer verdienen (krijgen) dan salaris balkelende..
                    ..zijn salaris 4 daagse werkweek ruim 4 ton..
                    ik denk dat de mensen wat meer terug moeten kijken naar deze grootheden..
                    en gaan stemmen op een partij die er werkelijk is voor een eerlijke verdeling van lasten..
                    oa eigen bijdrageziekenfonds //hypotheek aftrek//pensioenen
                    eindloon/middelloon.

                    Last edited by ; 5 september 2012, 08:49.

                    Opmerking


                    • Maar ik was eerder met de balle dan Wilders.

                      Opmerking


                      • Het is wachten op het moment dat in een verkiezinsshow het lied door blondie aangeheven wordt en pechthold spontaan begint mee te blèren. En iedereen in polonaise de studio ontvlucht en de 'bevrijding' viert.

                        Opmerking


                        • Parool.nl

                          Nek-aan-nekrace tussen VVD en PvdA mogelijk


                          Parool.nl - ‎22 minuten geleden‎

                          Een week voor de verkiezingen neemt de spanning toe. De peilingen voorspellen dat een nek-aan-nekrace tussen VVD en PvdA nog mogelijk is. Twee jaar geleden gingen deze partijen eveneens gelijk op en werd uiteindelijk de VVD met een zeteltje meer de ...

                          De grootste partij..

                          Opmerking


                          • Die is al bezig. Het is ook razend snel gegaan. Over precies een week weten we meer.

                            Opmerking


                            • Bron Dagelijkse Standaard.nl

                              In de peilingen schiet de PvdA op een ongekende manier omhoog. Binnen een week werd de SP gedecimeerd, een maand geleden nog de gedoodverfde winnaar op links. En nu wordt de leidende positie van de VVD bedreigd. Een spontane opwelling van de kiezer? Nauwelijks.

                              Wie hier een stukje verwacht waarin ik naar vermogen inhak op de rol die de linkse staatsmedia spelen komt bedrogen uit, kan ik u nu al zeggen. Zeker, ze spelen een rol, en met een klaarblijkelijke innige tevredenheid die tamelijk walgelijk is om te zien. Hun steun zal de PvdA dankbaar accepteren bij de jacht op de minieme voorsprong die de VVD thans nog heeft. En, de VVD heeft het tij tegen. Het lijkt moeilijk voorstelbaar dat het momentum dat Diederik Samsom afgelopen week genereerde en uitbouwde, nog teniet kan worden gedaan, en als deze tendens doorzet zal de PvdA met een voorsprong van zo''n vijf zetels (mijn schatting) de verkiezingen winnen.

                              Deels is dit de verdienste van de spindoctors die Samsom afgelopen zomer ombouwden van een warrig overkomende activist met een snufje ADHD tot een premierwaardige opponent van de zittende premier, die binnen de kortste keren zijn Linkse rivaal Emile Roemer volledig overschaduwde. Samsom bewaart zijn rust, draagt vertrouwde PvdA-mantra's uit, en heeft een vertrouwenwekkende uitstraling gekregen.

                              Opmerking


                              • Ach laten we maar blijven lachen met alle ellende

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X