Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Buurtbudgetten, maar wat steekt daar achter...?

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Op de sites van de rijksoverheid ben ik de binnenstadswijken nog niet tegengekomen...

    Wel een eindevaluatierapport waarin de eisen staan waaraan een project zou moeten voldoen, ma ja dat is ambtelijke blabla uit Haagse torens

    Opmerking


    • #47
      @ Kermit.

      Alle gegevens over de leefbaarheid in alle Nederlandse gemeenten/wijken/postcodegebieden vindt je hier: http://www.leefbaarometer.nl/

      Gegevens invoeren en op i klikken!
      Last edited by Pier; 16 december 2014, 13:57. Reden: Teken verwijderd (auteursrechten)

      Opmerking


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
        Op de sites van de rijksoverheid ben ik de binnenstadswijken nog niet tegengekomen...
        Aanvankelijke waren de aangewezen "Vogelaar krachtwijken" ook niet publiekelijk openbaar bekend. Door een onderzoek -onder druk- van de televisiezender RTL zijn deze gegevens openbaar geworden (lees #14)

        Wellicht is het ook beter om de wijken een beetje in de anonimiteit te laten om stigmatasering te voorkomen. Dit zou een averechtse uitwerking hebben op het uiteindelijk beoogde resultaat.

        Opmerking


        • #49
          Als alles nu goed begrijp zijn er nu twee verschillende gelden bij buurtplatforms ? Buurtbudget en vogelaarsgeld ?

          Over besteding van het vogelaarsgeld van een buurt daar beslist de Stadsdeelleider over of de plannen die buurtplatform in dient terecht of onterecht is (klopt dit ? )

          Opmerking


          • #50
            WEDEROM
            herhaling van vragen.
            zie topic het ontstaan van een buurtplatform
            topic 210.

            Opmerking


            • #51
              @ Allen

              Bijna iedereen in Maastricht woont in een buurt/wijk. Laten we het daarom eens breder bekijken en ook de discussie hier wat breder maken! Een buurtorgaan kan immers een heel goed ding zijn, een optimaal functionerend buurtorgaan zou de efficiëntie en de kostenbeperking in en voor onze gemeente kunnen verhogen. Dat het fenomeen "Buurtorganen" geld kost en dat daar dan budgetten voor moeten zijn staat buiten kijf. Dat er met de huidige organisatie, opzet en stuctuur van de buurtorganen van alles mis is neemt niet weg dat deze na de nodige aanpassingen niet goed zouden kunnen functioneren. Er zijn immers ook buurtorganen die momenteel al redelijk goed functioneren.

              Laten we het hier eens toespitsen op vragen zoals:
              Wat is er mis met de buurtorganen wat is er goed aan de buurtorganen,
              wat zouden buurtorganen volgens u moeten doen, enz enz,

              Roept u maar.....................!
              Last edited by Pier; 16 december 2014, 13:57. Reden: Tekening verwijderd ivm auteursrechten

              Opmerking


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                WEDEROM
                herhaling van vragen.
                zie topic het ontstaan van een buurtplatform
                topic 210.
                "de meeste buurten krijgen ca 10.000 euro
                probleemwijken
                mogen rekenen op 22,500 euro
                de zogenaamde Vogelaargelden vallen hierbuiten."

                Dit heeft u zelvers geplaats Klaas op 10-3-2012
                vandaar mijn vraag :
                Als alles nu goed begrijp zijn er nu twee verschillende gelden bij buurtplatforms ?
                Wie "vogelaarsgeld" onder controle heeft is de aan gestelde stadsdeelleider .
                Wie het buurtbudget onder controle heeft is mij niet duidelijk en dus daarom die vraag.

                Opmerking


                • #53
                  Wat er mis of goed is kan je toch in het algemeen niet zeggen, omdat elk buurtorgaan anders is.

                  Ik kom tot de volgende criteria...
                  Houdt het buurtplatform regelmatig vergaderingen. Ja/nee
                  Is het buurtorgaan transparant en heeeft de buurt invloed op het beleid?
                  Wordt het buurtorgaan bijgestaan door een deskundig adviseur? Ja/nee
                  Is het buurtorgaan onafhankelijk of zijn er mensen met dubbele agenda's?
                  Is de website up to date? Ja/ nee Interactief? ja/nee
                  Wordt het buurtplatform gedragen door het dagellijks bestuur of tevens door de actieve mensen in de wijk? Ja/nee
                  Zorgt het buurtplatform voor een goede terugrapportage, van zaken uit het wijkteam? Inbreng in het wijkteam?
                  Worden activiteiten geevalueerd? Ja/nee Zijn activiteiten afgestemd op de noden in de wijk? Dragen ze bij aan betere contacten in de wijk?

                  Je zou alle buurtplatforms langs een meetlat kunnen leggen, wie doet het goed wie doet het minder...

                  Ik ken er maar een paar met een aantal burgers zou dat kunnen...
                  Last edited by ; 11 maart 2012, 17:33.

                  Opmerking


                  • #54
                    Wat er mis of goed is kan je toch in het algemeen niet zeggen, omdat elk buurtorgaan anders is.
                    Juist! Graag wil ik de discussie voeren over de verschillende buurtorganen van verschillende wijken! (dus niet alleen Kommelkwartier, Klaas )

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
                      Juist! Graag wil ik de discussie voeren over de verschillende buurtorganen van verschillende wijken! (dus niet alleen Kommelkwartier, Klaas )
                      Goede zaak painterartist..

                      Opmerking


                      • #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                        "de meeste buurten krijgen ca 10.000 euro
                        probleemwijken
                        mogen rekenen op 22,500 euro
                        de zogenaamde Vogelaargelden vallen hierbuiten."

                        Dit heeft u zelvers geplaats Klaas op 10-3-2012
                        vandaar mijn vraag :
                        Als alles nu goed begrijp zijn er nu twee verschillende gelden bij buurtplatforms ?
                        Wie "vogelaarsgeld" onder controle heeft is de aan gestelde stadsdeelleider .
                        Wie het buurtbudget onder controle heeft is mij niet duidelijk en dus daarom die vraag.
                        Heel simpel voor jou.
                        maak een afspraak met je informasie bron
                        stel haar die vragen.(lijkt mij voor jou niet zo moeilijk)
                        zij was degene die het regelde.(oudvoorzitster)

                        een tip.

                        laat het je zwart/wit vastleggen.
                        dan kun je hier op het forum een aanwinst zijn.
                        net zo
                        zoals je bijdrage in de waterkracht centrale waar ik mijn bewondering voor heb.

                        Opmerking


                        • #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                          Heel simpel voor jou.
                          maak een afspraak met je informasie bron
                          stel haar die vragen.(lijkt mij voor jou niet zo moeilijk)
                          zij was degene die het regelde.(oudvoorzitster)

                          een tip.

                          laat het je zwart/wit vastleggen.
                          dan kun je hier op het forum een aanwinst zijn.
                          net zo
                          zoals je bijdrage in de waterkracht centrale waar ik mijn bewondering voor heb.
                          Klaas u doet zich zelvers veel tekort door tedenken dat ik geen bewondering heb voor het geen u heeft bereikt.
                          En ook ik wil dat van buurtplatforms en de gemeente Maastricht in deze zaak alles boven water komt .

                          Over het geen waar wij het niet eens over zijn is iets geheel anders.
                          Maar u voelt zich daar steeds in aangevallen(denk ik) terwijl het daar niet over gaat.

                          Opmerking


                          • #58
                            Heren het lijkt wel een heidebrand daar is het vuurtje uit en hier wakkert het weer op.


                            Hier wordt nu weer herhaalt wat elders op het forum (bij buurten) voorlopig afgesloten is. Toch komen hier de oude vragen o.a. mbt het Kommelkwartier. Vragen die al beantwoord zijn of waar voorlopig geen sluitend antwoord op te vinden is. Alle vragen die leiden naar discussies welke al lang gevoerd zijn, waar antwoord op is gegeven en discussie die vast liepen op het feit dat het (wellicht bewust) een troebele materie is rond de onafhankelijkheid, de organisatie, de structuur, het beleid, de verantwoordelijkheden en de bevoegdheden van de wijkplatforms.

                            Laten we ook respect tonen naar de lezers toe......deze vinden deze herhalingen zeker niet leuk, want dit bevordert zeker de leesbaarheid niet. Laten we ons nu eens concenteren op alle wijkplatform en schrijven over hun reilen en zeilen. En vooral over de dingen goed zijn en de dingen die beter zouden kunnen, wantoestanden signaleren kan natuurlijk ook. Het zou leuk zijn als er ook eens berichten van andere wijken hier te lezen zouden zijn.
                            Last edited by Painterartist; 11 maart 2012, 21:36.

                            Opmerking


                            • #59
                              Dat is het nu net..
                              ik heb iemand gevonden die zeer gewaardeerd word op dit forum.
                              Ook ik ben kotsmoe van die spelletjes.(hij vraagd steeds naar de bekende weg)
                              hij weet hoe die aan info komt./kan komen.
                              Binnenkort als de uitspraak van de ombudsman er is ongeacht wat.
                              Zal hier alles besproken worden conform de afspraken met het forum lid
                              dat hier het vertrouwen heeft van het overgrote deel forumers.

                              hij moet zich eens beperken tot waar het onderwerp van de topic over gaat.
                              Niet over de persoon.

                              wat uw vraag is over meerdere platforms is een terechte vraag.
                              doch weinige durven achter de struiken uit te komen.
                              Ik heb meerdere verzoeken gehad van dit en van dat.
                              En als je dan zegt iedereen mag op de rijdende trein springen
                              maar ieder veeg voor zijn eigen deur.
                              dan blijf maar een handvol over.
                              Last edited by ; 11 maart 2012, 22:49.

                              Opmerking


                              • #60
                                Ieder heeft zijn puntje gemaakt, idd nu over naar de buurtplatformen, laat eens wat van u horen?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X