Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
    (..) Neemt echter niet weg dat ik het niet altijd met hem [PIER] eens ben!
    .... en daar ben ik blij om!

    Blijf vooral, liefst met argumenten, weerwoord geven. Alleen zo kan een ieder zich een zo juist mogelijk beeld vormen!!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Bezuinigt het college ook?

      Kitty Nuyts van de Liberale Partij Maastricht (LPM) heeft art. 39 RvO-vragen gesteld aan het college met als onderwerp
      "Bezuinigt het College ook?"

      De LPM stelt het navolgende:
      De Gemeenteraad heeft besloten om € 150.000 op zichzelf te bezuinigen. Bezuinigt het College ook?
      Die vraag heeft de Liberale Partij Maastricht het College al diverse malen gesteld, kortom volgt het College het voorbeeld van de Raad, of blijft het College wijselijk haar mond houden?
      Daarom stellen wij art. 39 RvO vragen m.b.t. het kostenplaatje van het College en vragen we waar het College op zou kunnen en willen bezuinigen.

      Vervolgens stelt de LPM dus vragen over het salaris, diverse premies, onkostenvergoedingen en andere "Overhead"-kosten van de diverse leden van het college van B&W.

      Voorts wil de LPM o.a. weten hoeveel (externe) ondersteuning ieder lid van het college heeft genoten en wat de kosten hiervan waren.
      Ik denk dat het college, althans de ambtenaren van de gemeente, wel even zoet zijn met het uitzoeken van deze bedagen.

      Rest mij één vraag.
      Wat nu als één lid van het college wel erg veel "Overhead"-kosten heeft gemaakt, maar deze wel keurig netjes heeft gemeld?

      Ik heb niets tegen het stellen van deze vraag, sterker nog... ik ben wel benieuwd naar de antwoorden, maar is het politiek wel relevant?
      Er ligt immers geen verplichting op het college om op zichzelf te bezuinigen. Hooguit een morele plicht.

      De vragen van de LPM zij overigens nog niet online te vinden, vandaar dat de link naar deze art. 39 RvO vragen nog even ontbreekt, maar zo snel deze link beschikbaar is zal ik hem HIER vermelden.

      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Jimmy Bastings nieuwe voorzitter CDjA Maastricht

        De jongerenafdeling van het Maastrichtse CDA heeft sinds 1 maart 2012 een nieuwe voorzitter.
        Het betreft de 19 jarige student Gezondheidswetenschappen, Jimmy Bastings.
        Jimmy Bastings volgt Egmond Evers op.

        Bastings over zijn nieuwe rol als voorzitter van CDjA Maastricht:
        “Ik ben enorm blij dat ik ben gekozen tot voorzitter van CDjA Maastricht. Ik wil in die rol een brug slaan tussen politiek en maatschappij. Uiteraard met behulp van het voltallige bestuur van CDjA Maastricht en onze leden”.

        Fractievoorzitster Vivianne Heijnen van CDA Maastricht over deze bestuurswisseling:
        "Het is geweldig dat de jongerenafdeling van CDA Maastricht met hernieuwde energie aan de slag gaat in onze stad. Het vormt een mooie aanvulling op de vernieuwingsslag die volop bezig is binnen de afdeling. Het stemt positief dat het CDjA -onder de bezielende aanvoering van Jimmy Bastings- de stem van de Maastrichtse jongeren binnen onze afdeling zal vertolken. Ik wens het CDjA Maastricht namens de fractie dan ook veel succes toe!"

        Naast Bastings nemen ook Remy Luyten en Vera Verheggen zitting in het nieuwe bestuur van het CDjA Maastricht. Zij vervullen respectievelijk de functie van penningmeester en secretaris.

        (Bron: CDA Maastricht)
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Kitty Nuyts van de Liberale Partij Maastricht (LPM) heeft art. 39 RvO-vragen gesteld aan het college met als onderwerp
          "Bezuinigt het College ook?"

          De LPM stelt het navolgende:
          De Gemeenteraad heeft besloten om € 150.000 op zichzelf te bezuinigen. Bezuinigt het College ook?
          Die vraag heeft de Liberale Partij Maastricht het College al diverse malen gesteld, kortom volgt het College het voorbeeld van de Raad, of blijft het College wijselijk haar mond houden?
          Daarom stellen wij art. 39 RvO vragen m.b.t. het kostenplaatje van het College en vragen we waar het College op zou kunnen en willen bezuinigen.

          Vervolgens stelt de LPM dus vragen over het salaris, diverse premies, onkostenvergoedingen en andere "Overhead"-kosten van de diverse leden van het college van B&W.

          Voorts wil de LPM o.a. weten hoeveel (externe) ondersteuning ieder lid van het college heeft genoten en wat de kosten hiervan waren.
          Ik denk dat het college, althans de ambtenaren van de gemeente, wel even zoet zijn met het uitzoeken van deze bedagen.

          Rest mij één vraag.
          Wat nu als één lid van het college wel erg veel "Overhead"-kosten heeft gemaakt, maar deze wel keurig netjes heeft gemeld?

          Ik heb niets tegen het stellen van deze vraag, sterker nog... ik ben wel benieuwd naar de antwoorden, maar is het politiek wel relevant?
          Er ligt immers geen verplichting op het college om op zichzelf te bezuinigen. Hooguit een morele plicht.

          De vragen van de LPM zij overigens nog niet online te vinden, vandaar dat de link naar deze art. 39 RvO vragen nog even ontbreekt, maar zo snel deze link beschikbaar is zal ik hem HIER vermelden.


          Schriftelijke vragen ex artikel 39

          1. Hoeveel kost het College van B&W aan salarissen per maand en per jaar, eindejaarsuitkering, pensioen, s.v.p. uitsplitsen naar persoon in 2010 en 2011.
          2a. Hoeveel ontvangt c.q. declareerde het College van B&W aan vaste c.q. variabele onkosten(vergoeding), per maand en in de jaren 2010 en 2011 (s.v.p. uitsplitsen per persoon) en benoem het totale bedrag voor B&W.
          2b. Welke onkosten mogen onder deze vergoeding worden gedeclareerd?
          3. De vraag heeft betrekking op 2010 en 2011. Hoeveel gaf het College van B&W uit aan:
          - gratis maaltijden/lunches tijdens werktijd;
          - blackberries/laptobs/i pads etc;
          - cursussen (benoem ze ook);
          - "heidagen";
          - afscheid wethouders (uitsplitsen naar persoon);
          - congressen/symposia/beursen (benoem ze ook);
          in het buitenland;
          - congressen/symposia/beursen in Nederland;
          - relatiegeschenken;
          - congressen/symposia door het College georganiseerd;
          - congressen/symposia/beursen/cursussen in Nederland en buitenland door de ambtenaren bezocht/gevolgd;
          -` andere zaken die vermeldenswaardig zijn.
          4a. Hoeveel kost het wagenpark van het College van B&W per jaar; svp een vergelijking met de Colleges van 1998 t/m 2012 met uitsplitsing per persoon.
          4b. Zelfde vraag voor kosten t.b.v. chauffeurs.
          5. Hoeveel heeft het College van B&W in 2011 uitgegeven aan reizen, overnachtingen, diners en aanverwante kosten s.v.p. uitsplitsen per persoon en het totale bedrag aangeven.
          6. Hoeveel heeft het College in 2010 en 2011 uitgegeven aan PR (TV Maastricht, advertentiekosten) t.b.v. projecten/activiteiten/werkzaamheden?
          7. hoeveel communicatieadviseurs heeft het College van B&W (s.v.p. uitsplitsen per persoon) en welk bedrag aan kosten is hiermee gemoeid? Noem het totale bedrag.
          8. Welke vorm van andere ondersteuning dan de ondersteuning van 1500 ambtenaren geniet het College van B&W nog en welk bedrag is hiermee gemoeid? Inschakeling externe onderzoeksbureaus/deskundigen/adviseurs etc s.v.p. per persoon en noem het totale bedrag.
          9. Hoe hoog bedraagt het budget en gemaakte kosten voor activiteiten of andere zaken voor het College, die nog niet zijn genoemd ?
          10. Heeft het College ook al uit eigen beweging nagedacht om op zichzelf te bezuinigen?
          11a. Is het College bereid om een gebaar naar de burgers van Maastricht te maken door met een bezuinigingsvoorstel te komen?
          11 b. Welke kosten/uitgaven acht het College in deze tijd van economische crisis niet meer (ethisch) verantwoord?
          11 c. Op welke posten zou het College bereid zijn op zich zelf te bezuinigen en voor welk bedrag.
          11 d. Op welke termijn kunnen Raad en burgers uw bezuinigingsvoorstellen en het bedrag dat daarmee gemoeid is, verwachten ?
          Hoogachtend,
          namens de Liberale Partij Maastricht
          Kitty Nuyts
          http://maastricht.dichtbij.nl/stad/k...-en-wethouders

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Kitty Nuyts van de Liberale Partij Maastricht (LPM) heeft art. 39 RvO-vragen gesteld aan het college met als onderwerp
            "Bezuinigt het College ook?"

            De LPM stelt het navolgende:
            De Gemeenteraad heeft besloten om € 150.000 op zichzelf te bezuinigen. Bezuinigt het College ook?
            Die vraag heeft de Liberale Partij Maastricht het College al diverse malen gesteld, kortom volgt het College het voorbeeld van de Raad, of blijft het College wijselijk haar mond houden?
            Daarom stellen wij art. 39 RvO vragen m.b.t. het kostenplaatje van het College en vragen we waar het College op zou kunnen en willen bezuinigen.

            Vervolgens stelt de LPM dus vragen over het salaris, diverse premies, onkostenvergoedingen en andere "Overhead"-kosten van de diverse leden van het college van B&W.

            Voorts wil de LPM o.a. weten hoeveel (externe) ondersteuning ieder lid van het college heeft genoten en wat de kosten hiervan waren.
            Ik denk dat het college, althans de ambtenaren van de gemeente, wel even zoet zijn met het uitzoeken van deze bedagen.

            Rest mij één vraag.
            Wat nu als één lid van het college wel erg veel "Overhead"-kosten heeft gemaakt, maar deze wel keurig netjes heeft gemeld?

            Ik heb niets tegen het stellen van deze vraag, sterker nog... ik ben wel benieuwd naar de antwoorden, maar is het politiek wel relevant?
            Er ligt immers geen verplichting op het college om op zichzelf te bezuinigen. Hooguit een morele plicht.

            De vragen van de LPM zij overigens nog niet online te vinden, vandaar dat de link naar deze art. 39 RvO vragen nog even ontbreekt, maar zo snel deze link beschikbaar is zal ik hem HIER vermelden.

            Waar dit land aan ten ondergaat?
            Overheid en Overhead!

            De OVERHEID helemaal opheffen zal onmogelijk zijn.
            De OVERHEAD beperken is zeer wel mogelijk!

            Ik vind het dan ook helemaal niet vreemd dat mevrouw Kitty Nuyts als eerste stap naar bezuiniging de overhead(kosten) duidelijk wil hebben. Om vervolgens kijken waar er effectief het beste op bezuinigd kan worden. Het is economisch gezien geenszins verstandig om te (blijven) bezuinigen op de gewone burgers of deze fiscaal te blijven beslasten. Het besteedbaar inkomen van de burger mag en moet zeker in tijden van terug lopende conjunctuur (zoveel mogelijk) onaangetast blijven. Besteden betekend immers de economie aanjagen!

            Het zou van de gekken zijn als in sobere tijden bestuurders niet zouden moeten matigen/bezuinigen! Dit is eigenlijk DE plaats om te beginnen met matigen/bezuinigen, hier kan het zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de samenleving èn het economisch model.

            Opmerking


            • je zou bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van fietsplan
              bedrijven.

              zelfs de electr fiets valt er onder.(wordt je niet moe)

              het is maar een voorbeeldje.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                je zou bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van fietsplan
                bedrijven.

                zelfs de electr fiets valt er onder.(wordt je niet moe)

                het is maar een voorbeeldje.
                Als je dan toch wil bezuinigen kan je beter alleen normale fietsen nemen. Die zijn een stuk goedkoper en een beetje extra beweging kan echt geen kwaad. Het is niet zo alsof raadsleden nou zo'n fysiek intensief beroep hebben
                Wie niet gelukkig is waar hij is, zal dat ook niet zijn waar hij heengaat.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Sjengske75 Bekijk bericht
                  Als je dan toch wil bezuinigen kan je beter alleen normale fietsen nemen. Die zijn een stuk goedkoper en een beetje extra beweging kan echt geen kwaad. Het is niet zo alsof raadsleden nou zo'n fysiek intensief beroep hebben

                  NEEEEEEEEEE, vooral niet te veel beweging want dan eten ze nog meer op hun BBQ en dan gaat daar weer meer geld aan op.

                  Last edited by Pier; 15 december 2014, 19:55. Reden: Verwijderen foto ivm ontbreken auteursrecht

                  Opmerking


                  • Oet eige ervaring, oftewel mèt eige ouge gezeen:
                    Diverse wèthawwers, secretaresses en bodes vaan 't stadhoes koume mèt de fiets of loupend naor hun wèrrek.

                    Die geve dus al 't good veurbeeld.
                    Kompleminte, Pieke

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                      Oet eige ervaring, oftewel mèt eige ouge gezeen:
                      Diverse wèthawwers, secretaresses en bodes vaan 't stadhoes koume mèt de fiets of loupend naor hun wèrrek.

                      Die geve dus al 't good veurbeeld.
                      Nu de burgemeester nog!!

                      Opmerking


                      • Hoeveel fietsen kan je eigenlijk van zo'n dikke mercedes kopen....
                        Wie niet gelukkig is waar hij is, zal dat ook niet zijn waar hij heengaat.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                          Oet eige ervaring, oftewel mèt eige ouge gezeen:
                          Diverse wèthawwers, secretaresses en bodes vaan 't stadhoes koume mèt de fiets of loupend naor hun wèrrek.

                          Die geve dus al 't good veurbeeld.

                          Het roept de interessante vraag op: Declareren ze hiervoor auto- of fietskilometers?
                          Last edited by Painterartist; 9 maart 2012, 17:58.

                          Opmerking


                          • De hoeveel vraag van Sjenkske75 is heel veel, de stalling op de markt kan je er al goed mee vullen. En je kan veel mensen blij maken die in de schulden zitten en die voor hun kinderen geen fiets kunnen kopen of nog meer in de schulden komen te zitten als de dat wel gaan doen.
                            Dit bracht me gelijk op een andere vraag, hoeveel personen kunnen per dag eten van de vlam van Minckeleers (het symbool van verkwisting)?
                            Antwoord:
                            De vlam kost per dag 110 euro (onderhoudskosten niet meegerekend), hiervan kunnen ongeveer 15 personen per dag van eten. als ik goed kan rekenen...
                            De vlam brandt nog steeds. Als u nog eens in de vlam kijkt, denkt hier eens aan en dan mag u ook denken aan de mooie auto met luxe accessoires van de burgemeester. Het denken is gratis.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                              Nu de burgemeester nog!!
                              Dee kump loupend, woent toch um d'n hook.
                              Kompleminte, Pieke

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
                                Het roept de interessante vraag op: Declareren ze hiervoor auto- of fietskilometers?
                                Dink 't neet, is binne de stad.
                                Kompleminte, Pieke

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X