Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Ja, het was vanochtend ook al op de radio. Mestreech is haast dagelijks in het nieuws de laatste tijd...

    Opmerking


    • #47
      Maar... waar blijven de positieve berichten uit Maastricht ????

      Opmerking


      • #48
        College valt.... informateur Hans Kasper

        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Onze Pierlementair medewerker zal ons straks waarschijnlijk alle sappige details uit de doeken doen.
        Dat gaat tegenvallen Olijfje.... helaas.

        De reden is dat er niets nieuws te melden valt.
        Even voor de chronologie.
        Op 22 september eindigt het hoofdstuk "Luc Winants", maar begint het hoofdstuk "Peter Geelen" (fractievoorzitter CDA).
        Let op wat ik zeg!!
        Het zijn hoofdstukken in een grote klucht. Er zit dus een causaal verband tussen de hoofdstukken.

        Al op 22 september, ik heb het nog even nagelezen, heb ik NIET vermeld, nav het aftreden van Luc Winants, dat toen al in de zaal het gerucht ging dat 'het CDA' uit het college zou moeten verdwijnen ten faveure van GroenLinks en VVD.
        Achteraf kan ik me nu voor mijn kop slaan dat ik dit toen niet meldde. Anderzijds waren de signalen toen nog veel te vers en wellicht niet geheel betrouwbaar, dacht ik.....:(

        De signalen van een crisis in het college worden daarna met de dag sterker en uiteindelijk pas op 9 oktober schrijf ik in mijn persoonlijke analyse (#46) dat vrijwel alle 'deskundigen' het er over eens zijn dat het CDA in het college zal worden vervangen door GL en de VVD.
        Alleen de weg daar naar toe was toen nog niet precies uitgestippeld. Er waren een paar varianten.
        Nu moet ik zeggen dat ik op 6 okt. 2010 voor het eerst hoorde dat er een variant was waarin de PvdA de stekker eruit zou trekken.
        Ik vond dat toen een niet logische variant en heb dat uiteraard gecontroleerd. Slechts Ć©Ć©n ander contact kwam met die variant.
        De meesten gingen er gewoon vanuit dat het CDA "vrijwillig" zou opstappen.

        Op 2 oktober was er 'n forumlid dat in een andere thread nog het navolgende opperde
        Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
        (..) Al dacht ik dat de Limburger het laatste nieuws publiceerde. Niet dus.
        Inderdaad NIET DUS!!!
        Op 9 oktober somde ik alle mogelijke scenario's op waaronder
        En dan is er nog een optie.
        Een kleine groep heeft het over het feit dat de PvdA vrijwillig vertrekt uit het college.
        Het scenario zou dan voor de rest min of meer hetzelfde zijn.
        Maar dan is wel Jacques Costongs en Albert Nuss wethouder en politicus af. Zeker voor Nuss zou dit wreed zijn. Maar ja, er zijn altijd onschuldige slachtoffers te betreuren.
        Tot op dat moment was dit nieuws nog niet 'gebracht'.
        Pas op 13 oktober verschijnt er in DDL een opsomming van de reeds door mij genoemde scenario's, met daarbij ook de mogelijkheid dat de PvdA de stekker eruit trekt.
        Voor degene die van puzzelen houdt en mijn stuk (#46) wil vergelijken met het 'nieuws' van DDL, 4 dagen later,.... Zoek de tien verschillen

        Begin deze week komt er een persbericht van de gemeente Maastricht waarin men zegt te verwachten dat men eind van de week de problemen binnen het college verwacht te hebben opgelost.....

        Vrijdagochtend, 15 oktober 2010, trekt de PvdA de stekker uit het college.

        En dat was het dan.
        Ik ben de hele avond op zoek geweest naar een leuker verhaal dan een kille opsomming van de feiten, maar IK heb NU niet veel nieuws te melden.
        Dit heeft 2 belangrijke oorzaken.
        Ten eerste is er feitelijk geen sprake van een nieuwsfeit, immers men had dit echt wel kunnen zien aankomen en ten tweede heb ik een sappig verhaaltje over de PvdA gehoord dat ik niet kan publiceren omdat het, op dit moment, gewoon niet te verifiƫren valt bij de meest betrokkenen.

        Maar laat ik een tipje van de sluier lichten.
        DDL (Stefan Gybels) berichte op donderdag 14 oktober 2010 in een politiek commentaar dat oud PvdA wethouder Jean Jacobs zich bedankt heeft als PvdA lid uit onvrede met de huidige koers.
        Ik kom daar op terug!!!
        Het heeft er nu alle schijn van dat de PvdA fractie een cruciale fout heeft begaan en haar hand heeft overspeeld.
        Ik moet even alles goed ordenen, maar beloof dat, wanneer ik het verantwoord rond krijg, er een sappig verhaal volgt....

        Tot slot nog even dit.
        Burgemeester Jan Mans heeft Hans Kasper gevraagd om als informateur aan de slag te gaan in Maastricht.
        Maandag gaat Hans Kasper aan de slag.
        Wie is hij?
        Voor degene die hem (nog) niet kent.
        HIER blijkt dat hij deel uitmaakt van een serieuze club en HIER van een wat minder serieuze club.
        Voor de rest valt te melden dat Prof. dr. Hans Kasper al sinds de oprichting van de economiefaculteit (1985) verbonden is aan de Universiteit Maastricht.
        In 1989 werd hij benoemd tot hoogleraar Marketing en Marktonderzoek.
        Sinds 1996 is hij als wetenschappelijk directeur van regionaal economisch onderzoeksbureau Eā€™til werkzaam.
        De leerstoel waaraan hij verbonden is heet sinds 2008
        ā€˜Consumentengedrag van ouderenā€™.

        De Senioren Partij Maastricht (SPM) is dus verzekerd van een nieuw plaatsje in het college....

        Er volgt zeker nog een hoofdstuk.....
        Last edited by Pier; 16 oktober 2010, 01:17.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Hans Kasper: (...). Voor degene die hem (nog) niet kent: HIER blijkt dat hij deel uitmaakt van een serieuze club en HIER van een wat minder serieuze club. (...)
          Maakte Pier een foutje, zette hij ons met opzet op het verkeerde been of heeft hij van die tweede 'club' geen al te hoge pet op?
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Hans: De leerstoel waaraan hij verbonden is heet sinds 2008 ā€˜Consumentengedrag van ouderenā€™. De Senioren Partij Maastricht (SPM) is dus verzekerd van een nieuw plaatsje in het college....
          Ik denk dat het ook andersom zou kunnen zijn: juist door zijn kennis van het te verwachten consumentengedrag van ouderen zou hij de rest van de fracties wat kunnen bijscholen?

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
            Maakte Pier een foutje, zette hij ons met opzet op het verkeerde been of heeft hij van die tweede 'club' geen al te hoge pet op?
            Dit was zeker geen fout !!!
            Het was Pierlementair cynisme !!!

            (@ Olijfje...... Pierlementair..... knap bedacht!! Waarvoor dank )
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              DDL (Stefan Gybels) berichte op donderdag 14 oktober 2010 in een politiek commentaar dat oud PvdA wethouder Jean Jacobs zich bedankt heeft als PvdA lid uit onvrede met de huidige koers.
              Dat bericht heb ik gemist! Ik kan het ook niet terugvinden op DDL. Zou Stefan Gybels te vroeg uit de school geklapt hebben en het bericht verwijderd/aangepast hebben?

              Edit: na wat zoeken toch gevonden: http://www.limburger.nl/article/2010...sterk_verdeeld
              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              Ik kom daar op terug!!!
              Can't wait, Pier
              Last edited by El Loco; 16 oktober 2010, 16:23.

              Opmerking


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                Dat bericht heb ik gemist! Ik kan het ook niet terugvinden op DDL. Zou Stefan Gybels te vroeg uit de school geklapt hebben en het bericht verwijderd/aangepast hebben?

                Edit: na wat zoeken toch gevonden: http://www.limburger.nl/article/2010...sterk_verdeeld

                Can't wait, Pier
                Het door mij bedoelde commentaar staat HIER
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #53
                  Breaking NEWS !!!

                  Zojuist van verschillende zijden het bericht ontvangen dat
                  Simona MAASSEN per onmiddellijk de VVD fractie is uitgezet cq heeft verlaten.

                  Simona flirt met het CDA, maar het CDA houdt voorlopig de boot af.


                  Later meer.....
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #54
                    Breaking News

                    Volgens nu.nl is de voorzitter van het CDA - Peter Geelen - afgetreden, al blijft hij wel lid van de fractie. Jos Gorren neemt tijdelijk het voorzitterschap waar. Niet zo'n leuk sfeertje daar, in de Raad...

                    Opmerking


                    • #55
                      Nee, helaas!
                      Komt er nog wel een nieuwe fractie voor het aantreden van Onno Hoes?
                      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                      Opmerking


                      • #56
                        Je bedoelt een nieuwe RAAD? Als het maar niet zo eindeloos lang gaat duren als met het nieuwe kabinet!

                        Opmerking


                        • #57
                          Primeur: lege plekken bij de sleuteloverdracht 2011. Wel veel "groete en klein oonbekinde" aanwezig.

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                            Je bedoelt een nieuwe RAAD? Als het maar niet zo eindeloos lang gaat duren als met het nieuwe kabinet!
                            Als de RAAD verandert, verandert volgens mij ook het college van B&W!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #59
                              Jawel, dat klopt. Maar schreef je niet 'fractie'?

                              Opmerking


                              • #60
                                Even de (tussen)balans opmaken.

                                - Peter Geelen treedt terug als fractievoorzitter CDA
                                - Simona Maassen is uit de VVD fractie
                                - PvdA fractie trekt stekker uit het college
                                - We krijgen een nieuwe burgemeester per 1 november 2010
                                en
                                - binnen de gelederen van de PvdA Maastricht woedt ook een machtsstrijd.

                                Wie durft nu nog te beweren dat het saai is rond het Maastricht stadhuis ???

                                Wel grappig dat L1, DDL en de landelijke media nog niets melden over de ontwikkelingen in de VVD fractie......
                                Ik hoor net dat er morgen een persbericht over de kwestie "Simona Maassen" naar buiten wordt gebracht.

                                Lijkt mij dat bovenstaande ontwikkelingen een leuke uitdaging zijn voor informateur Hans Kasper voor de vorming van een stabiel nieuwe college.

                                Ik zie in deze ontwikkelingen een aanzet tot een
                                CDA, SPM, D66, GL en VVD college.

                                VVD en CDA stellen binnen hun fracties orde op zaken en creƫren daardoor een stabiele basis.
                                PvdA heeft het nakijken.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X