Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreech kort&klein in 't nuijts

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Commissie Naamgeving

    Commissie Naamgeving (voorheen bekend als de Straatnamencommissie).

    Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij bij besluit van 9 maart 2010 - gezien het voorstel van de Commissie Naamgeving van 2 februari 2010 en gelet op het bepaalde in de Verordening naamgeving en nummering Maastricht 2004:
    • De parkzone tussen de stadsdelen Caberg en Malpertuis benoemen als 'Viegenpark', zoals deze op de bij dit besluit behorende tekening is aangegeven met een groene kleur.
    • De parkzone gelegen langs de Via Regia vanaf de rotonde Porseleinstraat-Nobellaan tot aan de Schepelruwe en grenzend aan het stadsdeel Malpertuis benoemen als 'Van de Vennepark-noord', zoals deze op de bij dit besluit behorende tekening is aangegeven met een gele kleur.
    • De parkzone gelegen langs de Via Regia vanaf de rotonde Porseleinstraat-Nobellaan tot aan de Dousbergweg en grenzend aan het stadsdeel Pottenberg benoemen als 'Van de Vennepark-zuid', zoals deze op de bij dit besluit behorende tekening is aangegeven met een blauwe kleur.
    • De parkzone tussen de stadsdelen Pottenberg en Belfort benoemen als 'Dingemanspark', zoals deze op de bij dit besluit behorende tekening is aangegeven met bruine kleur.
    • De verbindingsstraat tussen de Wycker Grachtstraat en de Lage Barakken en de verbindingsstraat tussen deze straat en de Bourgognestraat te benoemen als 'Annunciatenklooster', zoals deze op de bij dit besluit behorende tekening no. 275A DO 003 met een groene kleur zijn aangegeven.
    • De verbindingsweg tussen de Kobbesweg en de Gronsvelderweg, voorheen bekend onder de namen Hubert van Doornelaan en Vogelzang, te veranderen in de 'Gerd Leersweg', zoals deze op de bij dit besluit behorende tekening no. 303H GL 0104 met een goudgele kleur zijn aangegeven.
    • Het verbindingspad tussen de Edisonstraat en de Franklinstraat benoemen als 'Graham Bellpad', zoals deze met een groene kleur op de bij dit besluit behorende tekening is aangegeven.


    +*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+

    De commissie Naamgeving is voornemens om de Hubert van Doornelaan en Vogelzang per 01-04-2010 in te trekken en de tussen Kobbesweg en Gronsvelderweg gelegen weg te benoemen als Gerd Leersweg.
    Het College van Burgemeester en Wethouders heeft zich aan dit besluit geconformeerd d.d. 9-3-2010.
    Ik mag u namens de commissie Naamgeving feliciteren met het vernoemen van een straat naar oud burgemeester Gerd Leers dat op initiatief van u als Buurtraad van bedrijventerrein 'De Karosseer', die met dit verzoek gekomen is, genomen is.
    Tevens zal het voormalige verkoopkantoor van Rederij Stiphout volledig worden ingericht als buurtontmoetingscentrum, teneinde de sociale cohesie tussen de bewoners onderling van 'De Karosseer' te versterken, en anderzijds de relatie tussen bewoners en overheidsdienaren te verbeteren, en daar waar nodig is, bij te sturen.
    Het gebouw zal daartoe de toepasselijke naam krijgen van Genoveefdomein, als eerbetoon voor de onvoorwaardelijke steun die de heer Gerd Leers heeft mogen ontvangen van zijn echtgenote Genoveef Leers-Poelmans tijdens zijn periode als burgemeester van Maastricht zijnde.

    Namens het college van burgemeester en wethouders van Maastricht,
    medewerker sector Vergunnen, Toezicht en Handhaven,
    secretariaat commissie Naamgeving,



    © Kenneth Tan



    Buurtontmoetingscentrum 'Genoveefdomein'.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • Genoveefdomein etc.

      Een deel van het bericht is inmiddels ook elders geplaatst, olijfje. Overigens dacht ik dat de gemeente Maastricht geen straatnamen gaf aan nog levende personen? Gerd heeft wat op zijn geweten!

      Heeft iedereen inmiddels in de smiezen dat de tekst 'onder de streep' door Sjef als 1 april-grap uit de duim gezogen werd?

      Opmerking


      • Komt dat op de kruising met de Wouter Bosweg en de Camiel Eurlingsweg?
        Don't PRESS me....

        Opmerking


        • Kennelijk hebben ook wij een portie ongeremde gekken binnen de stadsgrenzen. Als er eens wat minder geld werd besteed aan commissies en interimmanagers en wat meer aan psychiatrische opvang?

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
            Kennelijk hebben wij ook een portie ongeremde gekken binnen de stadsgrenzen. Als er eens wat minder geld werd besteed aan commissies en interimmanagers en wat meer aan psychiatrische opvang?
            Clio, ben het volledig met jou eens. Kan ik mijn oude baan weer oppakken en dit soort incidenten proberen te voorkomen. Preventie, persoonlijke begeleiding en nazorg zijn begrippen die niet meer op het heil van de betroffenen zijn gericht maar op het in de lucht houden van instanties.

            Opmerking


            • Open Monumentendagen 2010

              Dit jaar is het landelijke thema van de Open Monumentendagen 'De smaak van de negentiende eeuw'. Het lijkt op het eerste gezicht een wat bevreemdende titel, want de aandacht is vooral gericht op het eerste kwart van de twintigste eeuw. Maar die nieuwe architectuur etc. greep terug naar een eerder tijdperk, van vóór 1900.

              In het Maastrichtse programma komen we wat oude bekenden tegen: locaties die ook in vroeger jaren wel aan de orde kwamen. Dat is natuurlijk geen enkel probleem voor wie aan die locatie nog niet eerder toekwam, of wie ze opnieuw wil bezoeken. (Zò vaak kan dat immers niet). Er zijn echter ook evenementen die speciaal voor deze gelegenheid zijn opgezet en ook voor de doorgewinterde liefhebber iets nieuws brengen. Kijk, vergelijk en haast u herwaarts!

              Zie ook: overzicht programma Open Monumentenweekend 2010

              Opmerking


              • Brand in Beatrixhaven

                Een pittig brandje in de Beatrixhaven is niet voor woensdag geblust!

                http://www.nu.nl/binnenland/2337954/blussen-brand-maastricht-kan-nog-dagen-duren.html

                Opmerking


                • Vooral inwoners van Meerssen schijnen er last van te hebben. Tja, nu weten ze wat het betekent om onder de rook van Maastricht te wonen...

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                    Op maandag 4 oktober wordt er een informatiebijeenkomst gehouden over mogelijk tweerichtingsfietsverkeer in de Brusselsestraat.
                    Ik word al jaren gehinderd door tegenmoetkomende fietsers in de Brusselsestraat. Wou je zeggen dat die daar al die tijd in overtreding waren? :(

                    Opmerking


                    • Vandaag in De Limburger: Ministerraad benoemt Hoes

                      Den Haag- De ministerraad heeft gisteren ingestemd met de benoeming van VVDér Onno Hoes als burgemeester van Maastricht.
                      De benoeming van Hoes ( 49 ), die nu nog gedeputeerde is in Noord-Brabant, gaat in per 1 november. Hoes werd twee weken geleden met grote meerderheid van stemmen door de gemeenterraad voorgedragen als opvolger van gerd Leers. Hij wordt de eerste niet-confessionele burgemeester van Maastricht sinds de oorlog.

                      Opmerking


                      • Ja Olijfje, ik moet mij nog helemaal bijlezen na de vakantie. Ik ben dus nog traag van begrip vandaag. Al dacht ik dat de Limburger het laatste nieuws publiceerdee. Niet dus.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
                          (..) Al dacht ik dat de Limburger het laatste nieuws publiceerdee. (..)

                          Oepss Dorus...... dit voelt als een mes in de rug
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Boekhandel Selexyz vraagt surseance van betaling aan

                            Boekhandel Selexyz vraagt surseance van betaling aan. Dit maakte het bedrijf donderdag bekend.






                            Volgens Selexyz, bekend van boekhandels als Donner in Rotterdam, Scheltema in Amsterdam en Verwijs in Den Haag, konden de bank en de crediteuren het niet eens worden met een potentiële nieuwe investeerder.
                            Ondanks de relatief goede resultaten in winkel- en internetomzet van de Boekenweek is er volgens het bedrijf onvoldoende geld in kas om de winkelhuur en salarissen te kunnen betalen. Daarom is besloten uitstel van betaling aan te vragen.

                            Bron: RTL Nieuws.nl

                            Heb je nog cadeaubonnen van Selexyz? Ik zou ze maar besteden.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Boekhandel Selexyz vraagt surseance van betaling aan.

                              Heb je nog cadeaubonnen van Selexyz? Ik zou ze maar besteden.
                              Breur, Merci voor het goed idee.

                              Inleveren kan vanaf maandag, m.a.w. ná de prijsuitreikingen van zondag 25 maart dus.
                              Mestreechter Geis mage beleve
                              en dat door te kinne geve.
                              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                              Opmerking


                              • Zelf denk ik echter, dat deze bonnen niet meer geaccepteerd worden

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X