Hoe het werkelijk zit met de ingediende moties in 2011-2012
Zoals Wim54 eerder ook al aangaf is niemand perfect.
Ook heb ik Sjak Planthof inmiddels een mail gestuurd, maar heb ik helaas nog geen antwoord.
Dat hoeft niet te betekenen dat Sjak niet wil reageren, maar misschien is hij gewoon met vakantie.
Inmiddels heb ik wel nog wat aanvullende informatie.
In het "raadsjaar" 2011-2012 heeft de CVP, buiten de al genoemde 2 moties, ook onderstaande moties nog ingediend.
01-11-2011 vergoeding vervoerskosten Dierenambulance (verworpen)
01-11-2011 betaalde fietsenstallingen (toezegging)
22-11-2011 tegemoetkoming SMI Kinderopvang (ingetrokken)
20-12-2011 afschaffen inkomensgrens WMO (verworpen)
Dat brengt het totaal van deze éénmansfractie op 7 !!
Per hoofd van de fractie de hoogste score dus. Ere wie ere toekomt
Bovendien is het natuurlijk onzinnig om een coalitiepartij, zoals de PvdA, te vergelijken met een oppositiepartij, bijvoorbeeld het CDA.
Achter de schermen heeft een coalitiepartij (meestal) al lang en breed met de coalitie EN de wethouder(s) gesproken over de haalbaarheid van de in te dienen motie(s).
Daarom scoort een coalitiepartij per definitie veel hoger dan een oppositiepartij.
Als er in Maastricht echt sprake van dualisme zou zijn, hetgeen wel de bedoeling is, dan zou de door Sjak Planthof aangedragen statistiek er vermoedelijk heel anders uit zien
Dus, zonder dat Sjak het waarschijnlijk beseft, stelt hij hier wel het dualisme aan de kaak
Gelukkig is er nog Mestreech Online om Sjak een beetje op weg te helpen
Oorspronkelijk geplaatst door Pier
Bekijk bericht
Ook heb ik Sjak Planthof inmiddels een mail gestuurd, maar heb ik helaas nog geen antwoord.
Dat hoeft niet te betekenen dat Sjak niet wil reageren, maar misschien is hij gewoon met vakantie.
Inmiddels heb ik wel nog wat aanvullende informatie.
In het "raadsjaar" 2011-2012 heeft de CVP, buiten de al genoemde 2 moties, ook onderstaande moties nog ingediend.
01-11-2011 vergoeding vervoerskosten Dierenambulance (verworpen)
01-11-2011 betaalde fietsenstallingen (toezegging)
22-11-2011 tegemoetkoming SMI Kinderopvang (ingetrokken)
20-12-2011 afschaffen inkomensgrens WMO (verworpen)
Dat brengt het totaal van deze éénmansfractie op 7 !!
Per hoofd van de fractie de hoogste score dus. Ere wie ere toekomt
Bovendien is het natuurlijk onzinnig om een coalitiepartij, zoals de PvdA, te vergelijken met een oppositiepartij, bijvoorbeeld het CDA.
Achter de schermen heeft een coalitiepartij (meestal) al lang en breed met de coalitie EN de wethouder(s) gesproken over de haalbaarheid van de in te dienen motie(s).
Daarom scoort een coalitiepartij per definitie veel hoger dan een oppositiepartij.
Als er in Maastricht echt sprake van dualisme zou zijn, hetgeen wel de bedoeling is, dan zou de door Sjak Planthof aangedragen statistiek er vermoedelijk heel anders uit zien
Dus, zonder dat Sjak het waarschijnlijk beseft, stelt hij hier wel het dualisme aan de kaak
Gelukkig is er nog Mestreech Online om Sjak een beetje op weg te helpen
Opmerking