Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Lijsttrekkersdebat NOS

    Nou, zojuist, tussen 19.00 uur en 20.00 uur, het eerste debat gezien tussen TON (Verdonk), PvdD (Thieme) en SGP (Van der Staaij).


    Deze drie partijen vallen per definitie al af

    Thieme was redelijk irritant, door overal 'duurzaam' voor te zetten.
    Verdonk begon over in de motoren van een vliegtuig vliegende vogels als een item betreffende 'veiligheid' en
    Van der Staaij heb ik helemaal niet gehoord........

    Hoop dat het na 20.00 uur wat meer spektakel oplevert.
    Last edited by Pier; 8 juni 2010, 19:31.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Briljante samenvatting, Pier, waarvoor mijn dank!

      Opmerking


      • Het grote slotdebat van de NOS is voorbij. Feitelijk rest ons morgen dus alleen nog maar de echte stemming.

        Voor degene die het niet gezien heeft, ben ik overtuigd dat commentatoren met verstand zo dadelijk of morgenvroeg in de krant goede analyses hebben.

        Nu zullen de lezers het echter moeten doen met mijn commentaar

        Veel spektakel leverde het allemaal niet meer op.
        Ik vind het hard om te zeggen, maar volgens mij scoort GW toch het beste. Dat is wellicht ook niet moeilijk wanneer je populisme predikt.
        Maar wat GW wel moet worden nagegeven, is dat er tijdens dit debat bijna niet gesproken werd over het 'vreemdelingen- en allochtonenbeleid', maar hij toch wist te scoren.
        Hoe komt dit?
        Mn. D'66, GroenLinks en de VVD hebben het over 'kansarmen' waarmee ze bedoelen 'jonge mensen met veel (intellectuele) vaardigheden'. Deze mensen kunnen wel gekort worden, want die mensen moeten participeren op de arbeidsmarkt en hun programma's helpen hen daarbij.......
        Deze mensen hebben D'66, GL en de VVD helemaal niet nodig. Die mensen redden zich wel.
        En precies daarop scoorde GW en in mindere mate de SP en de PvdA.
        Want 'kansarmen' zijn in werkelijkheid namelijk mensen met een sociaal-economische achterstand en met nauwelijks vaardigheden, dan wel ouderen (in verzorgingshuizen).
        Net voor die groep komt de PVV, SP en ook wel de PvdA op.
        Dit kon GW heel goed verwoorden. Daarmee scoorde hij !!

        Ook, ik moet het helaas bekennen, deed Femke Halsema (GL) het goed in het debat.
        In een één-op-één debat tussen J.P. Balkenende (CDA) en Mark Rutte (VVD) vond ik dat JP het ook bijzonder goed deed.

        André Rouvoet (CU) vond ik persoonlijk zeer zwak en duidelijk de verliezer.
        Helaas was Emile Roemer (SP) vandaag ook niet zo goed, Mark Rutte was zelfs vrij zwak en Alexander Pechtold (D'66) zwalkte ook maar wat in de ruimte.
        Maar wellicht zien andere MO'ers dit anders ??? Dat horen/lezen we dan wel...

        Kortom, mijn analyse is dat GW ook vandaag won en JP het helemaal niet slecht deed. Ik vrees dat beiden morgen nog wat extra zetels weten in te pikken.

        Net voor ik dit bericht wilde posten kwam mijn zoon naar beneden. Hij had het debat (deels) boven op zijn kamer gevolgd.
        Hij zweefde tot vanavond ook nog steeds en neigde erg naar de PvdD (stom!?!, maar ja....), maar kwam nu met de gedachte naar beneden dat hij toch onder de indruk was van GW en dat hij morgen welicht PVV gaat stemmen.
        Ik bedoel maar...... Zo goed was 'hij'... :(

        Rest mij nog ongeveer 12 uur om mijn zoon van een domheid te behoeden.....
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • @ Pier: Al werd het bij mij uiteindelijk na veel twijfels de Partij voor de Dieren (en ja ik zou een heel lang verhaal kunnen houden waarom maar dat laat ik maar even ),ik ben blij dat we het in elk geval eens zijn dat het beter niet GW kan worden. Is het nog gelukt je zoon wat tegenargumenten te geven?

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Hofhuizen & van Dongen Bekijk bericht
            @ Pier: Al werd het bij mij uiteindelijk na veel twijfels de Partij voor de Dieren (en ja ik zou een heel lang verhaal kunnen houden waarom maar dat laat ik maar even ),ik ben blij dat we het in elk geval eens zijn dat het beter niet GW kan worden. Is het nog gelukt je zoon wat tegenargumenten te geven?
            Hallo Hofhuizen & van Dongen,
            leuk dat jij/jullie reageren. Voel ik me niet zo eenzaam hier op deze topic

            Ik heb zojuist mijn zoon begeleid tot aan het stemhokje en hem onderwijl diverse malen 'vaderlijk' toegesproken.
            Helaas werd ik na korte tijd al uit het stemhokje van mijn zoon verwijderd, toen de voorzitter van het stembureau zag dat ik de rechterarm van mijn zoon dwong naar de door mij gewenste partij........:(

            Maar goed,
            mijn zoon heeft mij verzekerd dat hij NIET op GW heeft gestemd, maar dat hij mijn vaderlijk advies heeft gevolgd.
            Dus als het goed is heeft ook de PvdD geen stem gekregen (spijtig voor jou/jullie), maar hebben we wel een stap... eh stem gezet richting een progressief kabinet.

            Ben overigens wel benieuwd naar argumenten waarom iemand op de PvdD stemt......
            Ik respecteer jou/jullie mening, maar kan dit echt niet vatten. Maar misschien ligt dat wel aan mij.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Nog een kleine twintig minuten voor de eerste prognoses komen.

              Toch waag ik een gok.
              De PvdA is de grootste partij geworden!
              GroenLinks :( doet het beter dan verwacht met zo'n 13-14 zetels.
              SP heeft op het laatst toch nog iets meer verloren en komt ook uit op 13 zetels, maar.........
              de PVV is de verrassing. Rond de 20 zetels

              Allerergste is dat er met geen mogelijkheid een coalitie kan worden gevormd, we 7 maanden lang in de (in)formatiefase zullen zitten en dat we begin febr. 2011 weer naar de stembus mogen

              Maar we zullen het zien....... nog 15 minuten voor de eerste prognose !!
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Eerste prognose op 21.00 uur

                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                Dan heb je vast werk hier
                Zojuist de eerste prognoses gezien........

                Ik heb dus gelijk. Geen coalitie mogelijk en de PVV staat nu al op 23 !!!!
                Let op mijn woorden, dat wordt alleen maar meer :(

                PvdA nu gelijk met de VVD op 31 zetels en het CDA op een historisch dieptepunt van 21 zetels
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Nou, gisteravond werd al door vele partijen met elkaar geflirt. Danspartners haalden hun balboekje uit een tas of binnenzak. Het eenzame jongetje uit de klas was er sluipend uitgebonjourd. Nu is het wachten op de eerste echtscheidingen na een avond van persoonsverheerlijking.

                  Opmerking


                  • De uitslag verkiezingen leden Tweede Kamer 2010 voor Maastricht:

                    http://www.volkskrant.nl/verkiezinge...ctionCode=TK10 .

                    Landelijk:

                    http://www.volkskrant.nl/verkiezingen/ .
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      Nu is het wachten op de eerste echtscheidingen na een avond van persoonsverheerlijking.
                      .... of men gaat stiekem vreemd, en laat de "partner" in het ongewisse...
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • Lange nacht.....

                        Vannacht tot 02.45 uur blijven in spanning en verbijstering blijven kijken....
                        Word ik vanmorgen eindelijk wakker is weer alles anders.

                        PvdD heeft wel 2 zetels, D'66 toch geen 11, maar 10 zetels en PVV doorgestoken naar 24 zetels (Ik zei het al gisteravond al in #184 )

                        Los daarvan is nu wel 'zeker' dat de VVD de grootste is.
                        Moet even alles laten bezinken........

                        Misschien ook tijd dat ik en veel anderen, misschien zelfs op de forum, eens aan zelfreflectie gaan doen of analyseren hoe het toch mogelijk is dat Limburg nu in handen is van de PVV.

                        **Zetelverdeling na 99,5% vd stemmen

                        CDA 21
                        PvdA 30
                        SP 15
                        VVD 31
                        PVV 24
                        GRLINKS 10
                        ChrUnie 5
                        D66 10
                        PvdD 2
                        SGP 2
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Daar begint het al !!!!

                          Nou proficiat PVV stemmers...... :(

                          AOW geen breekpunt meer voor Wilders

                          (Bron NU.NL, 10 juni 2010)

                          DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.

                          Hij erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen dat dit een ''nuancering'' van een eerder standpunt is.
                          Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is.


                          Nu houdt hij het erop dat het ''voor ons een heel belangrijk punt'' is. Een kabinet waarvan de PVV deel kan uitmaken, zou Wilders echter niet op dit punt laten schieten, zeker niet als dat een alternatief kan bieden aan een kabinet waarin het PvdA zou zitten.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Uitslag maastricht

                            hier nog een kaartje van limburg

                            "Schiek is miech dat.." maar niet heus :(
                            De LPF geschiedenis herhaald zich weer
                            Last edited by Rubke; 10 juni 2010, 12:34.
                            Fallor ergo sum

                            Opmerking


                            • Hoe is het mogelijk dat een mens zo ver van zichzelf kan vervreemden...

                              Als Trots op Nederland net zo veel aandacht had gekregen als de PvdA, dan was het veel beter gegaan, aldus Verdonk.
                              IJzeren Rita blijft geloven in een goede afloop van de verkiezingen.
                              De lijsttrekker van Trots op Nederland haalt volgens de exit poll geen enkele zetel, maar pas als alle stemmen geteld zijn, legt ze zich neer bij een nederlaag.

                              Verdonk hoopt zelfs actief mee te doen met de komende coalitiebesprekingen.
                              Ze zou graag minister van veiligheid worden.

                              Verdonk denkt nog steeds, dat ze tien zetels zal gaan halen.
                              (uitspraak gedaan rond 20:00 uur op woensdag 9 juni 2010)

                              Last edited by Pier; 15 december 2014, 18:30. Reden: Verwijderen foto ivm ontbreken auteursrecht
                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Misschien ook tijd dat ik en veel anderen, misschien zelfs op de forum, eens aan zelfreflectie gaan doen of analyseren hoe het toch mogelijk is dat Limburg nu in handen is van de PVV.
                                Och, mensen zijn de huidige windbuilen zat, dus stemmen ze op een nieuwe windbuil, die ze over een jaartje of zo ook weer zat zijn. Zo gaat dat al jaren. Overigens is Maastricht, volgens het door Rubke geplaatste kaartje, de grootste stad 'in handen van' de PuhVuhVuh.

                                "Politiek, politiek, ik ben er niet, ik zie niets."

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X