Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    het lijkt er op dat Pier die fles wijn op voorhand al genuttigd had
    Dat betekent dat ik vrij zeker van mijn zaak ben.......
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Ik mag die Hiddema wel. Eigenlijk is het een echte aristocraat, maar dan net ‘over-done’. Hij straalt ‘het nieuwe geld’ uit, terwijl ik denk dat hij hoopt de uitstraling van ‘oud-geld’ te bezitten.(...) Alles wat ‘fout’ aan hem is, maakt eigenlijk dat hij steeds leuker wordt.
      Pier, ik ben het lang niet altijd met je eens, maar je hebt ongetwijfeld talent voor het typeren van figuren. Deze kwalificatie van Hiddema is voor mij zó spot on dat ik er ongegeneerd van heb genoten!

      Opmerking


      • Redding voor GroenLinks of D'66 op komst

        De laatste paar dagen gonst het van de (door de media geregisseerde???) geruchten als zou een substantieel deel (van prominenten) van het CDA erop aandringen om de onderhandelingen met de PVV te staken.

        Vanavond heb ik nog een interview gezien bij, Knevel & an den Brink, met de CDA-voorzitter a.i., Bleker, waaruit nou niet het beeld ontstaat als zou alles koek en ei zijn binnen het CDA, daar waar het de samenwerking met de PVV betreft.

        Nu is bekend dat ik geen voorstander ben van de beoogde samenwerking VVD-CDA-PVV, maar "ieder nadeel heb zijn voordeel" aldus J.C..

        Wat blijkt, oud premier Dries van Agt, schijnt te overwegen om, indien het CDA congres voor een samenwerking met de PVV stemt, het lidmaatschap van het CDA op te zeggen.
        Nu, het feit dat Dries van Agt zijn CDA lidmaatschap opzegt, niet iets waar ik erg mee zou zitten, ware het niet dat......

        ...... Dries van Agt overweegt om lid te worden van GroenLinks of D'66 !!!

        Kijk, zo'n man gun je die partijen toch
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Pier, begin je me nu ook nog -naast het afkraken van D66 en GL- te beweren dat je geloofd in de 'conspiracy van de media'?

          Misschien is PVV toch nog niet zo`n verkeerde partij voor je.

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            Pier, begin je me nu ook nog -naast het afkraken van D66 en GL- te beweren dat je geloofd in de 'conspiracy van de media'?

            Misschien is PVV toch nog niet zo`n verkeerde partij voor je.
            Hahaha...... "conspiracy van de media"
            Bij een 'conspiracy' moet er minimaal sprake zijn van een groep mensen die in staat is om, met verstand van zaken, afspraken te maken EN die consequent na te komen.
            Zulke mensen bestaan alleen in de film......

            Ik geloof er wel heilig in dat de media sensatiegericht is!!!

            Het is niet interessant om iemand te interviewen die dezelfde mening heeft als 90% van de betrokkenen.
            Dus zoekt de media de extremen op.
            In het geval van de CDA de extreme tegenstanders.
            Dat is leuk, daar praten de mensen (en wij dus ook!!) over.
            De hoofdprijs voor een programmamaker is het wanneer een quote uit zijn programma de volgende dag op de voorpagina van de Telegraaf prijkt.

            Zeer regelmatig bericht de media over zaken waarvan ik meer weet.
            En geloof me of niet, maar 80% van wat de media vertelt is klinkklare onzin.
            Als je mij niet gelooft, en dat vrees ik, adviseer ik je het boek
            "Het zijn net mensen" van Joris Luyendijk eens te lezen.
            Misschien een eye-opener

            En die "belediging" betreffende de PVV spoel ik in de loop van volgend jaar, hopelijk in jouw gezelschap, weg met een lekkere door jouw gesponserde rode wijn
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              Als je mij niet gelooft, en dat vrees ik, adviseer ik je het boek
              "Het zijn net mensen" van Joris Luyendijk eens te lezen.
              Misschien een eye-opener
              Dat heb ik inderdaad gelezen; inderdaad een eye-opener op het journalistieke vlak.

              Dan was je woordkeuze wellicht minder gelukkig ('door de media geregisseerd'). Dat insinueerde nu net een gecoordineerde actie, waartoe de media, na lezing van Luyendijk, volstrekt niet in staat is.

              Maar dan zitten we weer op 1 lijn. Wat betreft de media dan. Die fles wijn wordt toch wel een 'hot topic'.... Ik sta op dit moment op verliezen, maar: het kan verkeren!

              Opmerking


              • Dries van Agt trots op burgemeester, Olijfje, Pier en andere MO'ers

                Ik had graag vandaag een bijdrage geschreven m.b.t. tot de 5 nieuwe burgemeesterskandidaten.

                Helaas, deze bijdrage vergt nog enige research en aangezien Olijfje ons met een zeer moeilijke 'Boe is dit?' had opgescheept, was ik de hele middag bezig met empirisch onderzoek in de binnenstad.
                Dat burgemeester uiteindelijk met die eer ging strijken was daarbij nog frustrerender.
                Ik wijs in dit kader Olijfje wel nog even op het "?" achter "Mariastraat", dus de winst van burgemeester beschouw ik op z'n minst als discutabel.
                Maar enfin, gun hem ook eens wat

                Dat alles neemt overigens niet weg dat ik vandaag in DDL in een interview van Frank Hendrickx las dat Dries van Agt trots op 'ons' is.
                Ik citeer (conform de auteurswet):
                Bent u blij dat ex-premier Ruud Lubbers zich nu ook heeft uitgesproken tegen de onderhandelingen?

                Natuurlijk ben ik blij. Ik ben blij met iedereen die zich van meet af aan, dan wel na verloop van tijd tegen deze samenwerking keert. Zeker als het een gezaghebbend iemand is, of iemand die gezaghebbend zou moeten zijn.
                Ik wist dat de brief er aan kwam, maar Lubbers heeft hierover niet met mij overlegd. Het verzet tegen de samenwerking met Wilders is ook niet georganiseerd. Het is veeleer een ontmoeting van geesten, een verzameling van spontane initiatieven.”


                Het kan toch niets anders betekenen dan dat Dries van Agt met of iemand die gezaghebbend zou moeten zijn "ons" bedoelt, toch !?!
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Tuurlijk Pier!
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • Stel voor dat wij Ivo Opstelten uitroepen tot zwetser 2010. Verhagen is al aan de beurt geweest zoals wij via elletje gelezen hebben. Kunnen wij ook een hele groep uitroepen tot zwetsers van het jaar ?

                    Opmerking


                    • In mijn optiek is zwetser sowieso een pseudoniem maar ook synoniem voor politicus.....
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • YES.........
                        De onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA liggen zo goed als stop!!!

                        Zou burgemeester al op zoek zijn aan een slijterij?
                        Last edited by Pier; 31 augustus 2010, 20:18.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Wie het laatst lacht...

                          Opmerking


                          • ....... is traag van begrip.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              YES.........
                              De onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA liggen zo goed als stop!!!

                              Zou burgemeester al op zoek zijn aan een slijterij?
                              Ik ben niet politiek gekluisterd aan een partij. Het CDA krijgt landelijk een pak rammel bij de laatste verkiezingen. De heren en dames kunnen dit blijkbaar niet verwerken. Zij zijn boos; de vraag is op wie. Stilte en koppigheid volgt. Toch willen zij belangrijk blijven en dat speelt men helemaal uit. Enkele mastodonten gaan brieven schrijven; wij willen toch ons zinnetje. Ook al is er broedermoord of een mes in de rug voor nodig. Ze willen niemand beschadigen, niemand persoonlijk pijn doen en het gaat ineens over principes. Als ik nu een partij ken die altijd meewaait met anderen ... Godsdienstvrijheid in gedrang? De scheiding van kerk en staat werd net bedreigd door partijen uitgaande van confessie.

                              Opmerking


                              • En mag ik hierbij even opmerken dat die 'paar' mastodonten en hun gevolg, toch al gauw een persoontje of zestig tot tachtig, hun brief ZELF in de MEDIA publiceren, in dit geval NRC Handelsblad?
                                Denk niet dat 'de media' voortdurend als hijgerige honden aan de poorten van het binnenhof staan te rammelen in de hoop op de quote van de dag hoor. De meneren en mevrouwen politici weten de kranten zelf drommels goed te vinden.
                                Don't PRESS me....

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X