Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Vandaag trof ik een SP folder in de brievenbus, nou heb ik van m'n leven nog nooit SP gestemd, maar een zin in die brochure sprak me zeer aan :
    "Een stem op ons telt vier keer : u maakt de SP sterk, trekt de PvdA naar links, stuurt Balkenende uit het torentje en houdt de VVD daar weg.."

    Ik zweef nog steeds, maar dit soort leuzen zijn aan mij wel besteed !
    Nou Olijfje,

    Vandaag hebben we dus vernomen dat het CDA de voorkeur uitspreekt voor een coalitie met de VVD, D'66 en GroenLinks!!!!

    Nu moge bekend zijn dat ik sowieso al geen vriend ben van de D'66 en GroenLinks, laat staan van Jan Peter Balkenende.

    Dus, hoewel ik nog zweef, geloof ik wel al een landingsbaantje in het oog te hebben.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Zit te kijken naar GW bij Nova.

      Deze man heeft het helemaal. Slim in antwoorden, snel, gevat. Mijn mening is bekend, maar deze man gaat groot worden. Mark my words.

      Zijn optie 'gedoogkabinet' is natuurlijk briljant. Hij benadrukt nu dat hij per se mee wilt reageren, maar ik denk dat dat schijn is. Strategisch handiger vanuit PVV perspectief is als je niet meeregeert. Alles wat fout gaat is dan naar de zondebok te schuiven (zowel regering als de oppositie), iets waar Wilders sowieso handig in is. Gaat het 'goed' dan haal je het naar je toe.

      Ik vrees 25 zetels.
      Last edited by burgemeester; 31 mei 2010, 21:47.

      Opmerking


      • Ik heb het gisteren ook gezien.

        Je hebt gelijk dat GW bijzonder 'gelikt' overkomt en lekker adrem reageert.

        De 'ellende' is ook nog eens dat het sociaal programma van de PVV inderdaad dicht bij de SP staat.

        Waar ik niet aan gedacht had, maar wat GW (terecht) opmerkte is het feit dat veel kiesgerechtigden achter het gordijntje van de het stemhokje wel op de PVV zullen stemmen, maar dit niet openlijk zullen zeggen in enquetes en/of onder vrienden.
        Als dit klopt, en ik acht het zeker niet uitgesloten, zou het best eens zo kunnen zijn dat de VVD zakt en de PVV stijgt en is een uitslag van de PVV van rond de 22 zetels zeker mogelijk.

        Je zag dit effect ook bij de gemeenteraadsverkiezingen rond TON.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Ach, we kunnen ons groen en geel ergeren aan politieke kwesties, en daarbij soms blauw en paars van woede aanlopen.
          Tenslotte stemmen we toch allemaal rood (de kleur van het potlood) .
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • Het kan me weinig schelen wat iemand stemt, áls hij maar stemt. Het is een voorrecht waar ook door mannen en vrouwen in DIT land lang en hard voor gevochten is en als zodanig een verplichting tegenover de medemens en het land.

            Maar als men dan tóch stemt, zou het dan kunnen met een greintje gezond verstand? Sjefs recente bijdrage ('De kiezer heeft altijd gelijk') deed me geweldig lachen , maar stemde me niet vrolijk.

            Opmerking


            • Misschien een irrationele opmerking, maar kan iemand mij vertellen waarom de VVD niet volledig uitgeschreven wordt op de zojuist ontvangen kandidatenlijst.
              Als Christen Democratisch Appèl toch helemaal op de lijst past, waarom dan Volkspartij voor Vrijheid en Democratie niet?
              Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
                Misschien een irrationele opmerking, maar kan iemand mij vertellen waarom de VVD niet volledig uitgeschreven wordt op de zojuist ontvangen kandidatenlijst.
                Nogal wiedes Lucy.....

                Volkspartij voor Vrijheid en Democratie, daar moet je bij de meeste elitaire VVD'ers niet mee aankomen........
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Kandidatenlijst met Limburgers met prijsvraag!

                  Ja, verklaar mij maar voor gek, maar ik heb vanavond eens uitgebreid de Kandidatenlijsten voor de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 9 juni 2010 in kieskring 19 (Maastricht) bestudeerd.

                  Omdat wij als MO’ers hoofdzakelijk naar ‘Mestreech’ kijken ben ik eens op zoek gegaan naar Maastrichtenaren…….

                  Helaas, de Maastrichtenaren zijn kennelijk niet te porren voor de politiek. Slechts één Maastrichtenaar op deze kieslijst!!!!

                  Heerlen wint met 5 kandidaten, gevolgd door Venlo (4) en Sittard-Geleen (4).

                  Onderstaand een overzicht van alle Limburgers, gerangschikt naar woonplaats

                  Arcen: G.A. van Strien (PVV)

                  Brunssum: Erik Koppe (VVD)

                  Bunde: Jacques Arntz (TON)

                  Geleen: Jan Willem Pieters (VVD); Frank Wassenberg (PvdD)

                  Heerlen: Frans Timmermans (PvdA); Jan de Wit, zijn echtgenote Riet de Wit-Romans en Ron Meyer (allen SP); D.J.G. Graus (PVV)

                  Hulsberg: Mark Liedekerken (TON)

                  Leudal: Maria Vermeulen (Heel NL)

                  Maastricht: Thijs Mulder (D’66)

                  Molenhoek: Erna van de Ven (CDA)

                  Nederweert: R.A. van Vliet (PVV)

                  Nuth: Harry Bakker (TON)

                  Roermond: Marij Cox-Sevenich (CDA); Karin Straus (VVD); Tol Thissen (GroenLinks)

                  Sittard: Pauline Smeets (PvdA); Pascal Frissen (CU);

                  Susteren: Martijn van Helvert (CDA)

                  Valkenburg a/d Geul: Marion Louwen (Nieuw Nederland)

                  Venlo: Monique Belifante-Van Gelder (VVD); L.M.J.S. Helder, A.P.C. van Dijck (beiden PVV); Hayat Barrahmun (GroenLinks)

                  Weert: Frans Weekers (VVD)

                  Verder hebben we natuurlijk nog de mensen die in het ‘noorden’ asiel hebben gekregen, te weten de (Maastrichtenaar nota bene !!) Maxime Verhagen (CDA) en Geert Wilders (PVV).

                  Erg dat de geboren Maastrichtenaar (6 mei 1961) Frans Timmermans nu in Heerlen woont. Dat zegt eigenlijk al genoeg….. een Maastrichtenaar die vrijwillig in Heerlen woont


                  O ja…. een mogelijk stemadvies.
                  Wie houdt van een ‘bami a la Wong’ kan terecht op lijst 17, nummer 2 !!!

                  Prijsvraag om de eer !!!!
                  Ik ben echt nog één kandidaat vergeten. Waar woont hij/zij ??
                  Wie ???
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Jeanine Plaschaert?
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                      Jeanine Plaschaert?
                      Die is momenteel op RTL4 te bewonderen.
                      Jeanine Hennis-Plaschaert (VVD) uit Nederhorst den Berg (NH). Ik bedoel haar niet.
                      Is ze Limburgse?

                      Overigens heb ik inmiddels wel ontdekt dat ik 2 kandidaten niet vermeld heb!!!

                      Dus echt nog meer kansen om die kandidaten in de wegen of velden te ontdekken.....
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Ze is geboren in Heerlen, dus bij mijn weten Limburgse!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                          Ze is geboren in Heerlen, dus bij mijn weten Limburgse!
                          Vraag is of men 'Limburgse' is als men in HEERLEN is geboren......

                          Maar goed, je hebt een punt.
                          Ik bedoelde haar uiteraard niet, maar heb wel weer iets bijgeleerd.
                          Bedankt.

                          Nu op zoek naar de 2 echt in de Limburgse velden wonende politici........

                          (Ik heb het volgens mij echt al 3 keer voorgezegd)
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Zeg het maar gewoon, want ik heb geen zin om de hele kieslijst door te spitten!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Nogal wiedes Lucy.....

                              Volkspartij voor Vrijheid en Democratie, daar moet je bij de meeste elitaire VVD'ers niet mee aankomen........
                              Dat beantwoord mijn vraag niet..:(
                              Dus, volgens jou theorie zullen mensen die niet weten waar de afkorting VVD eigenlijk voor staat en hier in het stemhokje pas achterkomen, uiteindelijk besluiten om toch maar NIET op deze partij te stemmen? Heeft de VVD opdracht gegeven de afkorting niet volledig uit te schrijven op de kieslijst? Why??
                              Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                              Opmerking


                              • Jeetje, bedenk ik eens een prijsvraag en is één oplossing gelijk te zien bij L1 nieuws !!!! :(

                                Nu moeten jullie toch ECHT de naam van betrokkene noemen + de woonplaats van het tweede 'vergeten' Limburgs kandidaat kamerlid !!

                                Ik heb het echt al minimaal 4x voorgezegd......

                                Trouwens, ik geloof dat Olijfje misschien toch weer switcht naar de PvdA, gelet op onderstaande stelling van Cohen ??
                                "PvdA-lijsttrekker Cohen wil het roken
                                in eenmanszaken weer toestaan.Volgens
                                Cohen is er weinig draagvlak voor het
                                rookverbod in zulke cafés en is het ook
                                moeilijk te handhaven.

                                Cohen gaat daarmee in tegen het beleid
                                van het vorige kabinet,waar ook de PvdA
                                inzat."Het denken staat niet stil",zei
                                Cohen.Hij wil het roken terugdringen,
                                maar vindt wat dit betreft "dat we
                                misschien wat te ver zijn gegaan".

                                Na een door de overheid verloren proces
                                werd er al niet meer gecontroleerd in
                                eenmanszaken.Minister Klink is bezig
                                met een wetswijziging waardoor roken in
                                eenmanszaken weer echt verboden wordt.
                                "
                                (Nos Teletekst, 3 juni 2010)
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X