Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    De stemwijzer gaf bij mij een duidelijker beeld dan de kieskompas. Bij de kieskompas zaten een aantal partijen nog vrijwel zonder verschil. Die geeft zo te zien een behoorlijk een-dimensionaal beeld. De stemwijzer heeft iets meer opties.

    Opmerking


    • #62
      Heb ik het ingevuld, vind ik nergens de partij voor de aardbewoners. Kiezersbedrog!

      Opmerking


      • #63
        'Partij voor "aardbewoners" '

        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
        Heb ik het ingevuld, vind ik nergens de partij voor de aardbewoners.(...)
        Las ik niet recent dat ze de kiesdrempel niet hebben gehaald? Het gaat helemaal verkeerd met ons niet-aliens!
        Last edited by Clio; 9 mei 2010, 10:42.

        Opmerking


        • #64
          Dank aan de afgezwaaide gemeenteraad en aan Pier

          Met dat Kieskompas kan ik niet zo uit de voeten, maar de Stemwijzer was spot on! Ook de Stemvolger verraste mij aangenaam. Hier past enige dank aan de vorige gemeenteraad en aan Pier, die mij ieder op eigen wijze na veertig jaar politieke luiheid politiek bewuster hebben gemaakt! (En ondanks ons gevreigel, Pier: zo af en toe (!) ben ik het hartgrondig met je eens).

          Opmerking


          • #65
            Schisma in de PVV op komst???

            Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
            (..) Hier past enige dank aan de vorige gemeenteraad en aan Pier, die mij ieder op eigen wijze na veertig jaar politieke luiheid politiek bewuster hebben gemaakt! (..)
            Ik ben een drietal dagen off-line geweest vanwege drukte en het verwerken van het grote compliment van Clio .
            Maar nu pakken we de draad weer op.

            Gisteravond, rond middernacht, hoorde ik op het journaal dat Hero Brinkman bij Pauw en Witteman (daar heb je ze weer....) uitspraken had gedaan over het democratisch gehalte binnen de PVV.

            Ik was sowieso al verbaasd dat een PVV'er, zo kort voor de verkiezingen, bij Pauw en Witteman verscheen en er gelijk een "on-liner" uitwierp over het democratisch gehalte binnen de PVV.
            Dus in plaats van naar bed te gaan, verplichte ik mezelf om naar de herhaling van Pauw en Witteman te kijken.

            Het moet mij van het hart dat Hero Brinkman, geheel nuchter overigens, echt een punt had, door te stellen dat het democratisch gehalte binnen de PVV ver te zoeken is/was.
            Door Pauw en Witteman werd een voorschot genomen op de mogelijke consequenties van de uitspraken door Hero Brinkman en er werd zelfs, ook door Hero, rekening mee gehouden dat hij uit de partij zou worden gezet.
            Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat Hero de partij op alle gebied hoog hield, zelfs G.W., maar dat hij uitsluitend aandacht (en vermoedelijk voorkeurstemmen) wilde inzake zijn bezwaar richting democratisch gehalte binnen de PVV gelederen.
            Hero was echter zo slim om nu pas met de kritiek te komen, op het moment dat de kieslijst niet meer veranderd kan worden.
            Dus zelfs als hij uit de partrij zou worden gezet, zou hij wellicht als zelfstandig kamerlid gekozen kunnen worden.
            Gekscherend noemden Pauw en Witteman hem al "Lijst Brinkman".

            Uiteraard vanmorgen gelijk naar de reactie van G.W. gekeken.
            En eerlijk is eerlijk, de officiële reactie van G.W. is slim !!!
            Hij maakt er geen ophef over, al kan ik mij niet voorstellen dat hij inwendig niet kookt.
            "PVV-leider Wilders heeft geen moeite met de opmerkingen die zijn fractielid Hero Brinkman gisteren heeft gemaakt in het programma Pauw & Witteman.Brinkman zei dat de PVV een gewone ledenpartij moet worden,en riep mensen die het met hem eens zijn op om op hem te stemmen.
            "Hero mag zeggen wat hij wil",reageert Wilders.Hij vindt discussie over een ledenpartij binnen de PVV "prima" en heeft daar "geen principiële bezwaren" tegen.Na de verkiezingen zou hij er met de nieuwe fractie over willen praten.
            Wilders is niet boos op Brinkman,maar had het wel "chiquer" gevonden als die hem van tevoren had geïnformeerd."
            (NS Teletekst, 11 mei 2010

            Overigens ik weet niet wie de uitzending heeft gezien, maar was ik nu de enige die schrok van de duidelijk afgevallen Annemarie Jorritsma ??
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              En eerlijk is eerlijk, de officiële reactie van G.W. is slim !!!
              Hij maakt er geen ophef over, al kan ik mij niet voorstellen dat hij inwendig niet kookt.
              Die reactie had ik nog niet gelezen; inderdaad heel slim! Jammer dat hij er niet intrapt!

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Overigens ik weet niet wie de uitzending heeft gezien, maar was ik nu de enige die schrok van de duidelijk afgevallen Annemarie Jorritsma ??
                Schrikken is wat te veel gezegd voor mij, maar het gezicht was nu nog langwerpiger dan het al voorheen was.
                En de loszwabberende huid in de hals vond ik ook niet charmant.
                Maar vreemder vond ik haar ommezwaai, sinds ze tot officiële homomoeder van Almere is uitgeroepen.
                Of is dat weer een of andere 'eretitel' die niets met haar geaardheid te maken heeft?
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  wat heeft vermageren te maken met "geaardheid" als ik vragen mag..?
                  Niets dus.
                  Maar Jorritsma zat bij P&W te vertellen over haar nieuw verworven, officiële titel: homomoeder in Almere.
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #69
                    Jack de Vries......

                    Nog exact 4 weken en er zijn Tweede Kamerverkiezingen.

                    Dus hebben we de afgelopen maanden de verkiezingsprogramma's doorgebladerd en de Kieskompas ingevuld.
                    Geloof het of niet, aan hetgeen U en ik hebben gelezen in die verkiezingsprogramma's verandert niets meer en na 9 juni blijft er ook niet veel meer van over.
                    Dus als U en ik de komende weken naar de diverse verkiezingsdebatten kijken, is dit feitelijk pure tijdsverspilling.
                    Het is hetzelfde als het kijken naar de herhaling van een goede voetbalwedstrijd. Je weet de uitslag, je kent de acties.... en toch kijk je.

                    Om de komende 4 weken toch nog "aantrekkelijk" te maken hebben we dus roddel, achterklap en vooral uitglijders nodig.
                    Wat is er dan leuker als de huwelijksperikelen van een staatssecretaris en tevens CDA/JPB spin-doctor aan al die criteria voldoen?

                    Heeft dit iets met politiek te maken????
                    Neen, inhoudelijk helemaal niets.
                    Net zo min als de geaardheid en/of het dieet van Jantje of Annemarie.

                    In de praktijk ligt dit echter (helaas) anders.
                    Als een spin-doctor roept dat het goed is om a.s. zaterdag de laatste fase van het verkiezingscircus van het CDA te beginnen met een zogenaamde familiedag, dan is het bijzonder pijnlijk als diezelfde man een verhouding heeft met een persoonlijk assistente, of zoals dit in defensie kringen heet, een adjudant. (Let wel..... taaltechnisch is het geen adjudante, hoewel het, voor alle duidelijkheid, een vrouw betreft)

                    Is Jack de Vries daarom een minder goede staatssecretaris of (kandidaat)
                    Tweede Kamerlid of minister ??
                    Natuurlijk niet. Als alle kamerleden, staatssecretarissen, ministers of andere mannen (en vrouwen) die ooit een buitenechtelijke relatie hebben gehad of hebben, vandaag een hartaanval zouden krijgen zou de Nederlandse bevolking op één dag behoorlijk gedecimeerd worden.

                    Dus.... het hele circus genaamd 'verkiezingsstrijd' is een grote comedie!!

                    Doe ik eraan mee?
                    Jazeker, ook ik maak nog regelmatig grapjes over het aantal fietsenstallingen die de nieuwe burgemeester van Heerlen in zijn stad wil plaatsen (met camera).
                    Waarom doe ik hieraan mee???
                    Ik hou gewoon van goede comedies..... sorry!!!!

                    Tot slot..... als er zo'n gerucht de ronde doet ben ik (als man) natuurlijk wel geinteresseerd of het 'de moeite loont'.
                    Het gerucht gaat dat de adjudant in kwestie Melissa Goede is..... en oordeel zelf of het 'loont'

                    Last edited by Pier; 15 december 2014, 18:27. Reden: Verwijderen foto ivm ontbreken auteursrecht
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester
                      Evolutionair is dit gedrag -van Jack en Melissa- heel goed verklaarbaar.
                      ..... Jeetje Burgemeester, zo'n scherpzinnige opmerking al om 07.30 uur !!!!!

                      Volgens mij heb jij geen last van ochtendhumeur.....
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        ..... Jeetje Burgemeester, zo'n scherpzinnige opmerking al om 07.30 uur !!!!!

                        Volgens mij heb jij geen last van ochtendhumeur.....
                        Kon niet slapen! Op geenstijl (misselijke site) noemde iemand hem "Jack the Wipper".

                        Opmerking


                        • #72
                          Rita Verdonk.... een verbijsterd interview !

                          Nu we weten dat 'onze' Burgemeester aan slapeloosheid lijdt , heb ik nog eens gekeken of er, ondanks de campagnestop van 2 dagen, toch nog interessant campagnenieuws te melden valt.

                          En voorwaar.... Rita Verdonk heeft een interview gegeven.
                          De eerlijkheid gebied te zeggen dat dit interview gepubliceerd werd op 12 mei 2010, rond 06.10 uur, op NU.nl.
                          Dus het interview was al opgenomen en gepubliceerd vóór het tragische vliegtuig ongeluk, rond 08.00 uur, in Tripoli.
                          Rita Verdonk kan dus niet verweten worden dat ze zich niet aan de campagnestop heeft gehouden.

                          Maar nu het interview.
                          Na het lezen dacht in persoonlijk dat het voor Rita wellicht beter was geweest als het interview niet gepubliceerd zou zijn.
                          Het spijt me, nu kan ik haar helemaal niet meer serieus nemen.
                          Ik was daar al mee gestopt toen ze voorop liep in een steunactie van cafe-eigenaren in, ik meen, Groningen die tegen het rookverbod procedeerden.
                          Jammer, persoonlijk heb ik leuke herinneringen aan het tijdperk dat Rita nog minister was en VVD-prominent en ik haar enkele keren (vluchtig) heb ontmoet tijdens enkele bezoeken aan Maastricht en Zuid-Limburg.
                          Misschien dat ik ooit nog eens de tijd neem om de zeer leuke anekdote zal vertellen over haar bezoek aan de Beekse disco 'Mondiaal'.........
                          Niet dat ik het met haar politieke ideeën altijd eens was, maar ze had wel 'ballen'. Dat waardeerde ik aan haar.
                          Maar goed..... tijden veranderen

                          Rita Verdonk wil met Trots op Nederland de overheid draconisch afslanken. Het geld moet grotendeels in beheer komen van de mensen zelf.

                          Jullie zijn wel heel pessimistisch over de huidige staat van het overheidsbestuur. Zo slecht is het toch niet gesteld?
                          "Jawel, we hebben de overheid helemaal uit zijn voegen laten barsten met alle regels. Er zijn steeds meer ambtenaren om ze te formaliseren en te controleren."
                          "Daarnaast, wat doet de overheid? Die betuttelt. Mensen moeten eigen vrijheid hebben. Wij stellen de vlaktaks voor, waardoor mensen zelf bepalen waaraan ze geld uitgegeven."
                          "Ik wil af van de belastingbetaler als melkkoe. Als de overheid geld tekort komt gaan de belastingen omhoog. De overheid moet juist aan de uitgavenkant gaan kijken."

                          Jullie zeggen: komende vier jaar kan 30 procent van de ambtenaren eruit. Zijn die dan overbodig?
                          "Het kan wel wat minder. Ik vind dat de overheid terug moet naar de basis. Burgers en ondernemers kunnen veel heus wel zelf."
                          "Zo'n hervorming is ook in het bedrijfsleven doorgevoerd. Dat heeft geleid tot plattere organisaties met minder managers. Dat kan bij de overheid ook."

                          Kan de burger door al die overheidssteun nog wel voor zichzelf zorgen?
                          "Daar zie ik wel problemen. Maar er is geen alternatief. Straks houdt iedereen alleen nog maar zijn hand op."

                          Hoe lang moet dat proces duren? Van een grote overheid naar een overheid met kerntaken?
                          "Dat vereist een cultuuromslag en dat kost altijd tijd. Dat is een proces dat je in de gaten moet houden."

                          Wat is het nut van de overheid nog?
                          "Zorgen dat er goed onderwijs, zorgen dat het land veiligheid is. Dus niet gedogen, maar handhaven. Dat zijn we vergeten in dit land."
                          "Zoals laatst toen ik werd belaagd door Marokkaanse jongens. Mensen in die buurt maken dat iedere dag mee. Als er al een agent komt durft hij alleen wat te zeggen tegen mensen die niks kwaads doen. Aan de overkant staan de raddraaiers."

                          Een vlaktaks van 25 procent klinkt aantrekkelijk, maar levert dus minder geld voor de overheid op. Hoe gaan jullie dat gat in de begroting dichten?
                          "Op een aantal zaken kan flink bezuinigd worden. Het budget voor ontwikkelingssamenwerking kan met tweederde naar beneden. Ook kan de afdracht naar Europa omlaag en daarnaast wil ik de ambtenarensalarissen bevriezen en allerlei subsidies afschaffen."

                          Alle ambtenaren krijgen er niks bij?
                          "De uitvoerende ambtenaren wil ik ontzien. Dat zijn de verplegers, docenten en agenten."

                          In het programma staat een salarisverhoging van wel 20 procent voor agenten. Waarom?
                          "Omdat ze het pispaaltje van de samenleving zijn. Ze worden uitgescholden en bespuwd. Bovendien krijgen ze weinig geld en ze zijn ze met te weinig dus moeten ze overuren maken. Het leven van een agent gaat niet over rozen."

                          Waarom niet die rol voor de leraar. Zijn leven gaat ook niet altijd over rozen.
                          "We hebben nu politie er uitgelicht, omdat we vinden dat die echt meer waardering moet krijgen. In salaris maar ook aan immateriële waardering."

                          Meer dan de leraar.
                          "Leraren en verpleegkundigen zitten hoger in salaris dan de gemiddelde politieagent. Maar wij zijn een partij voor ondernemers en hardwerkende burgers, dus ook voor leraren en verplegers."

                          Jullie willen meer agenten op straat. Hoeveel?
                          "Maakt me niet uit."

                          U heeft geen idee.
                          "Het maakt me niet uit hoeveel er bij komen als er maar gehandhaafd kan worden. Mensen moeten zich weer veilig voelen. Wat heerlijk zal dat zijn, wat zal het weer heerlijk worden in dit land."

                          Is dat geen symptoombestrijding?
                          "Nee, het gaat erom dat mensen zich veilig voelen. Dat is nu niet zo, omdat er niet opgetreden wordt. Criminelen merken dat het makkelijk is om aan geld te komen en dat het vervolgens niet wordt bestraft."
                          "Dan is er een prikkel om het nog een keer te doen. Je moet zoiets bij de eerste keer keihard afstraffen. Nu is het lachwekkend. Je staat na een uur weer buiten."

                          Jullie willen het kwartje van Kok teruggeven. Dan wordt het dus weer drukker op de weg.
                          "Dat zou kunnen, maar ik wil het toch doen. Ik ben wel voor betalen naar gebruik, maar nu verdwijnt het merendeel van de 13 miljard aan autobelastingen en accijnzen in de algemene middelen. Dat is niet eerlijk."

                          Hoe wilt u dan de files aanpakken?
                          "Er moet gewoon meer asfalt bij. En je moet er voor zorgen dat mensen niet op dezelfde tijd allemaal in de file staan. Dus zorg voor flexwerkers en beter openbaar vervoer."

                          Maar meer asfalt is niet de oplossing voor het probleem, hoe pakt u de flessenhalsen aan?
                          "Den Haag naar Amsterdam loopt van breed naar smal. Dat is niet bevorderlijk voor de doorstroom. Het aantal banen moet over het hele traject gelijk blijven."

                          En moeten er nog nieuwe snelwegen worden aangelegd?
                          "Ja, er moeten twee nieuwe snelwegen komen. Van oost naar west en van noord naar zuid, dwars door het land."

                          Een kruis op de landkaart?
                          "Inderdaad. Deze snelwegen moeten zo opgezet worden dat er een baan is voor doorgaand verkeer en een baan voor bestemmingsverkeer."

                          Door het groene hart?
                          "Laten we eerst kijken of de wegen kunnen aansluiten op wegen die we al hebben en spoorwegen die we al hebben."
                          "En het moet een onderdeel zijn van een breder plan, waarbij vervoer beter op elkaar aansluit. Dus niet 25 kilometer naast een spoorweg een weg aanleggen, dat kan je best op elkaar aan laten sluiten."

                          Gaat u de files helemaal oplossen?
                          "Verminderen. Maar laten we ook kijken naar andere middelen van vervoer, zoals binnenvaart en spoorwegen."

                          Wilt u de bijstand afschaffen?
                          "Wij willen de eindeloos durende uitkeringen van mensen die niet willen werken afschaffen. Het moet normaal worden dat je moet werken voor je geld. Je ziet teveel mensen die niet willen werken."

                          Dus je moet werk aannemen als dat noodzakelijk is om aan de slag te blijven?
                          "Ja, zeker als jongere. Laten we daar mee beginnen. Zij moeten leren dat als je hier woont je werkt of leert."
                          "Laatst was ik in de Schilderswijk. Volgens mij hebben daar veel mensen nachtdienst, want ik zag een hoop mensen op straat."

                          Hoe groot is die groep van mensen die niet willen werken?
                          "Een veel te grote groep. Die zorgen ervoor dat de mensen die wel werken gefrustreerd raken."
                          "Die wel werken vragen zich af waarom zij 40 procent af van hun salaris afdragen voor mensen die te lui zijn om te werken. En die zijn altijd de bruinste die er bij lopen. Zitten lekker in de zon van het geld dat ze zo krijgen."

                          Maar die groep. Hoe groot is die?
                          "Nou, dat zijn er tussen de vijftigduizend en honderdduizend sowieso."

                          © NU.nl/Martin Kuiper en Lucas Benschop
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #73
                            Zou Camiel Eurlings M.O. lezen ???

                            Wat betoog ik nu steeds in deze thread????

                            Juist, durf als bewindsman/vrouw nu gewoon eens te zeggen dat je geen mening hebt cq dat je het niet weet.

                            En wat lezen we vandaag in de (digitale) Telegraaf?

                            "(..) Op de vraag of De Vries kan aanblijven als staatssecretaris zei Eurlings dat hij daar „als minister van filebestrijding geen mening over” heeft.(..)"

                            Camiel... chapeau

                            Nog even het het hele kabinet.... neen, alle Haagse parlementariërs beginnen de dag met het inloggen op M.O.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                              Pier, ik neem het risico dat je naast je schoenen gaat lopen voor lief, maar ik moet weer 'ns zeggen dat je stukjes heerlijk om te lezen zijn
                              Om dit risico te vermijden loop ik al jaren baarvoets........

                              Last edited by Pier; 15 december 2014, 18:27. Reden: Verwijderen foto ivm ontbreken auteursrecht
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #75
                                Beste bestrijding financiële crisis bij VVD en D66

                                'VVD heeft beste programma'

                                Uitgegeven:17 mei 2010 11:11. Laatst gewijzigd:17 mei 2010 11:43

                                AMSTERDAM - De VVD heeft het beste verkiezingsprogramma om de economische crisis aan te pakken. Dit vinden, opmerkelijk genoeg, de PvdA-coryfeeën Rick van der Ploeg en Willem Vermeend.


                                De oud-staatssecretaris en oud-minister, beiden van huis uit economen, ontwikkelden samen met econoom Jan Willem Timmer een rekenmodel om te bepalen welk verkiezingsprogramma het land economisch gezien het beste op weg helpt.
                                "De VVD geeft op de middellange termijn (2011 - 2019) de beste resultaten voor economische groei, werkgelegenheid en het terugdringen van het begrotingstekort", aldus het trio.

                                D66
                                Dit zou komen door een combinatie van maatregelen als een verlaging van het laagste belastingtarief en van de winstbelasting voor bedrijven, verhoging van de fiscale arbeidskorting en loonkostenmatiging bij de overheid.
                                Het D66-programma scoort vooral op de korte termijn (2011 - 2015) goed en komt volgens Van der Ploeg en Vermeend op de tweede plaats. De programma's van de PvdA en CDA geven onvoldoende cijfers voor een volledige doorrekening, wel wordt duidelijk dat de economie bij deze twee partijen weinig wordt gestimuleerd.

                                Toptarief
                                De PvdA-maatregel van een toptarief van 60 procent belasting heeft volgens Vermeend en Van der Ploeg bovendien alleen maar negatieve gevolgen. Ook het begrotingstekort wordt in het programma van de PvdA minder snel teruggedrongen dan bij andere partijen.
                                Vermeend en Van der Ploeg zijn beiden hoogleraar economie. Tijdens hun politieke loopbaan rekenden ze beiden financiën tot hun portefeuille. Vermeend was zelfs zes jaar lang staatssecretaris van Financiën voor de partij.
                                Last edited by Pier; 16 december 2014, 21:44. Reden: Foto verwijderd ivm ontbreken auteursrechten

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X