Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 9 juni 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Was nog even -puur ter ontspanning- over die site van de Partij voor de Mens (...) aan het struinen. Ik kwam daar de volgende tekst tegen

    "In de film hier onder kunt u zien hoe eenvoudig we direct kunnen stoppen met fossiele brandstof door een relatief eenvoudig conversie van benzine naar waterstof, echter wordt het waterstof direct aangemaakt waardoor waterstof tank stations niet nodig zijn, u kunt gewoon water uit de kraan gebruiken"

    http://www.youtube.com/watch?v=J4qpbsT9wso

    Vervolgens wikipedia:

    "Daniel Dingel, a Filipino inventor, has been claiming since 1969 to have developed technology allowing water to be used as fuel. In 2000, Dingel entered into a business partnership with Formosa Plastics Group to further develop the technology. In 2008, Formosa Plastics successfully sued Dingel for fraud, with the 82-year-old Dingel being sentenced to 20 years imprisonment."

    Zou deze partij niet een of andere grap zijn? Iets dat binnenkort in een tv programma gebruikt wordt? Dit is gewoon te belachelijk. Niets eens de moeite doen om wikipedia erop na te lezen.... Voor de laatste keer: zonde dat ze niet meedooen!

    (Hadjememaar!)

    Opmerking


    • #47
      Burgemeester heeft helemaal gelijk betreffende de "PVDM en alle overige aardbewoners".
      Jammer dat deze partij niet meer meedoet
      Op welke partij moet ik nu mijn stem uitbrengen ???

      Ik ga maar eens voor de 'Piratenpartij' ......

      Hun standpunt: " Wij komen op voor jouw belangen in de informatiesamenleving (..)"

      Lijkt me de juiste MO-partij, toch?
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #48
        Ik zit nu te kijken naar Pauw en Witteman. Cohen is aanwezig. Hij komt op mij zwak over. Niet eens inhoudelijk, maar hij hakkelt en lijkt nerveus. Bij Nova vond ik hem ook al niet sterk overkomen. De man lijkt zo bang om fouten te maken dat het verlammend werkt.

        Pier, jij als onze politieke commentator... Wat maak jij ervan?

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Ik zou het liefst àlle godsdiensten op 'n hoop gooien en er uit mieteren, pure ellende door de eeuwen heen en anders niks :(

          Ben je in de Bogaardenstraat gaan wonen?
          Bestanden bijvoegen

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            ben je in de bogaardenstraat gaan wonen?

            lol

            Het is inderdaad jammer dat pvdm niet meedoet, konden we weer eens lachen met de politiek.. maarja het zegt al genoeg als je nog geen 30 man/vrouw bij elkaar krijgt die in dezelfde bullshit geloven.

            Dan inderdaad maar voor de piraten gaan, een captain jack sparrow in de kamer zie ik wel zitten
            Last edited by Rubke; 5 mei 2010, 23:35.
            Fallor ergo sum

            Opmerking


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
              Ik zit nu te kijken naar Pauw en Witteman. Cohen is aanwezig. Hij komt op mij zwak over. Niet eens inhoudelijk, maar hij hakkelt en lijkt nerveus. Bij Nova vond ik hem ook al niet sterk overkomen. De man lijkt zo bang om fouten te maken dat het verlammend werkt.

              Pier, jij als onze politieke commentator... Wat maak jij ervan?
              Beste Burgemeester,

              Ik heb ook zitten kijken naar het interview van Cohen bij Pauw en Witteman.
              Ik deel je mening helaas niet, daarbij zij aangetekend dat ik het inmiddels roemruchte 'Nova-interview' niet gezien heb, dus daar kan ik niet over oordelen.
              Ik zal me dus beperken tot het interview van vandaag bij Pauw en Witteman.
              Al jaren begrijp ik niet dat politici verschijnen in praatprogramma's á la Pauw en Witteman of ander "Barend & Van Dorp"-aftreksels.
              Of beter gezegd, ik begrijp het wel, maar vind het bijzonder onhandig van die politici.
              Kennelijk heerst bij hen de gedachte dat slechte reclame ook reclame is en dat uiteindelijk het (media)charisma belangrijker is dan de inhoud.

              De media gaat het om een quote en het liefst zien ze morgenroeg die quote terug in de ochtendkranten, ter meerdere eer en glorie van henzelf.

              Waarom ben ik het nu niet eens met jouw opvatting "Hij komt op mij zwak over. Niet eens inhoudelijk, maar hij hakkelt en lijkt nerveus".
              Cohen weigerde op een correcte manier antwoord te geven op een zeer domme vraag van Paul Witteman, namelijk "Vindt U Balkenende geschikt als toekomstig Minister President".
              Wat moet Cohen dan antwoorden??
              Alle antwoorden die hij geeft staan morgen in een quote in de ochtendkranten.
              Dus antwoordde hij niet....

              Ik persoonlijk vind dit een prima en juiste reactie.
              Of vind jij het goed dat een minister, staatssecretaris of partijleider, zoals we steeds vaker zien, 5 minuten na een internationale gebeurtenis al met een antwoord cq verklaring komt? Durft nu eens niemand tegen een journalist te zeggen "Ik weet het nog niet. Ik zal mij eens een paar uur terugtrekken, mij laten informeren en U dan een reactie toesturen" .
              Wat Cohen vandaag deed, leek daar een beetje op. Dus ik waardeer dit.

              Verder vond ik het goed dat Cohen in het begin het interview van Pauw overnam, toen die als eerste vraag vroeg "Wat gaat het verplicht vrij op 5 mei kosten en wie betaalt dat?"
              Cohen deed toen het enig goede en nam het stokje over door te stellen.
              "Zou de eerste vraag niet moeten zijn waarom wij op 5 mei verplicht vrij moeten hebben?"

              Tot slot, maar laat iedereen het eens rustig bekijken bij "Uitzending gemist", vond ik dat Cohen geen moment nerveus was.
              Naast hem zat Erik Dekker, de ploegleider van de Rabobank wielerploeg, die het zweet zichtbaar op zijn voorhoofd had staan. Bij Cohen geen spoor van te zien.

              Dus vind ik dat Cohen het wel goed deed.
              Persoonlijk vind ik dat de PvdA een goede zet heeft gedaan door Cohen lijsttrekker te maken ipv Wouter Bos.
              De peilingen lijken erop te wijzen dat meer mensen dit idee hebben.
              Voor de D'66 en GroenLinks zou dit wel eens nadelig kunnen zijn.... (Jippie!!!....... sorry, ik laat me even gaan )
              Last edited by Pier; 5 mei 2010, 23:55.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #52
                Vanmiddag had ik in Brussel een 'meet & greet' met Toine Manders (VVD) bij het Europees Parlement in Brussel.

                Hij vertelde o.a. dat hij niet gecharmeerd was van het feit dat politici overal terstond een mening over moeten hebben !!
                Voilá...... dat was (toevallig) net hetgeen ik gisteren in bovenstaand stuk probeerde te beargumenteren.

                Echter, ik laat mij natuurlijk niet gelijk brei om de mond smeren, dus stelde ik dat dit wel een leuke opvatting was, maar dat ik ervan overtuigd was dat wanneer hij vandaag een uitnodiging zou krijgen om vanavond bij Pauw en Witteman aan te schuiven, hij gelijk in zijn auto zou stappen.

                Toine Manders wuifde dit echter gelijk weg...... Hij zou het NU zeker niet doen, waarop hij lachend vervolgde...... "De VVD heeft al haar europarlementariërs verboden vóór 9 juni in een praatprogramma te aan te schuiven".

                http://www.toinemanders.nl/content/blogcategory/13/27/
                Last edited by Pier; 6 mei 2010, 21:25.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #53
                  Bij de VVD denk ik wel eens: ze weten zelf ook wel dat ze onzin uitkramen. Vooral die Hans van Baalen. Wat een misselijk figuur.

                  Zo, dat ben ik ook kwijt.

                  Opmerking


                  • #54
                    Politiek is geweldige HUMOR !!!!!!
                    Lees bovenstaande berichten en kijk NU naar Pauw en Witteman !!!


                    Wat zie je dan...... Hans van Baalen (VVD en Europarlementariër) zit te oreren bij Pauw en Witteman !!!!

                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #55
                      Ik zag hem zitten en heb de tv uitgezet.

                      Opmerking


                      • #56
                        Bijdehandje.

                        Opmerking


                        • #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                          Ik zag hem zitten en heb de tv uitgezet.
                          Heel goed....... want tegenover hem zat Femke Halsema
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            is het nuttig en aan te raden om de Stemwijzer (op Kieswijzer, hoe heet 't) te bezoeken ?

                            Lijkt me geen gek idee.
                            Of mensen 'blind varen' op het advies dat ze krijgen, waag ik overigens te betwijfelen.

                            Bijgaand de Kieskompas 2010
                            http://www.kieskompas.nl/

                            Verder is momenteel een goed overzicht van de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen te vinden op Wikipedia.
                            http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_...kiezingen_2010

                            De Kieskompas-uitslag van Pier vind ik nogal verrassend.....
                            Bestanden bijvoegen
                            Last edited by Pier; 7 mei 2010, 16:44.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #59
                              Het is inmiddels zover, geen enkele partij bevindt zich binnen mijn cirkel. Voor de eerste keer sinds ik dit soort kieswijzers invul staat GroenLinks verder weg dan een andere partij. Niet geheel onverwacht. GroenLinks is al lang de weg kwijt (alhoewel Pier GroenLinks van voor het kwijtraken van de weg waarschijnlijk nog minder zou hebben gevonden ).

                              Opmerking


                              • #60
                                Na de Kieskompas kan men ook gebruik maken van de StemWijzer
                                http://www.stemwijzer.nl/

                                Verrassend......

                                Lijst 17 (Jongerenpartij) is dan mijn nummer 2.
                                (Men is zo jong als men zich voelt, toch?)

                                De nummer één van de Kieskompas (CU) staat nu pas op de 7de plaats en de SP, die bij de Kieskompas zelfs buiten mijn cirkel viel, staat nu op 1 !!!

                                Tja.... het zal velen al zijn opgevallen, maar Pier blijkt kennelijk niet erg standvastig te zijn

                                Verder kun je op die site ook Stemmentracker doen.
                                Dat programma kijkt met welke partij je de afgelopen jaren het meest hebt meegestemd.
                                Opmerkelijk daarbij is dat de PVV het dan bij mij weer goed doet......

                                Dus, alles overpeinzend heb ik affiniteit met de CU, de SP, de Jongerenpartij (lijst 17) en de PVV,
                                kortom ben ik een jonge, christelijk en sociaal bewogen blonde god !!

                                HUMOR !!!!!!
                                Last edited by Pier; 7 mei 2010, 20:59.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X