Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Volgens de overlevering was dit versje te lezen op het pand Langs het Kanaal 29 (=Van Hasseltkade), waar ook de gevelsteen IN DEN ENGEL uithing (herplaatst Jekerstraat 33).
Volgens mij is hier de originele plaats te zien waar IN DEN INGEL in de gevel zat. Het huis ernaast werd bewoond door mijn overgrootouders. Mijn overgrootmoeder Johanna Hensen (25-02-1854-18-03-1929) was ook cafe eigenaar. Zijn woonde op nummer 28.
Beste leden, hier nog wat aanvullende informatie betreft Andries Corsius. op de grote foto van # 393. Mijn vader en 2 van zijn zussen hebben de vrouw herkend als zijnde hun oma. Bij hun ouders (mijn grootouders) hing een foto van die vrouw thuis. Zij was getrouwd met Andries Corsius. Nu heb ik een art. gevonden dat hij echter in 1913 al is overleden, vandaar dat er van hem niet veel meer vermeld stond.
Andries Corsius
1859 - 1913
Geboren:
1859 Maastricht
Huwelijk:
Huwelijk met: Carolina Dierickx (Diriks)
17 mei 1882 Maastricht
Zij was getrouwd met Andries Corsius. Nu heb ik een art. gevonden dat hij echter in 1913 al is overleden, vandaar dat er van hem niet veel meer vermeld stond.
Andries Corsius
1859 - 1913
Mocht de man achter de tap toch Adriaan zijn, dan ligt het meer voor de hand dat de foto later gemaakt is (mogelijk bij zijn afscheid in 1937?) en dat de vrouw naast hem zijn echtgenote Maria Elisabeth Gidding is.
Dao kaome veer vreuger altied. Altied lache bij Miep: ich waors toen e jaor of 20, en zie wow mich t vak liere, zoedat ich de zaak kos euvernumme want zie had gein kinder.Hub ich toch mehr neet gedoon.
Aoch had zie deks n braatsj aon heure moond, boedoor heur veul luij es de Krabbebek betitelde. Dao waors zie uiteraard neet blij met......
Coenegracht in de Kleine Staat
Schnabel in de Grote Staat
Sint Fiet in de Muntstraat
Goossens en Disco de Man, beiden in in de Muntstraat
de Harp in de Spilstraat
de twee dameshoeden zaken in de Koestraat
nog een boekenzaak, wiens naam ik vergeten ben in de M. Brugstraat
nog een heel bekende Meisjes & Dames kledingszaak ( naam weer vergeten... helaas) op de hoek Achter het Vleeshuis - Wolfstraat ( jaren 60 en 70)
Dagblad de Limburger in de Wolfstraat
Chinees restaurant in de Wolfstraat ( tegenover de Limburger)
Frituur Bollen in de St Pieterstraat
diverse cafe's waarvan de Old Dutch op de Vrijthof
Brillenzaak op de hoek Vrijthof - Grote Staat
Kousenhuis op de hoek Kleine Staat - Wolfstraat
Olivier op de Kesselskade
Stols in de Hoenderstraat
Piepehoes (de tabakzaak) op de Kesselkade
Rubberhuis op de Markt
Gemeente Spaarbank Maastricht op de Markt
Nutsbedrijven op de Maagdendries
de enige nachtkroegen in Maastrich vroeger :
de Bonte Koe in de Koestraat en de Royal ( nachtclub) in de Wolfstraat
DeeTax en Boytax (Pieterstraat)
Dameskapper in de M. Heidenstraat - Pieterstraat ( jaren 60 en 70)
de Lux op de Brusselsestraat en de MABI op de Kleine Gracht
Fietsenzaak op de Markt, naast het stadhuis
"American Store" in de Akerstraat
MABRO op het OLV plein
De Boytax lag op de Lage Kanaaldijk en daardoor in de flat van de Alfons Jeurissenstraat. De Citax ( Frans Wijenbergh ) lag op de Minkeleerstraat dus niet de Pieterstraat
Oorspronkelijk geplaatst door Peter van HoornBekijk bericht
De Boytax lag op de Lage Kanaaldijk en daardoor in de flat van de Alfons Jeurissenstraat. De Citax ( Frans Wijenbergh ) lag op de Minkeleerstraat dus niet de Pieterstraat
Citax kan ik mij niet meer herinneren.
Maar volgens mij lag Deetax ook niet in de Sint Pieterstraat, maar in de Bogaardenstraat 51-53 te Maastricht.
In een advertentie van 30 september 1982 -via Delpher - dat men destijds het telefoonnummer 043-10645.
In de bewuste advertentie staan bijna alle oude taxibedrijven van 1982.
SjV REGIONAAL ZIEKENFONDS ZUID-LIMBURG Z.Z.L Vbh«^» Onderlinge Waarborgmaatschappij U.A. Adelbert van Scharnlaan 170 - 6224 JX MAASTRICHT Postbus 4182 - 6202 PB MAASTRICHT Telefoon: 043-625140 Wijziging systeem ZIEKENVERVOER PER TAXI ingaande 1-10-1982. Met ingang van 1-10-1982 is binnen het werkgebied van het ziekenfonds ZZL een afbakening tot stand gekomen voor het medisch noodzakelijke vervoer per taxi. Onze verzekerden kunnen vanaf 1 -10-1982 slechts gebruik maken van de taxiondernemers die gevestigd zijn in de sector waarin de verzekerde woonachtig is. Het werkgebied is verdeeld in drie sectoren tw.: sector 1: Gemeente Maastricht sector 2: Gemeente Eijsden, Margraten en (Slenaken-) Wittem sector 3: Gemeente Meerssen en Valkenburg a/d Geul (Berg en Terblijt) In onderstaande, tabel zijn de taxiondernemers met adres en telefoonnummer vermeld. HET IS RAADZAAM OM DEZE LIJST TE BEWAREN. Met ingang van bovengenoemde datum zijn voor het ziekenvervoer lagere tarieven van kracht geworden.
Opmerking